#1
Ja, en je geest zal daar ook niet mee ophouden. De functie van de geest is gedachten produceren. Dat is nou eenmaal wat het doet, wat het is eigenlijk.Als ik mij nergens op concentreer, dan verzint mijn geest wel weer een manier om mij ergens op te doen laten concentreren; gedachten, beelden, herinneringen, dagdromen.. Voor mij is meditatie loslaten. Loslaten van gedachten en spanningen in het lichaam.
Je kunt het zien als bijvoorbeeld iemand op de markt die jou zijn spul probeert te verkopen. Zo'n iemand is de hele tijd rond aan het roepen wat hij te koop heeft. Maar op het moment dat hij doorkrijgt dat jij ook maar een beetje interesse hebt, dan is hij all in your face. Want dan weet hij dat er wat te halen valt.
Je zult dus een desinteresse moeten ontwikkelen voor dat soort gedachten. Als jij niet 'open for business' bent, dan zullen gedachten je in eerste instantie al niet lastigvallen. En ja, dat zou je het 'loslaten' kunnen noemen.