Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is vergelijkbaar met OXYCODON

Wat is vergelijkbaar met OXYCODON

79 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of gewoon wiet
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Of gewoon wiet
Klik om te vergroten...
Voor jullie misschien, voor mij is dat juist het tegenovergestelde van ontspannen. Maargoed, dan moet hij het wel een keertje proberen om daar achter te komen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
O-PCE had soms wel iets weg van Oxycodone soms.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
O-PCE had soms wel iets weg van Oxycodone soms.
Klik om te vergroten...
Wie probeer je te traumatiseren, daar kunnen opiaat mietjes helemaal niet mee om. :smirk:

Dan zou ik al eerder voor MXiPr gaan.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het enige wat ik anders kan bedenken dat eigenlijk op Oxycodone lijkt is Morphine HCL, Methadon of Buprenorfine. Eigenlijk gewoon ander opiaten.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Naar mijn weten is het effect van oxycontin bijna exact even sterk als heroine op goede dosis. Kan het mis hebben, naar heel veel slechter zal het niet zijn. Net als dat verschillende benzo's wel iets verschillen in hun verslavingheid, maar allemaal zijn ze rete verslavend.
Klik om te vergroten...
Het is heel vergelijkbaar, maar ik vond oxyvodon wel iets minder euforisch.
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Of gewoon wiet
Klik om te vergroten...
Ja doe ik soms ook maar dan moet ik echt de opbeurende sativa soort hebben. En lekker puur door een pijp roken. Ben namelijk al 2 jaar gestopt met roken.
Dit doe ik alleen in het oosten van het land bij schoonfamilie. Lekker daar bij Saint Lewis met mn vrouw dr neef.. gaan we potje poolen.. Of heel soms daar als iedereen op 1 oor ligt. Dit doe ik 1x in de 1-3 maanden. Afhangend of ik er ben of tijd / zin in heb.

Wat teveel wiet doet met mij is negatief. Het maakt me paranoïde om de 1 of andere rede. Teveel denken / gedachtes. Dus paar haaltjes of 1x klein pijpje vullen is meer dan genoeg. Qua wiet of hash geef ik dus echt de voorkeur aan een stoned waar ik opbeurend / euforisch van wordt en ook nog lekker mee kan komen met activiteiten en deel kan nemen aan( goede )gesprekken. MAAR geen coach potatoe wordt zeg maar :)
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Opiaten schijnen zeer goed te combineren met wiet.
Alleen geprobeerd?
Klik om te vergroten...
Nog nooit samen geprobeert nee. Wellicht ooit in de toekomst halve dosis daarna paar haaltjes.
S
SjakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Daan007 zei:
Beste,
Ik ben oozoek naar een drug / research chemical die voor een uur of 4 een heerlijke roes geeft en waarvan ik mellow en rustig wordt in mn hoofd . Oxycodon is ok.. maar vind ik vrik kort en merk dat ik in het verleden steeds hogere disis nodig had voor die roes.
Iemand die betere vervangers weet? Graag wel met wat onderbouwing! Voorkeur van duur (piek) circa 3-6 uur. Mag er iets slaperig van worden (lieber niet), lekker mellow en relaxed, met een lekkere roes, maar niet Té, zoals LSD. Dat hoef ik echt niet.
Maar GEEN (geen wiet, daar wordt ik para van).
Iemand ervaring met Fentanyl?

Alvast bedankt Daan
Klik om te vergroten...
S
SjakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik Fentanyl pleisters en smelttabletten als pijnstiller want ik heb alvleesklierkanker.
Ik ben ook ongeveer dertig jaar verslaafd geweest aan heroïne. Op het moment gebruik ik naast de Fentanyl ook methadon. Als roesmiddel ben ik niet onder de indruk van Fentanyl. Men zegt dat Fentanyl sterker is dan heroïne, maar heroïne gaf mij een veel grotere kick dan Fentanyl. Niet alleen groter maar ook prettiger.
Ik hoop dat je hier iets mee kan
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik dit allemaal lees, dan vind ik enkele zaken duidelijk.
Het woord " recreatief" gebruiken bestaat niet in de context, die jij hier neer schrijft.
Net zomin als " recreatief drinken " omdat het effect zo lekker is. Deze uitspraak hoor je ook al zo vaak...
Als je een middel neemt met de reden van zelfmedicatie, dan is er zoals hier ook al door anderen is neergezet, heel wat anders aan de hand. En wat voor naam het middel ook heeft, sterk is of zwak, een verslaving heb je binnen no time te pakken!
Ok zou in de plaats van wat de TS aangeeft als reden, juist hiernaar een gedegen onderzoek doen.
Dat kan weleens veel meer opleveren, dan naar de middelen te grijpen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Met nog wat geduld zou het zomaar ineens mogelijk worden, om allerlei stoffen legaal in een winkel te kunnen kopen!
Het begin van deze tendens komt er al aan!
Men wil exctasy op legale gecontroleerde manier in speciale winkels gaan verkopen, hoorde ik gisteren.
Als dat kan, waarom dan in dezelfde context geen oxcycodon, of methadon, of smack?
Kwestie van tijd...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Opiaten schijnen zeer goed te combineren met wiet.
Alleen geprobeerd?
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heroine zou ik echt nooit aan beginnen. Das echt too heavy for me.

Tnx anyways
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Daan007 zei:
Ja joh.. je hebt daar gelijk in he maar.. maar ik heb mn wederhelft ook en als het op is is het op.

Als ik dit dagelijks zou doen dan geef ik je groot gelijk, je zou gelijk hebben als ik verslaafd zou zijn. Maar doe het dus af en toe RECREATIEF. En op=op. Hoeveel mensen drinken er niet wekelijks thuis en worden BEIDEN LAM. Is dat dan wel acceptabel volgens jou? Ja volgens de maatschappij, dus dan is het maar okay, ik vraag om recreatieve redenen om die roes, om lekker kalm te worden, niet dagelijks toch?? Die quote met vader van het jaar is hard van je man. Als je dan toch mr. Perfect wilt zijn denk dan na voordat je dit zegt wat als ik in een depressie zat, en deze opmerking kreeg??
Er is tevens altijd een nuchter persoon aanwezig. Maar ben ik verslaafd als ik in de afgelopen 4 jaar al met al circa 10 stripjes heb gebruikt? En dat was in begin periode ook nog eens noodgedwongen omdat ik een hernia had.
Je geeft me nu echt een rotgevoel. Ik sport 4x per week, heb sociale contacten, ga skeeleren, zwemmen, weekendjes weg met mn gezin, wandel door de natuur met ze etcetera, dus maakt dit mij dan een slechte vader volgens jou? Dat vind ik respectloos, en die opmerking stel ik niet op prijs.

Desondanks snap en waardeer ik de reacties waar men zegt dat gevaar op de loer ligt. Maar neem mijn alcohol point ook even in consideratie. Die zooi is schadelijker en vaak zijn beiden ouders tijdens weekend 1x dronken.

Als er hier op het forum dan iemand komt met iets vergelijkbaars, waar geen afhankelijkheid bij komt kijken, en toch die roes geeft, heb ik daar veel meer aan dan die rot opmerking van jou.
Klik om te vergroten...
Kan je proberen goedpraten zo veel je wil.
Kgeef je obsuluut geen gelijk op dit vlak.

Je wederhelft valt van de trap en jij ligt er let je roesje ✌
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ah dat klinkt al anders! Als je vrouw er van weet en nuchter is voor de verantwoordelijkheid van je kinderen is het een ander verhaal.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, ik had mijn verhaal iets beter moeten onderbouwen. Krijg ook veel negatieve reacties hierdoor merk ik, zit ik niet op te wachten.
Ook behoedende reacties. Dat laatste is in principe alleen maar goed, maar zie ook mijn 2 antwoorden op de gebruiker "inner search". Zijn reactie is enigszinds logisch, maar echt te hard. Maargoed mede dus omdat ik mijn verhaal niet goed had onderbouwd, maar nogmaals wel te hard.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
inner_search zei:
Kan je proberen goedpraten zo veel je wil.
Kgeef je obsuluut geen gelijk op dit vlak.

Je wederhelft valt van de trap en jij ligt er let je roesje ✌
Klik om te vergroten...

Laten we niet overdrijven en het gezellig houden. Niemand is heilig hier en als zijn vrouw er nuchter bij blijft en alert is begrijp ik de situatie wel. Het is geen vraag met betrekking tot keta ofzo waar je niet meer kan van lopen of functioneren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Kan je proberen goedpraten zo veel je wil.
Kgeef je obsuluut geen gelijk op dit vlak.

Je wederhelft valt van de trap en jij ligt er let je roesje ✌
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar je kunt ook overdrijven..
D
Daan007Lid
01-01-2024, 00:00
#19
inner_search zei:
Kan je proberen goedpraten zo veel je wil.
Kgeef je obsuluut geen gelijk op dit vlak.

Je wederhelft valt van de trap en jij ligt er let je roesje ✌
Klik om te vergroten...
Jij luistert ook alleen naar je eigen opmerkingen. Ik kan nog staan en lopen en denken. Je hoeft het niet eens te zijn met mij. Maar donder op met je ipmerking father of the year. Die opmerking heeft geen meerwaarde en ik hoef sowiezo jouw reactie eigenlijk niet meer te horen.
🐺PsyTekz zei:
Laten we niet overdrijven en het gezellig houden. Niemand is heilig hier en als zijn vrouw er nuchter bij blijft en alert is begrijp ik de situatie wel. Het is geen vraag met betrekking tot keta ofzo waar je niet meer kan van lopen of functioneren.
Klik om te vergroten...
Dank je hartelijk wel. Dat iemand het niet met me eens is of behoed respecteer ik. Dat verhaal van vader van het jaar heb ik daarna geprobeert te onderbouwen. Want mijn verhaal was niet volledig onderbouwd.. maar man... ik wist niet dat ik dit soort waardeloze opmerkingen zou krijgen van father of the year, en daarna voet bij stuk houden. Daarbij zal hij zelf ook niet toegeven dat dat onnodig was of wat dan ook. Kan ik dit onderwerp ook verwijderen? Want ik zit helemaal niet te wachten op dat soort reacties. Mn broer woont om de hoek. Ik kan alsnog functioneren al heb ik de roes. Ik kan dus in het ergste geval 112 bellen, bij de buurman en buurvrouw aanbellen etcetera.

Ik waardeerde ook een gebruiker die iets noemde waar je ook niet afhankelijk van bent/wordt en toch die relaxte roes van ktijgt. Want daar ben ik namelijk WEL naar opzoek! !
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Sorry hoor maar je kunt ook overdrijven..
Klik om te vergroten...
Ja kan , toch blijf ik Hier bij men standpunt.

Iedereen heeft andere dingen die vinden die niet kunnen of horen als je kinderen in huis hebt.
Kzou zelfs niet blowen of drinken (drink nooit..) als ik kinderen in huis zou hebben.

🐺PsyTekz zei:
Laten we niet overdrijven en het gezellig houden.
Klik om te vergroten...
Ik scheld toch niemand uit ? Geef gewoon MIJN blijkbaar harde mening.

Ik loop nu met een Fentanyl pleister op men arm rond en ben al redelijk grogy , das dan nog de extreem trage afgifte die 7 dagen werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."