Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC bloeddruk

3-MMC bloeddruk

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ot :

Nooit een te hoge bloeddruk noch hoge hartslag gehad op 3mmc eigenlijk.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me heen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
075F4A03-B504-4B6A-86F1-45C4488C991A.jpeg
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
op korte termijn een hoge bloeddruk hebben valt wel mee, pas als je op lange termijn een hoge bloeddruk hebt kan het schadelijk zijn. mijn bloeddruk was een keer gemeten niet schrikken over de 200. gewoonlijk zou je dan met spoed naar het ziekenhuis moeten, maar omdat ik verder nergens last van had geen hoofdpijn helemaal niks zeiden ze dat er niet zoveel haast was en ik de volgende dag pas naar de huisarts hoefde. en kun je nagaan dat ik deze hoge bloeddruk had zonder drugs of iets:hushed: dus op korte termijn zou 111/172 denk ik wel wat meevallen, maar als het altijd aan deze hoge kant is (dan bedoel ik dus als je geen drugs of iets gebruikt) zou ik wel even naar de huisarts.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#5
whitesugar zei:
op korte termijn een hoge bloeddruk hebben valt wel mee, pas als je op lange termijn een hoge bloeddruk hebt kan het schadelijk zijn. mijn bloeddruk was een keer gemeten niet schrikken over de 200. gewoonlijk zou je dan met spoed naar het ziekenhuis moeten, maar omdat ik verder nergens last van had geen hoofdpijn helemaal niks zeiden ze dat er niet zoveel haast was en ik de volgende dag pas naar de huisarts hoefde. en kun je nagaan dat ik deze hoge bloeddruk had zonder drugs of iets:hushed: dus op korte termijn zou 111/172 denk ik wel wat meevallen, maar als het altijd aan deze hoge kant is (dan bedoel ik dus als je geen drugs of iets gebruikt) zou ik wel even naar de huisarts.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het voor korte termijn is, maar voor vele om mij heen en helaas ook mijn eigen worsteling is het toch gauw vrijdag-zaterdag en soms zelfs tot zondag middag ritueel geworden om door te gaan aan de miauw. Dan zit je toch al gauw tussen de 104 en 156 dagen per jaar met een gigantisch hoge bloeddruk. Het lijkt me alles behalve bevorderlijk voor je hart, bloedvaten, organen en algemene gezondheid.
Een keer onschuldig de bloeddruk meten heeft behoorlijk wat inzicht achter gelaten als ik het zo bekijk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moffel100 zei:
Lekker die 3mmc he
Klik om te vergroten...
Je valt in herhaling.
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Je koopt dan ook geen 3mmc bij een dealer.

En omdat het niet bewezen is denk ik dat veel mensen (teveel" 3mmc gebruiken. Vooral het ontbreken van een kater nadien is de grootste valkuil aan 3mmc.

Ja en nee.
ja, mensen willen meer nemen ( en nemen ook meer dan ze oorspronkelijk wilden )
nee, je hebt mensen die op karakter na 1 bommetje kunnen stoppen met 3mmc

Maar dat is eng, maar ook best leuk. Ik geniet meer van het leggen en snuiven, dan van de drugs zelf.

zoveel te beter !
Klik om te vergroten...
Tja het leggen en het snuiven is leuk maar de reden dat ik de lijn neem is toch het effect.
Anders kon ik net zo goed een paracetamol verstampen.

En met pep heb ik ook wel eens langer doorgesnoven dan het plan was, maar ik kon wel tegen mezelf zeggen overmorgen moet ik werken nu is het klaar. Met 3mmc was die controle weg ik had bijna gelijk weer een gram gehaald wetende dat ik de volgende dag moest werken. Gelukkig kreeg ik ineens een besef momentje van dit is niet goed klaar nu.
Alleen ik schrok ervan dat ik bijna tegen beters weten in het had gedaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nakkie Amfetamine zei:
Tja het leggen en het snuiven is leuk maar de reden dat ik de lijn neem is toch het effect.
Anders kon ik net zo goed een paracetamol verstampen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg nergens dat ik niet geniet van de drugs :yum:
Nakkie Amfetamine zei:
En met pep heb ik ook wel eens langer doorgesnoven dan het plan was, maar ik kon wel tegen mezelf zeggen overmorgen moet ik werken nu is het klaar. Met 3mmc was die controle weg ik had bijna gelijk weer een gram gehaald wetende dat ik de volgende dag moest werken. Gelukkig kreeg ik ineens een besef momentje van dit is niet goed klaar nu.
Alleen ik schrok ervan dat ik bijna tegen beters weten in het had gedaan.
Klik om te vergroten...
3mmc is leuk. Meer niet.
Inderdaad zorgen alleen de zieke cravings voor ongeplande binge sessies.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
3mmc gesnoven vind ik echt kut dan liever een bommetje van rond de 180mg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me heen.
Klik om te vergroten...
Nee joh. Een bovendruk van 200 - 220 is echt gevaarlijk. Als je gezond bent dan hoef je je daaronder niet zo'n zorgen te maken zolang je daaronder zit. Tenzij je chronisch zo'n hoge bloeddruk hebt, want dat is ongezond. Maar de waarde die jij noemt is vrij normaal bij gebruik van stimulerende middelen.

Het is uiteraard wel zo dat die verhoogde bloeddruk de kans vergroot op hart- en vaatproblemen. Stimulanten zoals 3-MMC (en speed en coke en MDMA enzovoorts) geven dus ook een verhoogde kans op een hersenbloeding of hartfalen.
M
MollymanLid
01-01-2024, 00:00
#11
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog.
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me heen.
Klik om te vergroten...
3mmc is een sterk stimulerend middel en vernauwd de bloedvaten.
Zo’n bloeddruk die je noemt is normaal en kan je ook wel bij xtc zien.
Bloeddruk 138 heb ik zelf wel eens gehad na flink wat mdma.
Het effect is dus normaal en hoort bij de drug.
Je moet wel altijd opletten dat je niet te vaak achter elkaar bijpakt met 3mmc omdat je bloedvaten zo vernauwt kunnen worden dat er (een beetje) te weinig bloed naar je organen stroomt en je dus ook moeilijker kan adem halen.
Maar zelfs bijpakken is geen probleem als je maar ongeveer 1,5 uur wacht tot de volgende dosis.
Als je die waarden hebt als je geen drugs gebruik moet je inderdaad naar het ziekenhuis, omdat het zonder de drug niet normaal zou zijn.
Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tuurlijk is dat gevaarlijk. Alle stims verhogen je bloeddruk... Mocht je ook stekende of scherpe hoofdpijn krijgen is het aan te raden een arts te raadplegen. Maar dat 3-MMC schadelijk is, is een ding dat zeker is...
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekker die 3mmc he
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Je valt in herhaling.
Klik om te vergroten...
Jo 4mmc-man
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moffel100 zei:
Lekker die 3mmc he
Klik om te vergroten...
Vind je?
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Ot :

Nooit een te hoge bloeddruk noch hoge hartslag gehad op 3mmc eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Bijzonder! Ik heb van vrijwel alle stimulerende middelen al snel een hartslag van 120-160 😂
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moffel100 zei:
Lekker die 3mmc he
Klik om te vergroten...
Als je niks inhoudelijk te zeggen hebt, behalve “lekker he” Lijkt het me een beter advies te stoppen met reageren want het voegt niks toe voor TS en de rest.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Mocht je ook stekende of scherpe hoofdpijn krijgen is het aan te raden een arts te raadplegen.
Klik om te vergroten...

Serieus?

Ik had dit vorig weekend. Had in totaal 250mg over een lijntje of 5. Niet overdreven veel maar voor nasaal zeker niet weinig. 5min na lijntje 4 kreeg ik stekende voorhoofdpijn die na even weer wegging. Dacht eerder neus wat zwaar te verduren. Kreeg het ook extra heftig op gebied van hart kloppen en lichtjes wazig bij de opkomst van die lijn. Niet gedacht dat het sterk kwaad kon. Lijn 5 een tijdje later ging wel goed weg.

Al bij al vraag ik me toch ook af wat 3mmc zoal uitspookt met bloeddruk enzo. Dit is het enige spul waar ik in de opkom telkens opnieuw een stevige hartslag heb. Met xtc, pep, 4fa welke stim ooit uitgeprobeerd, heb ik dat totaal niet. De stevige hartslag blijft meestal wel enkele uren aanwezig. Begrijp dat veel mensen instant benzos nemen met dit spul.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
spongecola zei:
Bijzonder! Ik heb van vrijwel alle stimulerende middelen al snel een hartslag van 120-160 😂
Klik om te vergroten...
Laatste maal dat ik 4mmc deed was mijn gemiddelde hartslag 100 ofzo 😄
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
🐺PsyTekz zei:
Serieus?

Ik had dit voor vorig weekend. Had in totaal 250mg over een lijntje of 5. Niet overdreven veel maar voor nasaal zeker niet weinig. 5min na lijntje 4 kreeg ik stekende voorhoofdpijn die na even weer wegging. Dacht eerder neus wat zwaar te verduren Kreeg het ook extra heftig op gebied van hart kloppen en lichtjes wazig bij de opkomst van die lijn. Niet gedacht dat het sterk kwaad kon. Lijn 5 een tijdje later ging wel goed weg.

Al bij al vraag ik me toch ook af wat 3mmc zoal uitspookt met bloeddruk enzo. Dit is het enige spul waar ik in de opkom telkens opnieuw een stevige hartslag heb. Met xtc, pep, 4fa welke stim ooit uitgeprobeerd, heb ik dat totaal niet.
Klik om te vergroten...
Ja, als ik het goed heb zeker in combinatie met duizelig worden etc is die scherpe pijn gevaarlijk. Maar te lang een hoge bloeddruk kan heel vervelende hoofdpijn geven. Nu wil ik niet perse zeggen dat het jouw bloeddruk was waardoor je pijn had hoor. Maar zeker iets om in de gaten te houden!

Mijn hartslag voelt echt niet gezond op 3-MMC. Heb dat met geen één stim zó erg. Bloeddruk durf ik niet eens te testen tijdens...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."