Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals vs. Drugs

Research Chemicals vs. Drugs

75 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#1
johndeertrekker zei:
Bromazolam en Etizolam zijn de beste benzo RC's
Klik om te vergroten...
In welk opzicht? Clonazolam heeft mijn inziens meer overeenkomsten met Valium (diazepam) en daardoor een fijne voorkeur. Flunitrazolam is Xanax on steroids en dus een korte werkingsduur. Ik vond Etizolam maar slap in verhouding met de bovengenoemde 2 RC benzo's.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bigvloei zei:
In welk opzicht? Clonazolam heeft mijn inziens meer overeenkomsten met Valium (diazepam) en daardoor een fijne voorkeur. Flunitrazolam is Xanax on steroids en dus een korte werkingsduur. Ik vond Etizolam maar slap in verhouding met de bovengenoemde 2 RC benzo's.
Klik om te vergroten...
het ligt eraan waar je naar opzoek bent. persoonlijk hoef ik geen benzo die me in coma brengt. wat ik zoek in een benzo is een niet vermoeiend effect wat de spieren ontstpant en angsten wegneemt, Etizolam en Bromazolam hebben bij mij het meeste succes in geven waar ik naar zoek.
voor slapen moet je denken aan Clona, Flubromazolam, Flunitrazolam, Flualprazolam (deze zijn veel sterker lol)
ik gebruik het vooral recreatief soms om te slapen maar meer om bij te blowen en op te chillen
D
De KaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rc clonas om te slapen top.
Om op wakker te blijven zijn de black outs te zwaar
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bigvloei zei:
MDMA onder de RC's? 🤣 MDMA is na cocaïne, alcohol en wiet zo een beetje het meest gangbare in de drugswereld. Wordt al tientallen jaren gebruikt door miljoenen mensen en zijn duizenden studies over te vinden. Dit is duidelijk geen RC maar een harddrug op lijst 1 van de Opiumwet. Wordt erkend door de gehele wereld als harddrugs en dus duidelijk geen RC.
Klik om te vergroten...

lijk me juist dat alle drugs die in een lab zijn gemaakt (research drugs zijn)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bigvloei zei:
In welk opzicht? Clonazolam heeft mijn inziens meer overeenkomsten met Valium (diazepam) en daardoor een fijne voorkeur. Flunitrazolam is Xanax on steroids en dus een korte werkingsduur. Ik vond Etizolam maar slap in verhouding met de bovengenoemde 2 RC benzo's.
Klik om te vergroten...
Clonazelam lijkt volgens jou op diazepam vanwege de werkingsduur? Alleen ervaring met diazepam. Maar daar kan je om af te bouwen 40mg per dag slikken. Bij clonazelam schijnt 3 mg al veels te hoog te zijn.dus lijkt mij clona als inslapen niet op diazepam lijken?

Maar begrijp ik het goed dat je flunitrazolam sterker vind dan clona..alleen een korte werking(8 uur?) Welke dosering gebruik jij om te slapen?

Etizolam is inderdaad meer een 'oxaatje' even wat druk van de ketel bij spanning en een lekkere chillvibe. Meer in je hoofd dan lichaam.

Ik ben specifiek op zoek naar een rc die het dichtst in de buurt komt van diazepam qua werkingsduur.

Ben daarnaast ook benieuwd naar juist de ultieme rc benzo slaper.

Was ook benieuwd naar de ultieme chill rc benzo, maar het antwoord is waarschijnlijk etizolam


Ik heb tolerantie en weet mijn gebruik prima te reguleren..max 2 x per.week een inslaper..soms 1 x. Soms niet.maar dat is mijn maximum.

En max 4 x per week een ontspanner..bv 2 x kratom, 2 x eti.

Ivm een ziekte slik ik een lage dosering diazepam.niet voor stress. Ik mag er niet mee stoppen. Het is onderdeel van een plan om mijn spieren helpen te ontspannen.

Ik ben gewoon open en eerlijk. Arts vertrouwt me om deze reden. Tot een half jaar terug kreeg ik dus 8 stuks slaapmedicatie per maand en een stripje Ox. Ging jaren goed. Tot ik een nieuwe arts kreeg..Die zette dat per direct stop, op de diazepam na. Dat gaat via een specialist.
Maar vandaar al mijn vragen.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Clonazelam lijkt volgens jou op diazepam vanwege de werkingsduur? Alleen ervaring met diazepam. Maar daar kan je om af te bouwen 40mg per dag slikken. Bij clonazelam schijnt 3 mg al veels te hoog te zijn.dus lijkt mij clona als inslapen niet op diazepam lijken?

Maar begrijp ik het goed dat je flunitrazolam sterker vind dan clona..alleen een korte werking(8 uur?) Welke dosering gebruik jij om te slapen?

Etizolam is inderdaad meer een 'oxaatje' even wat druk van de ketel bij spanning en een lekkere chillvibe. Meer in je hoofd dan lichaam.

Ik ben specifiek op zoek naar een rc die het dichtst in de buurt komt van diazepam qua werkingsduur.

Ben daarnaast ook benieuwd naar juist de ultieme rc benzo slaper.

Was ook benieuwd naar de ultieme chill rc benzo, maar het antwoord is waarschijnlijk etizolam


Ik heb tolerantie en weet mijn gebruik prima te reguleren..max 2 x per.week een inslaper..soms 1 x. Soms niet.maar dat is mijn maximum.

En max 4 x per week een ontspanner..bv 2 x kratom, 2 x eti.

Ivm een ziekte slik ik een lage dosering diazepam.niet voor stress. Ik mag er niet mee stoppen. Het is onderdeel van een plan om mijn spieren helpen te ontspannen.

Ik ben gewoon open en eerlijk. Arts vertrouwt me om deze reden. Tot een half jaar terug kreeg ik dus 8 stuks slaapmedicatie per maand en een stripje Ox. Ging jaren goed. Tot ik een nieuwe arts kreeg..Die zette dat per direct stop, op de diazepam na. Dat gaat via een specialist.
Maar vandaar al mijn vragen.
Klik om te vergroten...
Flunitrazolam is inderdaad vele malen potenter dan clonazolam. Blackouts etc heb ik er nog nooit van gehad en wel van clonazolam. Bij clonazolam ook regelmatig dingen door elkaar gehaald (afspraken door elkaar halen of vergeten of ze vandaag of morgen zijn etc.) Flunitrazolam daarin tegen werkt maar erg kort (wakker blijven is ook veel makkelijker) maar legt je zelfs met een hoge benzo tollerantie zo plat met 0,25mg.

Daarnaast heb je met flunitrazolam veel sneller een flinke tollerantie opgebouwd waarna afkicken na zelfs 1 week al als extreem kan worden ervaren. Flunitrazolam is mijn opzicht de heftigste benzo omdat je er makkelijk veel te veel van neemt en tollerantie extreem toeneemt zelfs met incidenteel gebruik. Heb wel is 2 tot 4 weken elke dag clonazolam gehad en kon daar cold turkey mee stoppen, voor flunitrazolam moest ik na "slechts" 1 week gebruik al aan een diazepam taper worden gezet bij de psychiater omdat de afkickverschijnselen zo extreem waren! Ik ben nooit echt verward of extreem suf geweest na het spontaan stoppen met benzo's maar cold turkey stoppen met flunitrazolam na 1 week van ge(mis)bruik.

Kijk daarom extra uit met flunitrazolam en gebruik het zeker niet meer dan 1x per week om het zo veilig mogelijk te houden, beste is om deze benzo helemaal links te laten liggen.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Maar begrijp ik het goed dat je flunitrazolam sterker vind dan clona..alleen een korte werking(8 uur?) Welke dosering gebruik jij om te slapen?
Klik om te vergroten...
Zonder stimulerende middelen legt een halve pellet van 0,25mg dus 0,125mg je geheid plat indien je dat wilt. Je kan de slaap makkelijk onderdrukken en ook blackouts heb ik nog nooit gehad van dit middel ondanks dat ik "ver" over de hoge dosis ben heengegaan. Heb soms na inname van 3mmc een uur later 4 pellets genomen (ik weet het, super dom en idioot) en sliep als een roosje. Totaal geen blackouts ooit gehad. Dat is wel een groter risico met clonazolam.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bigvloei zei:
Flunitrazolam is inderdaad vele malen potenter dan clonazolam. Blackouts etc heb ik er nog nooit van gehad en wel van clonazolam. Bij clonazolam ook regelmatig dingen door elkaar gehaald (afspraken door elkaar halen of vergeten of ze vandaag of morgen zijn etc.) Flunitrazolam daarin tegen werkt maar erg kort (wakker blijven is ook veel makkelijker) maar legt je zelfs met een hoge benzo tollerantie zo plat met 0,25mg.

Daarnaast heb je met flunitrazolam veel sneller een flinke tollerantie opgebouwd waarna afkicken na zelfs 1 week al als extreem kan worden ervaren. Flunitrazolam is mijn opzicht de heftigste benzo omdat je er makkelijk veel te veel van neemt en tollerantie extreem toeneemt zelfs met incidenteel gebruik. Heb wel is 2 tot 4 weken elke dag clonazolam gehad en kon daar cold turkey mee stoppen, voor flunitrazolam moest ik na "slechts" 1 week gebruik al aan een diazepam taper worden gezet bij de psychiater omdat de afkickverschijnselen zo extreem waren! Ik ben nooit echt verward of extreem suf geweest na het spontaan stoppen met benzo's maar cold turkey stoppen met flunitrazolam na 1 week van ge(mis)bruik.

Kijk daarom extra uit met flunitrazolam en gebruik het zeker niet meer dan 1x per week om het zo veilig mogelijk te houden, beste is om deze benzo helemaal links te laten liggen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reacties. Hele uitgebreide informatie wat ik echt mee ga nemen in mijn overweging. Goed dat je waarschuwt dat deze benzo high risk addiction is. Tuurlijk is een week niet handig. Maar de afkick is dan inderdaad buiten proportie.
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Bedankt voor je reacties. Hele uitgebreide informatie wat ik echt mee ga nemen in mijn overweging. Goed dat je waarschuwt dat deze benzo high risk addiction is. Tuurlijk is een week niet handig. Maar de afkick is dan inderdaad buiten proportie.
Klik om te vergroten...
Zeker, je zou nog even mijn topic op dit forum kunnen lezen over flunitrazolam voor een gedetailleerde beschrijving van dit middel.

Juist omdat het relatief als mild wordt ervaren (mijn ervaring) zelfs met (te) hoge doseringen, en ik er nooit echt van out ben gegaan of blackouts van heb gehad doet het middel als onschuldig af. Zelfs met alcohol gebruik erbij kan ik makkelijk na een paar dagen de dosis meer dan verviervoudigen in verhouding met de hoge doseringen op psychonautwiki zonder enige neveneffecten. Ik voel er ook vrij weinig van maar slaap er echt heerlijk op. Ik hoef mijn hoofd maar op mijn kussen te leggen en ik ben weg maar als Ik wakker wil blijven is dit ook makkelijk te doen. Zelfs al heb ik net een flinke dosis 3mmc of andere uppers genomen ben ik zo weg als ik dat wil met "slechts" 1 pellet Ad 0,25mg (met hoge benzo tollerantie).

Het lijkt daarom een ideaal middel maar de afkick die ik hiervan heb ervaren van "slechts" 1 week ge(mis)bruik zijn echt extreem.

Was cold turkey gestopt, de eerste dag is te doen alleen slapen lukt bijna niet. De dag daarna was echt de hel op aarde. Ik ben een nuchter persoon met beide benen op de grond, heb veel middelen ge(mis)bruikt en heb al wel is in een afkickkliniek gezeten. Afkicken van welk middel dan ook van langdurige misbruik was vele malen makkelijker dan het stoppen met dit middel na dus 1 week van gebruik.

Daarom echt mijn waarschuwingen voor dit middel. Er is bijna niets over te vinden op het internet, zelfs niet op Engelse websites over dit middel. Er staat op erowid 1 tripreport van een jongeman die dit middel had gebruikt voor korte tijd en kwam precies overeen met wat ik voelde. Ik durfde de eerste dagen echt niets meer en lag dagen op bed (zonder te kunnen slapen) omdat ik mijn bed niet meer uit kon.

Hou het liever bij clonazolam en/of etizolam mocht je een RC benzo willen gebruiken.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bigvloei zei:
Zeker, je zou nog even mijn topic op dit forum kunnen lezen over flunitrazolam voor een gedetailleerde beschrijving van dit middel.

Juist omdat het relatief als mild wordt ervaren (mijn ervaring) zelfs met (te) hoge doseringen, en ik er nooit echt van out ben gegaan of blackouts van heb gehad doet het middel als onschuldig af. Zelfs met alcohol gebruik erbij kan ik makkelijk na een paar dagen de dosis meer dan verviervoudigen in verhouding met de hoge doseringen op psychonautwiki zonder enige neveneffecten. Ik voel er ook vrij weinig van maar slaap er echt heerlijk op. Ik hoef mijn hoofd maar op mijn kussen te leggen en ik ben weg maar als Ik wakker wil blijven is dit ook makkelijk te doen. Zelfs al heb ik net een flinke dosis 3mmc of andere uppers genomen ben ik zo weg als ik dat wil met "slechts" 1 pellet Ad 0,25mg (met hoge benzo tollerantie).

Het lijkt daarom een ideaal middel maar de afkick die ik hiervan heb ervaren van "slechts" 1 week ge(mis)bruik zijn echt extreem.

Was cold turkey gestopt, de eerste dag is te doen alleen slapen lukt bijna niet. De dag daarna was echt de hel op aarde. Ik ben een nuchter persoon met beide benen op de grond, heb veel middelen ge(mis)bruikt en heb al wel is in een afkickkliniek gezeten. Afkicken van welk middel dan ook van langdurige misbruik was vele malen makkelijker dan het stoppen met dit middel na dus 1 week van gebruik.

Daarom echt mijn waarschuwingen voor dit middel. Er is bijna niets over te vinden op het internet, zelfs niet op Engelse websites over dit middel. Er staat op erowid 1 tripreport van een jongeman die dit middel had gebruikt voor korte tijd en kwam precies overeen met wat ik voelde. Ik durfde de eerste dagen echt niets meer en lag dagen op bed (zonder te kunnen slapen) omdat ik mijn bed niet meer uit kon.

Hou het liever bij clonazolam en/of etizolam mocht je een RC benzo willen gebruiken.
Klik om te vergroten...
Duidelijk. Ik schuif direct dit middel naar mijn zwarte lijst, en zal deze info ook delen in real life als het ter sprake komt.
Dank voor de moeite om te waarschuwen!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
mitchieee zei:
lijk me juist dat alle drugs die in een lab zijn gemaakt (research drugs zijn)
Klik om te vergroten...
Welnee.
Er zijn vele erkende medicijnen EN drugs, die uit een laboratorium komen.
Zoals perico oftewel sos, methamfetamine, smack, die wordt uit opium vervaardigd, en waar gebeurt dit..
En onze methadon niet te vergeten!
Enz enz...
En dat zijn echt geen rc's meer...!
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Welnee.
Er zijn vele erkende medicijnen EN drugs, die uit een laboratorium komen.
Zoals perico oftewel sos, methamfetamine, smack, die wordt uit opium vervaardigd, en waar gebeurt dit..
En onze methadon niet te vergeten!
Enz enz...
En dat zijn echt geen rc's meer...!
Klik om te vergroten...
Dus dit... (Bijna) alle drugs worden uit een lab vervaardigd... Dat betekent mijn inziens dus niet dat het een RC is. RC's zijn mijn inziens drugs die nog geen volledige studie kennen en daardoor onverwacht kunnen reageren. Anders zouden speed etc ook onder RC's vallen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volkomen juist.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bigvloei zei:
Dus dit... (Bijna) alle drugs worden uit een lab vervaardigd... Dat betekent mijn inziens dus niet dat het een RC is. RC's zijn mijn inziens drugs die nog geen volledige studie kennen en daardoor onverwacht kunnen reageren. Anders zouden speed etc ook onder RC's vallen.
Klik om te vergroten...
De naam zegt het al. In de trant van chemicaliën die nog onderzocht worden. De naam geeft het gebruiksdoel alleen niet weg.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
De naam zegt het al. In de trant van chemicaliën die nog onderzocht worden. De naam geeft het gebruiksdoel alleen niet weg.
Klik om te vergroten...
'Research chemical' is eigenlijk een marketingterm van drugsverkopers die daarmee het daadwerkelijke doel van hun bedrijvigheid, drugs verkopen aan consumenten, willen verhullen waarbij ze gebruik maken van een maas in de wet. Daarom staat er op de zakjes ook altijd 'not for human consumption' en/of 'laboratory reagent only'.

Om die reden verkies ik de term 'Nieuwe Psychoactieve Stof' (NPS), die wat neutraler is. Het nadeel van NPS is alleen weer dat het wat minder duidelijk is wat NPS'en zijn en wat niet. Research chemicals stoppen met rc zijn op het moment dat ze verboden worden. Maar een nieuwe psychoactieve stof (NPS) blijft nog nieuw als het illegaal wordt. Verschillende instanties hanteren andere indelingen wat betreft NPS. Zo zijn er instituten die ketamine een NPS noemen, wat ik een beetje gek vind aangezien het ook een goedgekeurd geneesmiddel is. Het woord 'Nieuw' in nieuwe psychoactieve stoffen kan ook misleidend zijn, omdat veel NPS al ontdekt zijn aan het begin van de 20e eeuw, maar pas in gebruik zijn geraakt in het afgelopen decennium. Het criterium voor 'nieuw' is ook een beetje nattevingerwerk. Vaak wordt ermee bedoeld een relatief korte gebruiksgeschiedenis. Maar gebrek aan farmacologisch onderzoek kan ook een criterium zijn.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
'Research chemical' is eigenlijk een marketingterm van drugsverkopers die daarmee het daadwerkelijke doel van hun bedrijvigheid, drugs verkopen aan consumenten, willen verhullen waarbij ze gebruik maken van een maas in de wet. Daarom staat er op de zakjes ook altijd 'not for human consumption' en/of 'laboratory reagent only'.

Om die reden verkies ik de term 'Nieuwe Psychoactieve Stof' (NPS), die wat neutraler is. Het nadeel van NPS is alleen weer dat het wat minder duidelijk is wat NPS'en zijn en wat niet. Research chemicals stoppen met rc zijn op het moment dat ze verboden worden. Maar een nieuwe psychoactieve stof (NPS) blijft nog nieuw als het illegaal wordt. Verschillende instanties hanteren andere indelingen wat betreft NPS. Zo zijn er instituten die ketamine een NPS noemen, wat ik een beetje gek vind aangezien het ook een goedgekeurd geneesmiddel is. Het woord 'Nieuw' in nieuwe psychoactieve stoffen kan ook misleidend zijn, omdat veel NPS al ontdekt zijn aan het begin van de 20e eeuw, maar pas in gebruik zijn geraakt in het afgelopen decennium. Het criterium voor 'nieuw' is ook een beetje nattevingerwerk. Vaak wordt ermee bedoeld een relatief korte gebruiksgeschiedenis. Maar gebrek aan farmacologisch onderzoek kan ook een criterium zijn.
Klik om te vergroten...
5 sterren voor deze post kan dat.
Ik kon even meeliften in jouw gedachtenspinsel. En je verwoord precies wat mij niet lukte in m'n kop.

Heb je die zelf bedacht?

Ik vind het een goede benaming, ook een goede kanttekening

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."