Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe grote RC ban: Welk middel ga jij inslaan?

De grote RC ban: Welk middel ga jij inslaan?

177 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
Dat woordje "voorlopig" dat is zogezegd " touché!!
(Voorlopig in casu van de setting van 4HO-met wordt voorlopig niet verboden)
Grappie zal er straks geen doekjes oftewel mondkapjes om winden.
Alles, wat ook maar enigzins tot een andere beleving van het leven van alledag leidt, behalve: drank, gaat in het verdomhoekje.
Let maar eens op.
De eerste slag heeft hij gewonnen, de rest is peanuts...via een ministeriële regeling of een koninklijk besluit is dit zó geregeld.
Jazeker.
Sneu, sneu...
P
PsilocylonerLid
Jmths zei:
Benzodiazepines zullen in Nederland waarschijnlijk nooit onder wetgeving geplaatst worden los van de farmaceutische benzodiazepines die onder de medicijnenwet vallen natuurlijk.
Klik om te vergroten...
De farmaceutische benzodiazepines staan op lijst 2 van de opiumwet en vallen daarom evenzeer onder de bepalingen van de opiumwet, zij het niet in zijn volle omvang zoals geldt voor middelen op lijst 1

Jmths zei:
Dissociatieven en vocht kan een dingetje wezen maar los van Tryptamines (en lysergamides) zijn bijna alle drugs langer houdbaar dan de eigenaar zelf. Het is ook wel waarschijnlijk dat onder dissociatieven O-PCM(ethyl) / O-PCE(thyl) / O-PCPr(opyl) analogen iets gevoeliger zijn voor potentie afname. Zogezegd de dissociatieven met een 'oxo / cyclohexanone / zuurstof (O) met dubbel koolstofatoom' groep. Als je bijvoorbeeld ook kijkt naar hoeveel complexer/instabieler de synthese daarvan ook is in vergelijking met dissociatieven zonder.
Klik om te vergroten...
Wat LSD betreft: tot 30 jaar stabiel bij kamertemperatuur, klaarblijkelijk. [EDIT: Gaat hier over chrystalline LSD trouwens, niet over LSD op blotters, waarbij het gebruikte medium (de stof waar de LSD in werd opgelost alvorens het op blotters werd aangebracht) alsmede het blotterpapier natuurlijk ook van invloed zijn op het verval.]

Jmths zei:
Ketamine (2C-O-PCM) en DCK (2F-O-PCM) hebben ook gewoon een lage potentie in gewicht / zwak agonisme, snelle piek en korte effecten. Mensen die deze twee dissociatieven gebruiken klagen relatief vaak over potentie verlies waar ik de indruk heb dat er ook enkele andere factoren meespelen. Deze twee dissociatieven lijken dan ook wel erg veel op elkaar.
Klik om te vergroten...
Neem aan dat je 2F-DCK (2F-O-PCM) bedoelt dan. Anyway, over welke andere factoren heb je het? Het idee wat ik nog weleens heb is dat mensen een paar gram ketamine of 2F-DCK hebben waar ze dagelijks van snoepen, om dan rond week 2 te beweren dat de potentie is afgenomen. Volgens mij heeft de gebruiker gewoon tolerantie opgebouwd.

Neo-Shulginist zei:
Er zijn weinig middelen waarvan ik hoop dat ze verboden raken, maar 2C-P is er wel eentje van. Dat spul werd voor 10 euro verkocht in zakjes per 100 milligram. Maar het is echt veel te lastig te doseren. 8 milligram is een lage dosis en 12 milligram kan al een overdosis zijn. Daar komt nog bij dat de piek pas na 3 uur volgt (dus dan denken mensen 'ik voel nog niks, dubbele dosis!'), en dat de trip 10-20 uur duurt.
Klik om te vergroten...
Nee, dit is juist GÉÉN reden waarom je een middel zou moeten verbieden. De gevaren die jij omschrijft liggen in de wijze van het gebruik ervan (de gebruiker dus) en niet bij het middel. Ofwel met een analytische balans, of wellicht beter middels volumetrisch doseren, evenals voldoende inlezen en dus weten dat de opkomst lang duurt, zijn de gevaren die je noemt volledig te ondervangen. Wie eraan de pijp uitgaat? Dat is het principe genaamd natuurlijke selectie.

Neo-Shulginist zei:
Overigens mis je weinig hoor. Ik heb wel eens 2C-P geprobeerd (afgewogen op een laboratoriumbalans met 4 decimalen). Ik vond het weinig speciaal. Ik werd er vooral wazig van, ik had geen kleurrijke of uitzonderlijk mooie visuals, er was ook nauwelijks emotionele lading en halverwege de trip kreeg ik enorme hoofdpijn.

Nee dan kan je echt veel beter lysergamides of 4x-tryptamines hebben.
Klik om te vergroten...
Hoeveel écht goede rc's die de moeite waard zijn voor meer dan alleen the sake of novelty zijn er nou werkelijk? Het merendeel van PiHKAL en zeker TiHKAL is meuk en niet echt de moeite waard tenzij je op wonderbaarlijke wijze écht niets anders voor handen zou hebben... of wanneer je dus louter for the sake of novelty gebruikt en elke shitty cheap legal high wil najagen.
D
De ZandmanLid
Daarin heb je volkomen gelijk!
Ik ben nog altijd zoekende...
N
Neo-ShulginistLid
Legio Patria Nostra zei:
Grappie zal er straks geen doekjes oftewel mondkapjes om winden.
Klik om te vergroten...
Die is nog maar een jaartje minister.
D
De ZandmanLid
Lang genoeg om er een gigantische klotebende van te maken.
Zo'n stuk canaille krijgt snel zgn. Populaire besluiten door de Kamers..
Met een MR. of een KB kan een minister zeer snel allerlei regelingen, wets uitleg, er binnen twee maanden doorheen drukken.
Er is in deze gevallen geen route door beide Kamers nodig.
En daarvan gaat deze gladjakker beslist slinks en sluw gebruik van maken.
Hij heeft het voortraject nu klaar...
J
JmthsLid
Psilocyloner zei:
Neem aan dat je 2F-DCK (2F-O-PCM) bedoelt dan.
Klik om te vergroten...
Jup, loop hier twee forumgesprekken door elkaar te husselen, ik ben weer eens veel te fanatiek bezig. 8]
Psilocyloner zei:
Anyway, over welke andere factoren heb je het? Het idee wat ik nog weleens heb is dat mensen een paar gram ketamine of 2F-DCK hebben waar ze dagelijks van snoepen, om dan rond week 2 te beweren dat de potentie is afgenomen.
Klik om te vergroten...
Dat dus ja. Maar ik denk dat een valse sensatie van nuchter zijn nog wel eens mee speelt, iets waar benzodiazepines natuurlijk vooral bekend om staan maar onder invloed van andere middelen ook zeker kan voorkomen. Daarnaast hebben Ketamine (2C-O-PCM) en 2F-DCK (2F-O-PCM) ook simpelweg een relatief lage potentie in gewicht en je bent flinke volumes nodig waardoor mensen vaak ook geen weegschaal toepassen. Deze twee dissociatieven faciliteren voornamelijk gebruiksgemak, op vlak van intensiteit en prijs zijn er natuurlijk genoeg andere alternatieven die meer de moeite zijn, bijvoorbeeld DCK / O-PCM.

Drugs die sterk pieken en snel weer afnemen vertonen meestal een soortgelijk tolerantie profiel, daarnaast hebben Ketamine (2C-O-PCM) en 2F-DCK (2F-O-PCM) vergeleken met andere dissociatieven ook een wat zwakker agonisme afgaand op potentie in gewicht. Al ga ik er dus eerder vanuit dat dit een relatief kleine factor is in de meeste gevallen. Ik acht de kans dat het om mensen zonder weegschaaltje en weinig zelfbewustzijn gaat veel relevanter.
Legio Patria Nostra zei:
De eerste slag heeft hij gewonnen, de rest is peanuts.
Klik om te vergroten...
Wanneer drugs op willekeurige wijze verboden worden gemaakt verliest iedereen. Zolang benzodiazepines niet eveneens onder analoog wetgeving worden geplaatst is analoog wetgeving bij voorbaat al zelfondermijnend. De rechtstaat wordt wel vaker gebagatelliseerd onder het mom van efficiëntie door mensen zonder visie.

Om maar eens een gevalletje Fred Tevens aan te halen, ook zo'n 'keiharde crime fighter' in hetzelfde juridisch straatje.
Spoiler
D
De ZandmanLid
Fred Teeven? Met de bullebak Opstelten?
Ik Zie dit tweespan er nóg staan....
Eén enorm tumult maken over THC gehalte in een joint, en vervolgens zelf bonnetjes " verliezen" plus die mooie deal van Fred...
Hilarisch!

Bullebak: " daar moeten we euhhhh bovenop zitten en ehhh. Een joint mag niet meer dan 17% bevatten euuhhhh...
En schandknaapje Fred. Wat stond deze re zweten toen de smeerput open ging.
Wat een irritant koppel, die twee .
Eén toonbeeld van hoe het dus niet moet.
B
BuuLid
Aangezien 2C-C en 2C-D erg schaars beginnen te worden begint het toch wel tijd om deze aan te schaffen. Deze twee middelen op zich zelf stellen bijzonder weinig voor, buitenom extreem hoge doseringen wat het kosten technisch niet interessant maakt.

Nou meen ik me te herinneren dat deze middelen in combinatie wel andere koek is. 4F-A + zo'n 30mg 2C-D zou de euforie sterk omhoog moeten doen. Welke is hier het meest geschikt voor. De C of D variant? @Jmths ik heb van jou destijds hier een reportje over gelezen, wellicht dat je tot nieuwe conclusies of onderzoek bent gekomen?
P
PsilocylonerLid
Buu zei:
Aangezien 2C-C en 2C-D erg schaars beginnen te worden begint het toch wel tijd om deze aan te schaffen. Deze twee middelen op zich zelf stellen bijzonder weinig voor, buitenom extreem hoge doseringen wat het kosten technisch niet interessant maakt.

Nou meen ik me te herinneren dat deze middelen in combinatie wel andere koek is. 4F-A + zo'n 30mg 2C-D zou de euforie sterk omhoog moeten doen. Welke is hier het meest geschikt voor. De C of D variant? @Jmths ik heb van jou destijds hier een reportje over gelezen, wellicht dat je tot nieuwe conclusies of onderzoek bent gekomen?
Klik om te vergroten...
Het is de 2C-D die door Shulgin eens werd omschreven als 'pharmacological tofu', ofwel weinig karakter van zichzelf maar goed in staat 'smaken' van andere stofjes op te nemen en te versterken. Van wat ik weet is 2C-C wat atypisch onder de 2C'tjes, welke meer leunt naar een tryptamine-achtig sederend effect dan de gebruikelijke stimulatie van de phenethylamines. Voor het combineren met andere middelen kun je denk ik beter voor de D gaan.
J
JmthsLid
Buu zei:
Deze twee middelen op zich zelf stellen bijzonder weinig voor, buitenom extreem hoge doseringen wat het kosten technisch niet interessant maakt.
Klik om te vergroten...
2C-C is wel een leuk psychedelica hoor, ook op zichzelf. Het doet niet onder aan 2C-B als het mij vraagt. 2C-C heeft echter een iets lagere potentie in gewicht vergeleken met 2C-B en komt om die reden niet zo vaak voor en is dus vaak relatief prijzig. 2C-D is in PIKHAL omschreven als "pharmacological tofu" maar dat is niet zozeer omdat deze geen eigen karakter heeft, hier wordt eerder op gedoeld dat 2C-D relatief goed combineert met andere psychoactieven en deze potentieert zonder dat de 2C-D effecten snel overheersend worden.

Van de 2C-X leunt 2C-D het sterkst naar Mescaline qua structuur en als je het mij vraagt ook qua effecten. Mescaline staat bekend als een relatief rustig en subtiel psychedelica. Los van de potentie in gewicht maakt het mij niet zoveel uit of ik nou 2C-B, 2C-C of 2C-D in handen heb, er zijn wel verschillen maar ze lijken ook veel op elkaar.
Buu zei:
4F-A + zo'n 30mg 2C-D zou de euforie sterk omhoog moeten doen. Welke is hier het meest geschikt voor. De C of D variant?
Klik om te vergroten...
Ik voeg standaard een lichte dosering psychedelica toe aan gebruik van 4-FA of een serotonine releaser. Van 2C-D wordt dus gezegd dat deze net iets minder op de voorgrond treed. Maar 4-FA drukt de meeste psychedelische effecten sowieso vrij sterk weg.
J
JmthsLid
Legio Patria Nostra zei:
Eén enorm tumult maken over THC gehalte in een joint, en vervolgens zelf bonnetjes " verliezen" plus die mooie deal van Fred...
Klik om te vergroten...
En nu loopt het ministerie van Veiligheid en Justitie onderzoek van het WODC te manipuleren om overheidsbeleid te manipuleren. En laat deze mensen nou ook net onderzoek doen naar het cannabisbeleid en laat dit nou ook toevallig net in het straatje liggen van een zoveelste uit de tar getrokken minister van veiligheid en justitie.

En mensen die kritiek hebben daar weet het ministerie van Veiligheid en Justitie ook wel raad mee.
Spoiler

'Klokkenluider WODC-affaire maandenlang afgetapt door Rijksrecherche'

Klokkenluider Marianne van Ooyen en twee vertrouwenspersonen van het ministerie van Justitie en Veiligheid zijn maandenlang afgeluisterd door de Rijksrecherche, meldt NRC op basis van bronnen.
www.nu.nl www.nu.nl
"De huidige minister Ferd Grapperhaus prees klokkenluider Van Ooyen, maar het ministerie van Justitie en Veiligheid deed tegelijkertijd ook aangifte tegen WODC-medewerkers die mogelijk gelekt zouden hebben.

Bronnen melden nu aan NRC dat zowel Van Ooyen als twee vertrouwenspersonen die toentertijd actief waren op het ministerie maandenlang zijn afgeluisterd en gehoord door de Rijksrecherche.

"Moet je nagaan. Op het moment dat de minister mij rehabiliteerde, werd ik afgeluisterd. Daarvoor en daarna ook", zegt Van Ooyen tegen de krant."

Nazies zijn het, allemaal. Wanneer een jurist geen eigen werkgelegenheid creëert ten kosten van een ander speelt deze wel eigen rechter. In het onderwijs zie je dezelfde praktijken met betrekking tot juristen. Pathologische leugenaars zijn het waar geld tegenaan wordt gegooid om machtsmisbruik te faciliteren.
B
BuuLid
Jmths zei:
2C-C is wel een leuk psychedelica hoor, ook op zichzelf. Het doet niet onder aan 2C-B als het mij vraagt. 2C-C heeft echter een iets lagere potentie in gewicht vergeleken met 2C-B en komt om die reden niet zo vaak voor en is dus vaak relatief prijzig. 2C-D is in PIKHAL omschreven als "pharmacological tofu" maar dat is niet zozeer omdat deze geen eigen karakter heeft, hier wordt eerder op gedoeld dat 2C-D relatief goed combineert met andere psychoactieven en deze potentieert zonder dat de 2C-D effecten snel overheersend worden.

Van de 2C-X leunt 2C-D het sterkst naar Mescaline qua structuur en als je het mij vraagt ook qua effecten. Mescaline staat bekend als een relatief rustig en subtiel psychedelica. Los van de potentie in gewicht maakt het mij niet zoveel uit of ik nou 2C-B, 2C-C of 2C-D in handen heb, er zijn wel verschillen maar ze lijken ook veel op elkaar.
Klik om te vergroten...
Ik wil het eigenlijk puur gaan gebruiken in combi met een 4F-A bijvoorbeeld. Als upper versterker dus. Wellicht dat ik 2C-C en D haal voor the novely maar 100+mg doseringen worden iets te duur.
j
jamLid
Ik ben zelf echt ook wel fan van 2C-C, vind dit zeker even leuk als 2C-B wat toch ook een van mijn favorieten is, misschien zelfs leuker. Als je het snuift kan je trouwens op lage dosering ook al heel wat meer voelen, maar duurt het wel vrij kort, wat ik soms ook een voordeel vindt.
2C-D gebruik ik op zichzelf ook af en toe wel eens en hier wordt je op een manier erg high van, maar met weinig visuals etc. Maar ook die vind ik nog de moeite, indien ik zou weten dat ze binnenkort volledig verboden zouden zijn zou ik hier wel wat van willen kopen.
B
BuuLid
jam zei:
Ik ben zelf echt ook wel fan van 2C-C, vind dit zeker even leuk als 2C-B wat toch ook een van mijn favorieten is, misschien zelfs leuker. Als je het snuift kan je trouwens op lage dosering ook al heel wat meer voelen, maar duurt het wel vrij kort, wat ik soms ook een voordeel vindt.
2C-D gebruik ik op zichzelf ook af en toe wel eens en hier wordt je op een manier erg high van, maar met weinig visuals etc. Maar ook die vind ik nog de moeite, indien ik zou weten dat ze binnenkort volledig verboden zouden zijn zou ik hier wel wat van willen kopen.
Klik om te vergroten...
Al worden ze niet verboden zijn er zo ver ik weet nog maar twee vendors die 2C-D verkopen en nog maar eentje dei 2C-C verkoopt. Zij restocken het ook niet meer zodra deze batch op is.
N
Neo-ShulginistLid
Jmths zei:
Klik om te vergroten...

Eens, maar 2C-D mist nou ook net dat magische emotionele randje wat mescaline nou juist zo bijzonder maakt. Daardoor is het een soort onzielde mescaline, die mij vooral doet denken aan een slap aftreksel.
De pracht van mescaline zit hem nu juist in zn subtiliteit: heel vredig, kleurrijk en zachtaardig, maar tegelijkertijd precies genoeg psychedelische aard om wel introspectief te zijn. Ik vond het wat dat betreft heel erg op MDMA lijken. En 2C-D is zeg maar de MDMA maar dan zonder de love-gevoelens, zonder die diepe connectie voelen met jezelf en wat daarbuiten ligt, maar wel wat bijwerkingen zoals ongemak in de buikstreek en hoofdpijn, en dan een heel klein beetje mooiere kleuren om het goed te maken.

Ik heb het 2 keer geprobeerd maar ik ben geen fan.
P
PsilocylonerLid
Neo-Shulginist zei:
Eens, maar 2C-D mist nou ook net dat magische emotionele randje wat mescaline nou juist zo bijzonder maakt. Daardoor is het een soort onzielde mescaline, die mij vooral doet denken aan een slap aftreksel.
De pracht van mescaline zit hem nu juist in zn subtiliteit: heel vredig, kleurrijk en zachtaardig, maar tegelijkertijd precies genoeg psychedelische aard om wel introspectief te zijn. Ik vond het wat dat betreft heel erg op MDMA lijken. En 2C-D is zeg maar de MDMA maar dan zonder de love-gevoelens, zonder die diepe connectie voelen met jezelf en wat daarbuiten ligt, maar wel wat bijwerkingen zoals ongemak in de buikstreek en hoofdpijn, en dan een heel klein beetje mooiere kleuren om het goed te maken.

Ik heb het 2 keer geprobeerd maar ik ben geen fan.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik dus van eigenlijk alle rc-psychedelica die ik heb geprobeerd. Het is alsof ze allemaal toch net iets missen ten opzichte van de natuurlijke middelen. Allemaal uniek, veelbelovende kwaliteiten, maar het is het allemaal nét niet, gewoon iets minder compleet. Paar voorbeeldjes. Neem methallylescaline... ik ervaar er zeker wel een stukje mescaline in, maar het voelt minder zuiver en het voelt wat zielloos. Ik vind 4-HO-MET ronduit koud en steriel. DOC vlakt me emotioneel af in plaats van me op dat gebied te verreiken. DPT voelt voor mij in zekere zin zelfs intoxicerend, daarmee gevoelsmatig eerder mijn bewustzijn vernauwend als in een dronken roes dan geestverruimend.
w
wapboyLid
Na de geweldige positieve ervaring afgelopen nacht maar ff wat extra 6apb liquid besteld:hearteyes:
N
Neo-ShulginistLid
Psilocyloner zei:
Dit vind ik dus van eigenlijk alle rc-psychedelica die ik heb geprobeerd. Het is alsof ze allemaal toch net iets missen ten opzichte van de natuurlijke middelen. Allemaal uniek, veelbelovende kwaliteiten, maar het is het allemaal nét niet, gewoon iets minder compleet. Paar voorbeeldjes. Neem methallylescaline... ik ervaar er zeker wel een stukje mescaline in, maar het voelt minder zuiver en het voelt wat zielloos. Ik vind 4-HO-MET ronduit koud en steriel. DOC vlakt me emotioneel af in plaats van me op dat gebied te verreiken. DPT voelt voor mij in zekere zin zelfs intoxicerend, daarmee gevoelsmatig eerder mijn bewustzijn vernauwend als in een dronken roes dan geestverruimend.
Klik om te vergroten...
Jup vind ik ook.

Toch probeer ik ze allemaal omdat het ook heel interessant is om een soortgelijke ervaring te hebben maar dan met een component die mist, of juist veel sterker is. Zo leer je de verschillende mogelijkheden wel goed kennen en kan je dus ook beter de trip beschrijven, zo denk ik erover.
P
ParadiseLid
Ow
dus de winkels zijn de 14e niet volledig dicht ofzo ...

2 gr flualparazolam
2 gr clonazolam
100 pillen clonazolam
O-PCE 1gr
2FMA 12gr ik heb nog 3FA, 2FA 10gr, 4FMA

3FMA ben ik te laat voor denk ik vondek wel een leuke

Ow 4-Ho-Met zou ik graag nog hebben.
Ik heb nog 2C's, Soorten Nbomes.
Nitrazolam, Flunitrazolam, Diclazepam, Etizolam
flubromazolam
Sucky Etizolam analogen

Ethylphenidate 15gr
Isotralala 2 tot 4 gr
4 methilphenidate
Dysoxypipranol vindet geweldig maar zo riscant, werkt lang zat es kort in psychose daardoor, snoof keta en was eruit
maar ik zat te mailen enzovoort.
DIe 3-CTP iets achtige harde ritaline analoog

O-desmetyltramadol heb ik nog 250mg ergens in een boekenkast
ma je doet dat toch te vlug op ... vroeger was het betaalbaar

Namaak Keta nee

Low on partypills duidelijk, ik heb nog 6APB ergens, ook die bk-MDMA
maar dat vindek wat vermoeiend, liever gewoon trippen met klein beetje pep, phenibut
en of 2c's.
Die zombie party pills super slecht voor de sex ook
Mijn vriendin is ook veel meer into, tripmiddelen ( niet voor sex )

Luchtdicht verpakken, in de frigo of de vriezer
en afblijven, drugs is slecht, zeker als je ze niet goed houdt.
In kluis als het kan,

Veel drugs blijft best potent, ik had zo '-Ho met liggen,
gewoon in de salon, 6 maanden, dacht is vast impotent
superharde space ...

Mijn oudste ethylphenidate is gelig, maar best wel potent.
Maar niks beter dan zo 5 gr 2FMA ofzo, dezelfde geur als een nieuwe wagen.
Zo een batch, waar niet mee geklooid is, die van een andere vendor is ook niet slecht
gewoon, ze storen niet zo goed ofzo ...

Benzo's zijn best stabiel.
z
zandzakjeLid
Toen de 6-APB moeilijker te vinden werd, heb ik daar al wat van ingeslagen.
Ik heb nog 4-HO-MET liggen maar dat mag best aangevuld worden.
DOC, 2-CE en DPT wil ik ook nog proberen nu het nog kan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."