Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOm serieus advies gevraagd omtrent LSD & angst

Om serieus advies gevraagd omtrent LSD & angst

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De hoeveelheid LSD die jij binnen krijgt met een normale dosis is zo belachelijk klein dat je bij wijze van een emmer leeg moet drinken voor je er dood aan gaat.

LD50 van LSD is 12000 ug en dan alleen betest op ratten.

Kan me niet voorstellen dat de 100ug die je neemt met een normale trip enig toxisch effect op je lichaam heeft.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik lees hier goed advies maar wil er wel bij vermelden dat het niet voor iedereen het beste advies zal zijn. Mijn vriendin en ik zijn behoorlijk ervaren trippers. maar het trippen is voor mijn vriendin niet langer mogelijk door slechte ervaringen. Zoals meerdere mensen al stellen staan er deurtjes open welke niet meer dicht gaan.

Bij bijna elke trip was er het moment van de piek waarbij mijn vriendin weer uitvoerig van me diende te horen dat ze aan het trippen was, dat het er allemaal bij hoorde dat het ook vanzelf weer over ging. en ja dat dit iets was wat we heel erg leuk vonden. Dan attendeerde ik haar weer op de mooie muziek en alle andere fijne dingen welke we verzonnen hadden om ons te vermaken tijdens de trip. Na niet al te lange tijd als de piek voorbij was konden we weer verder met ultiem genieten.

Echter de laatste (slechte) trip ervaring was er één om nooit weer te vergeten. natuurlijk volledig onze eigen schuld maar het resultaat was desastreus. De setting was zoals anders gewoon thuis. Lekkere muziek, goed eten, matras op de grond en alles wat we maar nodig zouden kunnen zijn in onze nabijheid.
Minder verstandig was dat we elke zaterdag behoorlijk hard aan het trippen waren en dit ondertussen heel gewoon vonden. Ook het feit dat mijn vriendin bij elke ervaring zo'n moment had waarin ze geen enkel idee meer had waar ze mee bezig was en vertwijfeld in het rond keek was niets iets waar we ons druk over maakte. Echter nog dommer is dat we onze lichamelijke en geestelijk gesteldheid ook geen rol lieten spelen in onze beslissing wel of niet te trippen.
Zo ook deze keer. De vriendin zat aan de antibiotica wegens een ontsteking en voelde zich van dit middel al ziek zwak en misselijk. Maar tijdens het trippen voelen we ons toch wel weer goed waren we van mening dus snel een capsule naar binnenwerken!!!

Nou dat hebben we geweten. de antibiotica en haar lichamelijke gesteldheid hadden er blijkbaar voor gezorgd dat de trip een factor tig in heftigheid was toegenomen.
Normaal kon ik haar nog wel kalmeren met de woorden dat ze aan het trippen was en dat het allemaal goed zou komen nu echter was er geen houden aan. Alle realiteit was weg. Ze wist niet meer hoe ze hete waar ze was wie ik was en wat er aan de hand was. Ze werd echt ziek en moest vreselijk overgeven. wist op bepaalde momenten niet meer hoe ze moest ademhalen. De trip was nog maar net begonnen en zou zeker nog in heftigheid toenemen en vlot 8 uur duren. Haar iets zoets laten eten zat er ook niet in aangezien ze geen idee had hoe iets door te slikken.
Een martelgang tot dat de trip eindelijk in heftigheid af begon te nemen. en bij het einde ook nog een spontane enorme lachbui van haar kant. (het is altijd weer vreselijk lachen als we aan het trippen zijn op de momenten dat het trippen over de piek is) nu werd het natuurlijk afgewisseld door enorme huilbuien en lichtelijke paniek van haar kant met de steeds herhalende vraag of ze ooit weer normaal zou worden.
Gelukkig is ze nog steeds de zelfde lieve vriendin maar we zijn ons wel lam geschrokken van deze ervaring. We beloofden nooit weer iets anders te gebruiken als alcohol en een keer tevreden te zijn met het genot zoals we het nu uit het leven haalden. We hebben namelijk een heel goed leven.
Natuurlijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en zijn we na een maand of drie toch weer af en toe aan het gebruiken. Weliswaar geen LSD of 2c-e meer maar wel xtc/mdma.En aangezien onze ervaring ons geleerd had dat 2c-i geen gevaar was omdat daat bijna elke diepgang ontbrak en deze bijna alleen visueel was ook nog een paar keer 2c-i.

Daaruit bleek wel dat er deurtjes open stonden. ook bij 2c-i kwamen de momenten voor dat de mindfucks dreigde de trip te verknallen. Om 2c-i te kunnen verdragen moet alles verder oké zijn. Niets mag aan het toeval worden over gelaten. Pas als ze er volledig van overtuigd zijn dat niets de trip kan verstoren. dat het niets uitmaakt of ze nuchter of helemaal van de wereld is omdat ze zich niet nuchter zal hoeven aan te stellen kan ze genieten zonder mindfucks.

Ja dat zit allemaal tussen de oren. Ja het heeft te maken met de controle ten alle tijde te willen bewaren. Maar het is zoals het is en loslaten kan ze het niet. dus het resultaat is dat we tripmiddelen met extreem respect zullen moeten behandelen en dat echt trippen zoals eerder voor haar nooit meer mogelijk zal zijn.

De aard van het beestje is hierbij toch de belangrijkste factor.
Hiermee wil ik dus stellen dat trippen voor sommige mensen gewoon niet weggelegd blijkt te zijn ongeacht voorzorg maatregelen en goede opgevolgde adviezen.

Staat het deurtje open.... wees voorzichtig. er is geen sluitende gebruiksaanwijzing voor jou persoonlijkheid.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Drientje zei:
De hoeveelheid LSD die jij binnen krijgt met een normale dosis is zo belachelijk klein dat je bij wijze van een emmer leeg moet drinken voor je er dood aan gaat.

LD50 van LSD is 12000 ug en dan alleen betest op ratten.

Kan me niet voorstellen dat de 100ug die je neemt met een normale trip enig toxisch effect op je lichaam heeft.
Klik om te vergroten...

Ja, had wel zo'n vermoeden..
Waarschijnlijk ook de reden dat er daarom vrijwel niets over te vinden is :wink: Thnx.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elke week trippen is dan ook echt aan te raden!

Die deurtjes waar je het over hebt moet je ook de tijd geven om fatsoenlijk te integreren in je leven en evenuteel te sluiten (ja dat kan).

Sorry maar ik ivnd dit echt eigen schuld dikke bult.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drientje zei:
Elke week trippen is dan ook echt aan te raden!

Die deurtjes waar je het over hebt moet je ook de tijd geven om fatsoenlijk te integreren in je leven en evenuteel te sluiten (ja dat kan).

Sorry maar ik ivnd dit echt eigen schuld dikke bult.
Klik om te vergroten...

En ik zal de laatste zijn om je hierin in tegen te spreken. Als je goed hebt gelezen wat ik schrijf zal je zien dat we nergens de drugs de schuld van geven en dat we bewust zijn dat wij zelf schuldig zijn aan wat er gebeurd is omdat we behoorlijk "gespot" hebben met deze drugs.

Ik wil met deze bijdrage dan ook gebruikers waarschuwen niet zo te handelen zoals wij hebben gedaan maar ook er rekening mee te houden dat het misschien niet voor iedereen is weggelegd.

Ik vind LSD en 2c-e helemaal geweldig. dit zijn voor mij de fijnste drugs en gun iedereen het genot wat je hiermee kan behalen maar wil het niet geheel romantiseren.
Naar mijn mening zijn gebruikers vaak geneigd de gevaren te bagatelliseren en het gebruik te romantiseren.
Volgens mij is dit nergens voor nodig.
T
TjerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Man waarom allemaal zo duur enzo ver gezocht ? ik bedoel ghb ? dat gaat je trip ook wel verpeste voor een deel , je kan niet meer actief doen .
Ik had hetzelfde probleem , ik heb me gewoon relaxed en paar biertjes naar binnen gekapt , wat jointjes gematst en weg was de angst :grin: probeer het zelf ook es
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoe meer je neemt hoe meer je beneden word getrokken als het ware :wave:
Klik om te vergroten...

Om uiteindelijk in slaap te vallen :mrgreen:
n
nobody but meLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tjer zei:
Man waarom allemaal zo duur enzo ver gezocht ? ik bedoel ghb ? dat gaat je trip ook wel verpeste voor een deel , je kan niet meer actief doen .
Ik had hetzelfde probleem , ik heb me gewoon relaxed en paar biertjes naar binnen gekapt , wat jointjes gematst en weg was de angst :grin: probeer het zelf ook es
Klik om te vergroten...

Ik drink zelf geen alcohol dus dat gaat em niet worden.

Maar waarom zo negatief over ghb dan? Ik hoef toch niet gelijk zo veel te nemen dat ik er helemaal waus van ben? 1 á 1,5 ml ghb en dan elke anderhalf uur bijnemen kan toch niet zoveel kwaad?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drientje zei:
Elke week trippen is dan ook echt aan te raden!

Die deurtjes waar je het over hebt moet je ook de tijd geven om fatsoenlijk te integreren in je leven en evenuteel te sluiten (ja dat kan).

Sorry maar ik ivnd dit echt eigen schuld dikke bult.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is het niet verstandig, maar ik denk dat dit hier het echte probleem was:
megatrippie zei:
de antibiotica en haar lichamelijke gesteldheid hadden er blijkbaar voor gezorgd dat de trip een factor tig in heftigheid was toegenomen.
Klik om te vergroten...

Ergens denk ik dat het voor deze trip nog heeft geholpen omdat er meer tolerantie was.

megatrippie zei:
Hiermee wil ik dus stellen dat trippen voor sommige mensen gewoon niet weggelegd blijkt te zijn ongeacht voorzorg maatregelen en goede opgevolgde adviezen.
Klik om te vergroten...

He-le-maal mee eens.
v
vaarklaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ga je er kalmeringsmiddelen bij doen dan is het einde zoek. Dat geeft overigens ook stress, de dag daarna bijv. Is ook zonde van de trip. Informeer via bijv internet naar ademhalingsoefeningen. Dat zal je veel meer helpen. Het is verder ook het vertrouwen in je zelf, je lichaam leren kennen en je lichaam vertrouwen. Op de heftige momenten af en toe diep inademen, en heel langzaam en lang uitademen, je hartslag zal dan langzaamaan weer dalen, dit heeft wat oefening en tijd nodig en dan zit er maar 1 ding op:
Trust your nervoussystem!
Er kan je niks gebeuren, tenzij je jezelf wijsmaakt dat het wel kan :) Lichamelijk kan er door alleen LSD in ieder geval niks gebeuren. In het heftigste geval raak je buiten bewustzijn en kom je daarna bij en voel je je weer ontspannen...
T
TjerLid
01-01-2024, 00:00
#11
nobody but me zei:
Tjer zei:
Man waarom allemaal zo duur enzo ver gezocht ? ik bedoel ghb ? dat gaat je trip ook wel verpeste voor een deel , je kan niet meer actief doen .
Ik had hetzelfde probleem , ik heb me gewoon relaxed en paar biertjes naar binnen gekapt , wat jointjes gematst en weg was de angst :grin: probeer het zelf ook es
Klik om te vergroten...

Ik drink zelf geen alcohol dus dat gaat em niet worden.

Maar waarom zo negatief over ghb dan? Ik hoef toch niet gelijk zo veel te nemen dat ik er helemaal waus van ben? 1 á 1,5 ml ghb en dan elke anderhalf uur bijnemen kan toch niet zoveel kwaad?
Klik om te vergroten...

Geen idee , maar ...
ik heb Elles al veel gecombineerd met andere zoals coke , ketamine , MD ,xtc , ...

En tog vind ik LSD het fijnste zonder al die andere leuke drugs .
LSD is niet ''zomaar'' een drug , Angst is natuurlijk .
Maar pak een half tripje , zie hoe het afloopt . en als dat lukt kun je gaan beginnen vordere ..
Als je angst toeneemt tijdens de duur van het half tripje .
kan je niet ''echt'' bad trip gaan leiden .
Geloof mij .. tijdens die trip . heb je geen tijd om bang te zijn .
Blijf positief nadenken . en gebruik je fantasie voor je trip nog bangelijker te maken .
zo zal je alle ergere en angstaanjagere dingen gewoon vergeten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."