Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam als slaapmiddel

Etizolam als slaapmiddel

109 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Techneut zei:
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je precies op tijd bent gestopt nu. Hou vol!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Techneut zei:
Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?
Klik om te vergroten...
Ja, met Benzo's krijg je al na een week ofzo last van vrij urgente ontwenningsverschijnselen, in elk geval
vrij snel, dus het is gevaarlijk spul om mee te spelen. Wat je echt moet aanpakken is dat idee dat je niet
alleen zou mogen slapen omdat dat 'niet romantisch is'. Daar zit het echte knelpunt. Alleen slapen zou
prima moeten zijn.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik heb het ondanks de waarschuwingen toch flink onderschat. Hopelijk verdwijnen deze negatieve gedachtes snel... In ieder geval een wijze les geweest!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
F.E.A.R. zei:
Voor slapen is er bijna niks beter dan Temazepam. Etizolam is wel meer geschikt voor overdag, tegen zenuwen bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Flunitrazepam is mijn nr 1 benzodiazepine, en RC is het flualprazolam.
Smaken verschillen :wink:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geef het volk brood en spelen!

Verdeel, en heers.
Houd het volk dom...

Met medicijnen wordt zooooo ongeloooooflijk veel geld verdiend.

Zie bovenstaande.
Zie bovenstaande reactie!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Temazepam, in de volksmond Normisol genaamd is een vrij licht inslaap middel.
Het werkt relatief vrij kort, ongeveer 2 a 3 uur.
Maar het is wel degelijk een benzo!
Het is zelfs een hele bekende benzo, maar best wel zoals benzo eigen, gewenning heb je binnen twee weken voor elkaar zo ongeveer.

Jazeker!
en daarna ben je...afhankelijk geworden. Nu nog even volhouden, en...
Na een week of 4 zul je een afbouwschema moeten volgen.
Omdat in 1 x stoppen nogal heftig is...

Ikzelf ben een tijdje afhankelijk geweest van deze benzo. Ik ken deze wel een weinig.

N.B.
Deze benzo wordt geleverd als vloeistof in een doorzichtige capsule, ze zijn er van 10 mg, en ook van 20 mg.
Men ziet 20 mg als maximaal.
(Dus nam ik 30 mg)
En dat liep dus, zoals te verwachten was, goed fout. Jazeker.------- ... Hooked! Again!
De verdere ellende laat ik nu terzijde
en toen? Toen...
Ik ben er klinisch in één keer mee gestopt. In 4 weken.
Deze aanpak zal me nog lang heugen, ik was enkele weken niet "geheel toerekenings vatbaar" zogezegd..
Benzo afkick is beslist geen lolletje...!
Dus...kappen met deze zooi was mijn devies... eind goed, al goed? Nou, eehh nee..niet bepaald!

Enkele maanden na deze heftige periode begon ik serieuze insomnia te ontwikkelen.
Ik werkte toen nog, maar, de laatste nacht dat ik geslapen heb zonder medicatie daarvoor...ik weet deze nog precies, waar, en hoe! Want:
In één keer sliep ik niet tot bijna niet meer.
Na een kleine 10 dagen begonnen de hallucinaties, en daarvoor nemen mensen van nu de meest trippy drugs tot zich..en ik, ik kreeg ze zonder drugs, gratis! Geen visuals, nee, maar dus wel dit:
Allerlei nare en buitengewoon extremiteiten en ervaringen kwamen opnieuw om de hoek opkomen, en om deze narigheid tegen te gaan, werkte ik bijna 18 uur per dag.
En dan, dan is ineens de accu helemaal leeg. Op.
Ik viel in een soort van lethargische toestand, waarvan ik me niet veel kan herinneren.
Ik kwam natuurlijk in de ziektewet terecht, waarvan nu als benaming de " burn out" volkomen op zijn plaats was... absoluut!
Deze heeft heel, heel erg lang geduurd.
En soms in nachtmerries, komt dit weer even naar de oppervlakte, zo van: kijk, hier ben ik weer.. ik ben er nog altijd, als je mij nodig hebt!
Natuurlijk heb ik deze demon helemaal niet nodig. Het zou een verdomd goede zaak zijn, als ik deze verschijning idd helemaal kwijt zou zijn maar dat gaat al helemaal niet meer lukken...hij is er al een kleine 30 jaar!
Dus maak ik me geen illusie daarover. Nee.
Maar, het is hier op df al vaker gezegd, wees erg voorzichtig met de benzo's .
Het zijn geen sinaasprilletjes, ook al zouden ze allemaal lang niet meer zo ongezond zijn als vroeger...
En een combinatie met alcohol?!!?
Dat is een echt zeer gevaarlijke zaak!
Er valt namelijk geen peil op te trekken.. de ene keer merk je niets, de andere keer bij dezelfde inname ga je volledig Total loss horizontaal gestrekt!
Je weet niet wat je overkomt. Zo'n enorme dreun krijg je ervan...dus zou ik ze nooit tesamen nuttigen. Betrr van niet, zogezegd.
En qua het nog goed kunnen autorijden....
n e e.
Laat dit maar achterwege!
Neem dan, met dat vervloekte mondkapje, enig openbaar vervoer.
Want..het gaat gewoon niet. Echt niet!

Benzo's....even weg betekent lang een kliniek in, je bent zó even weg voor enkele maandjes!
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Techneut zei:
maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen
Klik om te vergroten...
Heerlijk betrouwbare geldstroom voor de aandeelhouders, hoe meer verslaafden hoe beter, dus werkt het gros der wetenschappers aan het steeds verslaafder maken van substanties terwijl aan de andere kant de wet alle drugs die in de natuur voorkomen lekker heeft verboden. Zie daar de echte maffia.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Techneut zei:
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Normaal gezien zouden ze wel een week te gebruiken moeten zijn zonder ernstige afkickverschijnselen. In de geneeskunde is de regel dat ze enkel worden voorgeschreven in acute stresssituaties en zeer tijdelijk, niet langer dan twee weken (de praktijk is vaak een ander verhaal, maar goed). Een voorbeeld van aangewezen gebruik zou kunnen zijn na een trauma of verlies, om zeer heftige emoties gedurende de eerste tijd op te vangen.

Er wordt wel veel gewaarschuwd voor de verslavende effecten van benzo’s maar m.i. nog te weinig. Het sluipt er zo in. Bij jou is dit wel heel snel gegaan dan, een week... Maar je bent nog op tijd. :) Ik moet zelf ook oppassen met etizolam, ben een lastige slaper en ben geneigd het te makkelijk te gebruiken. Vind mezelf over het algemeen niet verslavingsgevoelig maar voor een slaap-benzootje (niet recreatief) heb ik een zwak. Het is moeilijk om ervan af te blijven en ik probeer mezelf daar dus ook altijd heel bewust aan te herinneren. Ik heb het al wel eens een week gebruikt en toen bij stoppen geen afkick ervaren, wel een soort rebound, tijdelijk nog moeilijker slapen. Dat is iets waar je echt doorheen moet bijten, het is erg aantrekkelijk om dan zo’n pilletje te nemen, uren wakker liggen sucks. Ik gebruikte wel ‘maar’ 1-2 mg, meestal 1 mg, toen. Ik vrees dat de tolerantie met hogere doseringen inderdaad zeer snel kan gaan.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Techneut zei:
Toch zwak geweest en tijdens mijn vakantie vorige week elke avond 1-4mg genomen. Er is nu al flinke tolerantie onstaan. Nu sinds zondagavond niks meer gehad en ben echt een emotioneel wrak deze ochtend terwijl er gister nog niks aan de hand was. Vreselijk slecht geslapen ook vannacht. Zou dit echt etizolam withdrawal kunnen zijn? Na zo’n korte periode van gebruik?

Ze zijn in ieder geval bijna op en niet van plan opnieuw te bestellen...
Klik om te vergroten...
Zelfde geval hier.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Techneut zei:
Ik ben intussen al een stuk gekalmeerd maar wat ik me de hele dag al afvraag is; hoe kunnen artsen in godsnaam in zulke grote getalen benzo’s voorschrijven als je je er zo ellendig van gaat voelen (al na een week!!). Aan mensen met angst en/of slaapstoornissen? Die krijgen als ze er mee stoppen toch de klap 3x zo hard terug? Echt ongelofelijk. Zal wel aan mij liggen.
Klik om te vergroten...

Aan bepaalde groepen die chronische diagnosis heeft voor zowel slaap problemen na een polysomniegrafie test , en lumbale radicul pathie blijft mijn arts mij de komende jaren (gok langer) 1 gram oxy en 90mg clonazepam voorschrijven. Ze durfden niet tegen het advies in te gaan van mijn neuroloog (gelukkig maar ook anders kon ik ongeveer niets vanwege krampen , zenuwpijn en slapeloosheid) Ben blij dat mijn arts de realiteit goed ziet en mijn kwaliteit van leven zo goed mogelijk maakt Hoewel pijn zal ik altijd hebben maar het is te doen met oxycodone :)

En bij oudere mensen geven ze swlaap en of andere medicatie en zijn daar niet van plan mee te stoppen ook vanwege levenskwaliteit.
Gelukkig bestaan er nog artsen die zich niet alleen maar strict aan de rels houden (of dat doen ze wel maar buigen de regels oog op de kwaliteit van het leven)
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Roze Olifant Zeer snel tolerantie ontstaan inderdaad, viel zelfs bij 2mg niet meer in slaap. Hoelang duurde die rebound bij jou? Ik heb vannacht weer amper een oog dicht gedaan...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Techneut zei:
@Roze Olifant Zeer snel tolerantie ontstaan inderdaad, viel zelfs bij 2mg niet meer in slaap. Hoelang duurde die rebound bij jou? Ik heb vannacht weer amper een oog dicht gedaan...
Klik om te vergroten...

Tapper je af met een schema of doe je het cold turkey ; wat en denk zo goed als iedereen afraadt.

Veel succes en bouw langzaam af, dan is er minder kans op een terugval.
Good luck!
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#14
25tolife zei:
Tapper je af met een schema of doe je het cold turkey ; wat en denk zo goed als iedereen afraadt.

Veel succes en bouw langzaam af, dan is er minder kans op een terugval.
Good luck!
Klik om te vergroten...
Cold turkey, ik heb het maar een weekje dagelijks gebruikt...Hoop me toch wel snel weer beter te voelen?!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Techneut zei:
Cold turkey, ik heb het maar een weekje dagelijks gebruikt...Hoop me toch wel snel weer beter te voelen?!
Klik om te vergroten...

Mocht je nog over hebben zou ik elke week een kwart minder nemen. Dan heb je veel minder klachten op niet slapen e.d
Anders kan je ook naar je huisarts gaan die het omzet in diazepam.

Succes!
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#16
25tolife zei:
Mocht je nog over hebben zou ik elke week een kwart minder nemen. Dan heb je veel minder klachten op niet slapen e.d
Anders kan je ook naar je huisarts gaan die het omzet in diazepam.

Succes!
Klik om te vergroten...
Ik heb nog wat over maar dat ligt op locatie, heb niks in huis. Ik ga toch van het positieve uit en hoop vanavond weer een beetje te kunnen slapen. Het onrustige klote gevoel zit er helaas ook nog. We zien het wel. Bedankt voor je advies in ieder geval.
D
DingleberryLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik merkte met etizolam al na 2 dagen achter elkaar dat ik de dag daarna meer last had van drukke gedachten en lichte rebound anxiety. Na een week verbaast het me niks dat je er wel last van hebt ja. Maarja, les geleerd en waarschijnlijk zul je in het vervolg minder vaak achtereen gebruiken:)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Techneut zei:
Ik heb nog wat over maar dat ligt op locatie, heb niks in huis. Ik ga toch van het positieve uit en hoop vanavond weer een beetje te kunnen slapen. Het onrustige klote gevoel zit er helaas ook nog. We zien het wel. Bedankt voor je advies in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd kerel,,, 1 week lang, elke avond 1 tot 4 mg is niets niks.
Succes man, en wil je ons op de hoogte houden?
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Ben benieuwd kerel,,, 1 week lang, elke avond 1 tot 4 mg is niets niks.
Succes man, en wil je ons op de hoogte houden?
Klik om te vergroten...
Als ik dit van te voren had geweten...ja ik zal hier blijven updaten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Algeneen:
Als we alles van tevoren hadden geweten,
Dan was rijk worden geen kunst....

Bij mij ging de tolerantie enorm en gigantisch dramatisch snel m.b.t. benzo's.
Tot overmaat van ramp ging dit razendsnel tolerantie opbouwen, ook mog eens zo snel met oxcycodon...
En in de weg naar grote hoeveelheden alcohol, dat vloog zo enorm snel zowel qua hoeveelheden e n met snelheden van innemen omhoog, dat is theoretisch bezien een soort van
" gave " !
Ik ben in al de jaren van alcohol innemen nog nooit in mijn leven iemand tegengekomen, die mijn tempo kon bijbenen.
Niet iets om trots op te zijn..integendeel!
Masr 30 glazen bier in nog geen twee uren, dat was peanuts.
Ik mis dit soort van slemppartijen nog niet voor een seconde ..!
Maar zo ging dit vroegah....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."