Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchadelijke gevolgen 2-CB

Schadelijke gevolgen 2-CB

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
J0rrit zei:
Vraagje hier, compleet offtopic eigenlijk maar ook niet de moeite waard een nieuw topic te openen:

hoeveel 2cb moet ik inleveren ongeveer ( minimaal ) om een testuitslag te kunnen doen bij het testcentrum? Ik weet bij andere stoffen ( ketamine, mdma ) was een sleutelpunt genoeg voor een uitslag hoe of wat. Als ze de sterkte moeten checken ook nog is het meer, maar dat hoeft voor mij niet, is een sleutelpunt 2cb genoeg, anyone?

Gr,
Klik om te vergroten...

Ik heb een keer een 20 mg capsule 2c-e ingeleverd, (gewoon lege capsule gevuld met 20 mg 2c-e), werd getest. Met 2c-e zal een cap met 20~ ook wel genoeg zijn.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
De naam RC staat voor research-chemical. Dit houd in dat er naar deze stof momenteel onderzoek word gedaan en dat je dus eigenlijk een lab rat bent. Zelfs bij MDMA bijvoorbeeld weten ze nog niet wat de negatieve effecten op het langetermijn kunnen zijn bij veelvuldig gebruik tot je 80ste zeg maar.

Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nick de Neger zei:
Alle RC drugs moet je daarom gewoon niet te vaak nemen en eigenlijk zelfs het liefste maar een keer gebruiken wil je echt 'safe' spelen.
Klik om te vergroten...

Willen we het wel safe spelen dan?
Liever labrat dan huismus :rock:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat wel gezegd moet worden is dat 2C-B vanaf 100 mg bewezen neurotoxisch is. MDMA is op geen enkele dosis echt bewezen neurotoxisch ook al staat dat zo goed als vast, maar hiermee wordt dus wel aangegeven dat 2C-B geen onschadelijk iets is.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMA is wel neurotoxic maar dan moet je ook daadwerkelijk een gram of 100 naar binnen werken ofzo. Net als dat LSD ook neurotoxic is maar pas vanaf 150mg ofzo. Deze hoeveelheden wil je niet eens nemen. Lijkt me tenminste :mrgreen:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je het mij vraagt kan veelvuldig gebruik wel leiden tot eventuele cardiovasculaire klachten of klachten met de bloedsomloop. Want de bodyload is echt stevig aanwezig merk ik. En er is een negatief advies voor mensen die al dergelijke klachten hebben om 2CB te gebruiken.

Zoals het aanvoelt zou ik instinctief zeggen dat het weinig kwaad kan, maar als je vaker gebruikt weet je het nooit met designers. Reken er ook maar niet op dat er meer research naar wordt gedaan. 't middel bestaat al best een tijdje en het aantal gebruikers is vrij klein.

HPPD zou misschien ook wel kunnen. Als je toch vaker wilt gebruiken, hou dan je eigen gesteldheid in het oog want je bent min of meer proefkonijn van en voor jezelf.

Stonie had volgens mij eens een ongeluk met 330 mg. En Shulgin kreeg 100 mg binnen omdat hij de verkeerde vial wegdronk.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt, 330mg had Stonie genomen, is allemaal maar net goedgekomen volgens mij.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alles is schadelijk, ik zou zeggen pak geen dosissen over de 50 mg en doe het niet te vaak. Maar zoals ik al in een ander topic aangaf, er zijn genoeg drugs waar de langdurige gevolgen niet van bekend zijn, maar onze lieve psychiaters schrijven deze iedere dag voor en dan maar vertellen dat wij met drugs moeten stoppen omdat ze ja zo gevaarlijk zijn en de langdurige gevolgen nog niet bekend zijn etc. Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk persoonlijk dat 2cb en lsd de minst schadelijk drugs zijn. Speed, mdma en alcohol heb je altijd de dagen erna wat brakheid, bij deze voel je je vaak herboren. 2cb is en blijft mijn favoriet :rock:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iemand enig idee hoelang de housbaarheidatum van 2cb is? Dus voordat het in sterkte afneemt? Duurt dat eeuwig ofzo ( stabile molecuul ) of juist niet?

En als ik dan toch bezig ben, hoe zit dit voor dmt?
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens mij is het onbeperkt houdbaar, ik doe al maanden met hetzelfde zakje en nog steeds is het elke keer weer geslaagd. Verhoogde tolerantie is wel waarneembaar, maar dat is te verwaarlozen als je genoeg tijd tussen de trips houdt.
H
HallucineerMeneerLid
01-01-2024, 00:00
#12
J0rrit zei:
Iemand enig idee hoelang de housbaarheidatum van 2cb is? Dus voordat het in sterkte afneemt? Duurt dat eeuwig ofzo ( stabile molecuul ) of juist niet?

En als ik dan toch bezig ben, hoe zit dit voor dmt?
Klik om te vergroten...


ik heb mijn 2cb nu een maandje of negen liggen, de werking is nog prima
en dmt heb ik nu bijna een jaar, afgesloten op een donkere plek, en is ook nog steeds perfect
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flip Trip zei:
Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.
Klik om te vergroten...

Dit ben ik neit helemaal met je eens. Prozac wordt op de markt gebracht als medicijn. Niet in het illegale circuit. Dit wordt aan mensen voorgeschreven dus dat onderzoeken ze natuurlijk veel beter dan een 2c uit pihkal..
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#14
TrippyShit zei:
Flip Trip zei:
Iemand hier weleens prozac geslikt, dat bestaat ook pas sind eind jaren tachtig begin jaren negentig, veel van die drugs wat in pihkal en tihkal staan bestaan al langer. En drugs zoals mdma werden ook al heel veel gebruikt.
Klik om te vergroten...

Dit ben ik neit helemaal met je eens. Prozac wordt op de markt gebracht als medicijn. Niet in het illegale circuit. Dit wordt aan mensen voorgeschreven dus dat onderzoeken ze natuurlijk veel beter dan een 2c uit pihkal..
Klik om te vergroten...


Ja opzich heb je gelijk dat ze het beter onderzocht is dan een RC van Shulgin, maar ik duidde vooral op de langdurige schadelijke gevolgen bij veelvuldig gebruik. Voor hierover echt duidelijkheid te krijgen moeten duizenden mensen het over langere periodes gebruiken, zoek maar eens op internet naar mensen met slechte ervaringen over prozac en lang niet iedereen die het vertelt op inet. Daarnaast moeten we de pharmaceutische industrie niet te veel vertrouwen, het grootste deel van onderzoek naar hun medicijnen doen ze zelf en ze willen natuurlijk niet zo graag negatieve resultaten naar buiten brengen. Ook vertrouw ik de FDA niet echt.

Je moet van zo een dingen nooit te veel nemen, dan zal er ook niet zo veel verkeerd gaan, een menselijk lichaam kan behoorlijk wat hebben.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#15
hee mensen,

ik lees hier dat 2c-b invloed zou hebben op je serotonine, echter is dit niet waar, 2c-b gaat op de serotonine receptoren zitten en doet het gewoon na, er word dus geen enkel (niet meer als de normale situatie) beetje serotonine opgebruikt...

groetjes (bron: ik zag het in een intervieuw van Sasha Shulgin op utube)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MotjeWhat zei:
mijn ervaring was dat ik na 3 dagen wakker te zijn op speed nog een zegeltje deed en dat het uiteindelijk omsloeg in totale paranoia...
Klik om te vergroten...

fijn he .... morgen weer ?

:hearteyes:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergine25 zei:
MotjeWhat zei:
mijn ervaring was dat ik na 3 dagen wakker te zijn op speed nog een zegeltje deed en dat het uiteindelijk omsloeg in totale paranoia...
Klik om te vergroten...

fijn he .... morgen weer ?

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

*ahum*owned
M
MotjeWhatLid
01-01-2024, 00:00
#18
jah morgen is er nog een dag :grin:
maar nee, niks meer droppen na een nacht te hebben doorgehaald voor mij...
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat kan wel hoor, maar hangt er net vanaf waar je van houdt :grin:
En hoe parra je al bent
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb ik ook een keer gedaan LSD droppen na 2-3 nachten wakker, heb me nog nooit zo verrot en vertieft gevoeld.

Nee LSD moet je in mijn beleving alleen doen als je een tijdje sober bent en helemaal lichamelijk gezond en fit ben. Het liefst na een lange, lange nachtrust..! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."