Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn extreem hoge dosissen psychedelica helend?

Zijn extreem hoge dosissen psychedelica helend?

116 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Hoe ga je dat onderzoeken? Je weet dat materialisme alleen werkt op iets dat je kan meten. Ego en bewustzijn zijn nou niet echt meetbare concepten na mijn weten. Je kan ook gewoon accepteren dat iets werkt. En het daar bij laten.
Voor mij werken paddenstoelen tegen depressie en angst. Maakt het uit hoe of waarom?
Klik om te vergroten...
Ik vind dat wel interessant ja.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou het je graag uitleggen. Maar hoe? Voor mij was het niet zo simpel als ik neem een paddenstoel en de dag er na ben ik genezen. Ik heb toch wel een jaar of langer er op zitten brouwen en een stuk of 7 keer truffels en paddenstoelen in verschillende doseringen genomen.

Mijn eerste trip op 17gram truffels en een hoge dosis wiet heeft mij zo hard op mijn ego getrapt dat ik echt doods bang en tegelijkertijd totaal verlieft was geworden op het effect.

Ik heb toen mijzelf vermant en ben over een periode van een jaar langzaam steeds meer psilo gaan nemen zonder wiet (wiet er bij durf ik nog steeds niet)
5 gram truffels. 10 gram truffels. 2 gram paddo's, 3 gram paddo's, 3 gram paddo thee, 4 gram paddo's

Ik ben steeds meer gaan leven naar wat ik wil en heb een groot deel van mijn gevoelens van angst en schuld weten los te laten.
Hoe? Ik heb geen idee. Ik zou het zo niet in een zin kunnen samenvatten. En zulke hoge dosis heb ik niet eens genomen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Martinus zei:
Ik zou het je graag uitleggen. Maar hoe? Voor mij was het niet zo simpel als ik neem een paddenstoel en de dag er na ben ik genezen. Ik heb toch wel een jaar of langer er op zitten brouwen en een stuk of 7 keer truffels en paddenstoelen in verschillende doseringen genomen.

Mijn eerste trip op 17gram truffels en een hoge dosis wiet heeft mij zo hard op mijn ego getrapt dat ik echt doods bang en tegelijkertijd totaal verlieft was geworden op het effect.

Ik heb toen mijzelf vermant en ben over een periode van een jaar langzaam steeds meer psilo gaan nemen zonder wiet (wiet er bij durf ik nog steeds niet)
5 gram truffels. 10 gram truffels. 2 gram paddo's, 3 gram paddo's, 3 gram paddo thee, 4 gram paddo's

Ik ben steeds meer gaan leven naar wat ik wil en heb een groot deel van mijn gevoelens van angst en schuld weten los te laten.
Hoe? Ik heb geen idee. Ik zou het zo niet in een zin kunnen samenvatten. En zulke hoge dosis heb ik niet eens genomen. 4 gram was al zo absurd dat ik niet eens weet of ik 5 gram wel aan durf.
Klik om te vergroten...
Het is een vaststaand feit dat psychedelica een positief effect heeft op mentale issues. Ik heb het echter over een extreem hoge dosis LSD/paddenstoelen/n,n-DMT welke via één dosering mentale issues geheel kan oplossen. (Ik weet dat het natuurlijke 5-meO-DMT dat kan, maar ben dus geïnteresseerd of je hetzelfde kan bereiken op een ander middel, maar dan zeer hoog gedoseerd)
Alhoewel 4 gram hoog is, heb ik het over een dosis welke voor ego-oplossing zorgt. Dus een veel hogere dosis. Bijvoorbeeld 550 keer hoger, zoals in het artikel beschreven.
Er is veel onderzoek gedaan naar hoe psychedelica een positief effect heeft op bijv. depressie of angst of bovengenoemde problemen. De uitkomst was positief op langere termijn. Zo kan er ook onderzoek gedaan worden naar extreem hoge dosering van LSD, paddenstoelen e.d. en wat het effect daarvan is, accuut en op langere termijn.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is er niet een limiet aan hoe ego dood en vormloos je kan worden? Het idee dat je de dosis eindeloos kan opschroeven en dat de na effecten ook steeds positiever worden lijkt me een beetje raar. Er zal toch ook een limiet in je brein zitten aan hoe veel psychedelics je kan absorberen.

Ik heb ook wel eens horen zeggen dat het niet de dosis is die heelt maar de "mystical experience"
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Is er niet een limiet aan hoe ego dood en vormloos je kan worden? Het idee dat je de dosis eindeloos kan opschroeven en dat de na effecten ook steeds positiever worden lijkt me een beetje raar. Er zal toch ook een limiet in je brein zitten aan hoe veel psychedelics je kan absorberen.

Ik heb ook wel eens horen zeggen dat het niet de dosis is die heelt maar de "mystical experience"
Klik om te vergroten...
Dat vraag ik mij dus juist af. Mijn initiële gedachte was ook dat dat soort dosissen een enkeltje ziekenhuis of erger betekent. Maar in het artikel wordt oa beschreven hoe een persoon van lichamelijke pijn is afgeraakt en bij een ander haar mentale problemen zijn afgenomen. Dus vraag ik mij af of die mensen uitzonderingen zijn of dat het voor alle mensen geldt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook wel eens een vice video gezien en daar in had een vent een fles lsd over zichzelf heen laten vallen. Hij had maar 40x dosis binnen gekregen en hij was er niet zo positief over.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Ik heb ook wel eens een vice video gezien en daar in had een vent een fles lsd over zichzelf heen laten vallen. Hij had maar 40x dosis binnen gekregen en hij was er niet zo positief over.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd naar die vid. Heb je daar een link van? Vraag me ook af hoeveel je eigenlijk minimaal nodig hebt om ego-death te ervaren op LSD.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
שמש zei:
Ben wel benieuwd naar die vid. Heb je daar een link van? Vraag me ook af hoeveel je eigenlijk minimaal nodig hebt om ego-death te ervaren op LSD.
Klik om te vergroten...
In theorie kun je nuchter samadhi hebben vanuit het niets, dus het lijkt me niet dat er een minimale dosering LSD aan is te wijzen vanaf waar het mogelijk is.

Ik heb wel ego-oplossingen gehad op LSD op normale doseringen, maar was me daarbij nog bewust van mijn omgeving. Dat kwam niet in de buurt van wat ik op psilo op hoge en later ook normale doseringen heb ervaren. Daar was ik compleet weg.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
De vraag of dergelijke dosering helend kan werken mag absurd lijken, maar als het voor mensen positief uit kan pakken lijkt het mij bruikbaar voor in een eventuele medische behandeling. Bijvoorbeeld voor mensen die een einde aan hun leven willen maken vanwege ondraaglijk mentaal lijden kan het een laatste hoop op verbetering van levenskwaliteit zijn.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Mindless
Jezus wat kan je het toch mooi verwoorden iedere keer. Ik zei het de vorige keer ook maar je slaat de nagel op de kop.

Ik denk dat hoge dosissen zeker kunnen helen. Het zal aan je karakter liggen hoe je ermee omgaat.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
@Mindless
Jezus wat kan je het toch mooi verwoorden iedere keer. Ik zei het de vorige keer ook maar je slaat de nagel op de kop.

Ik denk dat hoge dosissen zeker kunnen helen. Het zal aan je karakter liggen hoe je ermee omgaat.
Klik om te vergroten...
Zullen we hem weer een veer geven? Nah das weer een beetje overdrevn :joycat:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
@Mindless
Jezus wat kan je het toch mooi verwoorden iedere keer. Ik zei het de vorige keer ook maar je slaat de nagel op de kop.

Ik denk dat hoge dosissen zeker kunnen helen. Het zal aan je karakter liggen hoe je ermee omgaat.
Klik om te vergroten...
Streel mijn ego nou niet, ik probeer het juist zwakker te maken... :tonguewink:


Martinus zei:
Maar ik heb nooit psychotische klachten er van gehad. Het was puur dat mijn wereld beeld voor mijn ogen werd vernietigd door de paddos en wiet.
Klik om te vergroten...
Sommige zeggen wel dat een psychedelische trip een tijdelijke psychose is. Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben.

Maar sommige mensen vechten wellicht zo hard tegen een psychedelische trip dat ze er wat aan overhouden. Of ze integreren een eventuele ervaring niet goed, of er is nog iets anders aan de hand.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Zullen we hem weer een veer geven? Nah das weer een beetje overdrevn :joycat:
Klik om te vergroten...

Hmmm...
Als dit magisch moment nog eens gebeurd dan denk ik toch van wel.
Ik kan gelukkig sterven nu:upsidedown:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Streel mijn ego nou niet, ik probeer het juist zwakker te maken
Klik om te vergroten...
Ik lig plat, oke, rustaaaagh straks gaat mindlles ook nog weg :fearscream:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Als je een zwak (licht is een beter woord denk ik) ego hebt, dan betekent dat dat je gemakkelijk loslaat waardoor je minder kans hebt op een psychotische ervaring. Als je ego taai/sterk is, dan heb je een grote persoonlijke wilskracht. Dat mag dan in deze wereld op veel vlakken goed zijn op veel gebieden, op gebied van spiritualiteit en ook trippen is het niet een goede eigenschap. Maar wat jij denk ik bedoeld, is dat je sterk van geest bent. Maar dat heeft er (imo dus) mee te maken dat je gegrond bent in je echte zelf. Dat is waar échte kracht vandaan komt: uit de 'spirit'. Niet uit het ego. Het ego is maar een masker.

Jouw ego-wilskracht gaat je niet redden op het moment wanneer je hele realiteit van onder je voeten uit weggetrokken wordt in een beginnende ego-oplossing. Immers: het is een ego-oplossing, dat ego waarmee je probeert de boel bij elkaar te houden, wordt opgelost. Daaraan vasthouden is dus het laatste wat je dan moet doen. Je persoonlijke wilskracht is dan juist hetgeen waarmee je kunt vechten tegen de ervaring. Dat vechten is weerstand en die weerstand wordt ervaren als angst. Het enige wat dan helpt is loslaten, accepteren, erin meegaan.


Het hangt er denk ik allemaal vanaf hoe licht je ego is. Hoe makkelijk je loslaat. En hoe bewust je je van dat proces bent, waardoor je ziet dat je op cruciale momenten moet loslaten en juist niet vechten/sterk zijn.
Klik om te vergroten...

Oef. Ik heb het gevoel dat ik meer psilo's moet eten. Ik vraag me af of ik mijn ware zelf wel eens geweest ben. Ik denk eigenlijk niet zo veel meer na in mijn trips. Op 4 gram kan ik me alleen maar beelden herinneren. En hoe mijn gezichtsveld langzaam verboog. Ik heb altijd het idee dat ik dan ook spreek zonder er over na te denken. Ik weet het niet. Ik moet een keer een hoge dosis psilo nemen in mijn eentje. En dan echt de tijd nemen om in het abyss te staren. Zonder afleiding.

Als mindless begin te typen dan gaan mijn hersenen kraken. :sweatsmile:

Toch zou ik graag er ooit achter willen komen wat iemand nou zo psychotisch maakt. Als je daar een antwoord op zou kunnen geven dan is het grootste counter argument tegen psychedelics helemaal dood. Ik had ook wel interesse in psychedelics mede omdat ik dacht een psychose dan beter te kunnen begrijpen. Maar ik begrijp er nu nog steeds geen snars van.

Ik doe vrijwilligerswerk op zorgboerderijen dus ik kom wel in aanraking met dat soort type mensen en op een een of andere manier zou ik het toch willen begrijpen.
Maar ach. Misschien moet ik het maar "los laten" :grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Oef. Ik heb het gevoel dat ik meer psilo's moet eten. Ik vraag me af of ik mijn ware zelf wel eens geweest ben. Ik denk eigenlijk niet zo veel meer na in mijn trips. Op 4 gram kan ik me alleen maar beelden herinneren. En hoe mijn gezichtsveld langzaam verboog. Ik heb altijd het idee dat ik dan ook spreek zonder er over na te denken. Ik weet het niet. Ik moet een keer een hoge dosis psilo nemen in mijn eentje. En dan echt de tijd nemen om in het abyss te staren. Zonder afleiding.
Klik om te vergroten...
Mediteer je tijdens trips? Mediteer je überhaupt? Kan zijn dat je dat eerder gezegd hebt hoor, dan ben ik dat misschien vergeten.

Imo kun je je veel beter daarop richten dan op hogere doseringen. High doses zorgen in mijn ogen sneller voor verwarring, dan vrij zijn van je ego. En als het wel voor ego-oplossing zorgt, dan gebeurd dit vaak gepaard met veel verwarring.

Je ware zelf ben je altijd. Het is alleen dat je niet-ware zelf daar vaak nog bovenop aanwezig is. Je ware zelf is zo stil en volgens Osho zó "gentlemanly", dat het de valse zelf laat doen wat die wil. Het is dus zaak om weer bewust de positie van de ware zelf aan te nemen en zo alles te zien wat vals is, waardoor het vanzelf verdwijnt. Dat is wat je met meditatie doet en de combinatie daarvan met psychedelica kan enorm krachtig zijn hierin.

Martinus zei:
Toch zou ik graag er ooit achter willen komen wat iemand nou zo psychotisch maakt. Als je daar een antwoord op zou kunnen geven dan is het grootste counter argument tegen psychedelics helemaal dood. Ik had ook wel interesse in psychedelics mede omdat ik dacht een psychose dan beter te kunnen begrijpen. Maar ik begrijp er nu nog steeds geen snars van.
Klik om te vergroten...
Mijn persoonlijke mening over psychotisch worden is dat dit een soort zelfverdedigingsmechanisme is tegen extreem trauma. De geest kan denken dat het tijdens een extreme ervaring beter is om "gek" te worden, voor zelfbescherming. Het alternatief kan wellicht erger lijken voor de persoon in kwestie. "Gek" worden is lager gaan in bewustzijn, waardoor dingen minder direct aankomen. Maar dit is echt slechts maar mijn opvatting hierover en staat niet in verband met wat de opvattingen vanuit de medische wereld hierover zijn.

Een quote die ik echt geweldig vind en hier al vaak gequote heb:

"The psychotic drowns in the same waters in which the mystic swims with delight."

Dit impliceert voor mij dat het een kwestie van perceptie is. De 'mystic' erkent de wilde wateren van de geest, maar behoudt zijn kalmte en kan er zo doorheen navigeren. De psychoot voelt zich overweldigd door deze zelfde wateren en is zijn kalmte verloren. De wateren spelen met hem. (of haar)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mindless
Als ik angstig word tijdens gebruik of het dagelijks leven, noem maar op. Dan kan ik me soms op de 1 of andere manier onbewust zelf kalmeren en als ik het bewust doe dan doe ik het meer op mijn manier (alleen let ik op me ademhaling heel soms).

Denk je dat ik dan mediteer op het moment zelf op mijn manier en niet op die van andere?
Want als ik er nu bij stil sta, denk ik dan dat het een meditatie is die voorkomt uit het geen wat ik meegemaakt heb als ik spiritueel nadenk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
transformated zei:
@Mindless
Als ik angstig word tijdens gebruik of het dagelijks leven, noem maar op. Dan kan ik me soms op de 1 of andere manier onbewust zelf kalmeren en als ik het bewust doe dan doe ik het meer op mijn manier (alleen let ik op me ademhaling heel soms).

Denk je dat ik dan mediteer op het moment zelf op mijn manier en niet op die van andere?
Want als ik er nu bij stil sta, denk ik dan dat het een meditatie is die voorkomt uit het geen wat ik meegemaakt heb als ik spiritueel nadenk.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er in essentie maar 1 meditatie is: de positie van de ware zelf aannemen en vanaf daar bewust worden van de valse zelf. Je kunt dat proces wellicht op verschillende manieren in gang zetten.

Of ik begrijp je vraag niet helemaal(?)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Toch zou ik graag er ooit achter willen komen wat iemand nou zo psychotisch maakt
Klik om te vergroten...
:grimacing: :grimacing: breng het dan niet tot een punt dat je dat ondergaat en probeer het nuchter uit te zoeken of in normale dosissen. Op hoge dosissen ga je hierop geen antwoorden krijgen, denk ik hoor.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ik denk dat er in essentie maar 1 meditatie is: de positie van de ware zelf aannemen en vanaf daar bewust worden van de valse zelf. Je kunt dat proces wellicht op verschillende manieren in gang zetten.

Of ik begrijp je vraag niet helemaal(?)
Klik om te vergroten...

Hmmm ik zal het zo goed mogelijk proberen te verwoorden.
Nu ik volledig nuchter ben zoals ik toen 14 jaar was voel ik me weer vrij en toen kon ik alles gemakkelijk loslaten op 1 of andere manier. Nu ervaar ik weer pure rust in me hoofd gepaard met alle gevoelens. Ik denk dat ik het op een of andere manier weet hoe ik me van alles moet distantiëren en dat gaat uit mezelf maar dat kan ik niet uitleggen omdat ik niet weet hoe ik het doe.
Is het misschien omdat ik altijd heel stil ben misschien verlegen of introvert. Ik krop ook alles op meestal als er iets gebeurt wat niet goed is maar daardoor denk ik dan dat ik daarom een soort innerlijke rust heb ook al klinkt het raar. Maar als het eruit vliegt dan is het nooit met woorden bij ik.
Soms voelt het alsof ik een soort van tweestrijd zit met mezelf.

Ik denk dat dit bericht waarschijnlijk verwarrend is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."