Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste slaap RC

Beste slaap RC

46 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als je beter wil slapen heb je meer aan stiltedagen, cold exposure, onbewerkt voedsel eten, in de middag 1uur lopen, op dezelfde tijdstippen slapen en opstaan, en meer van dit. Benzodiazepinnes zijn verslavend en brengen allerlei narigheid met zich mee waaronder dementie en kanker.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
kaboutertje zei:
Maar slapen 's nachts zou ook erg fijn zijn.
Klik om te vergroten...
Dus toch voor elke nacht??
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Vraagje voor de deskundigen hier. als je een flinke tollerantie hebt voor benzo's op recept, geld dat dan ook voor deze middelen? En is dit een vervanging voor de recept benzo's als je daarmee gestopt bent om eens in de zoveel tijd lekker te kunnen slapen? Welk van deze middelen heeft het beste effect om in te slapen en is na een uur of 8 helemaal uitgewerkt? Tot voor kort sliep ik alleen nog op minimaal 60mg temazepam of 50 tot 80 mg oxazepam (of een combi van 40mg tema plus 60mg oxa). Grote nadeel van deze dosis dat ik de volgende ochtend nog steeds gigantisch moe ben. Misschien zelfs meer moe dan na een nacht slecht tot niet slapen. En zijn er ergens schema's te vinden van deze middelen in welke hoeveelheid ze gelijk staan aan een x aantal mg temazepam of oxazepam?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterretje1984 zei:
Vraagje voor de deskundigen hier. als je een flinke tollerantie hebt voor benzo's op recept, geld dat dan ook voor deze middelen? En is dit een vervanging voor de recept benzo's als je daarmee gestopt bent om eens in de zoveel tijd lekker te kunnen slapen? Welk van deze middelen heeft het beste effect om in te slapen en is na een uur of 8 helemaal uitgewerkt? Tot voor kort sliep ik alleen nog op minimaal 60mg temazepam of 50 tot 80 mg oxazepam (of een combi van 40mg tema plus 60mg oxa). Grote nadeel van deze dosis dat ik de volgende ochtend nog steeds gigantisch moe ben. Misschien zelfs meer moe dan na een nacht slecht tot niet slapen. En zijn er ergens schema's te vinden van deze middelen in welke hoeveelheid ze gelijk staan aan een x aantal mg temazepam of oxazepam?
Klik om te vergroten...
Ja, tolerantie voor pharma benzos gelden ook voor RC benzos. Doorgaans zal je tolerantie nog veel harder omhoog schieten omdat ze zo verschrikkelijk goedkoop en makkelijk te verkrijgen zijn.

Etizolam is niet heel sederend maar werkt prima voor slaap en is na een uur of acht wel helemaal uitgewerkt. Maar naar mate je de dosering moet opschroeven door tolerantie zal de duratie ook opgeschroefd worden uiteraard. Puur nattevinger werk, maar ik gok dat 10mg temazepam gelijk staat aan 1mg etizolam.

Flualprazolam is misschien een tweede goede optie, erg sederend en potent. Werkt iets langer dan Etizolam, maar vooralsnog niet verschrikkelijk lang. Ik zou 250mcg flualprazolam ongeveer even sterk als zo'n 2,5mg etizolam schatten. Maar then again, blijft natte vinger werk. Op reddit valt er wel een hoop over calculaties naar pharma benzos te vinden.

edit: blijkbaar bestaat dit http://benzos.tripsit.me/
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Buu zei:
Ja, tolerantie voor pharma benzos gelden ook voor RC benzos. Doorgaans zal je tolerantie nog veel harder omhoog schieten omdat ze zo verschrikkelijk goedkoop en makkelijk te verkrijgen zijn.

Etizolam is niet heel sederend maar werkt prima voor slaap en is na een uur of acht wel helemaal uitgewerkt. Maar naar mate je de dosering moet opschroeven door tolerantie zal de duratie ook opgeschroefd worden uiteraard. Puur nattevinger werk, maar ik gok dat 10mg temazepam gelijk staat aan 1mg etizolam.

Flualprazolam is misschien een tweede goede optie, erg sederend en potent. Werkt iets langer dan Etizolam, maar vooralsnog niet verschrikkelijk lang. Ik zou 250mcg flualprazolam ongeveer even sterk als zo'n 2,5mg etizolam schatten. Maar then again, blijft natte vinger werk. Op reddit valt er wel een hoop over calculaties naar pharma benzos te vinden.

edit: blijkbaar bestaat dit http://benzos.tripsit.me/
Klik om te vergroten...

Jammer, leek me een mooie afwisseling om tolerantie tegen te gaan. Gewoon 1x per week iets anders proberen en zo de tollerantie omzeilen maar dat feest gaat dan niet op.

Ik blijf er wel nieuwsgierig naar dus ga het toch eens een keer proberen. Het gevoel van compleet out gaan en niet meer wakker kunnen blijven vind ik goddelijk lekker. Veel mensen vinden narcose eng en ik kan me bij een operatie daar altijd op verheugen. Tot 10 tellen (oke ik vaak tot 20) en van het 1 op andere moment in diepe slaap belanden.

Ga me eens verdiepen in die calculaties.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterretje1984 zei:
Jammer, leek me een mooie afwisseling om tolerantie tegen te gaan. Gewoon 1x per week iets anders proberen en zo de tollerantie omzeilen maar dat feest gaat dan niet op.

Ik blijf er wel nieuwsgierig naar dus ga het toch eens een keer proberen. Het gevoel van compleet out gaan en niet meer wakker kunnen blijven vind ik goddelijk lekker. Veel mensen vinden narcose eng en ik kan me bij een operatie daar altijd op verheugen. Tot 10 tellen (oke ik vaak tot 20) en van het 1 op andere moment in diepe slaap belanden.

Ga me eens verdiepen in die calculaties.
Klik om te vergroten...
Als je dat gevoel goddelijk vind kan ik je alvast veel sterkte wensen. Benzodiazepines, en de RC varianten al helemaal zijn de duivel. Tegenhouden kan ik je toch niet, maar ga vooral niet onderzoeken naar Clonazolam.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Als je dat gevoel goddelijk vind kan ik je alvast veel sterkte wensen. Benzodiazepines, en de RC varianten al helemaal zijn de duivel. Tegenhouden kan ik je toch niet, maar ga vooral niet onderzoeken naar Clonazolam.
Klik om te vergroten...

Mwah ik ben wel gevoelig voor goed advies hoor. Die recept benzo's heb ik nu al precies 2 weken niet gebruikt in de hoop over een maand of 2 weer van een minimale dosis heerlijk te kunnen slapen. Het staat me nu vooral tegen dat ik zoveel moet nemen voor het gewenste effect dat ik de dag erna ongewenste effecten ervaar. En hier heb ik met de minimale dosis van 20mg temazepam en 30mg oxazepam helemaal geen last van. Dus dan is het een kwestie van tijd uitzitten en met een maand of 3 weer eens proberen hoe het dan gaat. Al blijf ik wel heel nieuwsgierig maar online bestellen van iets anders zal ik niet snel doen als het de tolleratie voor de receptbenzo's nog erger maakt.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Buu zei:
maar ga vooral niet onderzoeken naar Clonazolam.
Klik om te vergroten...
Jaaah dat goddelijke gevoel dat je midden op de dag wakker wordt, met je kleren aan op bed, en de huiskamer ligt compleet overhoop, er bloed aan de muren zit terwijl de douchekraan nog open staat en de donaldducks in de vaatwasser zitten en je telefoon in de koelkast ligt.
Ja, wat een gevoel πŸ™„πŸ˜‚
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
Jaaah dat goddelijke gevoel dat je midden op de dag wakker wordt, met je kleren aan op bed, en de huiskamer ligt compleet overhoop, er bloed aan de muren zit terwijl de douchekraan nog open staat en de donaldducks in de vaatwasser zitten en je telefoon in de koelkast ligt.
Ja, wat een gevoel πŸ™„πŸ˜‚
Klik om te vergroten...

Zo heftig? Die ervaringen heb ik met de receptbenzo's nog nooit meegemaakt gelukkig. Huis en ik zelf waren altijd nog keurig en netjes hahaha. Ergste wat ik heb meegemaakt zijn berichten sturen naar mensen die ik probeerde te verleiden (incl naaktfoto's zoooo dom) en de volgende dag echt niets meer vanaf wist. En nuchter waren die mensen niet eens leuk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterretje1984 zei:
Zo heftig? Die ervaringen heb ik met de receptbenzo's nog nooit meegemaakt gelukkig. Huis en ik zelf waren altijd nog keurig en netjes hahaha. Ergste wat ik heb meegemaakt zijn berichten sturen naar mensen die ik probeerde te verleiden (incl naaktfoto's zoooo dom) en de volgende dag echt niets meer vanaf wist. En nuchter waren die mensen niet eens leuk.
Klik om te vergroten...
Wil je mijn nummer?
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterretje1984 zei:
Zo heftig? Die ervaringen heb ik met de receptbenzo's nog nooit meegemaakt gelukkig. Huis en ik zelf waren altijd nog keurig en netjes hahaha. Ergste wat ik heb meegemaakt zijn berichten sturen naar mensen die ik probeerde te verleiden (incl naaktfoto's zoooo dom) en de volgende dag echt niets meer vanaf wist. En nuchter waren die mensen niet eens leuk.
Klik om te vergroten...
Dit is ook redelijk overdreven/uniek hoor.. Ik heb al honderden keren clonazolam gebruikt en nooit iets geks meegemaakt.

Ik vind hem juist wel lekker en zou hem zeker aanraden!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Wil je mijn nummer?
Klik om te vergroten...
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
Schaam me nog als ik er aan terug denk!
k
kaboutertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ook nooit van zulke dingen meegemaakt op recept benzo's.

Ik slaap heerlijk op lorazepam en diazepam.
Alleen wil de huisarts deze niet voorschrijven.
Heb op dit moment nekpijn (discopathie).
En slik hiervoor tramadol.
Maar slapen 's nachts zou ook erg fijn zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
kaboutertje zei:
Ik heb ook nooit van zulke dingen meegemaakt op recept benzo's.

Ik slaap heerlijk op lorazepam en diazepam.
Alleen wil de huisarts deze niet voorschrijven.
Heb op dit moment nekpijn (discopathie).
En slik hiervoor tramadol.
Maar slapen 's nachts zou ook erg fijn zijn.
Klik om te vergroten...
Vraag gewoon Zoplicone of Zolpidem.
Beide zijn geen benzo, en in mijn ervaring schrijft een HA ze iets gemakkelijker voor.
Moeten niet onderdoen voor Diazepam.
Het enige nadeel is de korte werkingsduur (4u) tov bvb een Lormetazepam (6u)
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Vraag gewoon Zoplicone of Zolpidem.
Beide zijn geen benzo, en in mijn ervaring schrijft een HA ze iets gemakkelijker voor.
Moeten niet onderdoen voor Diazepam.
Het enige nadeel is de korte werkingsduur (4u) tov bvb een Lormetazepam (6u)
Klik om te vergroten...
Zolpidem werkt bij mij wel niet. Het is ook gewoon een inslaper.
Als hij last heeft van niet kunnen doorslapen is hij nog niet gered.

Ik zou eens kijken naar je slaaphygiene zelf.
Wat doe je (niet) voor het slapengaan, leef je gezond, enz...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Zolpidem werkt bij mij wel niet. Het is ook gewoon een inslaper.
Als hij last heeft van niet kunnen doorslapen is hij nog niet gered.

Ik zou eens kijken naar je slaaphygiene zelf.
Wat doe je (niet) voor het slapengaan, leef je gezond, enz...
Klik om te vergroten...
En ik vind net Zolpidem 1 vd beste...
Toch beter dan Diazepam, al heb ik mij altijd strikt aan de voorgeschreven dosis gehouden.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterretje1984 zei:
Zo heftig? Die ervaringen heb ik met de receptbenzo's nog nooit meegemaakt gelukkig. Huis en ik zelf waren altijd nog keurig en netjes hahaha. Ergste wat ik heb meegemaakt zijn berichten sturen naar mensen die ik probeerde te verleiden (incl naaktfoto's zoooo dom) en de volgende dag echt niets meer vanaf wist. En nuchter waren die mensen niet eens leuk.
Klik om te vergroten...
Zo heftig ja. Vorige week was ik jarig en werd ik pas 16:00 wakker met m'n kamer die een complete chaos was en vriendin compleet in de paniek omdat ik in de nacht alleen maar wartaal heb uitgekraamd en al uren niet bereikbaar was. Geen leuke verjaardag was dat kan ik je vertellen.

Het maakt meer kapot dan je lief is, en zijn niet te onderschatten.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#18
ATGC zei:
Clonazolam kan je zo een urenlange blaxΔ·
Klik om te vergroten...

Hehe,

Om maar ff het juiste te communiceren, mijn ervaring is dat clonazolam je zo een blackout/slaapfase van een etmaal kan geven. Bij beschaafdere doses is dit minder een probleem. Etizolam en flualprazolam zijn i.m.o. ook minder risicovollere middelen al is de laatste moeilijker qua doseren omdat 250 ug voor velen al een te hoge dose is. Vendors verkopen stofjes ook graag in te grote doses per pellet/blotter waarbij het onduidelijk is wat de echte dose is.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
ATGC zei:
Hehe,

Om maar ff het juiste te communiceren, mijn ervaring is dat clonazolam je zo een blackout/slaapfase van een etmaal kan geven. Bij beschaafdere doses is dit minder een probleem. Etizolam en flualprazolam zijn i.m.o. ook minder risicovollere middelen al is de laatste moeilijker qua doseren omdat 250 ug voor velen al een te hoge dose is. Vendors verkopen stofjes ook graag in te grote doses per pellet/blotter waarbij het onduidelijk is wat de echte dose is.
Klik om te vergroten...
Imo moet je dan zo een stofjes dan ook in poedervorm kopen en volumetrisch doseren.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
ATGC zei:
Hehe,

Om maar ff het juiste te communiceren, mijn ervaring is dat clonazolam je zo een blackout/slaapfase van een etmaal kan geven. Bij beschaafdere doses is dit minder een probleem. Etizolam en flualprazolam zijn i.m.o. ook minder risicovollere middelen al is de laatste moeilijker qua doseren omdat 250 ug voor velen al een te hoge dose is. Vendors verkopen stofjes ook graag in te grote doses per pellet/blotter waarbij het onduidelijk is wat de echte dose is.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al jaren pellets en heb er echt meerdere 100e versleten... Maar nog nooit gehad dat ik van een halve opeens wel helemaal black out ging, effecten zijn altijd hetzelfde? Zal wel aan de vendor liggen dan.

Ik denk dat voor sommige mensen juist losse poeders juist gevaarlijker kunnen zijn, heb al te vaak gelezen dat mensen "perongeluk" meerdere tientallen miligrammen nemen van een sterke rc benzo, of dat ze het zelf verkeerd lopen te mixen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."