Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie viert dit jaar ook Bicycle Day?

Wie viert dit jaar ook Bicycle Day?

78 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, ik was van plan Bicycle Day te vieren dit jaar! Uiteraard laat ik het inderdaad wel van het weer afhangen. In de stromende regen trippen lijkt me niet zo geslaagd.

Ik weet dat @acht.zes ook een tripje gepland heeft die dag.

In Leeuwarden is trouwens nog een speciaal Bicycle Day-feestje. Voor mij alleen niet echt in de buurt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mindless
Leuk topic, er staat hier een tripmeeting op t programma de 19e. Weet nog niet of er gefietst gaat worden of wellicht gewoon wandelen in de natuur. Ik hoop op mooi Weer!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geniet er van @acht.zes !
Klinkt beter dan werken op kantoor... (ben verder niet jaloers hoor.... :tonguewink:)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
verwondering zei:
Ja, ik was van plan Bicycle Day te vieren dit jaar! Uiteraard laat ik het inderdaad wel van het weer afhangen. In de stromende regen trippen lijkt me niet zo geslaagd.
Klik om te vergroten...
Leuk! Hoeveel ben je van plan te nemen? En echt LSD of iets soortgelijks?

Helaas is het weer wel erg bepalend.

verwondering zei:
In Leeuwarden is trouwens nog een speciaal Bicycle Day-feestje. Voor mij alleen niet echt in de buurt.
Klik om te vergroten...
Voor mij wel dichtbij, maar ik wil ook echt gaan fietsen dan. :wink: En het gaat mij erom juist de natuur in te trekken. :)


acht.zes zei:
@Mindless
Leuk topic, er staat hier een tripmeeting op t programma de 19e. Weet nog niet of er gefietst gaat worden of wellicht gewoon wandelen in de natuur. Ik hoop op mooi Weer!
Klik om te vergroten...
Ik ook!

Maar als blijkt dat het die dag slecht weer wordt en de dag erop mooi weer, dan verzet ik het waarschijnlijk naar de dag er na. Uiteindelijk zijn vieringen ook maar mooie redenen om drugs te gebruiken. :tonguewink: Natuurlijk nog steeds in ere van Hoffman. :wink:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Leuk! Hoeveel ben je van plan te nemen? En echt LSD of iets soortgelijks?

Helaas is het weer wel erg bepalend.

Voor mij wel dichtbij, maar ik wil ook echt gaan fietsen dan. :wink: En het gaat mij erom juist de natuur in te trekken. :)

Ik ook!

Maar als blijkt dat het die dag slecht weer wordt en de dag erop mooi weer, dan verzet ik het waarschijnlijk naar de dag er na. Uiteindelijk zijn vieringen ook maar mooie redenen om drugs te gebruiken. :tonguewink: Natuurlijk nog steeds in ere van Hoffman. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik twijfel nog tussen 1P en DOC. Die laatste wil ik graag voor het eerst proberen. Maar misschien is dat niet handig om dat dan op de fiets te doen. Dus ik denk dat ik op safe speel en voor de 1P ga.

Dosering weet ik nog niet zo goed. Ik gebruik nu sertraline (een SSRI), wat de werking van psychedelica schijnt te verminderen. Ik zou voor een dosering van 125 tot 150 ug willen gaan. Ik weet niet hoezeer die sertraline de werking vermindert, en hoeveel ik er dus bij moet rekenen om tot eenzelfde trip te komen.

Dat feestje in Leeuwarden is pas vanaf 22:00 trouwens. Dus je kunt rustig fietsen en vervolgens nog het feestje doen. :wink:

Goed dat de traditie een beetje in ere wordt gehouden! :sunglasses:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ho ho, alleen lysergamides toegestaan! J/K :wink:

Ik zit aan een soortgelijke dosering te denken. De 30 die ik nog over had van vorige keer en een nieuwe zegel van 100. Vraag me wel af of dat nog wel te doen is voor mij, maar anders wacht ik als het echt niet gaat wel tot de piek voorbij is en ga dan fietsen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik ervaren was met trippen op lsd etc had ik zeker mee gedaan!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@verwondering
Met een SSRI kan je gerust een dagje overslaan als je gaat trippen, ik heb zelf Wellbutrin (een SSRI die mijn ADD deugd doet) en die sla ik zelf ook een dagje over als ik ga trippen.

Over de dosering heb ik nog niet echt nagedacht, maar mij kennende zal die wel redelijk hoog zijn lol.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga dit vieren met een goede vriend van me. Of we gaan fietsen is niet zeker; dit is wellicht wat te ambitieus. Anyway, bedankt voor deze tip!
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leuk idee. Ik doe niet mee maar ga mogelijk de 20e of 21e trippen, en zal dan even stilstaan bij Hoffman. :wink:

@verwondering de 2x dat ik tripte toen ik nog sertraline gebruikte werkte mijn LSD even goed als altijd, tenminste ik merkte geen verschil. Had wel meer last van spierspanning. Maar blijft persoonlijk, sommigen merken inderdaad dat sertraline de werking verminderd.

Overigens klopt het verhaal hierboven over Bicycle Day niet helemaal; Albert Hoffman had zijn eerste trip op 16 april, waarschijnlijk doordat er per ongeluk wat van de werkzame stof op zijn huid was gekomen. Op 19 april besloot hij met de stof te experimenteren en nam 250 mcg (hij dacht dat hij daarmee aan de lage kant zat). Vervolgens werd hij zwaar paranoide en angstig en wilde naar huis, maar dit kon alleen met de fiets dus hij is toen samen met zijn assistent naar huis gefietst. Hij werd toen steeds angstiger en was ervan overtuigd dat hij vergiftigd was of overgenomen door demonen. Thuis heeft zijn assistent een arts laten komen en uiteindelijk toen de effecten af begonnen te zwakken begon hij pas te genieten van de effecten.
Hopelijk hebben jullie een betere fietstrip, enjoy!

Hier het hele verhaal achter bicycle day, geschreven door Hoffmann zelf, voor wie het interessant vindt :) :
Spoiler: verslag
4/19/43 16:20: 0.5 cc of 1/2 promil aqueous solution of diethylamide tartrate orally = 0.25 mg tartrate. Taken diluted with about 10 cc water. Tasteless.
17:00: Beginning dizziness, feeling of anxiety, visual distortions, symptoms of paralysis, desire to laugh. Supplement of 4/21: Home by bicycle. From 18:00- ca.20:00 most severe crisis. (See special report.)
Here the notes in my laboratory journal cease. I was able to write the last words only with great effort. By now it was already clear to me that LSD had been the cause of the remarkable experience of the previous Friday, for the altered perceptions were of the same type as before, only much more intense. I had to struggle to speak intelligibly. I asked my laboratory assistant, who was informed of the self-experiment, to escort me home. We went by bicycle, no automobile being available because of wartime restrictions on their use. On the way home, my condition began to assume threatening forms. Everything in my field of vision wavered and was distorted as if seen in a curved mirror. I also had the sensation of being unable to move from the spot. Nevertheless, my assistant later told me that we had traveled very rapidly. Finally, we arrived at home safe and sound, and I was just barely capable of asking my companion to summon our family doctor and request milk from the neighbors. In spite of my delirious, bewildered condition, I had brief periods of clear and effective thinking—and chose milk as a nonspecific antidote for poisoning. The dizziness and sensation of fainting became so strong at times that I could no longer hold myself erect, and had to lie down on a sofa. My surroundings had now transformed themselves in more terrifying ways. Everything in the room spun around, and the familiar objects and pieces of furniture assumed grotesque, threatening forms. They were in continuous motion, animated, as if driven by an inner restlessness. The lady next door, whom I scarcely recognized, brought me milk—in the course of the evening I drank more than two liters. She was no longer Mrs. R., but rather a malevolent, insidious witch with a colored mask. Even worse than these demonic transformations of the outer world, were the alterations that I perceived in myself, in my inner being. Every exertion of my will, every attempt to put an end to the disintegration of the outer world and the dissolution of my ego, seemed to be wasted effort. A demon had invaded me, had taken possession of my body, mind, and soul. I jumped up and screamed, trying to free myself from him, but then sank down again and lay helpless on the sofa. The substance, with which I had wanted to experiment, had vanquished me. It was the demon that scornfully triumphed over my will. I was seized by the dreadful fear of going insane. I was taken to another world, another place, another time. My body seemed to be without sensation, lifeless, strange. Was I dying? Was this the transition? At times I believed myself to be outside my body, and then perceived clearly, as an outside observer, the complete tragedy of my situation. I had not even taken leave of my family (my wife, with our three children had traveled that day to visit her parents, in Lucerne). Would they ever understand that I had not experimented thoughtlessly, irresponsibly, but rather with the utmost caution, an-d that such a result was in no way foreseeable? My fear and despair intensified, not only because a young family should lose its father, but also because I dreaded leaving my chemical research work, which meant so much to me, unfinished in the midst of fruitful, promising development. Another reflection took shape, an idea full of bitter irony: if I was now forced to leave this world prematurely, it was because of this Iysergic acid diethylamide that I myself had brought forth into the world. By the time the doctor arrived, the climax of my despondent condition had already passed. My laboratory assistant informed him about my self-experiment, as I myself was not yet able to formulate a coherent sentence. He shook his head in perplexity, after my attempts to describe the mortal danger that threatened my body. He could detect no abnormal symptoms other than extremely dilated pupils. Pulse, blood pressure, breathing were all normal. He saw no reason to prescribe any medication. Instead he conveyed me to my bed and stood watch over me. Slowly I came back from a weird, unfamiliar world to reassuring everyday reality. The horror softened and gave way to a feeling of good fortune and gratitude, the more normal perceptions and thoughts returned, and I became more confident that the danger of insanity was conclusively past. Now, little by little I could begin to enjoy the unprecedented colors and plays of shapes that persisted behind my closed eyes. Kaleidoscopic, fantastic images surged in on me, alternating, variegated, opening and then closing themselves in circles and spirals, exploding in colored fountains, rearranging and hybridizing themselves in constant flux. It was particularly remarkable how every acoustic perception, such as the sound of a door handle or a passing automobile, became transformed into optical perceptions. Every sound generated a vividly changing image, with its own consistent form and color. Late in the evening my wife returned from Lucerne. Someone had informed her by telephone that I was suffering a mysterious breakdown. She had returned home at once, leaving the children behind with her parents. By now, I had recovered myself sufficiently to tell her what had happened.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
NiandraLades zei:
Leuk idee. Ik ga mogelijk de 20e of 21e trippen, en zal dan even stilstaan bij Hoffman. :wink:
Klik om te vergroten...
Even stilstaan bij de man die dit allemaal mogelijk heeft gemaakt. :tonguewink:

NiandraLades zei:
Overigens klopt het verhaal hierboven over Bicycle Day niet helemaal; Albert Hoffman had zijn eerste trip op 16 april, waarschijnlijk doordat er per ongeluk wat van de werkzame stof op zijn huid was gekomen. Op 19 april besloot hij met de stof te experimenteren en nam 250 mcg (hij dacht dat hij daarmee aan de lage kant zat). Vervolgens werd hij zwaar paranoide en angstig en wilde naar huis, maar dit kon alleen met de fiets dus hij is toen samen met zijn assistent naar huis gefietst. Hij werd toen steeds angstiger en was ervan overtuigd dat hij vergiftigd was of overgenomen door demonen. Thuis heeft zijn assistent een arts laten komen en uiteindelijk toen de effecten af begonnen te zwakken begon hij pas te genieten van de effecten.
Hopelijk hebben jullie een betere fietstrip, enjoy!
Klik om te vergroten...
Ik had er andere dingen over gelezen maar dat klopt blijkbaar niet, ik zie nu dat het inderdaad zo ging als jij hier stelt.

Helaas dus wat minder idyllisch dan ik het schetste. Ik vond het ook al apart dat hij op 250 microgram kon fietsen en alsnog een fijne trip had. Had ook altijd in mijn hoofd dat hij alleen fietste...

Bedankt voor zijn verslag ook! Nog nooit gelezen. Het is ook allemaal wel geromantiseerd die bicycle day hè. Had een heel ander idee van zijn ervaring. Wat hij beschrijft doet me echter wel erg denken aan sommige van mijn eigen ervaringen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grappig dat dit nu opeens opkomt. Ik heb afgelopen zondag mijn eerste kennismaking gehad met LSD (of naja, 1P-LSD). Ongeveer 5 uur na inname heb ik ongeveer een uurtje gefietst. Nadien nog de natuur ingetrokken, op een veldje gaan liggen, heerlijk dingen zitten overpeinzen. Toen moest ik denken aan dit verhaal en bedacht ik me opeens dat Albert Hofmann destijds 250 microgram nam bij zijn eerste échte kennismaking met LSD en ik vond het plots heel jammer dat ik ook geen 250 had genomen in plaats van 200. Ik baalde er echt even van. Dat was toch mooi geweest, bedacht ik me. Ik besefte me echter ook meteen dat het vooral mijn ego is die dit wou... maar toch, als ik me dit had beseft bij inname, dan had ik waarschijnlijk toch 250 genomen... :upsidedown:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eerste kennismaking en meteen maar 200 microgram? :tongueout: Verder een bijzondere trip gehad? :) Onder de indruk van (1P-)LSD?


O ja, ik heb een nieuw stukje geschreven voor hierboven, naar aanleiding van NiandaLades' post. Request is gedaan om de oude te laten vervangen door een mod, aangezien ik de post niet meer kan bewerken.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Eerste kennismaking en meteen maar 200 microgram? :tongueout: Verder een bijzondere trip gehad? :) Onder de indruk van (1P-)LSD?
Klik om te vergroten...
Het was een bijzondere trip ja...:sweatsmile: Ik ga er misschien nog een report van schrijven. Onder de indruk? Zeker!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Hoffman komt via de huid in aanraking met 250 microgram LSD-25 en daarop volgt de eerste LSD trip ooit.
Klik om te vergroten...
Originele verhaal over Hoffman zijn eerste ervaring met LSD was iets in de trant van 'het kwam per ongeluk door zijn plastic handschoenen heen waarna het via de huid werd opgenomen wat zo'n 2mg was en Hoffman heeft vervolgens onverwacht zo'n 3 dagen lopen trippen'. :P

Trippen en fietsen is in ieder geval een vrij magische combinatie.
verwondering zei:
Ik twijfel nog tussen 1P en DOC. Die laatste wil ik graag voor het eerst proberen. Maar misschien is dat niet handig om dat dan op de fiets te doen. Dus ik denk dat ik op safe speel en voor de 1P ga.
Klik om te vergroten...
Op DOC ga je relatief wel wat beter kunnen fietsen denk ik gezien het vrij helder is maar doe vooral waar je je comfortabel bij voelt. ^^
acht.zes zei:
Wellbutrin
Klik om te vergroten...
Lekkol.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik doe zelf waarschijnlijk niet mee maar ik wil tegen iedereen die van plan is op de fiets te stappen zeggen doe alsjeblieft voorzichtig! Ik heb zelf een keer tijdens het trippen gefietst en ik was echt een gevaar voor mezelf en anderen. Ik kreeg maar half mee wat er om me heen gebeurde, allemaal geluiden en lichten en bewegende dingen, en dat terwijl ik mn uiterste best deed om op te letten. Het is heel vet om te doen maar ik raad aan een lege weg op te zoeken anders is het wachten op ongelukken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
LoveSexDreams zei:
Ik doe zelf waarschijnlijk niet mee maar ik wil tegen iedereen die van plan is op de fiets te stappen zeggen doe alsjeblieft voorzichtig! Ik heb zelf een keer tijdens het trippen gefietst en ik was echt een gevaar voor mezelf en anderen. Ik kreeg maar half mee wat er om me heen gebeurde, allemaal geluiden en lichten en bewegende dingen, en dat terwijl ik mn uiterste best deed om op te letten. Het is heel vet om te doen maar ik raad aan een lege weg op te zoeken anders is het wachten op ongelukken.
Klik om te vergroten...
Hoeveel en wat had je genomen?

Heb tot nu toe enkel een paar keer gefietst op 50 tot 70 mcg ald-52 en dat ging prima. Wel in een relatief rustige omgeving (kleine stad en daarbuiten door de weilanden en natuurgebied). Dat raad ik ook wel aan ipv in de grote stad.

Maar inderdaad, wel oppassen natuurlijk mensen.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat was op 10 gram truffels @Mindless. Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen nog op mn piek zat. Ik ben ook een keer naar huis gefietst tijdens het laatste staartje van een 125ug lsd trip en dat ging een stuk beter.

Dat was ook in een grote stad op een redelijk drukke weg dat helpt inderdaad niet echt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
En wat een prachtig weer ook!
Klik om te vergroten...
Wat drugs al niet met je inzichten kan doen he?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20


Voor die paar mensen die nog niet weten wat Bicycle Day is:

Op 16 april 1943 kwam de Zwitserse chemicus Albert Hoffman per ongeluk via de huid in aanraking met een kleine hoeveelheid van het door hemzelf gesynthetiseerde Lysergeenzuurdi-ethylamide, oftewel: LSD-25. Hoewel Hoffman de stof had gemaakt om de schimmel die de ziekte Sint-Antoniusvuur (of: Ergotisme) veroorzaakt in een lab te produceren en zo een middel te vinden tegen de bloedingen van deze ziekte, bleek de stof psychoactief te zijn. Drie dagen later besluit Hoffman 250 microgram LSD-25 tot zich te nemen en beleeft daarmee de eerste volwaardige LSD trip ooit. Om thuis te komen is hij door een tijdelijk verbod op autorijden in oorlogstijd gedwongen op de fiets naar huis te gaan, samen met zijn lab-assistent. Wat volgt is een moeizame duistere trip die bij hem thuis uiteindelijk transformeert in een prachtige visuele ervaring. Tot op deze dag staat 19 april bekend als Bicycle Day onder psychedelica enthousiastelingen.

Zelf heb ik op het moment dan wel niet LSD-25 in bezit, maar wel ALD-52, een zeer gelijkend tripmiddel. Hierop heb ik vorige week op 70 mcg een fietstochtje gemaakt. Aankomende 19 april zou ik graag - als het weer het wat toelaat uiteraard - 100 mcg of meer willen proberen. 250 mcg zoals Hoffman het deed gaat me denk ik wat te ver. :wink:

Zijn er hier nog meer mensen die dan een fietstripje gaan maken? Wellicht mensen die er samen op uit gaan? Misschien is het leuk om het hier vooraf en achteraf te bespreken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."