Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa de dood, 6 opties om te kiezen

Na de dood, 6 opties om te kiezen

70 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voorraad van mensen in de wereld waar alles volmaakt is, die is eindig. Ons ziel komt daar vandaan en gaat daar weer naar terug. Het maakt niet uit wat je doet, het is allemaal al zo bepaald. Je doet wat je moet doen, terwijl jij denkt dat jij vrij bent.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Oblivion absoluut!

Ik heb 2 keer gedacht dood te gaan tijdens een veel te hoge dosis disso's. Ik was zo gelukkig toen ik langzaam stuk voor stuk werd afgebroken. Ik wist zeker dat ik dood ging en genoot van elk moment.

Totdat alleen een soort bewustzijn overbleef, nadat ik ervaarde hoe de hele kosmos explodeerde/implodeerde en ik in een eeuwig licht 'was'. Er was verder niks, alles was compleet en dat zou voor eeuwig zo zijn. Als ik er iets aan zou moeten koppelen, zou dat toch overeen komen met de optie 'heaven'. En dat voelde niet erg, voor zover je nog kan spreken van voelen, want dat bestond ook niet meer.
Toen ik de volgende dag wakker werd, heb ik weken moeten rouwen omdat ik toch nog leefde...

Als oblivion niet bestaat, ga ik dan toch maar voor heaven. Die andere opties lijken me vreselijk. Ik las als tiener 'de teerling is geworpen' van Jean-Paul Sartre en toen werd ik echt bang dat er een geesteswereld zou bestaan met alle bijbehorende treurnis die hij schetste.
Klik om te vergroten...

ja, ik was ook content om dood te gaan toen ik nog rc disso's nam.
onder andere daarom ben ik ermee gestopt..
ik dacht.. dat bewaar ik wel voor als er een meteoor op de aarde af komt en we hebben nog een paar dagen/weken te gaan. 😅

kheb juist voor limbo gekozen zodat ik dan in principe mezelf zou blijven zonder de lichamelijke en wereldse beslommeringen.
wie zegt dat een geest zo is als gedacht.. mss gewoon lekker chillen met de andere geesten en overal neuzen..
kijken hoe het iedereen vergaat.. en af entoe iemand de stuipen op het lijf jagen, haha 👻

khoop dat je nu niet liever dood bent iig. ❤
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gympie zei:
ja, ik was ook content om dood te gaan toen ik nog rc disso's nam.
onder andere daarom ben ik ermee gestopt..
ik dacht.. dat bewaar ik wel voor als er een meteoor op de aarde af komt en we hebben nog een paar dagen/weken te gaan. 😅

kheb juist voor limbo gekozen zodat ik dan in principe mezelf zou blijven zonder de lichamelijke en wereldse beslommeringen.
wie zegt dat een geest zo is als gedacht.. mss gewoon lekker chillen met de andere geesten en overal neuzen..
kijken hoe het iedereen vergaat.. en af entoe iemand de stuipen op het lijf jagen, haha 👻

khoop dat je nu niet liever dood bent iig. ❤
Klik om te vergroten...

Haha, misschien is geest zijn wel zo lollig als je omschrijft, maar wat als je wilt knuffelen en je hebt geen stoffelijk lichaam bijvoorbeeld? Je hebt zin in een banaan, maar je kan 'm niet eten? Je ziet je geliefden leven, maar je kan niet meer in contact met ze komen? Je bent letterlijk een schim van wat je ooit was en je bent een toeschouwer geworden zonder enige kans te handelen naar je gedachten/gevoelens?

Ik heb levensangst en doodsangst momenteel; ook een soort limbo :sunglasses:
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Obilvion.

Ik wil gewoon dood thats it de wereld word toch steeds ellendiger met de jaren. Als ik na de generatie onder mij kijk dan is gaan wij geen robots en shit zien die zijn nog tedom om te poepen. Ook deze generatie had graag een kleurtje gewilt ik heb nog nooit zoveel het wordje kanker/wollah uit een blanke horen komen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Haha, misschien is geest zijn wel zo lollig als je omschrijft, maar wat als je wilt knuffelen en je hebt geen stoffelijk lichaam bijvoorbeeld? Je hebt zin in een banaan, maar je kan 'm niet eten? Je ziet je geliefden leven, maar je kan niet meer in contact met ze komen? Je bent letterlijk een schim van wat je ooit was en je bent een toeschouwer geworden zonder enige kans te handelen naar je gedachten/gevoelens?

Ik heb levensangst en doodsangst momenteel; ook een soort limbo :sunglasses:
Klik om te vergroten...

ja, goeie punten.
ik ga m'n keuze herzien.. we kunnen ook gewoon als @Mindless een versie verzinnen die ons aanstaat :wink:

jammer dat ze elkaar niet 'uitcancelen' ..🙏🙌
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Limbo: ik wil weten wat er verder is dan dit.
recursion: dan kan ik met de kennis en wijsheid die ik dan bevat, terug naar de momenten en de juiste keuzes maken. Andere wegen inslaan en zeker een hoop ellende recht zetten richting anderen en mijzelf.
Beiden interesse voor mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
recursion: dan kan ik met de kennis en wijsheid die ik dan bevat, terug naar de momenten en de juiste keuzes maken. Andere wegen inslaan en zeker een hoop ellende recht zetten richting anderen en mijzelf.
Klik om te vergroten...
En dan weet je na een paar keer hetzelfde leven leiden precies wat je wel en niet moet doen en leid je jouw ideale leven. Dan ga je weer dood en begint datzelfde leven weer. Omdat je precies weet wat de juiste keuzes zijn ga je een beetje op de automatische piloot functioneren. 10 dezelfde levens later: Je herinnert je al je vorige levens en begint tegenzin te voelen om al die dingen die je al kent opnieuw te doen. Inmiddels is alles een automatisme geworden. 10.654 dezelfde levens later: je voelt je absoluut alleen. Voor ieder ander in jouw leven is dit leven de eerste keer, maar jij zit vast in een oneindig herhalende loop en weet absoluut elk detail van álles dat gebeurt. Je weet precies wat de meest efficiënte manier is om dingen te doen en wordt gek van het complete gebrek aan enige spontaniteit. 345.876 dezelfde levens later: waar je ooit dacht dat het belangrijk was om de juiste keuzes in je leven te maken zie je nu dat dat allemaal betekenisloos is als je toch oneindig veel levens de kans hebt om het overnieuw te doen. En oneindig dezelfde levens zúl je leiden, dit is nog maar het begin. Het is de keuze die je gemaakt hebt.

Als deze keuzes echt zouden zijn moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. :laughing:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
En dan weet je na een paar keer hetzelfde leven leiden precies wat je wel en niet moet doen en leid je jouw ideale leven. Dan ga je weer dood en begint datzelfde leven weer. Omdat je precies weet wat de juiste keuzes zijn ga je een beetje op de automatische piloot functioneren. 10 dezelfde levens later: Je herinnert je al je vorige levens en begint tegenzin te voelen om al die dingen die je al kent opnieuw te doen. Inmiddels is alles een automatisme geworden. 10.654 dezelfde levens later: je voelt je absoluut alleen. Voor ieder ander in jouw leven is dit leven de eerste keer, maar jij zit vast in een oneindig herhalende loop en weet absoluut elk detail van álles dat gebeurt. Je weet precies wat de meest efficiënte manier is om dingen te doen en wordt gek van het complete gebrek aan enige spontaniteit. 345.876 dezelfde levens later: waar je ooit dacht dat het belangrijk was om de juiste keuzes in je leven te maken zie je nu dat dat allemaal betekenisloos is als je toch oneindig veel levens de kans hebt om het overnieuw te doen. En oneindig dezelfde levens zúl je leiden, dit is nog maar het begin. Het is de keuze die je gemaakt hebt.

Als deze keuzes echt zouden zijn moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. :laughing:
Klik om te vergroten...

Groundhog life, lol.

1603953953170.png
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En dan weet je na een paar keer hetzelfde leven leiden precies wat je wel en niet moet doen en leid je jouw ideale leven. Dan ga je weer dood en begint datzelfde leven weer. Omdat je precies weet wat de juiste keuzes zijn ga je een beetje op de automatische piloot functioneren. 10 dezelfde levens later: Je herinnert je al je vorige levens en begint tegenzin te voelen om al die dingen die je al kent opnieuw te doen. Inmiddels is alles een automatisme geworden. 10.654 dezelfde levens later: je voelt je absoluut alleen. Voor ieder ander in jouw leven is dit leven de eerste keer, maar jij zit vast in een oneindig herhalende loop en weet absoluut elk detail van álles dat gebeurt. Je weet precies wat de meest efficiënte manier is om dingen te doen en wordt gek van het complete gebrek aan enige spontaniteit. 345.876 dezelfde levens later: waar je ooit dacht dat het belangrijk was om de juiste keuzes in je leven te maken zie je nu dat dat allemaal betekenisloos is als je toch oneindig veel levens de kans hebt om het overnieuw te doen. En oneindig dezelfde levens zúl je leiden, dit is nog maar het begin. Het is de keuze die je gemaakt hebt.

Als deze keuzes echt zouden zijn moeten mensen echt tegen zichzelf beschermd worden. :laughing:
Klik om te vergroten...

Wow. Dit is wel het extreme wat je hier benoemd.
ik had het puur over 1 keer overnieuw doen. Niet oneindig, niet 345,876 levens.😁
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blyatman zei:
Wow. Dit is wel het extreme wat je hier benoemd.
ik had het puur over 1 keer overnieuw doen. Niet oneindig, niet 345,876 levens.😁
Klik om te vergroten...
Always read the smallprint:

Dirkjan zei:
Voor de duidelijkheid, oneindig is ook echt oneindig. Alle opties behalve oblivion gaan door tot in de eeuwigheid.
Klik om te vergroten...

:wink:
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Always read the smallprint:



:wink:
Klik om te vergroten...

Oh, ja overheen gelezen was toen nog niet helemaal wakker en nog geen koffie op 🤣
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Leuk topic. Ik zou zelf kiezen voor reïncarnatie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Recursion.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oblivion. Ik denk dat het gewoon het beste is als alles dan voor me stopt. Éen leven is genoeg voor mij, meer hoef ik niet te weten of te ervaren. Dat geeft me een vredig idee.
S
SisyphusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Immortality: nee dank je, over 5 miljard jaar gaat het hier wel warm worden hoor, zit je op die zandvlakte in je uppie. Of gaan we migreren naar een rooie dwerg die tientallen miljarden jaren stabiel blijft. Ondertussen ben ik de laatste mens en is de rest in 1 mlj jaar al compleet van mij af geëvolueerd. Film: The Man from Earth -> vent is 10.000 jaar.
Reincernation: hoevaak? Op Youtube: Kurzgesagt - The Egg, Moet ik ALLE levens doormaken? Er zijn nu 7 miljard mensen, tot dusver 100 miljard, hoeveel gaan er nog komen? Dat zijn alleen de mensen, er zijn ook andere zoogdieren, vogels, insecten, wormen. Dan is er 1 planeet met leven per sterrenstelsel, er zijn miljarden sterrenstelsels. En dat is alleen nu, we hebben ook nog 'verleden' en 'toekomst' en misschien is het universum nog wel wat grotere dan wat we kunnen zien. Komt me iets te dicht bij oneindig, ik pas.
Oblivion: Die overweeg ik wel, in de serie 'The Good Place' wordt met comedy op een leuke manier best filosofische en ethische dingen besproken waar we hier op vast lopen.
Recursion: Tot ik tevreden ben of geen zin meer heb, is dan wel mijn voorwaarde. Maar dit was een oneindige optie? Dan pas ik ook.
Limbo: Beetje spoken zonder lichamelijke beperkingen, nice, maar ook niet oneindig op deze toekomstige woestijn graag, dus weer pas ik.
Heaven: Gaat vervelen, ben het sowieso niet zo eens met de baas daar. Welke prutser laat zijn boek door mensen schrijven en zijn verhaal door priesters / imam's vertellen, ik neem het pas aan voor waar als er nu een boek rechtstreeks van hem op mijn tafel verschijnselt... nope, er ligt hier nu niks. Het zijn dus vrije interpretaties uit hersenspinsels.

Doe mij Oblivion maar, maar dat is lastig, want zoals hierboven al gezegd, je kan niet niks ervaren. Dus ik ben oprecht al een paar jaren bang dat het 1 van de andere opties gaat zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natuurlijk kies ik voor permanent bliss heaven als ik de vraag letterlijk neem. Ik weet niet wat dat is maar dat moet het fijnste zijn wat er bestaat. Dat kan ook niet vervelen zoals sommige zeggen want vervelen is geen bliss. Permanent bliss kan dus nooit negatief worden. Maar dat kunnen we ons niet echt voorstellen want dan gaan we denken dat dat ook gaat vervelen.. kan toch niet anders? Maar dan had het geen "permanent" bliss geheten :wink:

Verder zeer onwaarschijnlijk en er zal wel een soort van reïncarnatie bestaan maarja.. Ook reïncarnatie ziet iedereen anders dus welke vorm..?

Eik zei:
Je stelt de vraag wat ik zou kiezen als ik zou mogen kiezen. Lijkt me niet zo'n moeilijke keuze... Doe mij maar Heaven. "Eternal bliss" klinkt mij niet verkeerd in de oren. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik ga wel mee dan :)
Mindless zei:
Oblivion: dit is een onmogelijke ervaring. Niets ervaren kan niet je ervaring zijn, want dan zou je dat ervaren.
Klik om te vergroten...
wie zegt dat er een "ervaring" moet zijn na de dood?
Roze Olifant zei:
Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^
Klik om te vergroten...
Ja precies!
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
'Jij' bent altijd degene die het ervaart, dus het is jouw leven.
Klik om te vergroten...
Wat maakt het van jou dan? We hebben het over een nieuwe persoon. Er zijn geen herinneringen van een voorgaand leven. Wat maakt deze twee personen dezelfde 'jij'? Volgens mij niks.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Het valt me wel op hoe weinig mensen tot nu toe voor 'heaven' kiezen, je zou zeggen dat dit de meest aantrekkelijke optie lijkt (ook al is het ongeloofwaardig, dat was opzich de vraag niet, toch)? ^^
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad de vraag niet. Maar je weet maar nooit wat de intenties zijn van hetgene je die opties voorschotelt. Als er plots zo'n keuzescherm met die 6 opties voor je komt, weet je niet of datgene die erachter zit je wilt tricken :thinking: de catch zou zijn dat bliss het nieuwe normaal wordt waardoor bliss na een tijdje niet boeit. Bliss boeit pas als het komt na een periode van niet-bliss. Ik zou ook voor oblivion kiezen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Ik ga wel mee dan :)
Klik om te vergroten...
Gezellig hoor! Maken we er een mooi feestje van :sunglasses:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Gezellig hoor! Maken we er een mooi feestje van :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Snuifje Bliss erbij jumjum!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."