Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam als slaapmiddel

Etizolam als slaapmiddel

109 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nu zolpidem.
Geen enkele extra benzo meer.
Zoals de cocktail nu in elkaar is gesmeed, kan ik ermee leven.
Ik heb ooit eens etizolam en cloazolam geprobeerd met bizarre toestanden als gevolg dus nu volg ik geheel volgens het recept.
Ik zit niet op een nieuwe benzo verslaving te wachten...
Ik raad het iedereen af, om het s recreatief middeltje te gaan nemen.
Mensen. Doe dit niet.
Eraan is erg makkelijk
Er weer af is heel erg moeilijk en vervelend...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#2
3e werkdag weer overleefd...Sinds zondagavond 23.00 geen Etizolam meer gehad. Ik heb nu even een biertje gepakt uit werk, waarschijnlijk niet slim maar helpt wel ontspannen. Ik voel me redelijk nu. Als ik vannacht nou een beetje kan slapen hoop ik morgen weer een beetje de oude te zijn. Ik wil absoluut geen benzo's meer pakken in ieder geval.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk zit je nu in je hoofd en maak je je te veel zorgen over het slapen op zich. Dat was voor mij de reden om etizolam aan te schaffen (als ik een nacht slecht sliep maakte ik me er de volgende avond zorgen over dat ik weer niet kon slapen waardoor ik weer niet sliep enzovoorts). Denk niet dat er iets 'mis' is maar dat je een manier moet vinden om die slaapzorg weg te nemen want waarschijnlijk denk je de hele week al aan niets anders. Dus ja dan kun je proberen te 'investeren' in 1 avond iets nemen zodat je slaapt in de hoop dat je in het weekend weer normaal kan slapen (meestal werkt slapen beter als je je geen zorgen hoeft te maken over werk) of het uitzitten tot je ogen gewoon dichtvallen.
5-htp hielp bij mij weleens, of valeriaan, of gewoon een goede portie haze uit de verdamper.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een nacht niet kunnen slapen is vervelend, maar ook niet het einde van de wereld. Meestal is het probleem de dag erna weer vanzelf opgelost. Je bent dan hoogstens een dag nogal vermoeid.

Als je stopt met etizolam dan kun je ontwenningsverschijnselen ervaren:
  1. Angst- en slaapklachten (angst, alertheid, prikkelbaarheid, onrust, slapeloosheid, trillingen, spiertrekkingen)
  2. Sensorische stoornissen (overgevoeligheid voor licht, geluid en/of aanraking, verandering van gezichtsvermogen, smaak en/of reuk, evenwichtsstoornissen en prikkelende gevoelens)
  3. Lichamelijke klachten (hartkloppingen, zweten, diarree, buikpijn)
  4. Zeer zelden voorkomende klachten (epileptische aanvallen, verwardheid, paranoïde wanen, hallucinaties)
Maar als ik je verhaal zo lees dan heb je ook weer niet zo lang of zoveel etizolam gebruikt dat je last zult krijgen van (ernstige) ontwenningsverschijnselen. Houd het gewoon eventjes vol om niet meer etizolam te slikken. Accepteer dat je de eerste dagen mogelijk wat lastiger in slaap komt, en dan is het na een week waarschijnlijk weer gewoon hersteld.

Het is verstandig om een goede slaaphygiëne aan te houden. Daarbij hoort:

-Op tijd opstaan
-Actief zijn overdag
-'s avonds de lampen dimmen
-1-2 uur voor het slapen alle schermen uit
-Op een vast tijdstip gaan slapen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Techneut zei:
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...
Stop met je van te voren zo druk maken om niet kunnen slapen. Klinkt moeilijk maar ik gok echt dat dat het grootste probleem is. Hou vol en zet door! Je slaaphygiene weer op pijl krijgen kan lang duren en is niet makkelijk. Hulpmiddelen in de vorm van drugs of medicatie werkt op den duur echt averechts.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Techneut zei:
wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug?
Klik om te vergroten...
Benzodiazepines zijn fantastisch in wat ze doen: angstklachten verminderen en de slaap bevorderen, met ook nog zeer weinig bijwerkingen. Dus wat dat betreft zijn het heel belangrijke geneesmiddelen die behoren tot het basispakket van elke ziekenboeg (zegt ook de WHO).

Het probleem is alleen dat als je ze (langer dan) een week slikt, dat er gewenning optreedt en dat er bij abrupt stoppen dan allerlei bijwerkingen ontstaan. Dat is dus de grote valkuil van benzo's. Omdat ze zo goed werken met zo weinig bijwerkingen lijken ze onschuldig. Maar dan wen je aan het gebruiksgemak, en dan gaat het dus fout..
Juist daarom worden benzo's alleen op doktersrecept voorgeschreven onder strikte begeleiding van een arts die monitort wat de bijwerkingen zijn. Alleen zijn er tegenwoordig allerlei rc-benzo's verkrijgbaar die dat medische systeem omzeilen. Aan de ene kant is dat voor ons psychonauten heel chill, want etizolam is echt fantastisch. Maar je moet wel heel streng tegen jezelf zijn om geen last te krijgen van de nadelen van benzo's... :wink:
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een update;

Van maandag t/m zaterdag vrijwel niet geslapen dus heb zaterdag en zondag 2x1mg genomen, was ten einde raad. Gelukkig beide dagen een goede nachtrust gehad, ben nu van plan om toch maar te taperen (Op aanraden van jullie) en elke week 0,25mg minder te pakken. Heb zojuist 50 stuks van 1mg besteld en heb nog 2 stuks in huis.

Dus deze week elke avond 1mg, volgende week 0,75, daarna 0,50 etc. Dit is verstandig toch? Ik hoor het wel.

Groet Techneut.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Of toch vanavond weer proberen te slapen zonder?

Dilemma!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.
Klik om te vergroten...
Na een paar weekenden gevolgd door een weekje elke dag 1-2mg heb ik bijna 5 dagen niet geslapen....?
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.
Klik om te vergroten...
Ja er speelt momenteel best veel in mijn leven wat er ongetwijfeld invloed op heeft, en uiteraard de warmte. Maar ik werd helemaal gek na 5 dagen amper slaap. Wat raad je me aan? Het is momenteel wel wat gekalmeerd allemaal moet ik zeggen. Ik drink ook redelijk wat dagelijks (3-6 biertjes). Kan dit er ook invloed op hebben?

Ik had vorige week ook alle ontwenningsverschijnselen zoals zweten, misselijk, insomnia, onrust, geen eetlust etc.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zou niet direct weer aanwennen om elke dag te nemen, dat lijkt me alleen maar de verkeerde kant op gaan. Probeer dan eerst om de dag, het liefst alleen een dag nadat je een nacht echt niet geslapen hebt. Het gaf mij altijd al een stuk meer rust als ik wist dat ik nooit 2 slapeloze nachten achter elkaar hoefde te hebben. Maarja, in mijn geval stabiliseerde ik meestal wel weer na een nachtje etizolamslaap en was het niet nodig om steeds te blijven nemen (meestal maar 1 avond in de week indien nodig, of als ik er gewoon zin in had want zo werkt dat spul natuurlijk ook).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even bijgelezen, sorry voor de trage reactie. Ik sta er wel van te kijken dat je van die heftige effecten hebt van het afbouwen van een dergelijke, opzich lage dosis. Waarschijnlijk is dat een combinatie van ‘echte’ afkickverschijnselen en onrust / je bewust of onbewust druk maken omdat je denkt dat je niet zal kunnen slapen. Als je een moeilijke slaper bent dan is dat laatste echt funest. Vijf dagen is wel veel, sliep je ook niet een beetje? Na drie nachten doorhalen (ooit in m’n hoofd gehaald op speed) ga ik rare shit zien en horen. :tongueout:

Ik denk ook dat je deze dosis wel zonder taperen moet kunnen doen, als het dan niet goed lukt kun je altijd nog de afbouwmethode gebruiken. Het is waarschijnlijk echt even flink afzien. Maar je zit nog safe met je huidige gebruik dus na dat afzien zal het wel loslopen.

Sterkte / welterusten vast!

P.S.: Rebound duurde bij mij vaak 1 of 2 dagen. Soms een beetje lastig te zeggen omdat ik ook van nature met vlagen echt heel slecht en weer beter slaap.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik had ook withdrawal van clonazolam na 3 dagen gebruik. Ik kan je vertellen ik ben nog nooit zo ziek geweest. Overal spierpijn.. naalden die in me handen kwamen ( zo voelde het ) Zweten... toen had ik het weer ijskoud.. dikke verhoging.. geen eetlust.. niet kunnen slapen.. en dat hield zeker 2 weken aan.. Was voor het eerst dat ik me ziek heb moeten melden wegens drugs..

Moet je na gaan.. na 3 dagen clonazolam al zulke erge withdrawals.. wat een bende is dat zeg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Techneut zei:
Ja er speelt momenteel best veel in mijn leven wat er ongetwijfeld invloed op heeft, en uiteraard de warmte. Maar ik werd helemaal gek na 5 dagen amper slaap. Wat raad je me aan?
Klik om te vergroten...
Ik kan aanraden om een goede slaaphygiëne aan te houden. Dat kan zeker in het begin redelijk wat planning en discipline kosten, maar dat helpt uiteindelijk heel goed.
Bij een goede slaaphygiëne hoort dat je op tijd uit bed gaat (ook als je te weinig hebt geslapen), dat je overdag actief bezig bent; eventueel met veel sporten, dat je 1-2 uur voor het slapen de lichten dimt en je beeldschermen uitdoet.

Slaaptips: hoe kan ik mijn slaaphygiëne verbeteren? | Jellinek

Sommige mensen grijpen snel naar een middel als ze moeite hebben met slapen. Dit is echter een verkeerde manier om met slaapproblemen om te gaan.
www.jellinek.nl www.jellinek.nl

Daarnaast kan het helpen om ontspanningsoefeningen te doen. Als je de hele tijd loopt te malen in gedachten dan kan dat ervoor zorgen dat je niet in slaap kan komen. Je hebt gedachtentrucjes om daarmee om te gaan. Zo kun je proberen af te tellen van 500 naar nul. Je kunt mediteren voordat je gaat slapen, je kunt een boek lezen voor het slapen gaan.

Ontspanningsoefeningen

Ontspanning is nodig om je lichaam en geest te laten herstellen van inspanning. Je kan veel meer aan als je tussendoor ontspant. Je gaat makkelijker om met stress, werk en de eisen die aan je gesteld worden. Waar ontspan jij van? Voor de één is ontspanning uitgaan met vrienden, voor de ander is...
wijzijnmind.nl wijzijnmind.nl
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou, voor de eerste keer afkick van etizolam, gewoon lekker op het gemakje van 1 mg afbouwen. Elke week 0,25 mg minder.
Nou, dan ben je 4 weken bezig. So what?

Het nadeel is wel dat je jezelf extra afhankelijk maakt ervan. Vooral de laatste 0,5 en 0,25 mg is dan best lastig.
Je zou ook om de 2 dagen kunnen nemen en dan om de 4 dagen de dosis met 0,25 naar beneden. Zo voorkom je mischien dat je al te afhankelijk wordt van de etizolam om te slapen.
T is prachtig spul en tegelijkertijd kut spul om te gebruiken.

“Zegt degene die nu voor de 3e keer bezig is om er van af te kicken 😌😂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Voor alle benzo's geldt: je zit er heeeeel snel aan vast, de terugweg is lang, en vol voetangels en klemmen.
Ik heb 1 x een afkick van 30 mg temazepam, en 50 mg seresta forte en als pruim op de taart 2,5 mg temesta mogen ondervinden.
Dat was een hele grote zware kuttijd, in 5 weken was ik eraf.
(Klinisch)
Maar, jaren later, met wat problemen sliep ik ineens niet meer, althans 1 tot 2 uur per nacht.
En dan...komen de visuals, dansende kabouters in de achtertuin vanzelf...
En op een gegeven moment m o e t je ingrijpen.
Dat gaat nu met seroquel en zolpidem.
En...het gaat. Het is te doen.
Alors, c'est fini comme ca.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat slapen weet wat....al jaren koop ik zonder recept vrij te koop in belgiese apotheek BENZYHYDRAMINE echt zoals het hier staat.Niet benze of anders.Ze zijn niet verslavend.Verder is het voor mij groot belang te slapen in een koude kamer en donker.Ik zal is een foto van het recept maken als het mij lukt?Kom later terug had een vresselijke rot dag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."