"RSW zei:
HallucineerMeneer zei:
Zou je dan niet eens met dmt of ayahuasca gaan beginnen?
Je werkt dan veel meer met jezelf als met 2cb of paddo's vind ik
Met ayahuasca kun je echt prachtige helende reizen maken, waarvan je ongeloofelijk dicht bij jezelf komt en je ook erg veel over jezelf leert
En als je tijdens een dmt-trip geleerd hebt om te communiceren met de entiteiten kun je ze vanalles over jezelf vragen, en ze geven je antwoorden
Ik krijg nu steeds een soort van opdrachten van een constant terugkerende entiteit, en ik moet zeggen dat het me erg veel helpt
Heb je ook wel eens gemediteerd tijdens trippen?
En wat is het nou precies waar je naar opzoek bent?
Ik heb zelf ook heel erg dat ik ergens naar opzoek ben, en ik merk ook dat entheogenen me daar erg bij helpen, ze doen het alleen niet voor je, je moet het natuurlijk wel zelf doen
Klik om te vergroten...
DMT heb ik een aantal keren geprobeerd, waarvan twee ervaringen die ik als heftig beschouw. De eerste was zoveel DMT en zo overweldigend dat ik compleet ben vergeten waar de hel ik geweest was, en de tweede maal voelde ik mijn lichaam smelten en daar schrok ik zo van dat ik me nogal effectief heb verzet. Ik kan zo goed als ongelimiteerd aan DMT komen, maar het gaat me te snel, misschien in een later stadium.
Ayahuasca lijkt me de kroon op de psychedelische ervaring, maar ik vind het moeilijk om nu al te zeggen of ik er klaar voor ben. Het lijkt heel erg tegenstrijdig aangezien ik graag tot de kern van de zaak wil zoals ik hier aangeef, maar ik ben wel bang om het te snel te doen. Ik ben immers nog maar 21.
Maar als je zegt dat entheogenen het niet 'voor' je doen, maar dat je het zelf moet doen, wat bedoel je daar precies mee ? Iedereen kan stof X tot zich nemen en op effect wachten, maar dat er dan iets is wat diegene zelf nog actief moet doen om verder te komen klinkt niet meer dan 'normaal'. Maar wat dan ?
Mediteren ben ik nog steeds aan het 'leren', maar mijn hoofd leegmaken in een nuchtere staat is tot nu toe nog steeds zo goed als ondoenlijk. En elke keer als ik 'loskom' uit mijn lichaam schrik ik er zo van dat 't meteen weer ophoud. Daar baal ik van.
Klik om te vergroten...
Wat je allemaal typt herken ik heel erg
Heb je dmt wel eens oraal geprobeert?
Dit is over het algemeen een veel rustigere ervaring, die beter te onthouden is
En met ayahuasca zou ik dan nog even wachten ja, totdat je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent
Ik ben zelf van plan om een keer iboga te gebruiken, ik weet dat veel mensen het dom vinden, maar als je het veilig aanpakt vind ik het wel waard
Mijn doel daarvan is om te communiceren met archetypen die verscholen zitten in je onderbewustzijn, lijkt me ook een zeer leerzame ervaring
Ik denk dat het gene wat je geblokkeert word tijdens de meditatie, hetzelfde is wat je blokkeert tijdens het trippen
Het is natuurlijk niet de stof die je dingen laat zien, de stof geeft je slechts de mogelijkheid om dingen in een veranderde realiteit te zien, of je nou een keus hebt of niet
Je bewustzijn en je onderbewustzijn bepalen wat je ziet, in de stof zit natuurlijk niet bepaalde informatie verstopt
Dus wat ik denk is dat je zal moeten leren om jezelf toe te vertrouwen aan jezelf, toegeven aan het gevoel
Dan zal je onderbewustzijn je hele andere trips en meditaties laten ervaren...
De stof helpt je om dingen te zien, maar de reis zal je toch echt zelf moeten maken
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld 2cb en mediteren echt geweldig te combineren, ik kom steeds in een wereld waarin al het contact met mijn lichaam verbroken is en ik diep in mijn onderbewustzijn val
Wat ik dan allemaal voel en zie is totaal niet te verglijken met een normale 2cb trip, echt totaal anders"
In: Serieuze psychonauten
1-1-2024