Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam als slaapmiddel

Etizolam als slaapmiddel

109 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een nacht niet kunnen slapen is vervelend, maar ook niet het einde van de wereld. Meestal is het probleem de dag erna weer vanzelf opgelost. Je bent dan hoogstens een dag nogal vermoeid.

Als je stopt met etizolam dan kun je ontwenningsverschijnselen ervaren:
  1. Angst- en slaapklachten (angst, alertheid, prikkelbaarheid, onrust, slapeloosheid, trillingen, spiertrekkingen)
  2. Sensorische stoornissen (overgevoeligheid voor licht, geluid en/of aanraking, verandering van gezichtsvermogen, smaak en/of reuk, evenwichtsstoornissen en prikkelende gevoelens)
  3. Lichamelijke klachten (hartkloppingen, zweten, diarree, buikpijn)
  4. Zeer zelden voorkomende klachten (epileptische aanvallen, verwardheid, paranoïde wanen, hallucinaties)
Maar als ik je verhaal zo lees dan heb je ook weer niet zo lang of zoveel etizolam gebruikt dat je last zult krijgen van (ernstige) ontwenningsverschijnselen. Houd het gewoon eventjes vol om niet meer etizolam te slikken. Accepteer dat je de eerste dagen mogelijk wat lastiger in slaap komt, en dan is het na een week waarschijnlijk weer gewoon hersteld.

Het is verstandig om een goede slaaphygiëne aan te houden. Daarbij hoort:

-Op tijd opstaan
-Actief zijn overdag
-'s avonds de lampen dimmen
-1-2 uur voor het slapen alle schermen uit
-Op een vast tijdstip gaan slapen
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Als je 1 milligram etizolam per dag neemt dan kan je denk ik makkelijk in één keer stoppen zonder dat je grote risico's loopt. Zoals gezegd heb je dan misschien een nacht dat je niet kan slapen, maar als dat nou het ergste is... De volgende avond ben je dan doodop en dan slaap je wel weer gewoon.
Klik om te vergroten...
Na een paar weekenden gevolgd door een weekje elke dag 1-2mg heb ik bijna 5 dagen niet geslapen....?
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Dusja als je zegt dat je van maandag t/m zaterdag vrijwel niet hebt geslapen, dan vraag ik me vooral af: wat speelde er allemaal nog meer?

Sowieso was het vorige week nogal heet. Ik kon daardoor ook niet zo lekker slapen en de meeste van mijn vrienden ook niet. Dus misschien kwam dat niet zozeer door de etizolam.
Klik om te vergroten...
Ja er speelt momenteel best veel in mijn leven wat er ongetwijfeld invloed op heeft, en uiteraard de warmte. Maar ik werd helemaal gek na 5 dagen amper slaap. Wat raad je me aan? Het is momenteel wel wat gekalmeerd allemaal moet ik zeggen. Ik drink ook redelijk wat dagelijks (3-6 biertjes). Kan dit er ook invloed op hebben?

Ik had vorige week ook alle ontwenningsverschijnselen zoals zweten, misselijk, insomnia, onrust, geen eetlust etc.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Overigens is er geen andere drugs in het spel, hooguit wat alcohol.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou het zeker niet 1x per week doen. Eens in de 2 a 3 weken lijkt mij beter. Na een tijdje 1x per week werkt het gewoon niet meer nu voor mij. Ik kan daardoor de 3 dagen na een benzo helemaal niet meer slapen.

Dat lijkt mij niet handig als slaapmiddel hahaha..
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Is dat wel verstandig in combinatie met alchohol?
Klik om te vergroten...
Ik heb gelezen dat een paar biertjes/wijntjes er bij niet veel kwaad kan, maar verstandig is het uiteraard niet. Ben zelf totaal niet thuis in de benzo wereld, vandaar dit topic.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niet in slaap kunnen komen naast iemand? Is dat iemand waarbij je je niet op je gemak voelt? Als het een mooie vrouw zou zijn, zou ik heel snel tegen haar in slaap vallen. Zou je een slaapmat kunnen meenemen zodat je ergens anders kunt slapen? Je hebt oordoppen om het gesnurk(?) niet te horen. Etizolam zou ik niet wekelijks gebruiken.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je gaat er verstandig mee om. En lichamelijke afhankelijkheid zal niet zo’n issue zijn met dit gebruik. Echter bouw je wel een slecht mechanisme in wanneer je continu toegeeft aan de onzekerheid over slapen door etizolam te nemen. Je hersenen gaan telkens vragen om etizolam wanneer je in het weekend naast iemand ligt. Probeer af en toe deze gewoonte te doorbreken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens met de rest. Het kan niet meteen superveel kwaad, maar pas ermee op. Het sluipt er snel in. Heel herkenbaar, ik ben ook een lastige slaper (gebruik etizolam ook regelmatig eens, iets te vaak eigenlijk... ik weet hoe verslavend het is) en als single moet ik ook altijd weer even wennen als er iemand naast me slaapt.

Gefeliciteerd trouwens, het klinkt alsof je een nieuwe (bed)partner hebt, da’s leuk natuurlijk. :) Ik verwacht dat je er uiteindelijk wel aan zal wennen, zeker als jullie vaker bij elkaar gaan slapen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind ook dat je er verstandig mee omgaat,ik gebruik ook pam en etizolam,die eerst niet werkte maar nu wel.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Blauweaap zei:
Even off topic

Als ik ooit een benzo gebruik is dit themazepam of oxepam zijn deze potenter dan de rc vormen ? Omdat de mijne wel de real deal zijn van de doc en ik twijfel of de rc vorm dan wel worth taking is in mijn geval.
Klik om te vergroten...
Alles is dosis afhankelijk. En etizolam is zeker geen zwak aftreksel van gereguleerde benzodiazepines.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
F.E.A.R. zei:
Alles is dosis afhankelijk. En etizolam is zeker geen zwak aftreksel van gereguleerde benzodiazepines.
Klik om te vergroten...
Ik lees veel goede dingen over etizolam. maar ben best lui om veel cente uit tegeven om een legit vendor te vinden als ik echte benzo zo met een vinger knip in mijn hand heb voor wss nog goedkoper ook. En ik weet verder niet hoe save eti is tegenover de benzos die allang op de markt zijn en voorgeschreven worden.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Blauweaap zei:
Ik lees veel goede dingen over etizolam. maar ben best lui om veel cente uit tegeven om een legit vendor te vinden als ik echte benzo zo met een vinger knip in mijn hand heb voor wss nog goedkoper ook. En ik weet verder niet hoe save eti is tegenover de benzos die allang op de markt zijn en voorgeschreven worden.
Klik om te vergroten...
Mijn situatie is andersom. Als ik etizolam bestel komt de postbode het de volgende dag bezorgen. Ik ken niemand die bijvoorbeeld diazepam kan regelen.

En over etizolam is genoeg wetenschappelijk onderzoek te vinden waar ook het safety profile wordt beschreven. Je zou je erin kunnen verdiepen, maar je kan het net zo goed houden bij je vertrouwde recept.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
Denk dat het slim is om het bij mijn oude te houden aangezien toen ik het een paar x deed al zeker (1jaar geleden) het wel chil als inslaper vond voor na de pep. Misschien dat ik diaze als volgende ga nemen gewoon als probeersel maar dan moete de festivals wel weer van start gaan.
Klik om te vergroten...
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#17
F.E.A.R. zei:
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte het meer voor inslaap tekomen als ik plafond dienst had na een feestje (8u Na laaste innamen drugs) voor de rest heb ik het voor niks nodig.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#18
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Techneut zei:
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Aan bepaalde groepen die chronische diagnosis heeft voor zowel slaap problemen na een polysomniegrafie test , en lumbale radicul pathie blijft mijn arts mij de komende jaren (gok langer) 1 gram oxy en 90mg clonazepam voorschrijven. Ze durfden niet tegen het advies in te gaan van mijn neuroloog (gelukkig maar ook anders kon ik ongeveer niets vanwege krampen , zenuwpijn en slapeloosheid) Ben blij dat mijn arts de realiteit goed ziet en mijn kwaliteit van leven zo goed mogelijk maakt Hoewel pijn zal ik altijd hebben maar het is te doen met oxycodone :)

En bij oudere mensen geven ze swlaap en of andere medicatie en zijn daar niet van plan mee te stoppen ook vanwege levenskwaliteit.
Gelukkig bestaan er nog artsen die zich niet alleen maar strict aan de rels houden (of dat doen ze wel maar buigen de regels oog op de kwaliteit van het leven)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."