#1
Erg krachtig filmpje, begreep wel al dat het nu eeuwigheid is maar het legt het erg mooi en goed uit in context. Geloof jij wel in een verleden dan, aangezien we weten wat er is gebeurd?
Geen licht = geen energie, geen contrasten oftewel = een non-duaal universum. Energie is dus volledig uniform verdeeld en er kan dus weinig onderscheidt gemaakt worden in zo een universum.
Nu stel, we nemen de uniforme verdeling van energie die op dat moment nog vrij weinig definitie heeft en hier ontstaat een specifieke golf in (de meest complexe golf, die het ons hele universum beschrijft van begin tot eind). Wij of beter gezegd het "nu", dus nu gaan we niet meer uit van individuen maar gewoon "het moment", observeren op welk stuk van de golf we zitten.
Waarom een zou het het universum een enkele golf zijn? Golven kunnen verschrikkelijk complex zijn, maar zijn wel harmonieus en dus in evenwicht. De oerknal was een singulariteit en het einde zal ook weer naar dezelfde singulariteit gaan als waarmee het begon.
Dus in de meest essentiële zin is het nu net zoals de golf onveranderlijk en oneindig, maar het is de berustwaarnemer of het kosmische bewustzijn dat door de golf verplaatst.
Spoiler
Een idee wat ik had, is dat het universum volledig al vast staat maar dat het het bewustzijn is dat over een tijdlijn loopt en de cirkel steeds opnieuw afgaat. Dit zou ook perfect logisch zijn, alles is immers altijd in evenwicht en een universum dat al vast staat weet van zich zelf dat het uniform en evenwicht in balans verdeeld is zodat het kan blijven voort bestaan. Nu kan ik natuurlijk niet praten over de schaal van hoe groot een cyclus van het universum is, dit is zo immens dat het idee dat alles al vast staat verdwijnt in oneindigheid. Licht zie ik als het medium van bewustzijn, licht plant zich voor ment de lichtsnelheid of beter gezegd de snelheid van hoe snel het universum's zijn bewustzijn groeit. Licht zorgt ervoor dat materie verschillende energie niveaus kan aannemen, wat wij als bewuste waarnemers weer kunnen waarnemen en kunnen relativeren om onderscheidt te maken.Dit is een idee'tje wat ik had, gebaseerd op wat algemene feiten maar zal voor de meeste natuurlijk als volledige zweverige praat worden geïnterpreteerd.
Geen licht = geen energie, geen contrasten oftewel = een non-duaal universum. Energie is dus volledig uniform verdeeld en er kan dus weinig onderscheidt gemaakt worden in zo een universum.
Nu stel, we nemen de uniforme verdeling van energie die op dat moment nog vrij weinig definitie heeft en hier ontstaat een specifieke golf in (de meest complexe golf, die het ons hele universum beschrijft van begin tot eind). Wij of beter gezegd het "nu", dus nu gaan we niet meer uit van individuen maar gewoon "het moment", observeren op welk stuk van de golf we zitten.
Waarom een zou het het universum een enkele golf zijn? Golven kunnen verschrikkelijk complex zijn, maar zijn wel harmonieus en dus in evenwicht. De oerknal was een singulariteit en het einde zal ook weer naar dezelfde singulariteit gaan als waarmee het begon.
Dus in de meest essentiële zin is het nu net zoals de golf onveranderlijk en oneindig, maar het is de berustwaarnemer of het kosmische bewustzijn dat door de golf verplaatst.
No offense, geloof het zelf ook weleens. :P