Jup, loop hier twee forumgesprekken door elkaar te husselen, ik ben weer eens veel te fanatiek bezig. 8]Neem aan dat je 2F-DCK (2F-O-PCM) bedoelt dan.
Dat dus ja. Maar ik denk dat een valse sensatie van nuchter zijn nog wel eens mee speelt, iets waar benzodiazepines natuurlijk vooral bekend om staan maar onder invloed van andere middelen ook zeker kan voorkomen. Daarnaast hebben Ketamine (2C-O-PCM) en 2F-DCK (2F-O-PCM) ook simpelweg een relatief lage potentie in gewicht en je bent flinke volumes nodig waardoor mensen vaak ook geen weegschaal toepassen. Deze twee dissociatieven faciliteren voornamelijk gebruiksgemak, op vlak van intensiteit en prijs zijn er natuurlijk genoeg andere alternatieven die meer de moeite zijn, bijvoorbeeld DCK / O-PCM.Anyway, over welke andere factoren heb je het? Het idee wat ik nog weleens heb is dat mensen een paar gram ketamine of 2F-DCK hebben waar ze dagelijks van snoepen, om dan rond week 2 te beweren dat de potentie is afgenomen.
Drugs die sterk pieken en snel weer afnemen vertonen meestal een soortgelijk tolerantie profiel, daarnaast hebben Ketamine (2C-O-PCM) en 2F-DCK (2F-O-PCM) vergeleken met andere dissociatieven ook een wat zwakker agonisme afgaand op potentie in gewicht. Al ga ik er dus eerder vanuit dat dit een relatief kleine factor is in de meeste gevallen. Ik acht de kans dat het om mensen zonder weegschaaltje en weinig zelfbewustzijn gaat veel relevanter.
Wanneer drugs op willekeurige wijze verboden worden gemaakt verliest iedereen. Zolang benzodiazepines niet eveneens onder analoog wetgeving worden geplaatst is analoog wetgeving bij voorbaat al zelfondermijnend. De rechtstaat wordt wel vaker gebagatelliseerd onder het mom van efficiëntie door mensen zonder visie.De eerste slag heeft hij gewonnen, de rest is peanuts.
Om maar eens een gevalletje Fred Tevens aan te halen, ook zo'n 'keiharde crime fighter' in hetzelfde juridisch straatje.
Spoiler