Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchadelijke gevolgen 2-CB

Schadelijke gevolgen 2-CB

32 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga dit over 2 weken eens proberen, 2c-b.
Werkt het net als veel andere tripmiddelen op serotonine door het vast te houden? Ik ben mn serotonine namelijk flink aan het sparen voor oud&nieuw. Zou ik zonde vinden dus :P
M
MotjeWhatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Patrick a.k.a Spaceface zei:
Denk persoonlijk dat 2cb en lsd de minst schadelijk drugs zijn. Speed, mdma en alcohol heb je altijd de dagen erna wat brakheid, bij deze voel je je vaak herboren. 2cb is en blijft mijn favoriet :rock:
Klik om te vergroten...

dat lsd niet schadelijk op lichamelijk niveau geloof ik best... maar t geeft als t uitgewerkt naar mijn mening een behoorlijk verward gevoel als je nog nie geslapen hebt...
vooral wanneer je al wat langer wakker bent op speed...
mijn ervaring was dat ik na 3 dagen wakker te zijn op speed nog een zegeltje deed en dat het uiteindelijk omsloeg in totale paranoia... met veel moeite naar huis gegaan en uiteindelijk kunnen slapen en toen wast wel weer helemaal prima gelukkig...
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
idd, maar sommige mensen vinden andere kanten zien van de drug leuk :grin:
ik persoonlijk ook niet hoor!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij wel :grin:
G
GoyaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vroeg me af of er schadelijke gevolgen zitten aan 2-cb gebruik,
Is er bij veelvuldig gebruik kans op HPPD of tolerantie?
Of zitten er aan dit wondermiddeltje gewoonweg geen negatieve gevolgen? :grin:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er is te weinig onderzoek naar gedaan om schadelijke gevolgen vast te stellen. Ga er maar niet van uit dat het niks doet bij veelvuldig gebruik.
Het is een tripmiddel wat op je serotonine werkt dus de kans op HPPD is aannemelijk, al weet ik dit niet zeker.
Tolerantie is er ook zeer zeker, maar is ook vrij snel weer weg. Ik neem aan dat je niet een paar keer in de week wilt trippen. :)
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#7
tripmiddelen als lsd, 2c-b etc. maken je serotonine niet 'op'. De stof bindt zich aan de 5-HT2A serotonine receptoren, maar zorgt niet dat, zoals bij XTC, alle serotonine in 1 keer wordt vrijgegeven.

De kans op HPPD of psychose zal aanwezig zijn, maar deze is gering bij 'normale' dosering.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#8
daar heb je gelijk in, je serotonine word gebruikt, maar niet verbruikt. peace
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat zeg ik dus :wink: Tenminste vroeg ik of dat bij 2c-b ook zo was.
Hppd heb ik al, tegenwoordig iets minder gelukkig, dus daar ga ik niet over in zitten.
Psychose? Dan had ik em na 13x paddo's 1x lsd, vaak mdma en 2jaar elke dag blowen al gehad denk ik ?? :wink:


Maar oke, dan ga ik over 2 weken aan de 2c-b :) Zal niet report waardig worden aangezien de pilletjes, ja pilletjes, maar 15mg zijn en ik er gewoon 1 ga nemen omdat ik zin heb in een rustig tripje. Thnx voor de antwoorden!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
TrippyShit zei:
Ja dat zeg ik dus :wink: Tenminste vroeg ik of dat bij 2c-b ook zo was.
Hppd heb ik al, tegenwoordig iets minder gelukkig, dus daar ga ik niet over in zitten.
Psychose? Dan had ik em na 13x paddo's 1x lsd, vaak mdma en 2jaar elke dag blowen al gehad denk ik ?? :wink:


Maar oke, dan ga ik over 2 weken aan de 2c-b :) Zal niet report waardig worden aangezien de pilletjes, ja pilletjes, maar 15mg zijn en ik er gewoon 1 ga nemen omdat ik zin heb in een rustig tripje. Thnx voor de antwoorden!
Klik om te vergroten...

Beter neem je 2 van die pilletjes want 2C-B is pas bij hoge dosering een tripmiddel en bij een lagere dosering lijkt het effect op dat van MDMA.

Maar dat over die psychose, dat kan altijd nog komen, maar als je er geen aanleg voor hebt, krijg je hem ook niet imo. (maar wie zegt dat je dat niet hebt, dat weet je nooit)

maar wees niet bang :wink:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vraagje hier, compleet offtopic eigenlijk maar ook niet de moeite waard een nieuw topic te openen:

hoeveel 2cb moet ik inleveren ongeveer ( minimaal ) om een testuitslag te kunnen doen bij het testcentrum? Ik weet bij andere stoffen ( ketamine, mdma ) was een sleutelpunt genoeg voor een uitslag hoe of wat. Als ze de sterkte moeten checken ook nog is het meer, maar dat hoeft voor mij niet, is een sleutelpunt 2cb genoeg, anyone?

Gr,
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
J0rrit zei:
Vraagje hier, compleet offtopic eigenlijk maar ook niet de moeite waard een nieuw topic te openen:

hoeveel 2cb moet ik inleveren ongeveer ( minimaal ) om een testuitslag te kunnen doen bij het testcentrum? Ik weet bij andere stoffen ( ketamine, mdma ) was een sleutelpunt genoeg voor een uitslag hoe of wat. Als ze de sterkte moeten checken ook nog is het meer, maar dat hoeft voor mij niet, is een sleutelpunt 2cb genoeg, anyone?

Gr,
Klik om te vergroten...

Ik heb een keer een 20 mg capsule 2c-e ingeleverd, (gewoon lege capsule gevuld met 20 mg 2c-e), werd getest. Met 2c-e zal een cap met 20~ ook wel genoeg zijn.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De naam RC staat voor research-chemical. Dit houd in dat er naar deze stof momenteel onderzoek word gedaan en dat je dus eigenlijk een lab rat bent. Zelfs bij MDMA bijvoorbeeld weten ze nog niet wat de negatieve effecten op het langetermijn kunnen zijn bij veelvuldig gebruik tot je 80ste zeg maar.

Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nick de Neger zei:
Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.
Klik om te vergroten...

Willen we het wel safe spelen dan?
Liever labrat dan huismus :rock:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat wel gezegd moet worden is dat 2C-B vanaf 100 mg bewezen neurotoxisch is. MDMA is op geen enkele dosis echt bewezen neurotoxisch ook al staat dat zo goed als vast, maar hiermee wordt dus wel aangegeven dat 2C-B geen onschadelijk iets is.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
MDMA is wel neurotoxic maar dan moet je ook daadwerkelijk een gram of 100 naar binnen werken ofzo. Net als dat LSD ook neurotoxic is maar pas vanaf 150mg ofzo. Deze hoeveelheden wil je niet eens nemen. Lijkt me tenminste :mrgreen:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je het mij vraagt kan veelvuldig gebruik wel leiden tot eventuele cardiovasculaire klachten of klachten met de bloedsomloop. Want de bodyload is echt stevig aanwezig merk ik. En er is een negatief advies voor mensen die al dergelijke klachten hebben om 2CB te gebruiken.

Zoals het aanvoelt zou ik instinctief zeggen dat het weinig kwaad kan, maar als je vaker gebruikt weet je het nooit met designers. Reken er ook maar niet op dat er meer research naar wordt gedaan. 't middel bestaat al best een tijdje en het aantal gebruikers is vrij klein.

HPPD zou misschien ook wel kunnen. Als je toch vaker wilt gebruiken, hou dan je eigen gesteldheid in het oog want je bent min of meer proefkonijn van en voor jezelf.

Stonie had volgens mij eens een ongeluk met 330 mg. En Shulgin kreeg 100 mg binnen omdat hij de verkeerde vial wegdronk.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Klopt, 330mg had Stonie genomen, is allemaal maar net goedgekomen volgens mij.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alles is schadelijk, ik zou zeggen pak geen dosissen over de 50 mg en doe het niet te vaak. Maar zoals ik al in een ander topic aangaf, er zijn genoeg drugs waar de langdurige gevolgen niet van bekend zijn, maar onze lieve psychiaters schrijven deze iedere dag voor en dan maar vertellen dat wij met drugs moeten stoppen omdat ze ja zo gevaarlijk zijn en de langdurige gevolgen nog niet bekend zijn etc. Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk persoonlijk dat 2cb en lsd de minst schadelijk drugs zijn. Speed, mdma en alcohol heb je altijd de dagen erna wat brakheid, bij deze voel je je vaak herboren. 2cb is en blijft mijn favoriet :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."