Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch Chemicals vs. Drugs

Research Chemicals vs. Drugs

75 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bigvloei zei:
In welk opzicht? Clonazolam heeft mijn inziens meer overeenkomsten met Valium (diazepam) en daardoor een fijne voorkeur. Flunitrazolam is Xanax on steroids en dus een korte werkingsduur. Ik vond Etizolam maar slap in verhouding met de bovengenoemde 2 RC benzo's.
Klik om te vergroten...
het ligt eraan waar je naar opzoek bent. persoonlijk hoef ik geen benzo die me in coma brengt. wat ik zoek in een benzo is een niet vermoeiend effect wat de spieren ontstpant en angsten wegneemt, Etizolam en Bromazolam hebben bij mij het meeste succes in geven waar ik naar zoek.
voor slapen moet je denken aan Clona, Flubromazolam, Flunitrazolam, Flualprazolam (deze zijn veel sterker lol)
ik gebruik het vooral recreatief soms om te slapen maar meer om bij te blowen en op te chillen
D
De KaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rc clonas om te slapen top.
Om op wakker te blijven zijn de black outs te zwaar
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bigvloei zei:
MDMA onder de RC's? 🤣 MDMA is na cocaïne, alcohol en wiet zo een beetje het meest gangbare in de drugswereld. Wordt al tientallen jaren gebruikt door miljoenen mensen en zijn duizenden studies over te vinden. Dit is duidelijk geen RC maar een harddrug op lijst 1 van de Opiumwet. Wordt erkend door de gehele wereld als harddrugs en dus duidelijk geen RC.
Klik om te vergroten...

lijk me juist dat alle drugs die in een lab zijn gemaakt (research drugs zijn)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bigvloei zei:
In welk opzicht? Clonazolam heeft mijn inziens meer overeenkomsten met Valium (diazepam) en daardoor een fijne voorkeur. Flunitrazolam is Xanax on steroids en dus een korte werkingsduur. Ik vond Etizolam maar slap in verhouding met de bovengenoemde 2 RC benzo's.
Klik om te vergroten...
Clonazelam lijkt volgens jou op diazepam vanwege de werkingsduur? Alleen ervaring met diazepam. Maar daar kan je om af te bouwen 40mg per dag slikken. Bij clonazelam schijnt 3 mg al veels te hoog te zijn.dus lijkt mij clona als inslapen niet op diazepam lijken?

Maar begrijp ik het goed dat je flunitrazolam sterker vind dan clona..alleen een korte werking(8 uur?) Welke dosering gebruik jij om te slapen?

Etizolam is inderdaad meer een 'oxaatje' even wat druk van de ketel bij spanning en een lekkere chillvibe. Meer in je hoofd dan lichaam.

Ik ben specifiek op zoek naar een rc die het dichtst in de buurt komt van diazepam qua werkingsduur.

Ben daarnaast ook benieuwd naar juist de ultieme rc benzo slaper.

Was ook benieuwd naar de ultieme chill rc benzo, maar het antwoord is waarschijnlijk etizolam


Ik heb tolerantie en weet mijn gebruik prima te reguleren..max 2 x per.week een inslaper..soms 1 x. Soms niet.maar dat is mijn maximum.

En max 4 x per week een ontspanner..bv 2 x kratom, 2 x eti.

Ivm een ziekte slik ik een lage dosering diazepam.niet voor stress. Ik mag er niet mee stoppen. Het is onderdeel van een plan om mijn spieren helpen te ontspannen.

Ik ben gewoon open en eerlijk. Arts vertrouwt me om deze reden. Tot een half jaar terug kreeg ik dus 8 stuks slaapmedicatie per maand en een stripje Ox. Ging jaren goed. Tot ik een nieuwe arts kreeg..Die zette dat per direct stop, op de diazepam na. Dat gaat via een specialist.
Maar vandaar al mijn vragen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Kunnen RC'S de klassieke drugs vervangen?
De site's zijn net menukaarten.
Tenminste...als je alles begrijpt.

Het probleem is natuurlijk dat ze op de site het effect niet kunnen uitleggen.

Is er van elke drugs een RC-variant?

Een etizolam en clonazelam is duidelijk de benzo categorie. Etizolam word vergeleken met het lichte chille oxazepam,
Clonazelam is echt om te slapen,vrij potent en zwaar.
Er zijn meerdere benzo RC's . Welk verschil ervaren jullie?


Ik probeer voor mijzelf en dit topic een lijst te maken om een beetje wegwijs te worden in het RCmenu:

-Upper, downer of tripper?

-Welke categorie? (amfetamine, LSD,.Psilocybine, "MDMA" werkend op serotonine)

-effect, komt meest in de buurt van...?

-werkingsduur en kater/herstellen?

-varianten en welke waarom(blotters..poeders.. kristallen)

Ik hoop een goede lijst op te stellen met jullie hulp :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Let me know als ik een RC ben vergeten

3MMC
N Ethylexedrone
MDPHP
3CMC
2F
2FDCK
5MAPB
6APB

O DSMT
4B MAR
1CP MIPLA
6CL ADB A
1CP AL LAD
Hydroxetamine
Methallylescaline

Isoprophyl-fenidaat
MXIPR
4 ACO DET
DCK
OPCE
MDPHP

LSZ
CBD
3 MEO PCP
3D MXE
ODSMT

2FMA
2FA
4F Ritalin
3FA
2FMA
3FPM
3FEA

2FEA
4FMA

A PHP
A PIHP
NEP
HEP
3CEC
3CMC
4CMC

MX IPR
MX PR

LSZ
1P LSD
1CP MIPLA
1B LSD

Etizolam
Clonazolam
Flualprazolam
Flunitrazolam
Diclazepam
Pyrazolam
Bromazolam
Norflurazolam
Flubromazolam

*Edit* woow wat een lijst,.en een hoop zijn abracadabra voor mij, ik vraag me ook af of er geen 'dubbelen' instaan zoals: 2fa en 2fma
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MrJunkieXL zei:
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines
Klik om te vergroten...
Thanks! 1 vd zwaardere dus. Of misschien wel het zwaarst.
Hoe zou jij het effect omschrijven en welke dosering is je favo?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor xtc/mdma kan je 5-MAPB gebruiken.
Voor benzo's heb je een hele waslijst aan rc's maar ik gebruik Clonazolam.
Psychedelic's: heb je LSD en de RC is 1P-LSD of truffels zijn 4-HO-MET in RC.
Disso's zoals Ketamine, heb je O-pce, 2fdck, 3-meo-pcp/pce.

Er zijn nog zoveel rc's maar de echte drugs blijven de beste.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind clonazolam maar link spull lol
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#11
RC's zijn -wat mij betreft allemaal- inferieure versies van het origineel.
En regelmatig onnodig toxisch gemaakt door met de atomen te draaien/spelen/ weghalen/toevoegen, puur en alleen om een opiumwet te foppen.

Waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben zijn de benzo's die nu als RC verkocht worden.
En dan vooral de reden waarom ze nooit op de markt zijn gekomen.
Veelal gesynthetiseerd in de 60's en 70's van de vorige eeuw door big pharma, denk dan aan de hele grote jongens, Hoffman-La Roche, Janssen etc.
Dit soort bedrijven testen uitvoerig want het is hun core-business, ten eerste moet je zoveel mogelijk gebruiksdoeleinden zien te vinden voor een stof, en ten tweede moet je zeker weten dat deze veilig is; Het moet ten slotte veel geld opleveren , en geen geld gaan kosten.
Ze willen geen rechtzaken / schadevergoedingen gaan betalen omdat er te weinig research is gedaan naar vervelende (korte/lange termijn) bijwerkingen, (zoek maar eens op 'Softenon')

B.v. Clonazolam was begin jaren '70 de veelbelovenste uit een hele reeks nieuwe stoffen (wikipedia) maar toch is deze nooit op de markt gekomen.
Waarom? wat weet de big pharma wat wij niet weten?
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
vader zei:
B.v. Clonazolam was begin jaren '70 de veelbelovenste uit een hele reeks nieuwe stoffen (wikipedia) maar toch is deze nooit op de markt gekomen.
Waarom? wat weet de big pharma wat wij niet weten?
Klik om te vergroten...
He leest de eerste zin en veder niet, huh?
"Clonazolam is reported to be highly potent, and concerns have been raised that clonazolam and flubromazolam in particular may pose comparatively higher risks than other designer benzodiazepines, due to their ability to produce strong sedation and amnesia at oral doses of as little as 0.5 mg.[8]"
Is gewoon te sterk en gevaarlijk. Ze hadden geen redenen om zulke stoffen te verkopen, er waren genoeg andere, minder gevaarlijke benzos.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
Ik vind clonazolam maar link spull lol
Klik om te vergroten...
Viel die te heavy voor je?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er zijn natuurlijk ook RC's waar geen 'reguliere' drug mee te vergelijken is.

Bijvoorbeeld MXE, 5-MeO-MiPT, DOC of aMT. Natuurlijk vallen ze binnen een familie van stoffen maar ze zijn toch erg uniek. Ik ben persoonlijk blij dat ik ze heb kunnen proberen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarschijnlijk doet Clonazolam het daarom zo goed als RC. Geschikt voor hoge tolerantie en om na uppers toch te kunnen slapen.
cutepool zei:
He leest de eerste zin en veder niet, huh?
"Clonazolam is reported to be highly potent, and concerns have been raised that clonazolam and flubromazolam in particular may pose comparatively higher risks than other designer benzodiazepines, due to their ability to produce strong sedation and amnesia at oral doses of as little as 0.5 mg.[8]"
Is gewoon te sterk en gevaarlijk. Ze hadden geen redenen om zulke stoffen te verkopen, er waren genoeg andere, minder gevaarlijke benzos.
Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
KlaasVaak zei:
Er zijn natuurlijk ook RC's waar geen 'reguliere' drug mee te vergelijken is.

Bijvoorbeeld MXE, 5-MeO-MiPT, DOC of aMT. Natuurlijk vallen ze binnen een familie van stoffen maar ze zijn toch erg uniek. Ik ben persoonlijk blij dat ik ze heb kunnen proberen.
Klik om te vergroten...
Zou je er wat over willen vertellen?
Voor mij is het echt Russisch.
Welk effect hadden ze , (ik weet ook niet of het uppers of trippers zijn bv) en welke dosering (moet je bijpakken of duurt het effect uren?

MXE
5 MEO.MIPT
DOC
AMT

Thanks alvast!!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Viel die te heavy voor je?
Klik om te vergroten...
Ja...
Maar dan wel waarschijnlijk deels door mijn fout.

Had de 2 weken daarvoor dagelijks etizolam gedaan en heb rond het einde van de binge mijn clonazolam pas aangeraakt.
0.5mg was vrij mild zelfde voor 1mg dus dacht dat ik 2.25mg wel kon handelen...
Uiteraard als de laatste dosis die ik zou nemen waarna ik zou stoppen.

Blacked out werd wakker en alles voelde gwn niet goed.
Zwaar rebound effect...
Psychotisch trillen angst het hele pakketje zeg maar.

Duurde gelukkig maar 3-4 dagen in totaal en niet de paar weken die benzo afkick normaal heeft...
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mrloverdj zei:
Zou je er wat over willen vertellen?
Voor mij is het echt Russisch.
Welk effect hadden ze , (ik weet ook niet of het uppers of trippers zijn bv) en welke dosering (moet je bijpakken of duurt het effect uren?

MXE
5 MEO.MIPT
DOC
AMT

Thanks alvast!!
Klik om te vergroten...
Ik weet dat 5-meo-mipt mij een behoorlijke bodyload gaf, vele malen meer dan lsd, en geen visuals. Na een paar uur gaat dat over en ben je heel relaxed. Je hebt aan 10-15mg echt meer dan genoeg(oraal). Ik heb het nog niet gerookt.
v
vaderLid
01-01-2024, 00:00
#19
cutepool zei:
He leest de eerste zin en veder niet, huh?
"Clonazolam is reported to be highly potent, and concerns have been raised that clonazolam and flubromazolam in particular may pose comparatively higher risks than other designer benzodiazepines, due to their ability to produce strong sedation and amnesia at oral doses of as little as 0.5 mg.[8]"
Is gewoon te sterk en gevaarlijk. Ze hadden geen redenen om zulke stoffen te verkopen, er waren genoeg andere, minder gevaarlijke benzos.
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat mijn moeder in de jaren '80 seresta's (was volgens mij oxazepam ofzo) kreeg om te slapen, binnen een paar maanden zat ze op 6x haar begindosis. Toen dat ook niet meer hielp kreeg ze van de huisarts Rohypnol voorgeschreven.
Ze was gewend om haar dosis een half uur voor het slapen gaan in te nemen, dus ze deed dat ook met die Rohypnol.
Ik heb mijn moeder toen van de trap zien flikkeren, 15 treden.
Ambulance gebeld en aan huis gehad, moeders is toen nagekeken maar hoefde niet mee.
Volgende dag snapte ze niet hoe ze aan al die blauwe plekken kwam.
Toen ik over de ambulance begon dacht ze dat ik een grapje maakte.

Dus ja, er zijn wel meer stoffen met veel te zware (bij)werkingen die wél gewoon op de markt zijn gekomen ( en nog steeds zijn )
Ik denk dat er veel meer factoren meespelen, kan natuurlijk zijn dat het te giftig is op de lange termijn, of bij enkelen voor toevallen zorgt, of één of ander syndroom van 'X' ( vul maar wat in) afwijkingen in je bloedwaardes die je niet wilt hebben enz. enz. enz.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
Voor xtc/mdma kan je 5-MAPB gebruiken.
Voor benzo's heb je een hele waslijst aan rc's maar ik gebruik Clonazolam.
Psychedelic's: heb je LSD en de RC is 1P-LSD of truffels zijn 4-HO-MET in RC.
Disso's zoals Ketamine, heb je O-pce, 2fdck, 3-meo-pcp/pce.

Er zijn nog zoveel rc's maar de echte drugs blijven de beste.
Klik om te vergroten...
Heb je bij 5 MAPB net zoals XTC ook die kater?
Dat je brein even moet herstellen, aanslag op je serotonine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."