#1
Je zou kunnen zeggen: de wet van behoud van energie...!
Vraag ik me ook af! Ik denk dat veel mensen bang zijn om écht te leven, door de angst om te falen. Men durft vaak niet het risico te nemen door in het diepe te springen. Daar vang je de mooiste vis, maar het is een onzekere duik, soms is alle moeite voor niks en in het slechtste geval verdrink je…Dan rijst nu de vraag:
Wat versta je onder " echt leven"?
Idem hier!Ik heb er superveel angst voor. Juist het ongrijpbare...nooit meer terugkomen nooit meer voelen en dan oneindig lang niets dat gevoel benauwd me.
Net zoals als ik probeer te begrijpen hoe groot het heelal is. Gewoon zo grot dat er geen einde is, gewoon niet te bevatten
Wauw, geweldig gezegd! Het is echt niet alsof je je zult vervelen ofzo haha. Verveling is immers ook maar iets menselijks (alhoewel dieren zich misschien ook wel eens kunnen vervelen, het is tenminste iets voor ingewikkelde organismen). Hoe ga je je vervelen als je niet eens meer functionerende hersenen hebt? Evenals angst, verdriet, woede, het is allemaal een product van het menselijk lichaam die je achter laat na de dood.Maar eeuwigheid is geen oneindige tijd, eeuwigheid is geen tijd.
Dankje, al gaan de credits niet naar mij.Wauw, geweldig gezegd! Het is echt niet alsof je je zult vervelen ofzo haha. Verveling is immers ook maar iets menselijks (alhoewel dieren zich misschien ook wel eens kunnen vervelen, het is tenminste iets voor ingewikkelde organismen). Hoe ga je je vervelen als je niet eens meer functionerende hersenen hebt? Evenals angst, verdriet, woede, het is allemaal een product van het menselijk lichaam die je achter laat na de dood.
Precies dit ja. De angst voor de dood is voor veel mensen waarschijnlijk een vermomde angst voor het leven. Dat je hier niet doet waarvoor je hier bent gekomen: leven. Heb dit gevoel zelf ook weleens hoor.Vraag ik me ook af! Ik denk dat veel mensen bang zijn om écht te leven, door de angst om te falen. Men durft vaak niet het risico te nemen door in het diepe te springen. Daar vang je de mooiste vis, maar het is een onzekere duik, soms is alle moeite voor niks en in het slechtste geval verdrink je…
Ho, neem dat terug. 😂Het is heel simpel.
Vele wijzen door de gehele geschiedenis heen hebben altijd al gezegd dat de dood een illusie is.Ho, neem dat terug. 😂
Wat je zegt klinkt naar mijn idee allemaal vrij plausibel. Toch knaagt er altijd iets aan me, dat is de gedachte dat we er waarschijnlijk goed naast zitten. Dat de dood en haar eeuwigheid lang niet is wat we denken. Misschien is de dood wel niet eindeloos? Dat vind ik toch geen vreemd idee, gezien hoeveel culturen vormen van reïncarnatie beschrijven.
Een andere duurzame manier is cryomeren. In principe wordt je lichaam heel diep ingevroren. En daarna wordt het uit elkaar getrild. Er blijft dan ook alleen poeder over.En tegenwoordig kan er ook via het " resomeren" een lichaam tot stof worden teruggebracht.
Is sinds kort toegestaan
Bij deze methode wordt het stoffelijk overschot opgelost in een loog, onder hoge druk en temperatuur.
Het gebeente blijft over, en wordt vermalen tot een wit poeder, dat verstrooid kan worden.
Deze methode is voor het milieu het minst belastend.
Mss dat ik hiervoor ga kiezen straks....
Ik geloof erin dat als je ten tijde van je sterven nog steeds sterk vasthoudt aan je verleden en je identificeert met je lichaam en geest, dat je dan waarschijnlijk weer een stoffelijk leven zult leiden/lijden, met alle levenslessen/karma die je niet geleerd/opgeheven hebt. Mede daarom ben ik er ook zo serieus in, dat het echt urgent is om nú bezig te zijn met die ontkoppeling. Je weet nooit wanneer je laatste moment is. Het kan 30 jaar vanaf nu zijn, 3 jaar, of 3 seconden.Goed stuk proza, @Eik. Jazeker!
Ik vraag me nog steeds af, en een antwoord zal ik pas krijgen als ikzelf het tijdelijke voor het eeuwige heb verwisseld, of ik kan weigeren om gereincarneerd te worden, en, hoe maak ik dit duidelijk....
Aangezien mijn stembanden en zo er niet meer zijn?!
Ik heb totaal geen behoefte om nog eens terug te komen op de tyfusbende die tegenwoordig op onze aardkloot zich steeds duidelijker aftekent....
Vind je het dan beangstigend om herboren te worden in een stoffelijke vorm om op die manier weer nieuwe lessen te leren?Ik geloof erin dat als je ten tijde van je sterven nog steeds sterk vasthoudt aan je verleden en je identificeert met je lichaam en geest, dat je dan waarschijnlijk weer een stoffelijk leven zult leiden/lijden, met alle levenslessen/karma die je niet geleerd/opgeheven hebt. Mede daarom ben ik er ook zo serieus in, dat het echt urgent is om nú bezig te zijn met die ontkoppeling. Je weet nooit wanneer je laatste moment is. Het kan 30 jaar vanaf nu zijn, 3 jaar, of 3 seconden.
Natuurlijk, dat stuk over reïncarnatie is maar geloof. Ik kan het niet weten, dat kan pas met de dood zelf. Maar het lijkt me de veiligste gok om erop voorbereid te zijn.
Ik heb in princípe geen angst om herboren te worden. De angst is om te vergeten wat ik nu weet en ik weet ook dat ik dat zál vergeten, want je zult toch weer de hele weg tot volwassenheid af moeten leggen. Dus in die zin ben ik er wél bang voor ja.Vind je het dan beangstigend om herboren te worden in een stoffelijke vorm om op die manier weer nieuwe lessen te leren?
Als je daarin gelooft en je hebt die lessen nog niet geleerd is het toch niet erg om herboren te worden als je nog niet klaar bent om je compleet te ontkoppelen?

ik weet dat je niet zomaar door mindless wordt gequote als je een of andere clown bent maar dit klinkt als de neef van Buddha die nooit echt populair is gewordenBodhidharma
Don't feed my egoik weet dat je niet zomaar door mindless wordt gequote als je een of andere clown bent maar dit klinkt als de neef van Buddha die nooit echt populair is geworden
who dis?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."