ElvenSpice zei:
Wow, ik kijk de eerste video nu pas, maar dit is dus exact wat ik heb mee gemaakt bij mijn meest psychedelische ervaring. Eentje die ik nu nog steeds licht verwerk omdat het concept van 'uit het niks ontstaan' zo paradoxaal in normale termen lijkt, maar in de trip 100% begrijpelijk was. Het idee van deze wereld komt uit de "Void" en zal ook uiteindelijk weer terugkeren. Erg interessant topic!
Het blijft ook apart, dat zo'n man kan praten en dat je de woorden wel verstaat, maar dat alles complete wartaal/nonsens lijkt. Dit zal voor velen zo overkomen (en dat is ook hartstikke normaal in eerste instantie
![:wink:]()
) en dit is ook een van de grootste redenen dat dergelijke video's en non-dualiteit in het algemeen niet bepaald populair zijn.
Maar zoals jij al zegt, kan dit allemaal 100% begrijpelijk zijn. Onder andere een psychedelische trip kan je ontvankelijk maken voor die andere manier van kijken en begrijpen. En als je eenmaal die opening naar vrij ongeconditioneerd bewustzijn hebt ervaren voor jezelf, zal er íets openblijven. Je hebt dan een zogenaamde 'satori' meegemaakt, een kijkje in je ware aard. En het mooie is dat iedereen dit kan ervaren, omdat iedereen dat vrije ongeconditioneerde bewustzijn ís.
![:)]()
We moeten enkel zien wat we niet zijn, zodat die identificaties geen vat meer op ons hebben en letterlijk kunnen oplossen. Als mensen wisten hoe het voelt om ook maar een moment vrij te zijn van identificatie met gedachten, dan zou het hier en bij alles over non-dualiteit stormlopen. Mensen zouden spontaan hun doelen en verlangens opgeven en terugkomen naar die "plek" waar ze nu al zijn, maar waar ze constant van proberen te ontsnappen (het nu).
Eckhart Tolle is trouwens één van de meest toegankelijke non-dualiteit "leraren" die ik ken, dus hier nog een hele mooie (en grappige) van hem:
SirErick, ik had al eens gehoord over die film. Misschien ga ik hem nog eens bekijken, ondanks mijn allergie voor Nederlands acteertalent. :P
![:wink:]()