Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDuidelijkheid 3mmc

Duidelijkheid 3mmc

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal. Ik had wat vraagjes wat betreft 3mmc:

Geeft het een grote kater? Ik hoor hier verschillende dingen over. Maar ik hoef er geen xtc kater van. Ik ben van plan gewoon bescheiden te nemen. Niet meer dan 100mg per keer en niet meer dan 100mg totaal.

Hoelang daarna kan ik niet slapen?
Is het echt gevaarlijk? Ik weet dat het een research chemical is dus dat het nog redelijk onbekend is, maar om het zomaar te zeggen gevaarlijker dan xtc?
Hoe pakt 't uit voor de avond als ik het buiten inneem?

Alvast bedankt
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Albertospaghetti zei:
Is het echt gevaarlijk? Ik weet dat het een research chemical is dus dat het nog redelijk onbekend is, maar om het zomaar te zeggen gevaarlijker dan xtc?
Klik om te vergroten...
Alle drugs zijn gevaarlijk, daar moet je zelf een (bij voorkeur geïnformeerde) afweging in maken. Ik raad steevast het gebruik van tabak, alcohol en benzodiazepines af.

3-MMC staat bekend als relatief compulsief en belast het serotonine huishouden in aanzienlijke mate.
Albertospaghetti zei:
Hoe pakt 't uit voor de avond als ik het buiten inneem?
Klik om te vergroten...
Als het regent word je nat.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Albertospaghetti zei:
Geeft het een grote kater?
Klik om te vergroten...
Ligt eraan hoe veel je neemt. Maar bij 100mg max valt het wel mee denk ik. De cravings zijn wel aardig sterk dus succes daarmee.
Albertospaghetti zei:
Hoelang daarna kan ik niet slapen?
Klik om te vergroten...
Denk zon 4-6 uur nadat de piek voorbij is. Met een benzo sneller uiteraard.

Albertospaghetti zei:
Is het echt gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Dat valt lastig te zeggen. Er is nog maar weinig onderzoek naar gedaan. Het heeft iig wel aardig wat misbruikpotentie, door de sterke cravings.

Albertospaghetti zei:
om het zomaar te zeggen gevaarlijker dan xtc?
Klik om te vergroten...
Het slurpt in ieder geval serotonine. Ik zou het net als mdma behandelen, dus minimaal 2 maanden pauze.
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#4
100mg vind ik echt te weinig tenzij je 45kg weegt. Dan heb je een net niet ervaring met als risico dat je op 1 avond het hele zakje opvreet. Gewoon 2,5 mg/kg lichaamsgewicht en de rest achter slot en grendel. Zo heb je een fatsoenlijke trip en is het niet zonde van je serotonine pauze. Een kater heb ik van 1 zo'n dosis nog niet gehad, iets wat ik van mdma wel heb.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik snap de craving reacties echt niet.
Heb het 3x geprobeerd, eerste keer nasaal 2x80mg dan nasaal 80 oraal 100 en dan 100 100 oraal. Vond het echt zwak qua effect maar zeker merkbaar.
Ik vond het eerder lijken op relatine zonder rebound.
En van craving was ook zeker geen spraken.
Mss ligt het het aan mij hoor , heb alleen benzo craving of speed craving.
Base kan ik gwn 5 puffen nemen en stoppen..
Mss is 3mmc gwn niets voor mij.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind 100mg totaal wel erg weinig hoor. Dan ga je sowieso niet heel veel effect merken den ik. En dan is het zonde als je het daarna maanden niet meer kunt gebruiken omdat het wel effect heeft op je serotonine. Zelf gebruikte ik wel minimaal 200mg. De kater verschilt bij mij, ligt er ook aan hoe gezond ik ervoor en erna bezig ben. Heb 1 keer wel echt een flinke kater gehad die bijna een week duurde. Die was echt erger dan na MDMA. Maar soms ook helemaal geen kater en de volgende dag gewoon mn dingen doen die ik moest doen.

Ik heb het ook gewoon buiten gebruikt op een festival in de stad met podia buiten, maakt voor mij geen verschil of ik het binnen of buiten gebruik.
Je kunt er wel last van vaatproblemen van krijgen, dus dat je handen of armen blauw kleuren. Maar dat trekt de volgende dag wel weer weg. En de cravings moet je dus wel mee opletten als je het nasaal gebruikt. Want dan neem je toch al snel meer dan de bedoeling was.

Wanneer jij weer kunt slapen weet ik niet. Als ik zoiets heb gebruikt dan sla ik gewoon de hele nacht over en probeer ik het pas de volgende avond weer. Dus ik heb geen idee of het na 4-6 weer al zou lukken weer bijvoorbeeld.
D
DutchBargainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is voor mij wel na 1,5/2uur voorbij met een piek na 20-30 min. Ik heb nu 3MMC pellets van 150 mg en als ik daar 2 van neem, ben ik wel 3/4 uur zoek alleen dat is inclusief de opkomst van toch wel 45 min.

[img width=300 height=300 cacheid=00164f470032704985dbe2a71a02f04b5b]https://researchchempro.nl/wp-content/uploads/2020/03/ok-geel-emoticon-stripfiguur-grappig-3mmc-kopen-3-mmc-kopen-cartoon-300x300.jpg[/img]
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jmths zei:
Alle drugs zijn gevaarlijk, daar moet je zelf een (bij voorkeur geïnformeerde) afweging in maken. Ik raad steevast het gebruik van tabak, alcohol en benzodiazepines af.

3-MMC staat bekend als relatief compulsief en belast het serotonine huishouden in aanzienlijke mate.

Als het regent word je nat.
Klik om te vergroten...
Geld dit ook voor nicotine en snus?
Snus specifiek lijkt een relatief veilig alternatief op tabak dat een algeheel andere en betere ervaring geeft imo.

En nicotine op zichzelf vind ik persoonlijk een hele fijne milde stimulant voor productieve doeleinden icm caffeine.

Ook vind ik pure nicotine en snus(in mindere Maten dan pure nic) een heel stuk minder verslavend.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met de 3mmc kan je elke keer terug kom op je piek Je voelt dat het effect milder is, pak je weer een bommtje 3mmc en je gaat weer super hard.
Dat maakt het ook super verslavend, dat elke x bijpakken.
Zo zat ik bijna op een op bijna 1g 3mmc . Kater is ook pitig.

Succes
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
3-MMC heeft voor- en nadelen. Aan de ene kant blijf je best helder en niet heel zienderogen onder invloed. Aan de andere kant krijg je best wel sterke cravings, dus je wil de hele tijd meer gebruiken.

3-MMC knijpt de bloedvaten sterk samen. Dat heeft in Nederland nog niet tot ernstige gezondheidsincidenten geleid, maar zoiets is wel goed mogelijk. Zeker als je al klachten hebt met de doorbloeding dan zou je er zomaar een hartinfarct, beroerte, embolie of necrose (sterfte van weefsel door zuurstoftekort) van kunnen krijgen.

De kater die je ervan krijgt valt wel mee. Maar dat kan ook een valkuil zijn. Je voelt niet echt welke schade je hebt aangericht.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Op deze pagina staat allerlei handige info over 3-MMC opgesomd.

www.changingperspective.info

3-MMC Veelgestelde vragen (F.A.Q.) - Changing Perspective

3-MMC is een vrij nieuwe stof die de afgelopen jaren steeds bekender is geworden. Je wordt er wakker, praterig en soms geil van.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
N
NystagmusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ervaar bij 3mmc minder helderheid dan bv bij 4fa. Vooral na de piek ervaar ik een soort van verstrooidheid. Zeker na een redose is fatsoenlijk gesprek niet meer mogelijk vind ik.
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Albertospaghetti zei:
Hallo allemaal. Ik had wat vraagjes wat betreft 3mmc:

Geeft het een grote kater? Ik hoor hier verschillende dingen over. Maar ik hoef er geen xtc kater van. Ik ben van plan gewoon bescheiden te nemen. Niet meer dan 100mg per keer en niet meer dan 100mg totaal.

Hoelang daarna kan ik niet slapen?
Is het echt gevaarlijk? Ik weet dat het een research chemical is dus dat het nog redelijk onbekend is, maar om het zomaar te zeggen gevaarlijker dan xtc?
Hoe pakt 't uit voor de avond als ik het buiten inneem?

Alvast bedankt
Klik om te vergroten...
Hoe wil je het nemen ?
Snuiven of bommen
Ik heb op allebij de manieren al geprobeerd bij bommen duurt langer en vindt ik moeilijker bij te pakken. Dan pak je snel te veel.
Bij snuiven (brand heel erg) vindt ik zelf fijner kun je ook elke keer kleine beetjes bij pakken.
Alleen heb je dan sneller de neiging om wat bij te pakken.

Nu ik het verschil ken tussen 3mmc en 4mmc wil ik nooit meer 3mmc wat heb ik mij soms kut gevoeld. Volgende dag moeite met eten niet kunnen slapen erg down gevoel.

Gevoel zelf is zeker fijn maar neem liever niet te veel dan snap je het niet meer.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Geld dit ook voor nicotine en snus?
Klik om te vergroten...
Nicotine is op zichzelf niet schadelijk mits niet al te extreem gedoseerd maar is wel verslavend.


Snuif tabak is vrij gezond wanneer je het vergelijkt met het roken van tabak waar ingeademde as het voornaamste gezondheidsrisico vormt.
Alleen een beetje vies wanneer je weer plantmateriaal uit je neus moet snuiten. Goede vraag en nuance, deze podcast van Hamilton gaat toevallig vrij gedetailleerd in op die vraag.

Mijn interesse naar snuiftabak was toevallig recent ook gepiekt, waar haal je snuiftabak zoal vandaan als ik vragen mag?

Kan studie gerelateerd een interessant alternatief op methylfenidaat (Ritalin) wezen gok ik.
Nystagmus zei:
Ik ervaar bij 3mmc minder helderheid dan bv bij 4fa. Vooral na de piek ervaar ik een soort van verstrooidheid. Zeker na een redose is fatsoenlijk gesprek niet meer mogelijk vind ik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit ook grotendeels komt doordat 3-MMC zich veel lastiger laat doseren van 4-FA.

Zelf bereide ik vroeger kleine capsules met 100mg 3-MMC per stuk en dan doseerde ik er 4 ofso ieder om het anderhalf ongeveer.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nystagmus zei:
Ik ervaar bij 3mmc minder helderheid dan bv bij 4fa. Vooral na de piek ervaar ik een soort van verstrooidheid. Zeker na een redose is fatsoenlijk gesprek niet meer mogelijk vind ik.
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem je dan? Zit nu op 225 oraal en ben haarscherp...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
Nicotine is op zichzelf niet schadelijk mits niet al te extreem gedoseerd maar is wel verslavend.


Snuif tabak is vrij gezond wanneer je het vergelijkt met het roken van tabak waar ingeademde as het voornaamste gezondheidsrisico vormt.
Alleen een beetje vies wanneer je weer plantmateriaal uit je neus moet snuiten. Goede vraag en nuance, deze podcast van Hamilton gaat toevallig vrij gedetailleerd in op die vraag.

Mijn interesse naar snuiftabak was toevallig recent ook gepiekt, waar haal je snuiftabak zoal vandaan als ik vragen mag?

Kan studie gerelateerd een interessant alternatief op methylfenidaat (Ritalin) wezen gok ik.

Ik denk dat dit ook grotendeels komt doordat 3-MMC zich veel lastiger laat doseren van 4-FA.

Zelf bereide ik vroeger kleine capsules met 100mg 3-MMC per stuk en dan doseerde ik er 4 ofso ieder om het anderhalf ongeveer.
Klik om te vergroten...
Snuif tabak haal ik lokaal bij een tabaks speciaal zaak.
Het is ook vrij verkrijgbaar online.
Ik zou gewoon een mail sturen naar je lokale speciaalzaak met de vraag of gewoon online bestellen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het verbaasd mij dat mensen zeggen dat ze 100 mg weinig vinden terwijl ik aan 100 a 120 mg echt wel genoeg heb. Misschien ligt het aan mijn weegschaal die niet helemaal klopt..
B
BigvloeiLid
01-01-2024, 00:00
#18
whitesugar zei:
Het verbaasd mij dat mensen zeggen dat ze 100 mg weinig vinden terwijl ik aan 100 a 120 mg echt wel genoeg heb. Misschien ligt het aan mijn weegschaal die niet helemaal klopt..
Klik om te vergroten...
Heb ook een weegschaal die afweegt op 0,001gr en bij 90mg (oraal) ervaar ik wel degelijk een effect. Dit is dan een relatief mild effect maar wel de stimulans die ik verwacht. Met deze dosis kan ik nog normaal functioneren en valt het niemand op dat ik onder invloed ben.

Neem ik een sterke dosis (180mg) oraal opgelost in mijn drinken dan is het een ander verhaal. Zicht wordt wazig, kaken gaan klapperen en trillend zicht. Dan is het ook duidelijk dat ik onder invloed ben. Pupillen worden groot en voel me echt "strak" staan.

Het ligt er dus aan wat je voorkeur heeft. Ik ga liever voor de wat lagere dosering waarin ik nog "normaal" overkom.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van 100 mg had ik lichamelijk weinig kater. Mentaal wel een paar dagen. JaXD ik splits tegenwoordig mijn kater in 2e .Oke (edit: de metale cravings bedoel ik.) cravings zijn wel serieus hoor, maar ligt er maar net aan hoe gevoelig je er voor bent denk ik.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
en het verschilt ook per mens hoe het werkt
ik bedoel ik begin vaak met een startdosis van 1x pellet van 180mg en nu tegenwoordig nog 1 a 2 keer bijnemen en kreeg er helemaal geen klapperende tanden van en de kater erna voelt veel minder erg dan met 5MAPB

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."