Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc hartkloppingen

3mmc hartkloppingen

114 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Dat is dus waar het verschil ligt, op meth kun je door of je nou eet of niet. Maar het komt uiteindelijk neer op de persoon deels, ik kan persoonlijk niet langer als een nachtje door op de 3-mmc want dan word ik gewoon moe en werkt het niet meer. Het Serotonine gedeelte houd snel op aangezien die voorraad en receptoren veel gevoeliger zijn, wat er dan overblijft is naar mijn mening vrij saai....
Klik om te vergroten...
Doe maar eens 3-fa in oilburner. Is meer dopamine dan meth :) blijf je wel wakker hoor. Alleen geen noradrenaline dus je zit lekker chill met body high zonder dat je moet bewegen enz.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Even aan het licht komt?

niet alleen aan het licht komen, maar zwaar opgehemeld worden, ook hier op DF. Met al dat onverantwoordelijke gebinge van gebruikers en hier het hemels neerzetten alsof het een stoere trend is.

er zijn nu al zwaardere klachten over 3-mmc dan cocaïne en 3-mmc is amper te bestuderen omtrent lang termijn problemen en je wilt het continue goed praten lijkt het wel.
Klik om te vergroten...
Niet alle 3-mmc is zuiver maar ben het met je eens, 3-mmc geeft zware vaat vernauwing en dus hoge bloeddruk. En heel de dag met je serotonine spelen is neurotoxisch, heb je dalijk de parkinson versie van serotonine.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
HennieB zei:
Hoi allemaal,

Ik heb me bewust even een tijdje afzijdig gehouden van dit forum en het internet over het algemeen, merkte dat ik onbewust toch veel ging googelen en opzoeken. Inmiddels is het bijna 3 weken geleden dat ik de 3mmc heb gebruikt en ik begin nu pas eindelijk wat verbetering te voelen. De eerste 2 weken voelde ik me letterlijk ziek van de hartkloppingen en het zenuwachtige paniekgevoel. Ik werd er ook extreem neerslachtig van en ging veel piekeren. Ik heb toen opnieuw met mijn huisarts overlegd, ben langs geweest en kreeg niet mijn eigen arts maar een vervanger. Deze man was rijp voor zijn pensioen, ik kreeg eerst een hele preek over dat drugsgebruik niet goed is en dat het leven leuk genoeg is zonder die troep, daarna kreeg ik opnieuw oxazepam en antidepressiva. Die laatste vond ik een hele rare zet, maar ik dacht: alles om me beter te voelen. Ik ging thuis wat research doen over de antidepressiva (Paroxetine) en vond nare verhalen over heftige bijwerkingen. Bij de meeste mensen was na 6(!!!!) weken een verbetering in de stemming te merken. Ik vond dit zo niet passend voor mijn situatie en heb daarom het Landelijk Spreekuur Partydrugs gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Er zijn artsen werkzaam die bekend zijn met de lichamelijke en geestelijke gevolgen van drugs. De arts legde me uit dat je lichaam tijdens het gebruik van 3mmc (en ook andere drugs zoals speed en coke) in een 'vecht of vlucht' stand komt te staan. Je hartslag gaat omhoog, je bent alert etc etc. Bij de meeste mensen keert rust terug in het lichaam zodra de drugs uit zijn gewerkt maar bij sommige pechvogels zoals ik blijft het lichaam nog te lang in de 'vecht of vlucht' stand staan. Dit verklaard het paniekerige gevoel en de hoge hartslag. De arts verzekerde me dat dit met de tijd zal verdwijnen maar dat het lichaam tijd nodig heeft om te beseffen dat er geen gevaar dreigt en weer kalm kan worden. Ook moest ik per direct stoppen met de antidepressiva en had dit volgens haar nooit voorgeschreven mogen worden. Daarnaast heb ik de ziekte van Crohn, de arts vertelde dat dopamine, serotonine en alle andere stofjes die je verbruikt tijdens drugsgebruik worden aangemaakt (of opgenomen, weet ik niet meer zeker) in de darmen. Als je darmen ziek zijn, zoals in mijn geval, heb je dus al veel minder geluksstofjes ter beschikking en waarschijnlijk een veel langere nasleep van drugs. Dit verklaard misschien ook waarom dit niet mijn eerste heftige drugsdip is. Anyways, het is nu bijna 3 weken geleden en ik voel me sinds een paar dagen eindelijk iets kalmer en geestelijk iets stabieler. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en ontspanning te vinden. Ik merk dat 's ochtends het paniekgevoel nog wel sterk aanwezig is, en neem alleen 's ochtends nog 1 x 10 mg oxazepam, de rest van fe dag niet meer. Ik merk nu dat ik bijwerkingen begin te krijgen van de oxazepam zoals hoofdpijn, draaierig, oorsuizen. Om die reden en omdat ik bang ben voor verslaving ga ik daar dus ook mee stoppen vanaf morgen en het gewoon zelf uitvechten! Ik heb lichamelijk en geestelijk echt extreem diep gezeten de afgelopen weken maar zie eindelijk weer wat licht aan t eind van de tunnel. Dank jullie voor jullie tips, adviezen en geruststellende woorden :)
Klik om te vergroten...
Haha zei het je al je zal wss wel gegoogled hebben. Als je iets krijgt is het acuut onder invloed, aangezien je niet dagelijks gebruikte. En ik heb nooit hartkloppingen en weeg 140kg, das meestal gewoon angst en je hart kan 200 bpm aan anyways. Als het maar niet dagelijks is!
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiyou zei:
Ik voel mijn hart enorm kloppen, die is sterk aanwezig. Dit had ik 3 jaar geleden terug niet. Ik voelde nooit mijn hart kloppen voor zover ik me herinner. Wanneer het begonnen is weet ik niet meer, maar het neemt wel vaak mijn dagelijks leven over. Het is niet altijd aanwezig, het is met periodes. Mijn hart durft vaak een "overslag" doen (het gevoel alsof hij 1 slag overslaat een enorme klop geeft om opnieuw op het juiste ritme te komen) en dit is zeer angstaanjagend. Ik grijp dan meteen naar mijn borstkas en moet eventjes bekomen. Ook heb ik veel last van hartkloppingen: ik voel een "druk" op mijn borstkas en moet diep ademhalen omdat het lastig is, alsof er een huis op mijn borstkas staat. Dit is eigenlijk de grootste mindgame in heel mijn leven, om mijzelf gerust te stellen en er proberen er in te geloven dat alles goed komt en ik niks zal krijgen. Ik heb een controle gehad bij de cardioloog, en alles was ok wat mij zeer hard verbaast. Ik moet wel zeggen dat ik iemand ben die me snel druk maakt en veel stress ervaart. Stress is een zeer vies beestje. Velen zeggen dat het allemaal tussen mijn oren zit die hartkloppingen en de last errond, maar dat is niet zo. Ook als ik in de winkel loop en er helemaal niet mee bezig ben, kan ik plots overwelmt worden met zo een overslag, waarvan ik telkens eventjes moet bekomen. Ik merk wel dat mijn lichaam in paniek slaat als ik dit voel, uit angst dat ik elk moment iets kan krijgen. Maar daar is de mindgame dan weer: ik zeg gewoon tegen mijzelf: als er iets gaat gebeuren of zou gebeuren, zal het wel gebeuren. En had ik het mss al gekregen. Bij 3mmc (vant weekend weer eens gebruikt, domme ik) heb ik ALTIJD een hartslag tussen de 150-180 en een aantal dagen erna blijft mijn hartslag redelijk hoog (90-100). Ik voel me telkens heel schuldig als ik gebruik, door mijn klachten die ik al heb. Ik voel me altijd zeer onveilig als ik het gebruik, vooral als het uitwerkt: gele handen, witte tenen en gele zool, ledematen die slapen, blauwe plekjes op de benen (en dit bij een lage dosis al) 3mmc staat erom bekend dat het cardiovasculair zou zijn.

Ik denk wel dat het er invloed op heeft. Hoe ik ermee omga heb ik hierboven al wat uitgetyped maar het is en blijft een strijd om te geloven dat er niks mis is, want zo voelt het niet. mijn ingesteldheid helpt: als er iets moet gebeuren zal het gebeuren en was het mss al lang gebeurt?
Klik om te vergroten...
Je bent hypochonder. Zit wel tussen je oren, als er iets was lag je al plat. :) ik ben ook hypochonder maar al 13 jaar, k kan mn gedachten nu gewoon verzetten. En als je hart overslaat dan ontlucht je hart stress.

ik neem in 1 dag 90mg 3-fa, 40mg 2-fma en 400mg 3-mmc, allemaal puur. Ik weeg 140 en ben niet zo gezond. Ik heb nergens last van hoor behalve spierpijn en ben moe 🙃

stress geeft zelfse reactie als amfetamines, vlucht reactie dus adrenaline en cortisol aanmaak, daarom is stress dodelijk :)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HennieB zei:
daarna kreeg ik opnieuw oxazepam en antidepressiva
Klik om te vergroten...
Succes met anti depressivia afkick. Je kunt beter cognitieve gedragstherapie doen, gezond eten, wandelingetje buiten :)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh p.s. permanente hartschade valt niet te herstellen, slechts te verzachten.
Hierover ga ik met niemand in discussie, doe je moeite ook zeker niet aangezien ik jaren jaar in en uit het ziekenhuis heb moeten gaan omdat mijn bloedeigen moeder hartpatiënt is en genoeg van cardiologen heb gehoord en geleerd.
H
HennieBLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag voor de tweede keer in korte tijd 3mmc gesnoven. De eerste keer maar een paar lijntjes en totaal geen kater gehad. Afgelopen zaterdag in combinatie met behoorlijk wat drank echt veel 3mmc gesnoven, sowieso meer dan een gram.

Toen ik zondag wakker werd na ongeveer 3 uurtjes slaap voelde ik me duizelig, gammel, steken op de borst. Dit vond ik passen bij de kater van drank/3mmc dus niet veel mee gedaan. Zondagavond op tijd gaan slapen en maandag na 16 uur slapen weer wakker geworden. Echter waren de steken/ hartkloppingen erger geworden. Niet zo zeer dat mijn hart heel snel klopte maar heel intensief en een heel zwaar kloppend gevoel. Ik kreeg een heel nerveus/opgejaagd gevoel van die intense hartslag. Maandag heb ik de hele dag op de bank doorgebracht omdat ik er echt ziek van was. Maandagavond weer op tijd naar bed gegaan, maar 's nachts constant badend in het zweet wakker geworden met een enorm gejaagd gevoel en drukkend gevoel op de borst. Inmiddels is het nu dinsdag en heb ik na die horrornacht mijn huisarts maar gebeld en alles verteld zoals het was. Deze denkt dat mijn lichaam gewoon even tijd nodig heeft om te herstellen en heeft me lichte oxazepam voorgeschreven om de nervositeit weg te nemen, deze kan ik vanmiddag ophalen.

Ik maak me echter een beetje zorgen dat ik mijn hart permanente schade toe heb gebracht. Zou dit kunnen? Herkent iemand deze klachten misschien?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat zou kunnen. Daar staat 3-MMC ook best wel om bekend. Volgens mij was hier ook iemand op het forum die clean was en met hartkloppingen bleef lopen.

Zou het goed in de gaten houden als ik jou was. In ieder geval goed eten, goed slapen en een beetje bewegen als dat lukt. Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad.

Beterschap! Ik zou voortaan wel even kijken naar de aanbevolen hoeveelheid om te snuiven/bommen en je daar aan houden...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
HennieB zei:
...dat ik mijn hart permanente schade toe heb gebracht. Zou dit kunnen?
Klik om te vergroten...

kans daarop is heel klein..
en het lichaam heeft een fantastisch herstel vermogen..
de psyche speelt daar ook een grote rol in..
concentreer je op gezond leven en dan ben waarschijnlijk binnen afzienbare tijd weer de oude.. of beter! 😉
H
HennieBLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ja, dat zou kunnen. Daar staat 3-MMC ook best wel om bekend. Volgens mij was hier ook iemand op het forum die clean was en met hartkloppingen bleef lopen.

Zou het goed in de gaten houden als ik jou was. In ieder geval goed eten, goed slapen en een beetje bewegen als dat lukt. Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad.

Beterschap! Ik zou voortaan wel even kijken naar de aanbevolen hoeveelheid om te snuiven/bommen en je daar aan houden...
Klik om te vergroten...
Ik heb me van te voren wel ingelezen over de hoeveelheden en me daar de eerste keer ook netjes aan gehouden. De tweede keer gebeurde het echter spontaan met flink wat drank achter de kiezen dus was ik niet alert genoeg. Ik besef me ook dat ik een veel te grote hoeveelheid heb genomen en daar dan ook maar de consequenties van moet in zien. Maar als je al een aantal dagen/nachten stevige hartkloppingen hebt dan begint je je toch af te vragen of je geen permanente schade hebt aangericht. Maar ik wacht het af...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#11
'Niet alert genoeg' is nogal eufemistisch als je je eerst klemzuipt en daarna nog een gram 3-MMC wegsnuift, spul dat je uberhaupt niet moet snuiven. Levensgevaarlijk, en ik hoop vooor je dat de hartkloppingen tijdelijk zijn.
HennieB zei:
Ik heb me van te voren wel ingelezen over de hoeveelheden en me daar de eerste keer ook netjes aan gehouden. De tweede keer gebeurde het echter spontaan met flink wat drank achter de kiezen dus was ik niet alert genoeg. Ik besef me ook dat ik een veel te grote hoeveelheid heb genomen en daar dan ook maar de consequenties van moet in zien. Maar als je al een aantal dagen/nachten stevige hartkloppingen hebt dan begint je je toch af te vragen of je geen permanente schade hebt aangericht. Maar ik wacht het af.
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
kans daarop is heel klein..
Klik om te vergroten...

Met 3mmc kunnen we dit niet met zekerheid zeggen. Veel te weinig onderzoek rond dit spul die dat kan uitsluiten. TS is de 1ste niet met dergelijke klachten dagen na gebruik. Lijkt me niet dat 3mmc zo onschadelijk is als het lijkt voor velen. Al zeker niet als je het snuift.

HennieB zei:
Ik maak me echter een beetje zorgen dat ik mijn hart permanente schade toe heb gebracht. Zou dit kunnen? Herkent iemand deze klachten misschien?
Klik om te vergroten...

Ik heb dit meestal enkele uren na gebruik maar niet dagen erna. Je moet toch al een aanzienlijke hoeveelheid weggesnoven hebben.
Ga lekker die oxazepam halen word je sowieso een stuk kalmer van, kruip vroeg in je bed vanavond. Probeer gezond te eten en veel te drinken. In het goeie geval zouden de klachten wel moeten verdwijnen. Volg het op en indien de klachten niet verdwijnen aarzel zeker niet om de huisarts in te lichten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
HennieB zei:
Ik heb me van te voren wel ingelezen over de hoeveelheden en me daar de eerste keer ook netjes aan gehouden. De tweede keer gebeurde het echter spontaan met flink wat drank achter de kiezen dus was ik niet alert genoeg. Ik besef me ook dat ik een veel te grote hoeveelheid heb genomen en daar dan ook maar de consequenties van moet in zien. Maar als je al een aantal dagen/nachten stevige hartkloppingen hebt dan begint je je toch af te vragen of je geen permanente schade hebt aangericht. Maar ik wacht het af...
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je dat het meevalt...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Woezoe zei:
De bingeverhalen enzo doen me echt denken aan crystal meth man
Klik om te vergroten...
Bingen gebeurd net zo goed op, speed, coke en andere stims.... Crystal meth is wel andere koek, daar heb je ook zo een psychose te pakken en is 5 dagen wakker een eitje.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Bingen gebeurd net zo goed op, speed, coke en andere stims.... Crystal meth is wel andere koek, daar heb je ook zo een psychose te pakken en is 5 dagen wakker een eitje.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat t ook op andere stims gebeurd. Maar toch minder denk ik. Ik hoor bij letterlijk elk verhaal dat de gebruiker na lijn 1 niet meer kan stoppen. En ook zo'n 4/5 dagen binged.

Ik bedoel ook echt vooral de drang om bij te nemen. Op pep is dat volgensmij echt veel minder sterk, aangezien ikzelf de drang best kon weerstaan en mensen om mij heen ook. Maar met 3mmc veranderen mensen echt in gekke Tweakers die gewoon instinct driven zijn.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Woezoe zei:
Ik weet dat t ook op andere stims gebeurd. Maar toch minder denk ik. Ik hoor bij letterlijk elk verhaal dat de gebruiker na lijn 1 niet meer kan stoppen. En ook zo'n 4/5 dagen binged.

Ik bedoel ook echt vooral de drang om bij te nemen. Op pep is dat volgensmij echt veel minder sterk, aangezien ikzelf de drang best kon weerstaan en mensen om mij heen ook. Maar met 3mmc veranderen mensen echt in gekke Tweakers die gewoon instinct driven zijn.
Klik om te vergroten...
Zeker weten! Gedurende drie maanden heb ik het ook op dagelijkse basis gebruikt bij mijn vorige werkgever vanwege de uiterst hoge werkdruk. Het viel me dan nog mee dat ik er nooit op werd aangesproken, ze wisten het niet uiteraard, maar toch.

Het heeft me minstens een half jaar gekost om weer helemaal de oude te zijn.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Woezoe zei:
Ik weet dat t ook op andere stims gebeurd. Maar toch minder denk ik. Ik hoor bij letterlijk elk verhaal dat de gebruiker na lijn 1 niet meer kan stoppen. En ook zo'n 4/5 dagen binged.

Ik bedoel ook echt vooral de drang om bij te nemen. Op pep is dat volgensmij echt veel minder sterk, aangezien ikzelf de drang best kon weerstaan en mensen om mij heen ook. Maar met 3mmc veranderen mensen echt in gekke Tweakers die gewoon instinct driven zijn.
Klik om te vergroten...
Dat zijn ook wel een beetje horror verhalen, ja het is echt wel een drug die super more more more is maar dat is coke ook. Uiteindelijk komt het ook deels aan op de gebruiker.

Ik ken meerdere mensen die het wel gewoon bij een lijn of 2 kunnen houden.

Ik ben niet zo van dat demoniseren van drugs. Je ziet nu alle foute verhalen maar er zijn ook genoeg mensen die er wel mee om kunnen gaan.

Ik snap je vergelijking maar dat binge komt door de gebruiker zelf, bij methamfetamine ben je na een lijn iniedergeval 10 uur + wakker en dan heb ik het nog niet eens over meth vapen/roken.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Het eerste beetje cocaïne ooit dat ik in m’n bezit had, testte op 87%. Geen versnijdingsmiddelen. Nu was dat waarschijnlijk gewoon toeval/goed geluk, maar het kan dus zeker gebeuren. :)
Klik om te vergroten...
Dan heb je ontzettend veel geluk gehad want de meest pure cocaïne die verkrijgbaar is en eigenlijk altijd versneden wordt voor handel is 89,3%. Vrijwel de oogst dus.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Apotheker zei:
Is echt totaal niet te vergelijken hoor.... Over elke drugs is veel slechts te vinden, het is nu gewoon even 3-mmc die aan het licht komt.
Klik om te vergroten...
Even aan het licht komt?

niet alleen aan het licht komen, maar zwaar opgehemeld worden, ook hier op DF. Met al dat onverantwoordelijke gebinge van gebruikers en hier het hemels neerzetten alsof het een stoere trend is.

er zijn nu al zwaardere klachten over 3-mmc dan cocaïne en 3-mmc is amper te bestuderen omtrent lang termijn problemen en je wilt het continue goed praten lijkt het wel.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
Even aan het licht komt?

niet alleen aan het licht komen, maar zwaar opgehemeld worden, ook hier op DF. Met al dat onverantwoordelijke gebinge van gebruikers en hier het hemels neerzetten alsof het een stoere trend is.

er zijn nu al zwaardere klachten over 3-mmc dan cocaïne en 3-mmc is amper te bestuderen omtrent lang termijn problemen en je wilt het continue goed praten lijkt het wel.
Klik om te vergroten...
Ik zeg gewoon wat ik vind, net als jij.

Als jij en andere dat zo voelen dan mag dat maar ligt het echt bij jezelf.

Uiteindelijk kiezen gebruikers er zelf voor om 3-mmc en rc's te nemen en het risico die daarbij komt. Ik ben gewoon niet zo zwart+wit en kan ook vanuit een nuance ernaar kijken. Als jij dat als goed praten ervaart dan is dat prima maar dat verandert voor mij niks.

En ik zal mij eens her verdiepen, stuur maar wat wetenschappelijke bronnen waarin staat dat 3-mmc zo schadelijk is voor het hart en al helemaal in vergelijking met cocaïne.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."