Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn extreem hoge dosissen psychedelica helend?

Zijn extreem hoge dosissen psychedelica helend?

116 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Martinus zei:
Als ik kijk naar mensen die psychoses krijgen en wat niet. Hoe zou je dit verklaren? Mijn gedachte is dus dat je ego ook stuk kan. En dat ieder zijn ego in verschillende maten sterk is en dus ook je weerstand tegen het martelen van je eigen ego met psychedelics.
Klik om te vergroten...
Niet al te lang geleden dacht ik precies hetzelfde, Voordat ik het wist lag ik dus bijna 4 dagen rillend in bed en in principe niet in staat om het huis uit te gaan. Wat je daar van vind, moet je helemaal zelf weten, wat en welke dosering vind ik nu totaal niet belangrijk om te noemen. Ik wou alleen dit ff kwijt, ja ik denk dat ook jou ego stuk kan met psychedelics.

Martinus zei:
Een ander rookt 1 joint en is permanent gestoord.

Dat zet mij aan het denken. Hoe? Zou het niet met de ego te maken hebben?
Klik om te vergroten...
Geen idee, dat is mij nog te ingewikkeld man XD
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Panpsychisme komt nogal raar op me over. Materialisme en idealisme zijn beide logische universumbeelden in mijn ogen, maar panpsychisme klinkt raar want als alles bezield is, waarom zouden wij ons dan als mens voelen? Waarom voelt niet bv iedere atoom apart zichzelf als atoom dan. Als ze zeggen "ieder gebruiksvoorwerp" enz, klinkt alsof ze bepaalde afbakeningen maken die wij als mens maken.
Klik om te vergroten...
Het is ook raar.

Volgens mij zijn panpsychisme en soortgelijke levensbeschouwingen gewoon een gevolg van het onvermijdelijke ontdekken dat bewustzijn een veel grotere rol speelt dan we dachten en dat materialisme niet meer voldoet als levensbeschouwing. Maar in plaats van fundamenteel de stap te zetten naar een 'bewustzijn is primair' beschouwing, passen mensen liever hun bestaande opvattingen iets aan. Een soort tussenvorm dus. Eigenlijk net niets.

Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, zul je toch ook snappen dat er geen bewustzijn in een mens of dier zit, laat staan in een boom, plant, of steen. Een lokaal bewustzijn is een complete abstractie van het verstand.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb best wel dikke heling ontvangen tijdens een paddo ceremonie met zo'n ±20 gram gedroogde paddo's, maar ik raad niemand aan om dat op eigen houtje te doen maar onder begeleiding van een goede sjamaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
In enkele diepe trips op 3 meo pcp heb ik ondervonden, dat ik besta uit slechts een entiteit.
Deze blijft steaks over, als de rest van mijn stoffelijke resten in de oven zijn gegaan, en tot stof zijn wedergekeerd.
Deze entiteit Bestaat uit een soort van celkern.
Onvergankelijk . Niet te vernietigen.
Ontzettend sterk, en hard.
Waar deze heengaat, dat weet ik niet precies, alhoewel ik wel een en ander hen kunnen bekijken.
I.i.g. een mooie, rustige omgeving.
Zachte kleuren, en geen pijn oid...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
psycel zei:
Ik heb best wel dikke heling ontvangen tijdens een paddo ceremonie met zo'n ±20 gram gedroogde paddo's, maar ik raad niemand aan om dat op eigen houtje te doen maar onder begeleiding van een goede sjamaan.
Klik om te vergroten...

Die hoeveelheid is gigantisch, out of this world. Hield hetgene je ervaarde nog steek? Geen last van "tijdslussen"?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
transformated zei:
@Mindless
Jezus wat kan je het toch mooi verwoorden iedere keer. Ik zei het de vorige keer ook maar je slaat de nagel op de kop.

Ik denk dat hoge dosissen zeker kunnen helen. Het zal aan je karakter liggen hoe je ermee omgaat.
Klik om te vergroten...
Laten we met zijn allen niet vergeten dat het echt niet primair aan de hoogte van dosis ligt. Met hoge dosissen is het haast geen kunst om eventuele strijd aan te gaan. De hoge dosis trips waren bij mij vaak makkelijker EN minder leerzaam dan de trip met een gemiddelde dosis of lager tot zelf 2gr gedroogd bijvoorbeeld.

Edit o shit we zijn al drie pagina verder :flushed:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moest denken aan het dubbel slit experiment op een een of andere manier van deze conversatie. ^^
Beetje off topic misschien maar toen ik dat stukje over panpsychisme las stond er ook zo iets van dat voorwerpen er alleen zijn als je ze observeer.
Dat was een beetje de connectie.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, die concepten bestaan inderdaad ook in de kwantummechanica.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#9
psycel zei:
Perceptie van dat je überhaupt leeft verdwijnt compleet. Diepe reis naar de kern van je bestaan en inzicht in je onderbewustzijn. Maakte niet uit of ik m'n ogen open of dicht had, alles, oa m'n angsten, moesten gezien worden. Dat alles wel onder begeleiding van een sjamaan uit Colombia, waarvan zijn familie al duizenden jaren met dit medicijn werkt dus kan zeggen dat het een relatief veilige omgeving en situatie was. Zonder zo'n begeleiding denk ik dat je het niet zou overleven. Ik stond zelf enorm te kijken van de enorme hoeveelheid die we naar binnen gewerkt kregen aangezien Terence McKenna sprak over de welbekende "heroic dose" van 5 gram gedroogde paddo's.
Klik om te vergroten...
In welke stadia voelde je angst? Hoe lang duurde de ervaring?
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cerberus zei:
Die hoeveelheid is gigantisch, out of this world. Hield hetgene je ervaarde nog steek? Geen last van "tijdslussen"?
Klik om te vergroten...
Perceptie van dat je überhaupt leeft verdwijnt compleet. Diepe reis naar de kern van je bestaan en inzicht in je onderbewustzijn. Maakte niet uit of ik m'n ogen open of dicht had, alles, oa m'n angsten, moesten gezien worden. Dat alles wel onder begeleiding van een sjamaan uit Colombia, waarvan zijn familie al duizenden jaren met dit medicijn werkt dus kan zeggen dat het een relatief veilige omgeving en situatie was. Zonder zo'n begeleiding denk ik dat je het niet zou overleven. Ik stond zelf enorm te kijken van de enorme hoeveelheid die we naar binnen gewerkt kregen aangezien Terence McKenna sprak over de welbekende "heroic dose" van 5 gram gedroogde paddo's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
psycel zei:
Perceptie van dat je überhaupt leeft verdwijnt compleet. Diepe reis naar de kern van je bestaan en inzicht in je onderbewustzijn. Maakte niet uit of ik m'n ogen open of dicht had, alles, oa m'n angsten, moesten gezien worden. Dat alles wel onder begeleiding van een sjamaan uit Colombia, waarvan zijn familie al duizenden jaren met dit medicijn werkt dus kan zeggen dat het een relatief veilige omgeving en situatie was. Zonder zo'n begeleiding denk ik dat je het niet zou overleven. Ik stond zelf enorm te kijken van de enorme hoeveelheid die we naar binnen gewerkt kregen aangezien Terence McKenna sprak over de welbekende "heroic dose" van 5 gram gedroogde paddo's.
Klik om te vergroten...
En die 20 gram wordt dan voorgesteld door de sjamaan?

Ik vraag me af waarom hij dat nodig acht. Je kunt op veel lagere doseringen dan dat al naar de kern van je bestaan. Op 5 gram (voor mij 50 gram vers) maakt het al niet meer uit of je je ogen open of dicht hebt. En diepe existentiële inzichten heb je al op doseringen veel lager dan dat. In mijn ogen staat een hogere dosering ook helemaal niet direct in verband met 'dieper' gaan, maar er zal wel een reden voor zijn geweest dat hij je zo'n krankzinnige dosering gaf, i guess...

Zo'n dosering zou ik ook nooit zonder zo'n sjamaan willen doen in ieder geval. Maar ik ben sowieso wel genezen van de high doses...
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
En die 20 gram wordt dan voorgesteld door de sjamaan?

Ik vraag me af waarom hij dat nodig acht. Je kunt op veel lagere doseringen dan dat al naar de kern van je bestaan. Op 5 gram (voor mij 50 gram vers) maakt het al niet meer uit of je je ogen open of dicht hebt. En diepe existentiële inzichten heb je al op doseringen veel lager dan dat. In mijn ogen staat een hogere dosering ook helemaal niet direct in verband met 'dieper' gaan, maar er zal wel een reden voor zijn geweest dat hij je zo'n krankzinnige dosering gaf, i guess...

Zo'n dosering zou ik ook nooit zonder zo'n sjamaan willen doen in ieder geval. Maar ik ben sowieso wel genezen van de high doses...
Klik om te vergroten...
Ik zou het je heel graag uit willen leggen maar dat is echt te complex om even te typen. Het is echt een kwestie van ervaren.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#13
שמש zei:
In welke stadia voelde je angst? Hoe lang duurde de ervaring?
Klik om te vergroten...
Angst dat er iets in mijn lichaam aan het groeien was wat niet van mij was. Iets wat mijn bewustzijn aan het overnemen was. En dat was ook uiteraard het geval. Ja, exorcisme en dat soort dingen is allemaal echt.

Ik denk dat na een uurtje of 10 alles weer redelijk normaal was maar dat is echt compleet afhankelijk van je eigen proces op dat moment. Het staat vrijwel helemaal los van de richtlijnen die we normaal gewend zijn.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
En die 20 gram wordt dan voorgesteld door de sjamaan?

Ik vraag me af waarom hij dat nodig acht. Je kunt op veel lagere doseringen dan dat al naar de kern van je bestaan. Op 5 gram (voor mij 50 gram vers) maakt het al niet meer uit of je je ogen open of dicht hebt. En diepe existentiële inzichten heb je al op doseringen veel lager dan dat. In mijn ogen staat een hogere dosering ook helemaal niet direct in verband met 'dieper' gaan, maar er zal wel een reden voor zijn geweest dat hij je zo'n krankzinnige dosering gaf, i guess...

Zo'n dosering zou ik ook nooit zonder zo'n sjamaan willen doen in ieder geval. Maar ik ben sowieso wel genezen van de high doses...
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik heb enkele keren hoger dan 5gr gehad. Paar keer 7 a 8gr en een enkele keer tegen de 10gr aan.
Hieruit kan ik voor mijzelf concluderen dat dosissen van boven de 5gr mij nagenoeg niks te leren hebben. Met dosissen boven de 5gr vind ik de trips ook makkelijker worden. Het is dan wel erg leuk en diepgaand, maar de meest leerzame trips zijn toch de trips van 5 gr of lager. Alles daarboven wordt je zo hard weggeschoten dat je meteen voorbij alle lagen van eventuele weerstand bent. Meteen voorbij alle lagen van eventuele angst en problemen wordt geschoten. Niks leerzaam aan in mijn ogen en meer voor hedonistische doeleinden (of om stoer te doen maar dat zal in geval van @psycel niet aan de orde zijn).
Misschien vond Terence daarom de 5gr dosis ook wel DE ideale dosis omdat hogere dosissen gewoon niks toevoegen :thinking:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Helemaal mee eens. Ik heb enkele keren hoger dan 5gr gehad. Paar keer 7 a 8gr en een enkele keer tegen de 10gr aan.
Hieruit kan ik voor mijzelf concluderen dat dosissen van boven de 5gr mij nagenoeg niks te leren hebben. Met dosissen boven de 5gr vind ik de trips ook makkelijker worden. Het is dan wel erg leuk en diepgaand, maar de meest leerzame trips zijn toch de trips van 5 gr of lager. Alles daarboven wordt je zo hard weggeschoten dat je meteen voorbij alle lagen van eventuele weerstand bent. Meteen voorbij alle lagen van eventuele angst en problemen wordt geschoten. Niks leerzaam aan in mijn ogen en meer voor hedonistische doeleinden (of om stoer te doen maar dat zal in geval van @psycel niet aan de orde zijn).
Misschien vond Terence daarom de 5gr dosis ook wel DE ideale dosis omdat hogere dosissen gewoon niks toevoegen :thinking:
Klik om te vergroten...
Er wordt in het artikel in de beginpost gesproken over heling. Heling gaat voorbij aan het leren van lessen en is eerder energetisch (weet niet zeker of ik dat in het algemeen kan zeggen. Maar een persoon in de tekst verhaalt oa over een lichamelijke heling, dus heeft dat naar mijn idee weinig te maken met het leren van lessen). @psycel heeft het ook over een heling, dus misschien kan hij iets vertellen over de ervaring- was het vooral energetisch op het krachtigste niveau?
Ik vermoed dat op elk niveau je baat kan hebben van psychedelica, micro-normale en macro dosis. Er zijn meer risico's verbonden aan grote dosissen, maar wanneer het meer energetisch werkt kan het mogelijk bruikbaar zijn. De voorbeelden in het artikel spraken wat dat betreft boekdelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij Bufo Alvarius (weliswaar normale dosis, maar zeer potent) is de heling puur energetisch. Het werkt zeer lang (energetisch) door. Echter lessen worden daarna pas getrokken- na de ervaring, door zelfreflectie (etc) en zelfwerkzaamheid. Steek je er veel zelf-werk in, dan kan je veel leren. Ook omdat je even in contact bent geweest met het meest pure in jezelf. Steek je er verder geen zelf-werk in, dan kan je net zo goed niets leren. Ik weet echter niet hoe dit zich verhoudt tot extreme dosissen paddenstoelen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
שמש zei:
Er wordt in het artikel in de beginpost gesproken over heling. Heling gaat voorbij aan het leren van lessen en is eerder energetisch (weet niet zeker of ik dat in het algemeen kan zeggen. Maar een persoon in de tekst verhaalt oa over een lichamelijke heling, dus heeft dat naar mijn idee weinig te maken met het leren van lessen). @psycel heeft het ook over een heling, dus misschien kan hij iets vertellen over de ervaring- was het vooral energetisch op het krachtigste niveau?
Ik vermoed dat op elk niveau je baat kan hebben van psychedelica, micro-normale en macro dosis. Er zijn meer risico's verbonden aan grote dosissen, maar wanneer het meer energetisch werkt kan het mogelijk bruikbaar zijn. De voorbeelden in het artikel spraken wat dat betreft boekdelen.
Klik om te vergroten...
Ja juist ja.. zo had ik hem nog niet bekeken. Neemt niet weg dat het met vele lessen ook heel veel heling komt kijken natuurlijk. Opgekropte angst dat los kan komen bij een psychedelische ervaring is heel helend, ook op energetisch niveau. Daarbij is zelfs bij lage(re) dosissen ook al aangetoond dat psilocine nieuw aanmaak van hersenverbindingen stimuleert. Dat is nog een stapje verder dan heling in mijn ogen. Het zou natuurlijk kunnen dat dit effect wordt vergroot met een hogere dosis. Als dat zo is dan wil ik er ook nog wel eens voor gaan :wink:

Verder kan ik mij niet echt voorstellen dat echt achtelijke hoge doseringen, meer toevoegen op puur spiritueel of energetisch niveau. Natuurlijk vast wel een beetje maar tot een bepaalde hoogte. Zo is bij LSD min of meer de regel dat je een trip niet heviger kan maken boven de 500mcg. Dit zal vast ook bij paddo's zo zijn. Ikzelf zou bij paddo's ongeveer op een gr of 10 schatten.

Neemt niet weg dat ik er volledig naast kan zitten hoor want dit is puur hoe ik het tot nu toe ervaar.
שמש zei:
Bij Bufo Alvarius (weliswaar normale dosis, maar zeer potent) is de heling puur energetisch. Het werkt zeer lang (energetisch) door. Echter lessen worden daarna pas getrokken- na de ervaring, door zelfreflectie (etc) en zelfwerkzaamheid. Steek je er veel zelf-werk in, dan kan je veel leren. Ook omdat je even in contact bent geweest met het meest pure in jezelf. Steek je erverder geen zelf-werk in, dan kan je net zo goed niets leren. Ik weet echter niet hoe dit zich verhoudt tot extreme dosissen paddenstoelen.
Klik om te vergroten...
20 gr gedroogde paddo's valt met geen enkel middel in normale dosis te vergelijken in heftigheid. Mijn bijna 10gr paddo trip was minstens zo heftig dan een heftige breakthrough van DMT. Ik zag voel hoorde niks meer van deze realiteit en was volledig buiten dit bestaan. Ik was nergens en overal gelijk met alleen maar kleuren, werelden, wezens die ik nooit "zelf" zou kunnen bedenken. Maar zo snel, druk en chaotisch door de hoge dosering dat ik veel snel weer was vergeten.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Ja juist ja.. zo had ik hem nog niet bekeken. Neemt niet weg dat het met vele lessen ook heel veel heling komt kijken natuurlijk. Opgekropte angst dat los kan komen bij een psychedelische ervaring is heel helend, ook op energetisch niveau. Daarbij is zelfs bij lage(re) dosissen ook al aangetoond dat psilocine nieuw aanmaak van hersenverbindingen stimuleert. Dat is nog een stapje verder dan heling in mijn ogen. Het zou natuurlijk kunnen dat dit effect wordt vergroot met een hogere dosis. Als dat zo is dan wil ik er ook nog wel eens voor gaan :wink:

Verder kan ik mij niet echt voorstellen dat echt achtelijke hoge doseringen, meer toevoegen op puur spiritueel of energetisch niveau. Natuurlijk vast wel een beetje maar tot een bepaalde hoogte. Zo is bij LSD min of meer de regel dat je een trip niet heviger kan maken boven de 500mcg. Dit zal vast ook bij paddo's zo zijn. Ikzelf zou bij paddo's ongeveer op een gr of 10 schatten.

Neemt niet weg dat ik er volledig naast kan zitten hoor want dit is puur hoe ik het tot nu toe ervaar.

20 gr gedroogde paddo's valt met geen enkel middel in normale dosis te vergelijken in heftigheid. Mijn bijna 10gr paddo trip was minstens zo heftig dan een heftige breakthrough van DMT. Ik zag voel hoorde niks meer van deze realiteit en was volledig buiten dit bestaan. Ik was nergens en overal gelijk met alleen maar kleuren, werelden, wezens die ik nooit "zelf" zou kunnen bedenken. Maar zo snel, druk en chaotisch door de hoge dosering dat ik veel snel weer was vergeten.
Klik om te vergroten...
Interessant. Bij Bufo heb je niet die chaos. Eerder intense helderheid. Denk dat hoge dosering psilo vanuit haar intrinsieke kwaliteit zich dan (wellicht) minder goed leent voor heling. Maar ben toch wel nieuwsgierig wat evt verder wetenschappelijk onderzoek op dit punt gaat uitwijzen. Niet dat ik overigens zou staan te springen zo'n heftige paddo ervaring mee te maken. Wat jij omschrijft en wat @Mindless al eerder vertelde, lijkt het mij verre van een pretje. Chaotisch en teveel beelden zo te horen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
A woman took 550 times the usual dose of LSD, with surprisingly positive consequences
edition.cnn.com

A woman took 550 times the usual dose of LSD, with surprisingly positive consequences

Accidental drug overdoses can be life threatening but for two women who took massive hits of LSD the experience was life changing -- in a good way.
edition.cnn.com edition.cnn.com
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bij LSD schijnt er een 'plafond' te zijn. Boven een bepaalde dosering wordt het niet meer heftig dan dat. Totaal anders dan bijvoorbeeld psilocybine dat - voor hoever we weten - dat niet heeft en raarder en raarder wordt hoe meer je neemt. Het scheelt er dus aan wat je neemt.

Ik kan me voorstellen dat je met zo'n extreme dosering LSD ook geen ego/weerstand hebt om je tegen de ervaring te verzetten, wat zou verklaren dat het voor de vrouw niet vervelend was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."