Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc hartkloppingen

3mmc hartkloppingen

114 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh p.s. permanente hartschade valt niet te herstellen, slechts te verzachten.
Hierover ga ik met niemand in discussie, doe je moeite ook zeker niet aangezien ik jaren jaar in en uit het ziekenhuis heb moeten gaan omdat mijn bloedeigen moeder hartpatiënt is en genoeg van cardiologen heb gehoord en geleerd.
H
HennieBLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag voor de tweede keer in korte tijd 3mmc gesnoven. De eerste keer maar een paar lijntjes en totaal geen kater gehad. Afgelopen zaterdag in combinatie met behoorlijk wat drank echt veel 3mmc gesnoven, sowieso meer dan een gram.

Toen ik zondag wakker werd na ongeveer 3 uurtjes slaap voelde ik me duizelig, gammel, steken op de borst. Dit vond ik passen bij de kater van drank/3mmc dus niet veel mee gedaan. Zondagavond op tijd gaan slapen en maandag na 16 uur slapen weer wakker geworden. Echter waren de steken/ hartkloppingen erger geworden. Niet zo zeer dat mijn hart heel snel klopte maar heel intensief en een heel zwaar kloppend gevoel. Ik kreeg een heel nerveus/opgejaagd gevoel van die intense hartslag. Maandag heb ik de hele dag op de bank doorgebracht omdat ik er echt ziek van was. Maandagavond weer op tijd naar bed gegaan, maar 's nachts constant badend in het zweet wakker geworden met een enorm gejaagd gevoel en drukkend gevoel op de borst. Inmiddels is het nu dinsdag en heb ik na die horrornacht mijn huisarts maar gebeld en alles verteld zoals het was. Deze denkt dat mijn lichaam gewoon even tijd nodig heeft om te herstellen en heeft me lichte oxazepam voorgeschreven om de nervositeit weg te nemen, deze kan ik vanmiddag ophalen.

Ik maak me echter een beetje zorgen dat ik mijn hart permanente schade toe heb gebracht. Zou dit kunnen? Herkent iemand deze klachten misschien?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, dat zou kunnen. Daar staat 3-MMC ook best wel om bekend. Volgens mij was hier ook iemand op het forum die clean was en met hartkloppingen bleef lopen.

Zou het goed in de gaten houden als ik jou was. In ieder geval goed eten, goed slapen en een beetje bewegen als dat lukt. Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad.

Beterschap! Ik zou voortaan wel even kijken naar de aanbevolen hoeveelheid om te snuiven/bommen en je daar aan houden...
H
HennieBLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor jullie reacties. Hier is de situatie helaas nog steeds hetzelfde. Zwaar gevoel op de borst, gevoel dat het hart heel hard moet werken. Daarnaast ook veel nachtmerries, koud zweet, duizelig, zenuwachtig gevoel. Ik heb morgen opnieuw een telefonische afspraak met de huisarts om te bepalen hoe en wat. De Oxazepam heb ik uiteindelijk niet gekregen, mijn huisarts had last minute nog overlegd met de verslavingsarts en die leek het verstandig dat er eerst even geen andere rommel bij in mijn lijf kwam. Ik ben dus benieuwd wat de huisarts morgen zegt, ik zou het zelf wel heel fijn vinden om eventuele hartschade/hartritmestoornissen o.i.d. uit te sluiten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
HennieB zei:
Bedankt voor jullie reacties. Hier is de situatie helaas nog steeds hetzelfde. Zwaar gevoel op de borst, gevoel dat het hart heel hard moet werken. Daarnaast ook veel nachtmerries, koud zweet, duizelig, zenuwachtig gevoel. Ik heb morgen opnieuw een telefonische afspraak met de huisarts om te bepalen hoe en wat. De Oxazepam heb ik uiteindelijk niet gekregen, mijn huisarts had last minute nog overlegd met de verslavingsarts en die leek het verstandig dat er eerst even geen andere rommel bij in mijn lijf kwam. Ik ben dus benieuwd wat de huisarts morgen zegt, ik zou het zelf wel heel fijn vinden om eventuele hartschade/hartritmestoornissen o.i.d. uit te sluiten.
Klik om te vergroten...
Goed dat je erachteraan gaat en er niet mee blijft lopen. Goede waarschuwing dit weer voor 3-MMC gebruikers.

Ik duim nog steeds voor je... Ben heel benieuwd
H
HennieBLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hiyou zei:
Hey hey,
Ik heb zulke klachten ook gehad na een nacht 3mmc. Dit heeft een week geduurd: hartkloppingen die heel hard bonsde en leek “overslagen” te doen. Ik maakte me ook erg zorgen en ben op dit forum beland + bij de dokter van wacht... na een week was ik van de klachten af. Ik was ook bang dat dit blijvend zou zijn. Maar gelukkig gaat dit over!
Klik om te vergroten...
Doet me toch goed dit te lezen, ondanks dat jouw geval natuurlijk niet hetzelfde hoeft te zijn als de mijne. Wat zei jouw huisarts uiteindelijk? En heb je ook een kalmerend middel o.i.d. gekregen?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#7
HennieB zei:
Doet me toch goed dit te lezen, ondanks dat jouw geval natuurlijk niet hetzelfde hoeft te zijn als de mijne. Wat zei jouw huisarts uiteindelijk? En heb je ook een kalmerend middel o.i.d. gekregen?
Klik om te vergroten...
Hij heeft een hartfilmpje genomen en zag inderdaad een hoge hartslag maar hoe langer ik op die tafel lag, hoe beter dit werd. Hij heeft me homeopathische druppeltjes meegegeven (een speciale bereiding) voor het hartritme en gemoedstoestand te stabiliseren/kalmeren... ik moet je wel zeggen dat ik periodes heb dat ik er meer last van heb, en dit al vaker gebeurt is maar dit komt ook doordat ik een persoon ben die enorm veel strest en onrust heeft. Het zit vaak ook zodanig in je hoofd, dat dit dan ook sterk aanwezig is(die hartslagen en overslagen). Als ik 3mmc gesnoven heb, heb ik er (bijna) altijd last van, tot 1/2weken erna, soms 3 weken maar dit verdwijnt meestal weer na een paar weken rustig aan te doen... ik vind het ook zeer moeilijk om te weten wanneer iets tussen je oren zit en wanneer niet omdat je het écht voelt en het niet verzonnen is. lichaam-geest is zo een complex iets. Ik ben al op hart controle geweest en toen zeiden ze dat alles goed was. En dat ik moet leren ontspannen... en alcohol moet vermijden. Ik heb 24u een bakje gedragen aan mn hart voor observatie. Toen had ik toevallig ook niks van hartkloppingen. Ik denk moesten ze dat bakje aan mij hangen de week na 3mmc dat ze wel iets zouden zien... je vermijd liever drugs die zulke klachten geven maar het is moeilijk. Ikzelf doe het ook nog af en toe, maar niet te veel. Ik heb toch wel een grote schrik van die 3mmc. Het is de enigste drugs die ik al gedaan heb waar ik lichamelijk de meeste klachten van krijg.(duizeligheid, flauwtes, hartkloppingen, blauwe plekken op mijn benen: dit bij een lage dosis! (1/4de van een gram, ongv)) ik heb ook al 2x een xanax genomen op het einde van de rit voor te kalmeren en ik kreeg 2x barstende hoofdpijn. Iemand hier een verklaring voor trouwens?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Het is de enigste drugs die ik al gedaan heb waar ik lichamelijk de meeste klachten van krijg.(duizeligheid, flauwtes, hartkloppingen, blauwe plekken op mijn benen: dit bij een lage dosis! (1/4de van een gram, ongv))
Klik om te vergroten...

Join the club. Vanaf 250 mg begint mijn lichaam ook gek te doen (lees hartkloppingen, verkleurde vingers, iets sneller duizelig) Ik vind 3mmc het niet meer waard om te gebruiken met dit soort bijwerkingen. Dit middel staat gekend voor dit soort bijwerkingen en toch wint het nog in populariteit. Ik heb al veel met MDMA gekloot maar 400 a 500mg mdma (doe ik niet meer zo'n heroische doseringen) heeft mij een heel pak minder last dan 250mg 3mmc. De mentale dip van MDMA duurt wel iets langer maar neemt niet weg dat de fysieke korte dip van 3mmc veel heftiger is.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
🐺PsyTekz zei:
Join the club. Vanaf 250 mg begint mijn lichaam ook gek te doen (lees hartkloppingen, verkleurde vingers, iets sneller duizelig) Ik vind 3mmc het niet meer waard om te gebruiken met dit soort bijwerkingen. Dit middel staat gekend voor dit soort bijwerkingen en toch wint het nog in populariteit. Ik heb al veel met MDMA gekloot maar 400 a 500mg mdma (doe ik niet meer zo'n heroische doseringen) heeft mij een heel pak minder last dan 250mg 3mmc. De mentale dip van MDMA duurt wel iets langer maar neemt niet weg dat de fysieke korte dip van 3mmc veel heftiger is.
Klik om te vergroten...
Idem hier! Ik kan echt gek doen op mdma/xtc en ik voel me tip top in orde + vind ik nog steeds de leukste drugs om te doen! De risico’s zijn dan ook veel minder riskant dan de 3mmc in mijn ogen. Met normale doseringen natuurlijk :tongueout: bij het gebruik van 3mmc voel ik me vaak in een risicogebied/onveilig... altijd blij dat ik het overleefd heb als het uitgewerkt is, haha! Ik denk dat ik het ook niet meer ga doen maar het is soms wat moeilijker omdat het in mijn omgeving zit... sinds die lockdown en corona toestanden. Wat ik dan ook niet begrijp is dat ik als enigste die klachten heb en mijn vrienden er soms 2 gram doorjagen op 3dagen zonder slapen. Ik zou echt doodgaan denk ik! Ik waarschuw hun dan ook steeds voor de gevaren maar ze trekken hun het niet aan omdat ze geen negatieve ervaringen hebben... ik ben steeds bang dat er op een dag iets gaat mislopen met 1 van hen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hiyou zei:
altijd blij dat ik het overleefd heb als het uitgewerkt is, haha!
Klik om te vergroten...

Zooo herkenbaar hahaha. Ja tijdens de piek en rush is het leuk maar na lijn 4 of 5 komt opeens dat nare gevoel. De piek verkort dan snel en de neveneffecten stijgen in vlugge vaart. Het voelt soms zelfs als een overdosis, na enkele uren is dit wel voorbij maar voelt gewoon niet lekker zoals je van de klassieke middelen wel dat standvastig leuk gevoel hebt.

Hiyou zei:
Wat ik dan ook niet begrijp is dat ik als enigste die klachten heb en mijn vrienden er soms 2 gram doorjagen op 3dagen zonder slapen
Klik om te vergroten...

Ik kon vroeger ook makkelijker doorgaan erop. Nu na 1 nacht of enkele uren ben ik er gewoon klaar mee. Ik begrijp het ook niet dat mensen dagen doorgaan op dit spul. Met speed zou ik dit perfect kunnen. Maar 3-mmc heeft gewoon geen zo'n goede eigenschappen om dagen op door te gaan.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb in een maand tijd ook te veel 3mmc gedaan in een korte tijd. Dan praat je over soms een gram per avond, meerdere keren per week.

Nu ben ik dus al een hele lang tijd van die troep af, alleen soms nog bijwerkingen.

overdag opeens mijn hart die sneller gaat slaan. Soms klopt hij heel hard ( Alsin dat je hem op je borst voelt drukken, niet de snelheid) en soms een overslag. Na werkingen zijn vooral met 3mmc nog vaak te zien bij sommige.

je hart maakt tijdens de 3mmc enorme over uren en waarschijnlijk heeft het even de tijd nodig om normaal te worden. Ook na een avondje speed kon ik de dag erna nog de snelheid van mijn hart voelen, terwijl er al 10 uur niet meer bijgenomen was.

zal je geen zorgen maken over permanente schade, alleen altijd wel even in de gaten houden.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Grappig dat dit voor iedereen anders is, ik heb nergens last van bij 3M maar bij andere uppers zoals speed en vooral coke enorme hartkloppingen/gejaagdheid etc.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ach mijn hart aan de 3mmc is een sneltrein. Sws aan speed en coke. Pilletjes juist veel minder.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Techneut zei:
speed en vooral coke enorme hartkloppingen/gejaagdheid etc.
Klik om te vergroten...

Kan aan versnijdingsmiddelen liggen. Met versneden coke en speed heb ik dit ook standaard. Met zuiver spul zijn die effecten miniem.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb ook pure coke paar keer gedaan en ging ook als een gekko ( mijn hart )
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb bij alles wat ik nasaal gebruik last van mijn hart en gaat ie tekeer
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is vooral persoonsgebonden als ik het zo lees.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Luna199263 zei:
Heb ook pure coke paar keer gedaan en ging ook als een gekko ( mijn hart )
Klik om te vergroten...
Pure cocaïne? Hoeveel %? Getest?

mensen roepen altijd pure cocaïne wat op eindstand 67% vaak maar is 🤣
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Pure cocaïne? Hoeveel %? Getest?

mensen roepen altijd pure cocaïne wat op eindstand 67% vaak maar is 🤣
Klik om te vergroten...

Het eerste beetje cocaïne ooit dat ik in m’n bezit had, testte op 87%. Geen versnijdingsmiddelen. Nu was dat waarschijnlijk gewoon toeval/goed geluk, maar het kan dus zeker gebeuren. :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Doet me volledig denken aan 3mmc.
thumb_when-youve-done-a-fat-line-and-youre-waiting-for-54063159.png

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."