Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Leuk topic idee! films over drugs: the Pusher trilogie films voor bij drugs (allemaal animatiefilms): La Planete Sauvage/The Fantastic Planet ghibli studios zoals Spirited Away the Secret of Kells"
"Ik kwam toevallig tegen dat per 1 januari de wetgeving omtrent internationale post is veranderd. Op de site van Post.nl staat het volgende: Verstuur je weleens een goederen gefrankeerd met een postzegel naar het buitenland? Door internationale regelgeving, bepaald door de Wereldpostunie, moeten we een strikt onderscheid maken tussen het verzenden van documenten en goederen. Al jouw goederenzendingen moeten voortaan voorzien zijn van een verzendlabel met barcode. Daarnaast eisen landen dat we de informatie over deze zendingen digitaal en vooraf met ze delen. Dit betekent dat alle goederenzendingen voortaan als pakket zonder track & trace moeten worden gefrankeerd. Ook al zit het in een envelop. Op die manier komt er altijd een verzendlabel inclusief barcode op.(Post.nl/...) Dit geldt dus ook voor internationale zendingen naar Nederland. Naast dat dit natuurlijk samengaat met een tariefverhoging heeft dit ook gevolgen voor de privacy. Het briefgeheim geldt namelijk alleen voor brieven (documenten) en niet voor pakketjes (goederen). Pakketjes mogen zover ik weet zomaar geopend worden omdat ze er "verdacht uitzien" of "per ongeluk beschadigd zijn" of wat voor reden dan ook. Ik heb al vaak pakketjes geopend binnengekregen. Ik bestel zelf niet internationaal maar dit is allicht handig om te weten voor wie dat wel doet. Kunnen vendors hun producten gewoon als "document" versturen? Heeft iemand sinds 1 januari al wat besteld van een internationale vendor?"
"Cocaïne staat er inderdaad om bekend fatale hartproblemen te kunnen geven. Dit komt door het ontstaan van vasospasme (sterke vaatvernauwing) met de gevolgen als bv een groter risico op infarcten. Daarnaast verstoort cocaïne ook de geleiding van de hart waardoor ook hartritmestoornissen kunnen ontstaan."
"Ah, weer wat geleerd . Even zoeken laat zien dat de meeste B en C vitamines inderdaad wateroplosbaar zijn (en van deze vitaminen dus minder snel een overschot van ontstaat omdat het moeilijker in het lichaam opgeslagen wordt). Vitamines A, D, E en K zijn vet oplosbaar. Om in het lichaam te komen moeten deze vitamines eerst in vet oplossen. Als dit vet afgebroken wordt en wordt opgenomen door de maag of darm, worden ook deze vitamines die opgelost zijn in het vet opgenomen in het lichaam. Vandaar het advies om multi-vitaminenpillen bij de maaltijd te eten. In het geval van alleen vitamine B12 lijkt het niet nodig om dit met iets te eten. Ik zie het ook wel eens als toevoeging aan isotone/sportdrankjes zoals bijvoorbeeld Aquarius. verwondering zei: Ik gebruik zelf de nodige supplementen bij MDMA-gebruik. In ieder geval Na-R-alfaliponzuur, acetyl-L-carnitine, vitamine C en druivenpitextract, en magnesium tegen de kaakspanning. Bij inname, en daarna elke 2 uur nog eens. Wanneer ik ga slapen een flinke dosering melatonine, en de dagen erna dagelijks 5-HTP. Ook drink ik 's middags voor gebruik alvast een liter grapefruitsap. Klik om te vergroten... Dat zijn veel supplementen. Merk je verschil wanneer je dit uitgebreid doet?"
"Dit was mijn laatste tripplekje. Ik trip het liefste in de natuur die niet té aangelegd is en waar weinig mensen komen."
"Martinus zei: Oeh. Das ergens in de duinen ? ziet er leuk uit Klik om te vergroten... Inderdaad, ergens tussen Ijmuiden en Bloemendaal. Afwisselend gebied ook met duinen, strand, bossen en alles ertussen in"
"Oeh dat klinkt niet fijn Space cadet. Vooral dat je dan lekker je eigen plekje denkt te hebben maar dan steeds onverwachts gestoord wordt door je buren of vreemden. Stel je zou in een park gaan trippen dan sta je er toch anders in waardoor niet plotseling iemand binnenvalt. Maar een mooie afgelegen plek is wel mijn favoriet! Het is mijn wens een keer in de bergen/echte wildernis te trippen.. alles op zijn tijd. Waarom ga je niet met de fiets? Dan houd je meer vrijheid in plaats van te moeten wachten tot je weer kan autorijden. Verder vind ik een tocht voor de trip helemaal niet erg. Onderweg op de heenweg krijg ik er al helemaal zin in en op de terugweg kan ik weer een beetje rustig terugkomen in de civilisation. Naar mijn ervaring krijg je de moeite die je erin stopt terug. Dit soort dingen of rituelen kunnen helpen je in de gewenste mindset te brengen."
"Ik heb dit al meerdere keren ervaren. Elke keer was het in een concert setting (binnen, niet bijzonder warm/druk, donker met lichtshow, stil staan of beetje hoofd bewegen) met een relatief lichte combinatie wiet en alcohol ( en alleen deze combi). Denk aan minder dan 2 jointjes (als het voorkomt is het vaker al bij 1 jointje) en 3 biertjes totaal. Ik combineer dit wel vaker in grotere hoeveelheden van beide en vaak gaat dat zonder problemen, ook bij zulke concerten. Het begint als een opkomend vermoeiend gevoel wat steeds meer aandacht gaat eisen. Ik ga me licht in het hoofd voelen, ga zwarte vlekken voor me ogen zien en wordt misselijk. Als ik te lang blijf staan wordt ik onwel en krijg ik het gevoel over te moeten geven. Wanneer ik dan naar de wc ga om dit te doen, val ik bijna flauw en heb ik het enorm warm en zweet flink. Ik kan dan nog nauwelijks lopen en zwalk alle kanten op en van voor naar achter. Dit herstelt weer helemaal als ik daadwerkelijk overgeef of lang genoeg ga zitten. Zitten werkt het beste op de grond voorovergebogen (brace yourself houding) en het koel is, drukte maakt niet uit. Als ik te vroeg weer ga staan (ik wil namelijk wel graag het concert zien) komt het weer terug. De eerste keer voelde het als puur lichamelijk en weet ik zeker dat ik geen anxiety oid had. Sindsdien, als ik het op voel komen of dat denk te doen moet ik er wel aan denken wat vast een rol zal spelen (al zet het vaak niet door). Toch voelt het alsof het puur lichamelijk was en misschien nog steeds. Wat voor mij het meest logisch klonk is een mismatch van de bloeddruk door de combi en bloedpooling in de benen door het stilstaan. Ik heb ook een lage bloeddruk en bloeddruk "reset"/past zich aan bij positieveranderingen (bij orthostatische hypotensie is dit mechanisme te langzaam voor de snelheid van de positieverandering: snel opstaan). Maar dan snap ik niet waarom ik moet overgeven. Klinkt dit aannemelijk? Meerdere vrienden gebruiken ook deze combi bij concerten en ook als ze niet goed gaan, hebben ze nooit dat flauwvallen/zwalken/visieproblemen. Bij feestjes of in combinatie met andere drugs heb ik nooit dit soort klachten gehad. Ik ben benieuwd of iemand dit kan herkennen"
"Hadden die mensen ook last van bijna flauwvallen en zo? Inderdaad veel mensen gaan er bad op en ook ik al meerdere malen (te vaak om het bij te houden) maar dan zonder dat flauwvallen. Dan wel met veel hogere dosis of bij eerst drinken en dan blowen. Bij concerten voelt dat bad gaan met bijna flauwvallen heel anders. En ervaring tja, ik mag hopen dat ik er na ruim 10 jaar beter in wordt . Maar omdat het tot me nemen lekker is, ik wisselende tolerantie heb en het toch vaak beetje anders valt, ga ik wel eens de mist in."
"Speed is een sympaticomemitsche drug (net als alle uppers), wat inhoudt dat het indirect het sympathische zenuwstelsel activeert (het fight or flight systeem). Door oa adrenaline stijgt de spierspanning zodat je een krachtsinspanning kan leveren. Krampen komen veelal door electrolieten tekort (zoals magnesium en calcium), overbelasting, vochttekort of al aanwezige spierspanning icm sensitisatie (bv bij iemand met acute rugklachten kunnen rugspieren verkrampen). Ook vanuit het centrale zenuwstelsel, wat ook gestimuleerd wordt door speed, kunnen krampen ontstaan Naast de verhoogde spierspanning werkt speed ook vaatvernauwend. Hierdoor kan het voorkomen dat spieren sneller deels anaeroob energie gaan gebruiken waardoor verzuring kan optreden. Heb je in het dagelijks leven ook rugpijn of stijfheid? En ben je lichamelijk actief als je speed gebruikt en rugpijn krijgt? Sowieso is het goed om voldoende te sporten en het kan helpen regelmatig te stretchen om de spierspanning lager te krijgen. Ook een goede nachtrust scheelt veel. Iedereen is stijver na een nacht slecht of niet slapen. Verder is het denk ik juist goed licht de rugspieren te blijven bewegen als je last hebt zodat de doorbloeding in de rugspieren voldoende blijft. Ook houden spieren van bewegen en zijn met name de grote sterke spieren minder ervoor gemaakt om langdurig in dezelfde positie te blijven. Wat ik zelf merk bij een lage dosis is dat ik ook meer spanning krijg in mijn buik (holle organen), verhoogde spierspanning en oppervlakkiger ga ademhalen. Door mijn uitademing langer en dieper te maken kan ik dit effect deels tegen gaan. Door de ademhaling op die manier aan te passen wordt meer het parasympatische zenuwstelsel- rest and digest systeem- geactiveerd (er is ook een directe link tussen ademhaling en de hartslag). Bij een hogere dosis ben ik wel andere dingen bezig. IK verwacht ook dat het daarom zo prettig is om te zuchten met uppers"