Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOm serieus advies gevraagd omtrent LSD & angst

Om serieus advies gevraagd omtrent LSD & angst

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Binnenkort ga ik weer effe een tripje maken naar outer space. Het is de derde keer dat ik LSD ga gebruiken. De eerste 2 keer zat ik op 100 ug en nu ga ik naar de 150. Met paddo's en truffels heb ik al 4 jaar ervaring maar nadat ik begin dit jaar LSD heb ervaren wil ik niks anders meer hahaha.

Ik zit alleen een beetje met een probleem. Ik heb een hele, hele nare ervaring in het verleden gehad met paddo's. Dat was een hele zware bad trip en ik merk dat als ik LSD gebruik dat er ergens in mijn achterhoofd een angst is. Het is niet een directe concrete angst die echt aanwezig is, maar heel sluw en heel flauw zit het toch ergens in mijn hoofd. Die angst is totaal nergens op gebaseerd behalve op die zware bad trip die ik ooit heb gehad. Ik heb namelijk het idee gecreëerd dat als ik bad ga op LSD dat ik dan de lul ben. Maar elke keer als die angst ook maar iets teveel aanwezig komt dan stuur ik hem de deur uit. Dan is ie niet weg maar kijkt ie door het sleutelgat en ik heb de sleutel in mijn zak maar ben als de dood dat ie toch via het raam, een andere deur of op wat voor manier dan ook de controle over mij zal nemen. Beter dan dit kan ik het niet omschrijven denk ik.

Nu heb ik de laatste keer geëxperimenteerd met LSD en xtc en natuurlijk werd de angst onmiddelijk de mond gesnoerd maar dat is maar voor tijdelijk.

Het punt is nu dat het niet echt zo storend is dat ik geen LSD kan of durf te nemen maar het is uitermate irritant. Ik heb alles al geprobeerd en het is net zoiets als dat je niet aan roze olifantjes mag denken en waar denk je dan aan..? Juist ja.. Het verpest mijn trip een beetje omdat ik me niet voor de volle 100% durf te laten gaan. Met 90% zou ik al tevreden zijn maar ik zit nu denk ik op de 70% hierdoor. Als het al in percentages uit te drukken valt.

Ik heb ook wat ervaring met meow meow (mephedrone) en ik vraag mij af, is dat te combineren met LSD? Als ik bijvoorbeeld om de 2 uur een pilletje bij neem?Want ik kan me voorstellen dat dat misschien net dat beetje ontspanning extra geeft waardoor ik me meer kan laten gaan zonder rekening te houden met angst..? Ghb is ook een optie maar daar word ik weer te sloom van. Een maat van me heeft me geadviseerd om een benzo te nemen voor en halverwege de trip. Hebben jullie hier ervaring mee?

Wat ik zelf misschien dacht is oxazepam of valium bij de hand houden voor het geval dat het zwaar mis gaat. Niet dat ik dan gelijk naar die pillen kan grijpen, maar misschien dat de wetenschap dat ik gelijk geholpen kan worden als ik bad ga al genoeg is om niet bad te gaan in eerste instantie.

Ik zou graag jullie ervaringen op dit gebied willen horen. En met alle respect, ik hoef niet te horen dat ik niet moet gaan trippen als ik andere middelen nodig heb want daar luister ik toch niet naar want ik wil gewoon veel te graag trippen en wil die angst kosten wat kost uitschakelen. En als ik daar een pil voor moet nemen dan doe ik dat :stoned:

Ik ben benieuwd!

Groetjes
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet over die angst heen groeien en dat kan wel langer als een jaar zijn. Een benzo bij de hand is altijd goed. Een half grammetje Coke is ook altijd een lifesaver. Ik wil je verder niet bang maken hoor, maar ik weet wel uit ervaring, dat als je al een bad trip hebt gehad de volgende makkelijker te triggeren is. Van 100 naar 150 kan een groot verschil zijn.

Vertel is wat meer over die bad trip?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is de basis van die angst?

Ik zou de confrontatie op zoeken. Push it!

Begrijp dat de angst een illusie van het brein is om controle te houden. Op het moment dat jij iets neemt waardoor die angst enorm vergroot zou kunnen worden heb je zelf in de hand of die angst er mag zijn, en die blijft zolang je je niet confronteerd ermee en in ziet dat het een illusie is.

Trip een keer stevig, laat de angst toe en zorg voor iemand die op je let, er voor je is. Fysiek kan je niets gebeuren, het zit allemaal in je hoofd.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#4
*Sluit zich aan bij Drientje*
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien ten overvloede: Je word niet gek van LSD. Je kunt niet blijven hangen, hoe heftig het ook is.
Blijf de mantra voor jezelf herhalen dat het allemaal nep is wat je ziet en denkt op het moment dat het heftig is en je bang bent.

Je komt hier alleen over heen als je jezelf toe laat om angst te hebben. Het wordt misschien geen fijne trip maar je zult versteld staan van de kracht van je eigen geest. Zo negatief als het kan zijn, zo positief kan het ook.

Zonder pieken geen dalen.
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tomaat zei:
Nu niet dat ik een echte ervaringsdeskundige ben met LSD (nog maar 1 keer gedaan) maar als ik het verhaal lees dan denk ik: laat die angst toe, alleen zo kan je ze een plaats geven. Tijdens een trip kan je niets negeren, alleen maar dingen een plaats geven. In de plaats van die angst buiten te steken, zeg dat hij zijn schoenen uitdoet als hij binnenkomt, en dat hij hem de hele trip stil op een stoel zet, dan ga je er geen last van hebben denk ik. Misschien dat een LSD-kennen dit kan bevestigen of tegenspreken?

O ja: iets bijnemen om die angst te onderdrukken schijnt te werken, maar dat maakt de drempel en 'angst' voor de volgende 'pure' lsd-trip volgens mij alleen maar groter...
Klik om te vergroten...

Ik snap precies wat je bedoelt. En ik ben het ook wel met je eens en normaal gesproken slik ik ook liever niks bij om rustiger te worden. De lsd als drug moet je nemen hoe die is. Alleen voel ik bij deze angst dat ik hem onder ogen durf te komen mét die bescherming zoals ik al eerder aangaf. Als ik me dan veilig voel en de angst onder ogen kom en inderdaad zie dat er niks aan de hand is dan zal ik die angst de volgende keer vragen zijn schoenen uit te trekken en dan gaan we dansen :)
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#7
Allereerst onwijs bedankt voor de tips. Ik begrijp precies wat jullie bedoelen. Zo ervaar ik het zelf ook. Alleen zit de angst er op een bepaalde vreemde manier in dat ik er zo weinig mee kán.. En daarom dacht ik dat ik misschien iets zou kunnen nemen om te kalmeren, of in ieder geval achter de hand te houden zodat ik wéét dat ik mezelf helemaal kan laten gaan. Let wel, ik heb met LSD nog nooit een bad trip gehad. Dit is puur gebaseerd op de bad trip die ik had met paddo's. De reden waarom ik LSD wil gebruiken is omdat ik wil genieten. De diepe, mentale trips waar jullie het over hebben die heb ik al vaak gehad en het heeft mij enorm geholpen inderdaad. Ben er een beter mens door geworden en dat meen ik serieus. De bad trip die ik heb gehad was ook niet echt gebaseerd op angsten maar meer op levensvragen waar ik tóch geen antwoord op heb en ik vind dat wel best. Ik wil lekker een goeie stevige LSD trip en hoe dieper hoe beter, dat is geen enkel probleem. Ik ben gewoon bang dat ik straks kwijlend met mijn broek vol met pis word meegenomen naar de EHBO. Ook al schat ik die kan niet heel groot in, het zou mij enorm goed doen als ik er in zou GELOVEN dat dat niet gaat gebeuren. Zodat ik alles op me af kan laten komen. Er is een drempel waar ik overheen moet. En als het me dit keer lukt mét hulp dan weet ik zeker dat ik er overheen ben. Zo werkt het in mijn hoofd. Misschien klinkt dat raar maar het voelt net alsof ik ergens niet heen durf zonder bescherming. Maar mét bescherming durf ik wel. En als ik er eenmaal ben geweest met kogelvrij vest en beveiliging en ik zie dat er niks aan de hand is, dan zou ik gek zijn als ik de volgende keer al die moeite zou nemen om mijzelf te beveiligen. Een beetje dat idee is het, vandaar dat ik eraan dacht om mephedrone bij te pakken maar wellicht dat dat geen goed idee is, ik weet het niet..?
5
5HTaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat je het het beste bij alleen lsd kan houden, en een benzo bij de hand stel dat het echt fout gaat. Ik heb zelf ook uit een bepaalde trip een angst opgewekt, eentje die ik steeds ontweek als ik er na weer eens ging trippen, maar op deze manier bleef die angst toch wel hangen, al in de achtergrond, zeer verstorend.

Uiteindelijk tijdens een trip heb ik besloten die angst te onderzoeken, mijzelf er voor opengesteld en ben ermee wezen puzzelen, dit heeft er voor gezorgd dat ik na een paar heftige en moeilijke uurtjes het "nieuwe" van de angst kwijt was, het deed me opeens op 1 of andere manier niet zo veel meer, en ik kon ik vervolgens met volle teugen genieten van de rest van de trip :)

Ben je van plan alleen te trippen? Misschien is het beter als er in ieder geval een sitter bij is, iemand die zelf wat ervaring met het trippen heeft, en van de angsten afweet waar je het moeilijk mee hebt, hij hoeft niet eens in de zelfde ruimte te zijn, maar het kan heel fijn zijn als er iemand in de buurt is die je een ander perspectief kan geven op de moeilijke momenten, en je tegelijkertijd vrij laat in de reis die je maakt.
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#9
Of Alprazolam (Xanax) of Seroxat misschien?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tripper zei:
Een half grammetje Coke is ook altijd een lifesaver.
Klik om te vergroten...

Interessante stelling, de benzo kan ik wel inkomen, maar coke? Zou het zelf nooit zeggen maar wil ook niet beweren dat het bullshit is. Maar heb je dat zelf daar ervaring mee icm badgaan op een psychedelic?
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#11
5HTa zei:
Ik denk dat je het het beste bij alleen lsd kan houden, en een benzo bij de hand stel dat het echt fout gaat. Ik heb zelf ook uit een bepaalde trip een angst opgewekt, eentje die ik steeds ontweek als ik er na weer eens ging trippen, maar op deze manier bleef die angst toch wel hangen, al in de achtergrond, zeer verstorend.

Uiteindelijk tijdens een trip heb ik besloten die angst te onderzoeken, mijzelf er voor opengesteld en ben ermee wezen puzzelen, dit heeft er voor gezorgd dat ik na een paar heftige en moeilijke uurtjes het "nieuwe" van de angst kwijt was, het deed me opeens op 1 of andere manier niet zo veel meer, en ik kon ik vervolgens met volle teugen genieten van de rest van de trip :)

Ben je van plan alleen te trippen? Misschien is het beter als er in ieder geval een sitter bij is, iemand die zelf wat ervaring met het trippen heeft, en van de angsten afweet waar je het moeilijk mee hebt, hij hoeft niet eens in de zelfde ruimte te zijn, maar het kan heel fijn zijn als er iemand in de buurt is die je een ander perspectief kan geven op de moeilijke momenten, en je tegelijkertijd vrij laat in de reis die je maakt.
Klik om te vergroten...

Ik ga samen met een vriend trippen. Hij is helemaal niet gevoelig voor angstgevoelens dus dat is een groot pluspunt. Alleen is er geen tripsitter. De mensen in mijn omgeving zien geen verschil tussen een joint en een spuit met heroine dus daar heb ik niet veel aan. Maar je zegt dat een benzo achter de hand misschien een goed idee is? Wat voor een dan? Oxazepam gewoon? Maar is het dan zo dat ALS het misgaat en ik slik een oxazepam, ben ik dan ook gelijk uit de trip? Dat van die angsten onderzoeken spreekt mij heel erg aan. Ik vraag me alleen elke keer in de trip af wat echt is en wat niet. Ik dacht zelfs op een gegeven moment dat dát de realiteit was. Ik weet niet precies hoe ik daar mee moet omgaan en ik weet eigenlijk ook niet of ik daar wel de hele trip mee bezig wil zijn. Ik wil potverdomme gewoon hallucineren en mooie kleurtjes zien hahaha. En ik heb daar niet echt last van maar wil van dat monster achter de deur af....
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Adrenochroom zei:
Tripper zei:
Een half grammetje Coke is ook altijd een lifesaver.
Klik om te vergroten...

Interessante stelling, de benzo kan ik wel inkomen, maar coke? Zou het zelf nooit zeggen maar wil ook niet beweren dat het bullshit is. Maar heb je dat zelf daar ervaring mee icm badgaan op een psychedelic?
Klik om te vergroten...

Ik heb ervaring met het ontnuchteren van een LSD trip op het moment dat ik aan het trippen was en even niet moest trippen, dat werkt heel goed. Ik ben een keer flink de kluts kwijt geraakt op LSD, toen had ik geen Coke. Het doet voor een half uur je benen weer op de grond zetten waardoor je het allemaal kan laten bezinken. Een benzo is einde oefening, Coke is een tijdelijk zeer goede oplossing. Als je bad gaat is een snuif nemen het laatste waar je aan denkt, maar als er iemand bij is die dat door heeft dan kan die de reikende hand bieden. Ik herken het gevoel wanneer ik te veel LSD op heb wat ik in zo'n situatie moet doen. Er zijn altijd momenten wanneer je weer even de situatie meester bent, dat is een goed moment om een snuif te nemen.

Coke is dus een uitkomst als het gaat om veel meer LSD te nemen dat je gewend bent, ook geeft het een ontspannen gevoel van te voren, voor als het eventueel fout zou gaan.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu niet dat ik een echte ervaringsdeskundige ben met LSD (nog maar 1 keer gedaan) maar als ik het verhaal lees dan denk ik: laat die angst toe, alleen zo kan je ze een plaats geven. Tijdens een trip kan je niets negeren, alleen maar dingen een plaats geven. In de plaats van die angst buiten te steken, zeg dat hij zijn schoenen uitdoet als hij binnenkomt, en dat hij hem de hele trip stil op een stoel zet, dan ga je er geen last van hebben denk ik. Misschien dat een LSD-kennen dit kan bevestigen of tegenspreken?

O ja: iets bijnemen om die angst te onderdrukken schijnt te werken, maar dat maakt de drempel en 'angst' voor de volgende 'pure' lsd-trip volgens mij alleen maar groter...
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zou het niet verstandiger zijn om eerst 100% op 100ug te gaan?
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb inmiddels wat Xanax pillen in mijn bezit.. Zou dat helpen? En dat is dan echt alleen voor als ik in een bad trip kom. Ik heb overigens begrepen dat het mentale aspect van LSD onderdrukt wordt maar het visuele nog wel actief blijft. Dat is dan wel vet.

Iemand ervaring met Xanax?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
nobody but me zei:
Ik heb inmiddels wat Xanax pillen in mijn bezit.. Zou dat helpen? En dat is dan echt alleen voor als ik in een bad trip kom. Ik heb overigens begrepen dat het mentale aspect van LSD onderdrukt wordt maar het visuele nog wel actief blijft. Dat is dan wel vet.

Iemand ervaring met Xanax?
Klik om te vergroten...

Diazepam is beter. Diazepam wordt daar zelfs in het ziekenhuis voor gebruikt. :wink:
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
nobody but me zei:
Ik heb inmiddels wat Xanax pillen in mijn bezit.. Zou dat helpen? En dat is dan echt alleen voor als ik in een bad trip kom. Ik heb overigens begrepen dat het mentale aspect van LSD onderdrukt wordt maar het visuele nog wel actief blijft. Dat is dan wel vet.

Iemand ervaring met Xanax?
Klik om te vergroten...

Diazepam is beter. Diazepam wordt daar zelfs in het ziekenhuis voor gebruikt. :wink:
Klik om te vergroten...

Maar is het niet zo dat Diazepam ook gelijk het einde van de trip betekent?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
nobody but me zei:
Sublimo zei:
nobody but me zei:
Ik heb inmiddels wat Xanax pillen in mijn bezit.. Zou dat helpen? En dat is dan echt alleen voor als ik in een bad trip kom. Ik heb overigens begrepen dat het mentale aspect van LSD onderdrukt wordt maar het visuele nog wel actief blijft. Dat is dan wel vet.

Iemand ervaring met Xanax?
Klik om te vergroten...

Diazepam is beter. Diazepam wordt daar zelfs in het ziekenhuis voor gebruikt. :wink:
Klik om te vergroten...

Maar is het niet zo dat Diazepam ook gelijk het einde van de trip betekent?
Klik om te vergroten...


Uit mijn ervaring remt het gewoon(bijvoorbeeld 5mg uitgaande van geen tolerantie of misschien 10), af hoe meer je neemt hoe meer je beneden word getrokken als het ware :wave:
d
daniel3927Lid
01-01-2024, 00:00
#19
gisteren kwam er nog een heel leuike documantaire op national geographic over lsd met uitleg over het molecuul en trip reports.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik lees eigenlijk overal over LSD gebruik en de eventuele psychische effecten, al dan niet nadelig, maar is het eigenlijk ook ongezond voor je lichaam? Dat vind ik namelijk nergens duidelijk terug. Alleen dat het niet echt toxisch is bij kleine hoeveelheden, maar zijn daar ervaringen mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."