Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals vs. Drugs

Research Chemicals vs. Drugs

75 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mrloverdj zei:
Thsnks voor de duideljjke uitleg!
Maar 18 uur lang, wow!
Ligt dat.aan de 6APB of de dosering? (Denk dat bijpakken weinig nut heeft?)
Klik om te vergroten...
Bijpakken was voor mij echt niet nodig. Ik heb een hele hoge tollerantie voor XTC. Soms slikte ik wel 10 pillen op een avond van +- 200mg per pil... Het werkte amper... Maar een klein beetje 6APB was voldoende om maar niet eens na te denken over bijpakken. Ben uiteraard daarna wel 2 dagen herstellende geweest van de uitwerking. Het is krachtig spul, mij iets te krachtig. Maar als je toch die XTC roes terug wil zoals de eerste keer zou je het kunnen proberen. (Op eigen risico natuurlijk).

De dosis was ook niet veel te hoog, was erg voorzichtig omdat het mijn eerste keer was.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Welnee.
Er zijn vele erkende medicijnen EN drugs, die uit een laboratorium komen.
Zoals perico oftewel sos, methamfetamine, smack, die wordt uit opium vervaardigd, en waar gebeurt dit..
En onze methadon niet te vergeten!
Enz enz...
En dat zijn echt geen rc's meer...!
Klik om te vergroten...
Dus dit... (Bijna) alle drugs worden uit een lab vervaardigd... Dat betekent mijn inziens dus niet dat het een RC is. RC's zijn mijn inziens drugs die nog geen volledige studie kennen en daardoor onverwacht kunnen reageren. Anders zouden speed etc ook onder RC's vallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volkomen juist.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bigvloei zei:
Dus dit... (Bijna) alle drugs worden uit een lab vervaardigd... Dat betekent mijn inziens dus niet dat het een RC is. RC's zijn mijn inziens drugs die nog geen volledige studie kennen en daardoor onverwacht kunnen reageren. Anders zouden speed etc ook onder RC's vallen.
Klik om te vergroten...
De naam zegt het al. In de trant van chemicaliën die nog onderzocht worden. De naam geeft het gebruiksdoel alleen niet weg.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
De naam zegt het al. In de trant van chemicaliën die nog onderzocht worden. De naam geeft het gebruiksdoel alleen niet weg.
Klik om te vergroten...
'Research chemical' is eigenlijk een marketingterm van drugsverkopers die daarmee het daadwerkelijke doel van hun bedrijvigheid, drugs verkopen aan consumenten, willen verhullen waarbij ze gebruik maken van een maas in de wet. Daarom staat er op de zakjes ook altijd 'not for human consumption' en/of 'laboratory reagent only'.

Om die reden verkies ik de term 'Nieuwe Psychoactieve Stof' (NPS), die wat neutraler is. Het nadeel van NPS is alleen weer dat het wat minder duidelijk is wat NPS'en zijn en wat niet. Research chemicals stoppen met rc zijn op het moment dat ze verboden worden. Maar een nieuwe psychoactieve stof (NPS) blijft nog nieuw als het illegaal wordt. Verschillende instanties hanteren andere indelingen wat betreft NPS. Zo zijn er instituten die ketamine een NPS noemen, wat ik een beetje gek vind aangezien het ook een goedgekeurd geneesmiddel is. Het woord 'Nieuw' in nieuwe psychoactieve stoffen kan ook misleidend zijn, omdat veel NPS al ontdekt zijn aan het begin van de 20e eeuw, maar pas in gebruik zijn geraakt in het afgelopen decennium. Het criterium voor 'nieuw' is ook een beetje nattevingerwerk. Vaak wordt ermee bedoeld een relatief korte gebruiksgeschiedenis. Maar gebrek aan farmacologisch onderzoek kan ook een criterium zijn.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
'Research chemical' is eigenlijk een marketingterm van drugsverkopers die daarmee het daadwerkelijke doel van hun bedrijvigheid, drugs verkopen aan consumenten, willen verhullen waarbij ze gebruik maken van een maas in de wet. Daarom staat er op de zakjes ook altijd 'not for human consumption' en/of 'laboratory reagent only'.

Om die reden verkies ik de term 'Nieuwe Psychoactieve Stof' (NPS), die wat neutraler is. Het nadeel van NPS is alleen weer dat het wat minder duidelijk is wat NPS'en zijn en wat niet. Research chemicals stoppen met rc zijn op het moment dat ze verboden worden. Maar een nieuwe psychoactieve stof (NPS) blijft nog nieuw als het illegaal wordt. Verschillende instanties hanteren andere indelingen wat betreft NPS. Zo zijn er instituten die ketamine een NPS noemen, wat ik een beetje gek vind aangezien het ook een goedgekeurd geneesmiddel is. Het woord 'Nieuw' in nieuwe psychoactieve stoffen kan ook misleidend zijn, omdat veel NPS al ontdekt zijn aan het begin van de 20e eeuw, maar pas in gebruik zijn geraakt in het afgelopen decennium. Het criterium voor 'nieuw' is ook een beetje nattevingerwerk. Vaak wordt ermee bedoeld een relatief korte gebruiksgeschiedenis. Maar gebrek aan farmacologisch onderzoek kan ook een criterium zijn.
Klik om te vergroten...
5 sterren voor deze post kan dat.
Ik kon even meeliften in jouw gedachtenspinsel. En je verwoord precies wat mij niet lukte in m'n kop.

Heb je die zelf bedacht?

Ik vind het een goede benaming, ook een goede kanttekening
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
5 sterren voor deze post kan dat.
Ik kon even meeliften in jouw gedachtenspinsel. En je verwoord precies wat mij niet lukte in m'n kop.

Heb je die zelf bedacht?

Ik vind het een goede benaming, ook een goede kanttekening
Klik om te vergroten...
Euhm.. zelf bedacht, nee niet echt. Het is meer een analyse van de connotatie van de twee verschillende termen zonder uiteraard een ander te plagiëren :wink:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kunnen RC'S de klassieke drugs vervangen?
De site's zijn net menukaarten.
Tenminste...als je alles begrijpt.

Het probleem is natuurlijk dat ze op de site het effect niet kunnen uitleggen.

Is er van elke drugs een RC-variant?

Een etizolam en clonazelam is duidelijk de benzo categorie. Etizolam word vergeleken met het lichte chille oxazepam,
Clonazelam is echt om te slapen,vrij potent en zwaar.
Er zijn meerdere benzo RC's . Welk verschil ervaren jullie?


Ik probeer voor mijzelf en dit topic een lijst te maken om een beetje wegwijs te worden in het RCmenu:

-Upper, downer of tripper?

-Welke categorie? (amfetamine, LSD,.Psilocybine, "MDMA" werkend op serotonine)

-effect, komt meest in de buurt van...?

-werkingsduur en kater/herstellen?

-varianten en welke waarom(blotters..poeders.. kristallen)

Ik hoop een goede lijst op te stellen met jullie hulp :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Let me know als ik een RC ben vergeten

3MMC
N Ethylexedrone
MDPHP
3CMC
2F
2FDCK
5MAPB
6APB

O DSMT
4B MAR
1CP MIPLA
6CL ADB A
1CP AL LAD
Hydroxetamine
Methallylescaline

Isoprophyl-fenidaat
MXIPR
4 ACO DET
DCK
OPCE
MDPHP

LSZ
CBD
3 MEO PCP
3D MXE
ODSMT

2FMA
2FA
4F Ritalin
3FA
2FMA
3FPM
3FEA

2FEA
4FMA

A PHP
A PIHP
NEP
HEP
3CEC
3CMC
4CMC

MX IPR
MX PR

LSZ
1P LSD
1CP MIPLA
1B LSD

Etizolam
Clonazolam
Flualprazolam
Flunitrazolam
Diclazepam
Pyrazolam
Bromazolam
Norflurazolam
Flubromazolam

*Edit* woow wat een lijst,.en een hoop zijn abracadabra voor mij, ik vraag me ook af of er geen 'dubbelen' instaan zoals: 2fa en 2fma
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Als je veel ervaring hebt , denk ik echt niet dat je op 0,50mf een hele dag later wakker word met een complete black out.

Dat lees ik het meest rond 2 mg, en/of in combinatie met andere benzo's of alcohol. En uitputting van uppers helpt ook niet mee.


Als er geen breekstrip op zit, zijn de stoffen niet 50/50 verdeeld.
Goed je wekker zetten, wat eerder naar bed en dan kan je gewoon 1 nemen.


Je hebt al een benzoverslaving gehad, clonazelam is van de benzo's denk ik het minst vergevingsgezind. Ik lees hier vaker dat er na 3 dagen wat ontwenning opkomt.

Quetiapine zou moeten werken, maar als je een benzo in huis hebt. Heeft de quetiapine mentaal al verloren zeg maar.

Want wil je het af en toe voor een nacht nemen? 10 dagen achter elkaar raad ik zeer af.
Klik om te vergroten...
Nee, alleen vannacht. Ik wil gewoon weer even flink slapen een nachtje zonder wakker te worden. Ik heb er 10 en die gaan maandenlang mee.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Thanks! 1 vd zwaardere dus. Of misschien wel het zwaarst.
Hoe zou jij het effect omschrijven en welke dosering is je favo?
Klik om te vergroten...
Het bizarre is, de tollerantie gaat zo snel... Had per ongeluk 50 stuks clona besteld afgelopen woensdag. De laatste 3 zijn voor morgen. Eerste pil ging ik out van maar nu neem ik er met gerust hart 4 a 5 PS. Merk wel dat ik dagen door de war haal. Afspraken van gister dacht ik vandaag te hebben enzo. Dit is echt link spul en bestel dit nooit meer.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
jan020 zei:
Het bizarre is, de tollerantie gaat zo snel... Had per ongeluk 50 stuks clona besteld afgelopen woensdag. De laatste 3 zijn voor morgen. Eerste pil ging ik out van maar nu neem ik er met gerust hart 4 a 5 PS. Merk wel dat ik dagen door de war haal. Afspraken van gister dacht ik vandaag te hebben enzo. Dit is echt link spul en bestel dit nooit meer.
Klik om te vergroten...
Het is ook niet getest.... We weten nog niet wat de impact op het brein is.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Het is ook niet getest.... We weten nog niet wat de impact op het brein is.
Klik om te vergroten...
Clonazolam is een combinatie van xanax en clonazepam, als het goed is is het dus een pil bestaande uit 2 erkende benzo's. Dus op zich een redelijk vertrouwd goedje alleen het word natuurlijk al afgeraden om xanax en clonazepam tegelijkertijd te gebruiken.
Clonazolam word geschat 2.5x zo potent als xanax te zijn.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echte drugs zijn veel beter. Rc's hebben voornamelijk veel bijwerkingen en echt heel verslavend. Ben er geen fan van dat dit zo legaal word verkocht.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PsychedelicMagic zei:
Echte drugs zijn veel beter. Rc's hebben voornamelijk veel bijwerkingen en echt heel verslavend. Ben er geen fan van dat dit zo legaal word verkocht.
Klik om te vergroten...
Truee, vooral de klassieke drugs blijven het beste en leukste. Mdma valt ook eigenlijk onder de rc's. Nothing like the old school🤩
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Truee, vooral de klassieke drugs blijven het beste en leukste. Mdma valt ook eigenlijk onder de rc's. Nothing like the old school🤩
Klik om te vergroten...
MDMA onder de RC's? 🤣 MDMA is na cocaïne, alcohol en wiet zo een beetje het meest gangbare in de drugswereld. Wordt al tientallen jaren gebruikt door miljoenen mensen en zijn duizenden studies over te vinden. Dit is duidelijk geen RC maar een harddrug op lijst 1 van de Opiumwet. Wordt erkend door de gehele wereld als harddrugs en dus duidelijk geen RC.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mdma kan je eigenlijk zien als 1 van de 1e RC'S voordat de term Research chemical.er überhaupt was.of bekend was geworden..dit omdat het eigenlijk een amfetamine is, maar dan een variant erop, een 'designer variant'

Correct me if i'm wrong.

Nu voldoet MDMA niet meer aan de eisen uiteraard om voor research chemical door te gaan. Maar dit is denk ik wat @Dopemonster bedoelt
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines
Klik om te vergroten...
nee, maar Bromazolam is bijna exact zoals xanax (Alprazolam)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mrloverdj zei:
Mdma kan je eigenlijk zien als 1 van de 1e RC'S voordat de term Research chemical.er überhaupt was.of bekend was geworden..dit omdat het eigenlijk een amfetamine is, maar dan een variant erop, een 'designer variant'

Correct me if i'm wrong.

Nu voldoet MDMA niet meer aan de eisen uiteraard om voor research chemical door te gaan. Maar dit is denk ik wat @Dopemonster bedoelt
Klik om te vergroten...
Precies dat dus vroeger was het een designer drug, net als dat er genoeg rc's 1 voor 1 op de opiumwet komen en als harddrugs gezien gaan worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."