Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam als slaapmiddel

Etizolam als slaapmiddel

109 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nu zolpidem.
Geen enkele extra benzo meer.
Zoals de cocktail nu in elkaar is gesmeed, kan ik ermee leven.
Ik heb ooit eens etizolam en cloazolam geprobeerd met bizarre toestanden als gevolg dus nu volg ik geheel volgens het recept.
Ik zit niet op een nieuwe benzo verslaving te wachten...
Ik raad het iedereen af, om het s recreatief middeltje te gaan nemen.
Mensen. Doe dit niet.
Eraan is erg makkelijk
Er weer af is heel erg moeilijk en vervelend...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#2
3e werkdag weer overleefd...Sinds zondagavond 23.00 geen Etizolam meer gehad. Ik heb nu even een biertje gepakt uit werk, waarschijnlijk niet slim maar helpt wel ontspannen. Ik voel me redelijk nu. Als ik vannacht nou een beetje kan slapen hoop ik morgen weer een beetje de oude te zijn. Ik wil absoluut geen benzo's meer pakken in ieder geval.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk zit je nu in je hoofd en maak je je te veel zorgen over het slapen op zich. Dat was voor mij de reden om etizolam aan te schaffen (als ik een nacht slecht sliep maakte ik me er de volgende avond zorgen over dat ik weer niet kon slapen waardoor ik weer niet sliep enzovoorts). Denk niet dat er iets 'mis' is maar dat je een manier moet vinden om die slaapzorg weg te nemen want waarschijnlijk denk je de hele week al aan niets anders. Dus ja dan kun je proberen te 'investeren' in 1 avond iets nemen zodat je slaapt in de hoop dat je in het weekend weer normaal kan slapen (meestal werkt slapen beter als je je geen zorgen hoeft te maken over werk) of het uitzitten tot je ogen gewoon dichtvallen.
5-htp hielp bij mij weleens, of valeriaan, of gewoon een goede portie haze uit de verdamper.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een nacht niet kunnen slapen is vervelend, maar ook niet het einde van de wereld. Meestal is het probleem de dag erna weer vanzelf opgelost. Je bent dan hoogstens een dag nogal vermoeid.

Als je stopt met etizolam dan kun je ontwenningsverschijnselen ervaren:
  1. Angst- en slaapklachten (angst, alertheid, prikkelbaarheid, onrust, slapeloosheid, trillingen, spiertrekkingen)
  2. Sensorische stoornissen (overgevoeligheid voor licht, geluid en/of aanraking, verandering van gezichtsvermogen, smaak en/of reuk, evenwichtsstoornissen en prikkelende gevoelens)
  3. Lichamelijke klachten (hartkloppingen, zweten, diarree, buikpijn)
  4. Zeer zelden voorkomende klachten (epileptische aanvallen, verwardheid, paranoïde wanen, hallucinaties)
Maar als ik je verhaal zo lees dan heb je ook weer niet zo lang of zoveel etizolam gebruikt dat je last zult krijgen van (ernstige) ontwenningsverschijnselen. Houd het gewoon eventjes vol om niet meer etizolam te slikken. Accepteer dat je de eerste dagen mogelijk wat lastiger in slaap komt, en dan is het na een week waarschijnlijk weer gewoon hersteld.

Het is verstandig om een goede slaaphygiëne aan te houden. Daarbij hoort:

-Op tijd opstaan
-Actief zijn overdag
-'s avonds de lampen dimmen
-1-2 uur voor het slapen alle schermen uit
-Op een vast tijdstip gaan slapen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Techneut zei:
Weer een slapeloze nacht gehad, begin me nu wel ernstig zorgen te maken. Weet niet of ik dit volhoud, ik moet ook nog functioneren op mijn werk... Toch maar de huisarts bellen? Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...
Stop met je van te voren zo druk maken om niet kunnen slapen. Klinkt moeilijk maar ik gok echt dat dat het grootste probleem is. Hou vol en zet door! Je slaaphygiene weer op pijl krijgen kan lang duren en is niet makkelijk. Hulpmiddelen in de vorm van drugs of medicatie werkt op den duur echt averechts.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
Denk dat het in België sinds dit jaar zelfs vanaf een bepaald aantal ug enkel verkrijgbaar is op recept.
In ieder geval enkel bij de apotheek en niet meer in kruitvat en dergelijke winkels.
Had er nog wat liggen op recept maar vind het idd een link goedje dat je slaappatroon dik kan verneuken en zelfs helemaal van de kaart brengt.
Ik waag me er niet meer aan in ieder geval , vrij verkrijgbaar of niet.
Klik om te vergroten...
Heel verstandig. Het is echt een link goedje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Zou er niet al teveel hoop op vestingen. Melatonine zou wellicht beter werken.
Klik om te vergroten...
Melatonine werkt alleen als je het op precies het juiste tijdstip neemt; namelijk op het moment dat het lichaam zelf de melatonine-productie op gang brengt. Alleen dat is gelijk het lastige ervan: iedereen begint op een ander deel van de dag melatonine te produceren. Dat moment waarop de melatonine-afgifte begint is gedeeltelijk genetisch bepaald en het andere deel wordt bepaald door het circadiaanse ritme en de invloed van licht.

Het probleem is dat je niet zomaar kunt meten wanneer iemand uit zichzelf melatonine begint aan te maken. De kans bestaat dus dat melatonine op het verkeerde moment van de dag wordt ingenomen. Dat kan de slaapproblemen verergeren, de kwaliteit van de slaap verminderen en bijwerkingen veroorzaken zoals versuftheid.

Ik denk dat je veel meer hebt aan een goed ritme, ontspanningsoefeningen en wat lichaamsbeweging.

www.bnnvara.nl

Goede nachtrust? Hier moet je op letten! - Kassa - BNNVARA

Drie weken geleden besteedden we aandacht aan slaapmiddelen. Volgens neuroloog en somnoloog Hans Hamburger is een goede nachtrust goed voor je concentratie, geheugen en humeur. Hamburger legde aan ons uit welke middelen wel of niet werken en gaf ons tips hoe je het best tot een goede nachtrust te...
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl

www.bnnvara.nl

Meeste slaapmiddeltjes werken niet - Kassa - BNNVARA

Heb je ook weleens van die dagen dat je denkt, lekker vroeg mijn bed in om de volgende dag weer fit op te staan. Vaak val je binnen 10 minuten in slaap, maar soms heb je van die weken dat je maar blijft ronddraaien en woelen in je bed. Veel mensen overwegen dan slaapmiddelen zoals melatonine en v...
www.bnnvara.nl www.bnnvara.nl
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet jezelf echt leren ontspannen, want dit heeft mijn inziens weinig meer met afkicken te maken.

Ga liggen, accepteer dat je niet gaat slapen en geniet van je bed. De rest komt dan vanzelf goed!
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inmiddels bijna 2 weken geen Etizolam meer genomen. Ik voel me goed en mijn slaapritme is ook weer terug. Heb dus niet hoeven afbouwen.

Nog bedankt voor al jullie hulp en advies. Ik waardeer het!

Fijn weekend!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."