Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam als slaapmiddel

Etizolam als slaapmiddel

109 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat het wel kan, maar zou het niet ieder weekend doen. Zodra iets een gewoonte wordt, ligt verslaving op de loer.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Met zo'n lage dosis zou ik sneller dan 0,25 per week taperen. Je bent nog niet verslaafd maar als je er zo lang over doet loop je daar wel extra risico.

Even door de zure appel heen bijten. Om te slapen kan je ook wat melatonine halen.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Blauweaap zei:
Denk dat het slim is om het bij mijn oude te houden aangezien toen ik het een paar x deed al zeker (1jaar geleden) het wel chil als inslaper vond voor na de pep. Misschien dat ik diaze als volgende ga nemen gewoon als probeersel maar dan moete de festivals wel weer van start gaan.
Klik om te vergroten...
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauweaap zei:
Denk dat het slim is om het bij mijn oude te houden aangezien toen ik het een paar x deed al zeker (1jaar geleden) het wel chil als inslaper vond voor na de pep. Misschien dat ik diaze als volgende ga nemen gewoon als probeersel maar dan moete de festivals wel weer van start gaan.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen pep of speed ,maar is dat dan niet gevaarlijk?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
F.E.A.R. zei:
Mijn situatie is andersom. Als ik etizolam bestel komt de postbode het de volgende dag bezorgen. Ik ken niemand die bijvoorbeeld diazepam kan regelen.

En over etizolam is genoeg wetenschappelijk onderzoek te vinden waar ook het safety profile wordt beschreven. Je zou je erin kunnen verdiepen, maar je kan het net zo goed houden bij je vertrouwde recept.
Klik om te vergroten...
ZAt diazepam te koop op internet google maar
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
ZAt diazepam te koop op internet google maar
Klik om te vergroten...
Kijk je daarmee uit? Het lijkt misschien Diazepam maar dat is het zeker niet...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Kijk je daarmee uit? Het lijkt misschien Diazepam maar dat is het zeker niet...
Klik om te vergroten...
ik koop ze niet heb van mijn arts lorazepam
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
F.E.A.R. zei:
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte het meer voor inslaap tekomen als ik plafond dienst had na een feestje (8u Na laaste innamen drugs) voor de rest heb ik het voor niks nodig.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
joetsie zei:
Ik gebruik geen pep of speed ,maar is dat dan niet gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Verstandig is het niet Maar als er geen after meer is en ik alleen in me nest lig te vervelen is ook niks. Je moet natuurlijk geen flinke lijn pakken en dan lekker een benzo poppen daar ben ik zelf tebang voor dat ik niet meer wakker word. Ik voel meestal ook aan waneer het kan meestal is dit dan in de ochtend.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Techneut zei:
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je precies op tijd bent gestopt nu. Hou vol!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Techneut zei:
Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?
Klik om te vergroten...
Ja, met Benzo's krijg je al na een week ofzo last van vrij urgente ontwenningsverschijnselen, in elk geval
vrij snel, dus het is gevaarlijk spul om mee te spelen. Wat je echt moet aanpakken is dat idee dat je niet
alleen zou mogen slapen omdat dat 'niet romantisch is'. Daar zit het echte knelpunt. Alleen slapen zou
prima moeten zijn.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik heb het ondanks de waarschuwingen toch flink onderschat. Hopelijk verdwijnen deze negatieve gedachtes snel... In ieder geval een wijze les geweest!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
F.E.A.R. zei:
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Flunitrazepam is mijn nr 1 benzodiazepine, en RC is het flualprazolam.
Smaken verschillen :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geef het volk brood en spelen!

Verdeel, en heers.
Houd het volk dom...

Met medicijnen wordt zooooo ongeloooooflijk veel geld verdiend.

Zie bovenstaande.
Zie bovenstaande reactie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Temazepam, in de volksmond Normisol genaamd is een vrij licht inslaap middel.
Het werkt relatief vrij kort, ongeveer 2 a 3 uur.
Maar het is wel degelijk een benzo!
Het is zelfs een hele bekende benzo, maar best wel zoals benzo eigen, gewenning heb je binnen twee weken voor elkaar zo ongeveer.

Jazeker!
en daarna ben je...afhankelijk geworden. Nu nog even volhouden, en...
Na een week of 4 zul je een afbouwschema moeten volgen.
Omdat in 1 x stoppen nogal heftig is...

Ikzelf ben een tijdje afhankelijk geweest van deze benzo. Ik ken deze wel een weinig.

N.B.
Deze benzo wordt geleverd als vloeistof in een doorzichtige capsule, ze zijn er van 10 mg, en ook van 20 mg.
Men ziet 20 mg als maximaal.
(Dus nam ik 30 mg)
En dat liep dus, zoals te verwachten was, goed fout. Jazeker.------- ... Hooked! Again!
De verdere ellende laat ik nu terzijde
en toen? Toen...
Ik ben er klinisch in één keer mee gestopt. In 4 weken.
Deze aanpak zal me nog lang heugen, ik was enkele weken niet "geheel toerekenings vatbaar" zogezegd..
Benzo afkick is beslist geen lolletje...!
Dus...kappen met deze zooi was mijn devies... eind goed, al goed? Nou, eehh nee..niet bepaald!

Enkele maanden na deze heftige periode begon ik serieuze insomnia te ontwikkelen.
Ik werkte toen nog, maar, de laatste nacht dat ik geslapen heb zonder medicatie daarvoor...ik weet deze nog precies, waar, en hoe! Want:
In één keer sliep ik niet tot bijna niet meer.
Na een kleine 10 dagen begonnen de hallucinaties, en daarvoor nemen mensen van nu de meest trippy drugs tot zich..en ik, ik kreeg ze zonder drugs, gratis! Geen visuals, nee, maar dus wel dit:
Allerlei nare en buitengewoon extremiteiten en ervaringen kwamen opnieuw om de hoek opkomen, en om deze narigheid tegen te gaan, werkte ik bijna 18 uur per dag.
En dan, dan is ineens de accu helemaal leeg. Op.
Ik viel in een soort van lethargische toestand, waarvan ik me niet veel kan herinneren.
Ik kwam natuurlijk in de ziektewet terecht, waarvan nu als benaming de " burn out" volkomen op zijn plaats was... absoluut!
Deze heeft heel, heel erg lang geduurd.
En soms in nachtmerries, komt dit weer even naar de oppervlakte, zo van: kijk, hier ben ik weer.. ik ben er nog altijd, als je mij nodig hebt!
Natuurlijk heb ik deze demon helemaal niet nodig. Het zou een verdomd goede zaak zijn, als ik deze verschijning idd helemaal kwijt zou zijn maar dat gaat al helemaal niet meer lukken...hij is er al een kleine 30 jaar!
Dus maak ik me geen illusie daarover. Nee.
Maar, het is hier op df al vaker gezegd, wees erg voorzichtig met de benzo's .
Het zijn geen sinaasprilletjes, ook al zouden ze allemaal lang niet meer zo ongezond zijn als vroeger...
En een combinatie met alcohol?!!?
Dat is een echt zeer gevaarlijke zaak!
Er valt namelijk geen peil op te trekken.. de ene keer merk je niets, de andere keer bij dezelfde inname ga je volledig Total loss horizontaal gestrekt!
Je weet niet wat je overkomt. Zo'n enorme dreun krijg je ervan...dus zou ik ze nooit tesamen nuttigen. Betrr van niet, zogezegd.
En qua het nog goed kunnen autorijden....
n e e.
Laat dit maar achterwege!
Neem dan, met dat vervloekte mondkapje, enig openbaar vervoer.
Want..het gaat gewoon niet. Echt niet!

Benzo's....even weg betekent lang een kliniek in, je bent zó even weg voor enkele maandjes!
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Techneut zei:
maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen
Klik om te vergroten...
Heerlijk betrouwbare geldstroom voor de aandeelhouders, hoe meer verslaafden hoe beter, dus werkt het gros der wetenschappers aan het steeds verslaafder maken van substanties terwijl aan de andere kant de wet alle drugs die in de natuur voorkomen lekker heeft verboden. Zie daar de echte maffia.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Techneut zei:
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Normaal gezien zouden ze wel een week te gebruiken moeten zijn zonder ernstige afkickverschijnselen. In de geneeskunde is de regel dat ze enkel worden voorgeschreven in acute stresssituaties en zeer tijdelijk, niet langer dan twee weken (de praktijk is vaak een ander verhaal, maar goed). Een voorbeeld van aangewezen gebruik zou kunnen zijn na een trauma of verlies, om zeer heftige emoties gedurende de eerste tijd op te vangen.

Er wordt wel veel gewaarschuwd voor de verslavende effecten van benzo’s maar m.i. nog te weinig. Het sluipt er zo in. Bij jou is dit wel heel snel gegaan dan, een week... Maar je bent nog op tijd. :) Ik moet zelf ook oppassen met etizolam, ben een lastige slaper en ben geneigd het te makkelijk te gebruiken. Vind mezelf over het algemeen niet verslavingsgevoelig maar voor een slaap-benzootje (niet recreatief) heb ik een zwak. Het is moeilijk om ervan af te blijven en ik probeer mezelf daar dus ook altijd heel bewust aan te herinneren. Ik heb het al wel eens een week gebruikt en toen bij stoppen geen afkick ervaren, wel een soort rebound, tijdelijk nog moeilijker slapen. Dat is iets waar je echt doorheen moet bijten, het is erg aantrekkelijk om dan zo’n pilletje te nemen, uren wakker liggen sucks. Ik gebruikte wel ‘maar’ 1-2 mg, meestal 1 mg, toen. Ik vrees dat de tolerantie met hogere doseringen inderdaad zeer snel kan gaan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ga je nou toch een vraag stellen.
Dat is deze
Hoe lang houd je dit nog vol?
Ofwel, wil je nog zo doorgaan?
Heb je weleens aan wat andere drastische maatregelen gedacht?
Nee, geen z.m, maar wel de benen nemen?!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."