Benzodiazepines zullen in Nederland waarschijnlijk nooit onder wetgeving geplaatst worden los van de farmaceutische benzodiazepines die onder de medicijnenwet vallen natuurlijk.
De farmaceutische benzodiazepines staan op lijst 2 van de opiumwet en vallen daarom evenzeer onder de bepalingen van de opiumwet, zij het niet in zijn volle omvang zoals geldt voor middelen op lijst 1
Dissociatieven en vocht kan een dingetje wezen maar los van Tryptamines (en lysergamides) zijn bijna alle drugs langer houdbaar dan de eigenaar zelf. Het is ook wel waarschijnlijk dat onder dissociatieven O-PCM(ethyl) / O-PCE(thyl) / O-PCPr(opyl) analogen iets gevoeliger zijn voor potentie afname. Zogezegd de dissociatieven met een 'oxo / cyclohexanone / zuurstof (O) met dubbel koolstofatoom' groep. Als je bijvoorbeeld ook kijkt naar hoeveel complexer/instabieler de synthese daarvan ook is in vergelijking met dissociatieven zonder.
Wat LSD betreft:
tot 30 jaar stabiel bij kamertemperatuur, klaarblijkelijk. [EDIT: Gaat hier over chrystalline LSD trouwens, niet over LSD op blotters, waarbij het gebruikte medium (de stof waar de LSD in werd opgelost alvorens het op blotters werd aangebracht) alsmede het blotterpapier natuurlijk ook van invloed zijn op het verval.]
Ketamine (2C-O-PCM) en DCK (2F-O-PCM) hebben ook gewoon een lage potentie in gewicht / zwak agonisme, snelle piek en korte effecten. Mensen die deze twee dissociatieven gebruiken klagen relatief vaak over potentie verlies waar ik de indruk heb dat er ook enkele andere factoren meespelen. Deze twee dissociatieven lijken dan ook wel erg veel op elkaar.
Neem aan dat je 2F-DCK (2F-O-PCM) bedoelt dan. Anyway, over welke andere factoren heb je het? Het idee wat ik nog weleens heb is dat mensen een paar gram ketamine of 2F-DCK hebben waar ze dagelijks van snoepen, om dan rond week 2 te beweren dat de potentie is afgenomen. Volgens mij heeft de gebruiker gewoon tolerantie opgebouwd.
Er zijn weinig middelen waarvan ik hoop dat ze verboden raken, maar 2C-P is er wel eentje van. Dat spul werd voor 10 euro verkocht in zakjes per 100 milligram. Maar het is echt veel te lastig te doseren. 8 milligram is een lage dosis en 12 milligram kan al een overdosis zijn. Daar komt nog bij dat de piek pas na 3 uur volgt (dus dan denken mensen 'ik voel nog niks, dubbele dosis!'), en dat de trip 10-20 uur duurt.
Nee, dit is juist GÉÉN reden waarom je een middel zou moeten verbieden. De gevaren die jij omschrijft liggen in de wijze van het gebruik ervan (de gebruiker dus) en niet bij het middel. Ofwel met een analytische balans, of wellicht beter middels volumetrisch doseren, evenals voldoende inlezen en dus weten dat de opkomst lang duurt, zijn de gevaren die je noemt volledig te ondervangen. Wie eraan de pijp uitgaat? Dat is het principe genaamd natuurlijke selectie.
Overigens mis je weinig hoor. Ik heb wel eens 2C-P geprobeerd (afgewogen op een laboratoriumbalans met 4 decimalen). Ik vond het weinig speciaal. Ik werd er vooral wazig van, ik had geen kleurrijke of uitzonderlijk mooie visuals, er was ook nauwelijks emotionele lading en halverwege de trip kreeg ik enorme hoofdpijn.
Nee dan kan je echt veel beter lysergamides of 4x-tryptamines hebben.
Hoeveel écht goede rc's die de moeite waard zijn voor meer dan alleen the sake of novelty zijn er nou werkelijk? Het merendeel van PiHKAL en zeker TiHKAL is meuk en niet echt de moeite waard tenzij je op wonderbaarlijke wijze écht niets anders voor handen zou hebben... of wanneer je dus louter for the sake of novelty gebruikt en elke shitty cheap legal high wil najagen.