Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD & Autisme

LSD & Autisme

133 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zelf pdd-nos. en idd zelfs binnen pdd-nos zijn er nog heel veel verschillen per persoon. Ik heb zelf na 11x paddo's en 1x lsd waarvan 10enhalf goede ervaringen. Ik ben alleen op een andere manier gaan denken. veel dieper, wat me soms een beetje tegenvalt :P maar niks heel negatiefs ofzo..
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
thx for sharing, ik vind het altijd erg interessant hoe mensen hun problemen proberen in te zien en op te lossen dmv trippen, veel succes in toekomstige trips en het vinden van lsd :wink:
M
MajicLid
01-01-2024, 00:00
#4
funkmaus zei:
Ik heb zelf Asperger en bij mij hebben de trips me juist geholpen. Ik heb nog geen LSD geprobeerd maar wil dat wel heel graag, ik kan alleen geen dealer vinden die iets anders als coke en xtc verkoopt hier in groningen.

Maar dat is iets heel anders.

Ik heb een beetje ervaring met paddo's, vier trips gehad, ik weet dat het een totaal andere drug is maar ik neem aan dat de filosofische werking van paddo's wel in de buurt komt van die van LSD.
Tijdens een paddo trip heb ik het gevoel alsof ik twee inzichten in situaties heb, de Autistische ik en de niet autistische ik.

Voorbeeld, ik keek tijdens een paddo trip naar een aflevering van That's 70's, en in die aflevering kondigde de zoon ( Eric ) plotseling aan dat hij een jaar naar Afrika wou gaan als leraar.
Zijn moeder werd natuurlijk woedend en emotioneel, alleen ik als autist had het opgevat als "Ze is boos op Eric omdat dat hij haar planning over hoop haalt en ze wilt niet dat hij weg gaat."

Maar tijdens de trip bedacht ik me in1x "Ze is VERDRIETIG en voelt zich in de steek gelaten door haar zoon"

Het lijkt misschien een beetje suf, maar ik had nooit echt de emotie verdriet met die scene in verband gebracht. Maar tijdens een paddo trip zie ik dat dus wel.

Paddo's hielpen me iig om bewuster te worden van mijn acties, en het liet me ook duidelijker zien hoe ongelovelijk anders ik wel niet ben vergeleken met een "normaal" persoon.

Het heeft met wel een beetje depressief gemaakt voor een dag of twee, maar het is gewoon de waarheid, en ik leer er van :) Het kan ook zijn dat een andere autist bij zo'n openbaring juist veel zelfvertrouwen krijgt en zich geweldig voelt. Ik voelde me gewoon genaaid, dat ik dat soort overduidelijke dingen niet eerder zag.

Dat is het kutte van autisme, je merkt er zelf niks van, ik merk niet van mezelf wat ik fout doe, het enige wat ik echt merk is de hoeveelheid moeite die ik heb met goede sociale contacten op bouwen.

Het was iig een Eye Opener voor mij! Ben veel zelf bewuster van mijn autistische gedrag geworden :)

Maar wederom, dat verschilt per persoon. Een hevige autist zou ik niet aan raden om te trippen omdat zij misschien veel meer moeite zullen hebben met hun emoties onder controle te houden. Maar licht autisten zoals ik, waarom niet? Het is geen ziekte, we zijn gewoon anders ingesteld :)
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook autistisch en ik heb het ook hetzelfde als jou dat je echt anders tegen het leven aan gaat kijken en alles realistischer beleeft. Voor mij is paddo's echt een goed doener! :grin:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed om te horen, ze zullen dan toch wel niet voor niks therapeutische medicijnen genoemd worden :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi om dat te horen inderdaad, als het mensen zonder afwijkingen kan helpen met details; vind ik het ook eigenlijk niet vreemd dat het mensen die wel iets serieus hebben er ook beter van kunnen worden op lange termijn.

En ja; ik denk dat paddo's en LSD in principe een vergelijkbaar potentieel hebben, al voelt het per moment misschien iets anders, het eindresultaat is denk met beide op een vergelijkbare manier mogelijk.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verdomme zeg, ik dacht dat ik pas goed in de knoop zat met mezelf, maar jij hebt het toppunt weten te bereiken!!
p
peace frogLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#9
peace frog zei:
ik 'lijdt' aan dyslexy en aan autisme-spectrum, heb paar champtrips achter de rug, maar bij mij heeft het dus geen invloed op autisme-spectrum.. (of omgekeerd)

volgens mij is het gewoon een deel van mijn karakter..
...wel kanik je zeggen dat ik onder champs nog minder emoties kan inschatten, of gesprekken begrijpen (in hoeverre zou dit normaal zijn :) )

telt dit ook als onderzoekje?:)
Klik om te vergroten...

Komt er gewoon op neer dat het voor iedereen anders is, ik denk dat autisten gewoon door moeten trippen, zolang ze maar emotioneel stabiel zijn. Net zoals de normale plebs :wink:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ff update, heb nu meerdere lsd trips achter de rug, mn autisme is geen enkele keer een issue geweest, behalve natuurlijk op momenten van zelfreflectie :P

I call safe.
G
GoyaLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
nog even een offtopic vraag wat me net te binnen schiet: ik ben nu 17 en heb vanaf mij 16e al hppd. Is dit echt een serieus teken dat ik moet stoppen of zullen er meer zijn van deze leeftijd die dat hebben. Heb een tijdje om de maand mdma gedaan wat ik nu nog maar 3x per jaar doe. Ik blow minder en doe alleen afentoe een tripje nog. Kan dit kwaad??
Klik om te vergroten...

Voor mij ongeveer zelfde verhaal, ben 16 en heb ook last van lichte HPPD. Ben dus ook zeer beniewd of dit kwaad kan!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het heeft me juist ook met veel keuzes maken geholpen die ik anders moeilijker zou kunnen inzien en daardoor een verkeerde keuze gemaakt zou hebben. Voor de één is het niet slim voor de ander juist wel. Ik heb wel het idee dat mensen met 'klassies' autisme er wel meer problemen mee zouden hebben dan mensen met een autisme-spectrum-stoornis zoals asperge of ppd-nos. Bij mij valt het vergeleken met andere nog heel erg mee gelukkig. Maar mij heeft het iig geholpen met het maken van de juiste keuzes en dingen onbewust even op een rijtje zetten.
Zo nu en dan een tripje is goed voor me heb ik het idee.

nog even een offtopic vraag wat me net te binnen schiet: ik ben nu 17 en heb vanaf mij 16e al hppd. Is dit echt een serieus teken dat ik moet stoppen of zullen er meer zijn van deze leeftijd die dat hebben. Heb een tijdje om de maand mdma gedaan wat ik nu nog maar 3x per jaar doe.
Ik blow minder en doe alleen afentoe een tripje nog. Kan dit kwaad??
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
Met HPPD geen LSD gebruiken!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een vriend van mij, geloof het of niet, is van lichte hppd afgekomen door lsd :openmouth:
Ik heb het ietsie erger dan licht. Vaak dat ik denk dat ik iemand zie lopen in een flits terwijl het een struik is. Of dat ik in een flits een kikker zie liggen in mn kamer terwijl het een hoopje kleren is. Veel 'last' van die tracers ook die door je beeld zwemmen. Ik wou zaterdag paddo's doen na een half jaar niet trippen. Kan dit kwaad??

Maar wat mijn vraag trouwens echt was. Op je 16e/17e HPPD. Is dat echt een slecht teken?
Of valt het wel mee als je je drugsgebruik beperkt houd. Wat ik nu dus ook doe.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
TrippyShit zei:
Een vriend van mij, geloof het of niet, is van lichte hppd afgekomen door lsd :openmouth:
Ik heb het ietsie erger dan licht. Vaak dat ik denk dat ik iemand zie lopen in een flits terwijl het een struik is. Of dat ik in een flits een kikker zie liggen in mn kamer terwijl het een hoopje kleren is. Veel 'last' van die tracers ook die door je beeld zwemmen. Ik wou zaterdag paddo's doen na een half jaar niet trippen. Kan dit kwaad??

Maar wat mijn vraag trouwens echt was. Op je 16e/17e HPPD. Is dat echt een slecht teken?
Of valt het wel mee als je je drugsgebruik beperkt houd. Wat ik nu dus ook doe.
Klik om te vergroten...

HPPD hoeft in eerste instantie niks met zwaar drugsgebruik te maken te hebben. Als je verder geen andere problemen hebt valt het denk ik wel mee. Neemt niet weg dat HPPD erg onprettig is.

En als je al HPPD hebt (helemaal in de vorm die jij beschrijft, lijkt me niet echt prettig), zou ik helemaal niet nog meer risico's willen nemen. Want ik denk dat de risico's dat je HPPD nog heviger wordt vrij groot zijn.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat een authist niet al te best met een ego-death overweg aangezien dit het enige is wat ie meestal heeft :wink: ! Kan misschien eruit snappen, anderzijds compleet doordraaien, lijkt me dus een slecht idee :thumbs down:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goede vraag moet ik even zeggen!

Zelf heb ik ook een lichte vorm van pdd-nos, waar ik prima mee om kan gaan, maar ik heb zelf gemerkt dat sinds ik MDMA heb gebruikt (geen LSD, maar het is wellicht toch het vermelden waard in dit topic) een stuk meer in balans ben.
Ik ben doorgaans optimistischer erdoor geworden en heb er ook meer zelfinzicht door gekregen.
Dus drugs en een "psychische stoornis" hoeft niet persée een foute combinatie te zijn denk ik, het kan soms zelfs bevorderend werken, zolang je maar verstandig en veilig gebruikt.

Oh, en het ligt er ook aan welke stoornis je hebt natuurlijk, al ben je schizofreen zou ik uiteraard geen LSD gebruiken. :mrgreen:
Met een bipolaire stoornis is gebruiken wanneer je (hypo)manisch bent overigens wél een gigantisch goed idee, wederom weer even MDMA als voorbeeld (wat ben ik toch weer een slechte ervaringsdeskundige zeg :P ).
Je hebt namelijk in die periode totaal geen last van dinsdagdips of andere vormen van dipjes en je gaat echt enorm hard op een lage dosering. :xtc:
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Autisme , wat is dat

Dat is toch onder andere dat je Hoogsensensetief bent (Hooggevoelig)
der zit niet zoveel veschil in schizofrenie (autisme) en sjamanisme
DE Sjamaan houd controle over zijn gaven en brengt zijn ervaringen mee terug naar de gemeenschap, om de mensen te helpen

De autist de ADHDer, de schizofreen, het is maar net in welk perspectief je er naar kijkt
sommige hebbe echt duidelijk verlies van controle en worden Patient
andere hebben verrregaande controle, Zij worden gezien als bijvoorbeeld helderziende (paragnost)
DE term (diagnose) PDD-NOS,oftewel Pervasieve Ontwikkelingsstoornis-Niet Nader Omschreven,
geeft eigenlijk aan dat Degene die deze Term hebben bedacht een ontwikkelingstoornis hebben.
Degene hebben geen weet van deze hooggevoeligheid, Tenzij Degene op andere manier zo ontwikkeld zijn dat ze weet Hebben van deze hooggevoeligheid (synthesie) of hogerbewustzijn of hoe je het noemen wilt)

Hoe kan je deze hooggevoeligheid ontwikkelen,,, door gebruik van bv PSychedelica (entheogenen) of door meditatie trance vasten
Zo doen de indianen dat ook, DE indianen zijn trouwens op vooral oudere leeftijd tandeloos
Want ze hebben daar geen tandarts

Hier in de wESterse wereld Gaan we naar de tandarts en zo kan het gebeuren dat terwijl je nog in je moeders buik groeit je kwik naar binnen krijgt,
omdat ze kwik decenia lang in vullingen hebben gedaan
nou en als je dan als kleine dreumes ook nog als net je melktandjes door komen
fluoridetabletjes krijgt
dan heb je zogezegd een dubbelebelasting
Wat dus zou kunnen beteken dat je een synthetische Sjamaan bent
in de jungle drinken ze gewoon Ayahuasca zonder bijwerkingen, je komt in een trance
en je heb dan wel een plesante of minder plesante trip en mschien een beetje moe na de trip
maarja als de trip weg is is ie weg,,, soms kan het wel iets langer als een week duren,

Maar dat autisme, adhd, schizofrenie, dat is een levenslangetrip,
ik vind dat Autisme en LSD goed combineerd, als men het goed gebruikt, niet te vaak
anders word ik veels te gevoelig voor vanalles en nog wat,
ik kan het vaak wel waarderen dat ik een hele week lang doortrip,
DE eerste 2 dagen is duidelijk trippen, daarna zijn er nog 5 tot 7 dagen
Waarin ik het makkelijker vind om geometrische figuren te visualiseren
ken je dat een spirograaf, (van die plastic tandwieltjes) waarmee je op papier
van die mandala,s kan tekenen,, oke
kijk nu is naar hoe alle kleine bloemetjes van de zonnebloem zijn samengesteld
ja precies , het lijkt wel of er een spirograaf in de zonnebloem zit
WAuw Zou er ook een Zonnebloem (spirograaf) in me hoofd zitten.
Je kan trouwens de bloemetjes die aan het vruchtje vast zitten op de zonnebloem,
losttrekken, daarachter zit dan het zonnebloemenzaadje)
als je nou bepaalde bloemetjes er uit haalt en andere laat zitten kan je zo allerlei
sterfigurenmaken en andere geometrische symetrische figuren.
Dat kan je ook doen met die tekeningen(mandala,s) die je met zoeen spirograaf kan maken
LSD en PAddo,s daar kan ik zeg maar één mee worden
Maar MDMA en andere Amfetamines dat word echt als een gif beschouwd door me lichaam
Dat komt omdat kwik een immuunonderdrukker is , en amfetamine gaat op je adrenaline receptoren zitten, dus dat is Stress en Stress is heel slecht voor me maag
tabak en koffie beschouwd me lichaam ook als giftig maar minder als met amfetamines


http://people.zeelandnet.nl/yong/Websit ... nderen.htm

http://www.nieuwetijdskinderen.org/

http://www.starchild.co.za/what.html

http://youtube.com/watch?v=dvg4HJcHbcs


DE AUTIST IS GEWIST,,,,IK BEN EEN SJAMAAN DOOR DE AMALGAAM,,,,,,, :grin:

jammer dat ik niet snap hoe je plaatjes kan posten ik heb hier nog een geweldig boek leggen over sjamanisme,,, mschien iets voor laters :stoned:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
^Tja, wat moet je daar nou weer van denken he..:stoned:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Omdat MDMA geen trip middel is? Iemand die autistische storingen heeft wil ook wel eens weten wat lsd is, en misschien leert hij/zij in de trip dingen die normaal een mensen leven kosten.
Klik om te vergroten...

Moet dat dan? Qua empathogeen effect is MDMA veel sterker dan acid. Probeer maar eens op een feest rond te lopen met MDMA op en geen contact te zoeken met mensen, buitengewoon moelijk. De toenadering tot anderen zal zelfs een autist gaan opzoeken met M op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."