Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet gebruiken bij onverwerkte problemen

Niet gebruiken bij onverwerkte problemen

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
OntopicLid
01-01-2024, 00:00
#1
LSD is leuker, maar 2CB vind ik wat makkelijker dan LSD.
Van 2CB krijg je wel veel zin in sex, dus als je niet met je vriend/vriendin gaat trippen is LSD misschien weer leuker.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb nog nooit LSD gebruikt en wil het wel een keer proberen, maar ben mij er eerst genoeg in het verdiepen.

Ik kom veel de volgende zin tegen "niet gebruikt als hij onverwerkte problemen heeft."
Wat wordt hier onder verstaan?

Ik ben vroeger(basisschool en begin middelbare school) heel veel en erg gepest. Zijn dit onverwerkte problemen en kan dit zich tegen me keren tijdens het gebruik van LSD of hoe moet ik dit zien?

Ook ben ik bijvoorbeeld als de dood voor spinnen. :tearsofjoy: Beetje zielig van mezelf, maar ik kan er ook niks aan doen. :P Gaat dit mij ook tegen werken? Dus zie ik opeens over spinnen lopen en wordt ik compleet gestoord.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Om te beginnen ga je geen dingen zien die er niet zijn. Wat die onverwerkte problemen betreft.. ik geloof daar nooit zo in, ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat gepest van toen je leven op dit moment nog beïnvloedt. Als je daar nog erg mee zit en je je er dagelijks nog klote door voelt dan is het misschien niet zo'n goed idee. Begin met een lage dosis, kies een mooie dag uit, ga ergens lekker in de zon liggen, LSD is best een makkelijke drug.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het heeft men leven van nu niet beïnvloed. :)

Waar ik meer mee zat is dat als ik het gebruik ik niet dadelijk iets "open" waardoor dat allemaal naar buiten komt. Ik kan namelijk niet oordelen of ik die dingen heb opgekropt. :P

Het belangrijkste is eigenlijk dat ik geen dingen ga zien haha. Bij MDMA halicunaties wil ik nog wel eens wat rare dingen zien, maar daar wordt ik niet bang van.

Ik moet niet hebben dat ik dadelijk spinnen uit de muur zie komen en bang wordt, want dan draai ik serieus door. :rockband: :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zal allemaal best wel meevallen, je blijft met lsd altijd helder genoeg van geest om te weten dat je niet gek aan het worden bent.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedereen heeft wel zo zijn angsten en problemen.. Het gaat erom hoe je er op dit moment tegenover staat. Op het moment dat je gaat gebruiken moet je gewoon helemaal goed in je vel zitten en als je dus in je achterhoofd nog zit met je problemen dan ga je dit zeker merken in je trip.

Als je er vroeger mee zat en nu wel kan zeggen dat je het hebt verwerkt dan kan je het volgens mij wel proberen maar begin dan wel, zoals EI zegt, met een lichte dosis.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is niet zo'n goed idee als je gevoelig bent voor psychoses of angsten/waandenkbeelden.

Ik ben er zelf wel nieuwschierig naar, maar durf niet zo goed, omdat ik van MDMA vroeger hallucinaties kreeg die ik aardig eng vond. Ook van Paddo's ben ik weleens bad gegaan, maar toen was ik nog jong, doseerde ik niet goed en ging ik erop feesten met m'n stomme hoofd.

Set en setting zijn dus heel belangrijk volgens mij. Dat je je goed voelt die dag en dat je in een rustige en prettige omgeving bent en rustig beginnen met je dosis.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elfquest zei:
Ik ben er zelf wel nieuwschierig naar, maar durf niet zo goed, omdat ik van MDMA vroeger hallucinaties kreeg die ik aardig eng vond.s.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik dus precies hetzelfde. Alleen van men MDMA hallucinaties wordt ik niet bang. :tearsofjoy:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paddo's een halve portie waren een hel voor mij, die me elke"gevoelsgolf" een deurtje door lieten gaan waar de hel nog heter was.

met LSD was het niet meer dan ongemakkelijke gedachten. alles ging over de waarheid, aangezien ik voor mezelf geen geheimen heb, kan het gewoon niet fout gaan.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
sjelepopi zei:
Elfquest zei:
Ik ben er zelf wel nieuwschierig naar, maar durf niet zo goed, omdat ik van MDMA vroeger hallucinaties kreeg die ik aardig eng vond.s.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik dus precies hetzelfde. Alleen van men MDMA hallucinaties wordt ik niet bang. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
MDMA hallucinaties zijn ook erg realistisch en vaak zie je dingen die er niet zijn. Dat is met lsd niet.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
sjelepopi zei:
Ik heb nog nooit LSD gebruikt en wil het wel een keer proberen, maar ben mij er eerst genoeg in het verdiepen.

Ik kom veel de volgende zin tegen "niet gebruikt als hij onverwerkte problemen heeft."
Wat wordt hier onder verstaan?

Ik ben vroeger(basisschool en begin middelbare school) heel veel en erg gepest. Zijn dit onverwerkte problemen en kan dit zich tegen me keren tijdens het gebruik van LSD of hoe moet ik dit zien?

Ook ben ik bijvoorbeeld als de dood voor spinnen. :tearsofjoy: Beetje zielig van mezelf, maar ik kan er ook niks aan doen. :P Gaat dit mij ook tegen werken? Dus zie ik opeens over spinnen lopen en wordt ik compleet gestoord.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Klik om te vergroten...

ik was vroeger als de dood voor spinnen ......
als ik nu lsd neem denk ik niet aan ze ...

1) lees je nog meer in
2) zorg voor een sitter
3) neem een lage dosis

bouw het iedere maand een beetje op .. garanties heb je niet.

LSD is en blijft een zeer speciale drug, die alle kanten op kan.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#12
denkje vaak aan de problemen die je vroeger hebt gehad?
zo niet, dan lijkt mij het niet echt een risico. probeer inderdaad een lage dosis en als dat goed bevalt kun je het altijd nog opschroeven, even peilen zeg maar.
en als je onbezorgd je trip in gaat heb je ook niet echt grote kans dat je opeens met die problemen gaat worstelen, aangezien je genoeg afleiding hebt op dat moment.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij mij hielp het juist om veel dingen te verwerken, maar mij als maatstaaf voor lsd nemen is net zoiets als een gerontofiele niesfetishist die ook nog eens hermafrodiet is als standard nemen voor de seksualiteit van een gemiddelde nederlander..

Met andere woorden, kijk hoe erg het je dwars zit, en als je het idee hebt dat heftig en sterk eraan denken problematisch zou zijn, het beste niet doen, of een lage dosis met een vertrouwd persoon (jaja heel erg een textbook lsd-answer maar die kloppen meestal wel.)
d
davy_xochiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kheb voor 't eerst lsd gebruikt toen'k best wel redelijk depressief was.
En ask zo op 't forum rondkijk ben ik precies niet de enige daarin.
Het helpt je gedachten "je ziel?" uitvergroten, je kan jezelf vanuit een ander perspectief bekijken, door de ogen van anderen, heel mooi. kheb er veel aan gehad.
't hangt er volgens mij vanaf of je zelf aan jezelf wil "sleutelen", of als je gewoon "weg" wil zijn en "hallucineren". lsd is 'n beetje yin-yang.. mooi en tegelijk streng, maar leerzaam... :)

Ik ben ook als de dood voor spinnen, khad ooit 'ns erges iets gelezen (niet op DF) van iemand die overal spinnen zag, was ik dus ook bang voor, tot hiertoe nog niet veel van kwaadaardige tripspinnen gemerkt. laatste keer wel spinnen gezien, maar eigelijk voelde het alsof we eindelijk vrede hadden gesloten :P :grin:

set en setting zijn gewoon heel bepalend, kan niet vaak genoeg gezegd worden.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
idd ....

als de setting slecht is maak je dan maar zorgen
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zou het helpen om naar een psycholoog te gaan en te checken of ik onverwerkte problemen heb.

De reden dat ik toen dit topic opende is als volgt. Ik zelf heb niet het gevoel dat ik onverwerkte problemen heb, denk ook nooit over vroeger en heb ook geen problemen in het dagelijkse leven.

Alleen mijn moeder heeft wel eens gezegd dat het goed voor mij zelf zou zijn dat ik eens een keer met een psycholoog ga praten omdat deze wel onverwerkte problemen naar boven kunnen halen etc.

Van de ene kant heb ik zoiets, ik moet gewoon lekker die lsd nemen en een lage dosering pakken. Maar aan de andere kant heb ik geen zin dat dadelijk mijn hoofd in de knup raakt en ik een psychose krijg.(Zoals je leest op informatie websites over lsd).
A
AapLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die dingen hoef je niet meer naar boven te halen als je er geen last van hebt.
Door er over te gaan speculeren ga je je juist druk maken om dingen die er allang niet meer toe doen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inderdaad, laat het verleden lekker rusten. Waarom zou je ellende weer naar boven willen halen als je er toch verder nooit aan denkt?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
sjelepopi zei:
Ik heb nog nooit LSD gebruikt en wil het wel een keer proberen, maar ben mij er eerst genoeg in het verdiepen.

Ik kom veel de volgende zin tegen "niet gebruikt als hij onverwerkte problemen heeft."
Wat wordt hier onder verstaan?

Ik ben vroeger(basisschool en begin middelbare school) heel veel en erg gepest. Zijn dit onverwerkte problemen en kan dit zich tegen me keren tijdens het gebruik van LSD of hoe moet ik dit zien?

Ook ben ik bijvoorbeeld als de dood voor spinnen. :tearsofjoy: Beetje zielig van mezelf, maar ik kan er ook niks aan doen. :P Gaat dit mij ook tegen werken? Dus zie ik opeens over spinnen lopen en wordt ik compleet gestoord.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Klik om te vergroten...

Ach ik ging mijn eerste paar trips ook nog in met smetvrees en hypochondrie (samengevat had ik een zware fobie voor ziektes) en dat is eigenlijk alleen maar minder geworden. In trips heb ik er nog nooit last van gehad, op LSD heb ik zelfs de neiging om vies te 'subjectief' te vinden en er dan ook gewoon geen waarde meer aan te hechten, wat echt een héérlijk gevoel is. Over een fobie voor spinnen zou ik me dus sowieso geen zorgen maken.

Wat het gepest zijn geweest betreft, het hangt er ook heel erg vanaf hoe je dat voor jezelf verwerkt hebt. Het fijne van LSD is dat het vrij stuurbaar is en dat je helder genoeg bent om je zelf af te leiden en ergens anders mee bezig te gaan zijn als je een moeilijk moment krijgt. Toch kan ik niet garanderen dat daar geen mogelijke moeilijkheden in trips door kunnen komen, maar het risico lijkt me eigenlijk erg klein.

Zoek maar eens iemand die écht geen problemen heeft, ze nooit gehad heeft en altijd een perfect leven heeft gehad, gaat volgensmij gewoon niet lukken. Het hangt er vanaf hoe je er zelf tegen aan kijkt en van welke aard ze zijn, maar fobieën zijn sowieso geen probleem en nare ervaringen uit het verleden kunnen extra verwerkt worden, genegeerd worden of anders, dat vind ik moeilijk te voorspellen.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor jullie reacties.

Het valt dus allemaal best mee zo te lezen. Besluit is dat ik het dan toch maar ga nemen, want ben er toch zeer benieuwd. :mrgreen:

Ik heb nu de keuze om of LSD te doen of 2 cb. Heb voor de rest nog nooit tripmiddelen gehad.

Is er aan te raden om eerst lsd of 2-cb te doen, of maakt dit niet zoveel uit?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."