Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc hartkloppingen

3mmc hartkloppingen

114 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woezoe zei:
Hoor echt alleen maar slechte dingen over 3mmc. De dingen die ik zo hoor doet me aan methamfetamine denken. Wat een troep is dat 3-mmc zeg.
Klik om te vergroten...
Is echt totaal niet te vergelijken hoor.... Over elke drugs is veel slechts te vinden, het is nu gewoon even 3-mmc die aan het licht komt.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Waar ik benieuwd naar ben; wordt de werking niet minder na een tijd gebruiken? Het zou o.a. werken op je serotonine. Elke dag xtc nemen werkt toch ook niet?
Klik om te vergroten...
Ja dat klopt, maar met 3m pas op de langere termijn. Je serotoninehuishouding kan nog relatief lang meegaan op dit goedje in tegenstelling tot xtc. Bij 3m is de werking ook meer gericht op dopamine en noradrenaline en is serotonine slechts een kleine bijkomstigheid.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Het eerste beetje cocaïne ooit dat ik in m’n bezit had, testte op 87%. Geen versnijdingsmiddelen. Nu was dat waarschijnlijk gewoon toeval/goed geluk, maar het kan dus zeker gebeuren. :)
Klik om te vergroten...
87% is niet puur. En daar zou je sowieso flink voor betaald moeten hebben, 60% was gemiddeld in 2004. Anno 2021 is dat 20% ofzo..
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Woezoe zei:
Hoor echt alleen maar slechte dingen over 3mmc. De dingen die ik zo hoor doet me aan methamfetamine denken. Wat een troep is dat 3-mmc zeg.
Klik om te vergroten...
Niks mis met meth hoor, als je het normaal gebruikt. Dus niet elke dag.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Waar ik benieuwd naar ben; wordt de werking niet minder na een tijd gebruiken?
Het zou o.a. werken op je serotonine. Elke dag xtc nemen werkt toch ook niet?

Mij verbaasde het wel dat ik het afgelopen maand elk weekend kon gebruiken met hetzelfde effect. Pas bij de derde dag gaf het niet meer dat lekkere gevoel en bleef ik er alleen maar wakker op. Maar de week erna viel het weer prima.
Klik om te vergroten...
Ja het effect word snel minder en je rot je receptoren weg, oh en je neus :)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Dat is dus waar het verschil ligt, op meth kun je door of je nou eet of niet. Maar het komt uiteindelijk neer op de persoon deels, ik kan persoonlijk niet langer als een nachtje door op de 3-mmc want dan word ik gewoon moe en werkt het niet meer. Het Serotonine gedeelte houd snel op aangezien die voorraad en receptoren veel gevoeliger zijn, wat er dan overblijft is naar mijn mening vrij saai....
Klik om te vergroten...
Doe maar eens 3-fa in oilburner. Is meer dopamine dan meth :) blijf je wel wakker hoor. Alleen geen noradrenaline dus je zit lekker chill met body high zonder dat je moet bewegen enz.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Even aan het licht komt?

niet alleen aan het licht komen, maar zwaar opgehemeld worden, ook hier op DF. Met al dat onverantwoordelijke gebinge van gebruikers en hier het hemels neerzetten alsof het een stoere trend is.

er zijn nu al zwaardere klachten over 3-mmc dan cocaïne en 3-mmc is amper te bestuderen omtrent lang termijn problemen en je wilt het continue goed praten lijkt het wel.
Klik om te vergroten...
Niet alle 3-mmc is zuiver maar ben het met je eens, 3-mmc geeft zware vaat vernauwing en dus hoge bloeddruk. En heel de dag met je serotonine spelen is neurotoxisch, heb je dalijk de parkinson versie van serotonine.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#8
HennieB zei:
Hoi allemaal,

Ik heb me bewust even een tijdje afzijdig gehouden van dit forum en het internet over het algemeen, merkte dat ik onbewust toch veel ging googelen en opzoeken. Inmiddels is het bijna 3 weken geleden dat ik de 3mmc heb gebruikt en ik begin nu pas eindelijk wat verbetering te voelen. De eerste 2 weken voelde ik me letterlijk ziek van de hartkloppingen en het zenuwachtige paniekgevoel. Ik werd er ook extreem neerslachtig van en ging veel piekeren. Ik heb toen opnieuw met mijn huisarts overlegd, ben langs geweest en kreeg niet mijn eigen arts maar een vervanger. Deze man was rijp voor zijn pensioen, ik kreeg eerst een hele preek over dat drugsgebruik niet goed is en dat het leven leuk genoeg is zonder die troep, daarna kreeg ik opnieuw oxazepam en antidepressiva. Die laatste vond ik een hele rare zet, maar ik dacht: alles om me beter te voelen. Ik ging thuis wat research doen over de antidepressiva (Paroxetine) en vond nare verhalen over heftige bijwerkingen. Bij de meeste mensen was na 6(!!!!) weken een verbetering in de stemming te merken. Ik vond dit zo niet passend voor mijn situatie en heb daarom het Landelijk Spreekuur Partydrugs gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Er zijn artsen werkzaam die bekend zijn met de lichamelijke en geestelijke gevolgen van drugs. De arts legde me uit dat je lichaam tijdens het gebruik van 3mmc (en ook andere drugs zoals speed en coke) in een 'vecht of vlucht' stand komt te staan. Je hartslag gaat omhoog, je bent alert etc etc. Bij de meeste mensen keert rust terug in het lichaam zodra de drugs uit zijn gewerkt maar bij sommige pechvogels zoals ik blijft het lichaam nog te lang in de 'vecht of vlucht' stand staan. Dit verklaard het paniekerige gevoel en de hoge hartslag. De arts verzekerde me dat dit met de tijd zal verdwijnen maar dat het lichaam tijd nodig heeft om te beseffen dat er geen gevaar dreigt en weer kalm kan worden. Ook moest ik per direct stoppen met de antidepressiva en had dit volgens haar nooit voorgeschreven mogen worden. Daarnaast heb ik de ziekte van Crohn, de arts vertelde dat dopamine, serotonine en alle andere stofjes die je verbruikt tijdens drugsgebruik worden aangemaakt (of opgenomen, weet ik niet meer zeker) in de darmen. Als je darmen ziek zijn, zoals in mijn geval, heb je dus al veel minder geluksstofjes ter beschikking en waarschijnlijk een veel langere nasleep van drugs. Dit verklaard misschien ook waarom dit niet mijn eerste heftige drugsdip is. Anyways, het is nu bijna 3 weken geleden en ik voel me sinds een paar dagen eindelijk iets kalmer en geestelijk iets stabieler. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en ontspanning te vinden. Ik merk dat 's ochtends het paniekgevoel nog wel sterk aanwezig is, en neem alleen 's ochtends nog 1 x 10 mg oxazepam, de rest van fe dag niet meer. Ik merk nu dat ik bijwerkingen begin te krijgen van de oxazepam zoals hoofdpijn, draaierig, oorsuizen. Om die reden en omdat ik bang ben voor verslaving ga ik daar dus ook mee stoppen vanaf morgen en het gewoon zelf uitvechten! Ik heb lichamelijk en geestelijk echt extreem diep gezeten de afgelopen weken maar zie eindelijk weer wat licht aan t eind van de tunnel. Dank jullie voor jullie tips, adviezen en geruststellende woorden :)
Klik om te vergroten...
Haha zei het je al je zal wss wel gegoogled hebben. Als je iets krijgt is het acuut onder invloed, aangezien je niet dagelijks gebruikte. En ik heb nooit hartkloppingen en weeg 140kg, das meestal gewoon angst en je hart kan 200 bpm aan anyways. Als het maar niet dagelijks is!
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Ik voel mijn hart enorm kloppen, die is sterk aanwezig. Dit had ik 3 jaar geleden terug niet. Ik voelde nooit mijn hart kloppen voor zover ik me herinner. Wanneer het begonnen is weet ik niet meer, maar het neemt wel vaak mijn dagelijks leven over. Het is niet altijd aanwezig, het is met periodes. Mijn hart durft vaak een "overslag" doen (het gevoel alsof hij 1 slag overslaat een enorme klop geeft om opnieuw op het juiste ritme te komen) en dit is zeer angstaanjagend. Ik grijp dan meteen naar mijn borstkas en moet eventjes bekomen. Ook heb ik veel last van hartkloppingen: ik voel een "druk" op mijn borstkas en moet diep ademhalen omdat het lastig is, alsof er een huis op mijn borstkas staat. Dit is eigenlijk de grootste mindgame in heel mijn leven, om mijzelf gerust te stellen en er proberen er in te geloven dat alles goed komt en ik niks zal krijgen. Ik heb een controle gehad bij de cardioloog, en alles was ok wat mij zeer hard verbaast. Ik moet wel zeggen dat ik iemand ben die me snel druk maakt en veel stress ervaart. Stress is een zeer vies beestje. Velen zeggen dat het allemaal tussen mijn oren zit die hartkloppingen en de last errond, maar dat is niet zo. Ook als ik in de winkel loop en er helemaal niet mee bezig ben, kan ik plots overwelmt worden met zo een overslag, waarvan ik telkens eventjes moet bekomen. Ik merk wel dat mijn lichaam in paniek slaat als ik dit voel, uit angst dat ik elk moment iets kan krijgen. Maar daar is de mindgame dan weer: ik zeg gewoon tegen mijzelf: als er iets gaat gebeuren of zou gebeuren, zal het wel gebeuren. En had ik het mss al gekregen. Bij 3mmc (vant weekend weer eens gebruikt, domme ik) heb ik ALTIJD een hartslag tussen de 150-180 en een aantal dagen erna blijft mijn hartslag redelijk hoog (90-100). Ik voel me telkens heel schuldig als ik gebruik, door mijn klachten die ik al heb. Ik voel me altijd zeer onveilig als ik het gebruik, vooral als het uitwerkt: gele handen, witte tenen en gele zool, ledematen die slapen, blauwe plekjes op de benen (en dit bij een lage dosis al) 3mmc staat erom bekend dat het cardiovasculair zou zijn.

Ik denk wel dat het er invloed op heeft. Hoe ik ermee omga heb ik hierboven al wat uitgetyped maar het is en blijft een strijd om te geloven dat er niks mis is, want zo voelt het niet. mijn ingesteldheid helpt: als er iets moet gebeuren zal het gebeuren en was het mss al lang gebeurt?
Klik om te vergroten...
Je bent hypochonder. Zit wel tussen je oren, als er iets was lag je al plat. :) ik ben ook hypochonder maar al 13 jaar, k kan mn gedachten nu gewoon verzetten. En als je hart overslaat dan ontlucht je hart stress.

ik neem in 1 dag 90mg 3-fa, 40mg 2-fma en 400mg 3-mmc, allemaal puur. Ik weeg 140 en ben niet zo gezond. Ik heb nergens last van hoor behalve spierpijn en ben moe 🙃

stress geeft zelfse reactie als amfetamines, vlucht reactie dus adrenaline en cortisol aanmaak, daarom is stress dodelijk :)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#10
HennieB zei:
daarna kreeg ik opnieuw oxazepam en antidepressiva
Klik om te vergroten...
Succes met anti depressivia afkick. Je kunt beter cognitieve gedragstherapie doen, gezond eten, wandelingetje buiten :)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jbruinsma zei:
Dit heb ik ook terwijl ik verder gelukkig geen last meer van heb gehad. Heb k nog die angst omdat ik denk dat het schadelijk / gevaarlijk was die snelle/verhoogde hartslag 3 keer over wat echt van 4 tot 10 uur duurde . ik strijd daar nu al maanden mee maar volgens mij arts was het niet gezond maar ook niet supper gevaarlijk want heb wel een ecg gehad Laten we het hopen. maar wel heel herkenbaar dit verhaal zeg! Echt waar.
Klik om te vergroten...
Hartslag is het probleem niet.. hartslag is je sterkste spier op je tong na. Het gaat om de bloed toevoer naar het hart, dus de bloeddruk, hypertensie:) als je sport heb je toch ook hoge hartslag. Mijn aller eerste hyperventilatie was van combi wiet alcohol, 199 hartslag, daarna had k 10 hyperventilaties per dag, heeft me veel therapie gekost om anders te denken.
Daarom was ik een GHB junk 🤷 haalt alle angst weg.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#12
@GHBismijnietdebaas Ik zie je ineens in heel veel topics op oude berichten reageren. Is het echt nodig elk 3-mmc topic af te stoffen?
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#13
GHBismijnietdebaas zei:
Hartslag is het probleem niet.. hartslag is je sterkste spier op je tong na. Het gaat om de bloed toevoer naar het hart, dus de bloeddruk, hypertensie:) als je sport heb je toch ook hoge hartslag. Mijn aller eerste hyperventilatie was van combi wiet alcohol, 199 hartslag, daarna had k 10 hyperventilaties per dag, heeft me veel therapie gekost om anders te denken.
Daarom was ik een GHB junk 🤷 haalt alle angst weg.
Klik om te vergroten...
Dus je wil bijvoorbeeld zeggen dat 8 tot tien uur lang verhoogde hartslag geen probleem is zegmaar?
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jbruinsma zei:
Dus je wil bijvoorbeeld zeggen dat 8 tot tien uur lang verhoogde hartslag geen probleem is zegmaar?
Klik om te vergroten...
Na een tijd wel natuurlijk. Maar heb er zelf 6 maanden mee gelopen.
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Purplext zei:
@GHBismijnietdebaas Ik zie je ineens in heel veel topics op oude berichten reageren. Is het echt nodig elk 3-mmc topic af te stoffen?
Klik om te vergroten...
Hha sorry heb zelf op nu, en ik scroll naar beneden en kijk die topics en geef gewoon info :) kraak niks af. Heb het zelf ook gekocht, maar is duidelijk 1 malig en verder niet.
Kijk niet echt naar de data 😂
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#16
GHBismijnietdebaas zei:
Na een tijd wel natuurlijk. Maar heb er zelf 6 maanden mee gelopen.
Klik om te vergroten...
6 maanden met een te hoge hartslag gelopen? Shitt en dan ook echt dat je iedere dag last had continu van een te hoge hartslag? Das nogal wat
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jbruinsma zei:
6 maanden met een te hoge hartslag gelopen? Shitt en dan ook echt dat je iedere dag last had continu van een te hoge hartslag? Das nogal wat
Klik om te vergroten...
Yep en veel nachten skippen, 6 weken terug detox bloedtest alles was goed alleen beide lever waarden waren 5 hoger. En drink geen alcohol. Maar al andere was goed. 183 cm 140kg.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
GHBismijnietdebaas zei:
Hha sorry heb zelf op nu, en ik scroll naar beneden en kijk die topics en geef gewoon info :) kraak niks af. Heb het zelf ook gekocht, maar is duidelijk 1 malig en verder niet.
Kijk niet echt naar de data 😂
Klik om te vergroten...

Nou dat verklaart al een hoop. Lekkere lulkick krijg je van dat spul he?! Is ook nog een speciaal topic voor:

https://drugsforum.nl/threads/lekker-lullen-topic.69201/

Info geven is prima, maar let alsjeblieft wel een beetje op de datum en of het nodig is in elk topic over hetzelfde onderwerp te reageren ✌🏻
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#19
GHBismijnietdebaas zei:
Yep en veel nachten skippen, 6 weken terug detox bloedtest alles was goed alleen beide lever waarden waren 5 hoger. En drink geen alcohol. Maar al andere was goed. 183 cm 140kg.
Klik om te vergroten...
Skippen deed ik hooguit 1x in de maand maar 6 maanden met een te hoge hartslag is echt lang hoor ik vond die snelle hartskag wat ik had 3 leer van 5 tot 10 uur al erg genoeg ben soms nog bang bah maar wat zei je arts dan want 6 maanden is lang joh met n versnelde hartslag damm
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Nou dat verklaart al een hoop. Lekkere lulkick krijg je van dat spul he?! Is ook nog een speciaal topic voor:

https://drugsforum.nl/threads/lekker-lullen-topic.69201/

Info geven is prima, maar let alsjeblieft wel een beetje op de datum en of het nodig is in elk topic over hetzelfde onderwerp te reageren ✌🏻
Klik om te vergroten...
Ik lul niet, geef gewoon antwoord, aangezien er veel onduidelijk was. Maar zal op datum letten 😂 maar ga even die laatste 200mg boofen aangezien mn bloeddruk 120/76 is en hartslag 96.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."