Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC bloeddruk

3-MMC bloeddruk

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Moffel100 zei:
uhhuu
Klik om te vergroten...

Kleuter ?
D
Drugshoofd2020Lid
01-01-2024, 00:00
#2
spongecola zei:
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.
Klik om te vergroten...
Erg herkenbaar.

In mijn omgeving zijn hoeveelheden tussen de 1 en 3 gram ook zeker niet iets om van op te kijken. Drie weken geleden zat ik met vrienden aan de 4-mmc en hadden we een heel lange maar chille nacht/ochtend en ik bedacht me op een gegeven moment dat iedereen door de rustige sfeer de indruk had dat we het rustig aan deden. Ik spreek niet voor de anderen, maar ik bedacht me even later wel dat ik net als jij ook gewoon anderhalve gram erdoorheen had gesnoven. Toen ik het er met een vriend over had, kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk nooit voorkomt als je miauw gebruikt dat je rustig aan doet. De werking is simpelweg precies gemaakt voor de hele nacht doorscheppen (in tegenstelling tot de meeste andere uppers waar matig gebruik veel meer voorkomt). Als ik me niet vergis wordt alles boven de 250mg (correct me if I'm wrong) als 'hoge dosering' beschouwd.

Het is dus eigenlijk heel logisch dat als je anderhalve gram op hebt dat je dan zo'n hoge hartslag hebt. Zelf heb ik weliswaar zelfs met zulke hoeveelheden maar heel af en toe een hartslag boven de 100 bpm, maar toch is het compleet logisch dat je hart zo op hol slaat.

Zoals jij ook al zegt, 3-MMC/4-MMC is echt overal en dat is denk ik helemaal niet gek. Het is net zo euforisch als XTC, maar minder 'aanwezig' door het oppeppende effect. Hoe geweldig de werking van miauw (4-MMC voor mij) ook is, af en toe vergeten veel mensen, en ik ook, toch dat het daarnaast ook op veel manieren heel slecht voor je is.

Mijn advies is dus niet zeker niet om per se minder te gebruiken omwille van je hartslag, maar houd wel in je achterhoofd dat dit spul waarschijnlijk veel slechter voor je is dan we met de huidige kennis ervan weten.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugshoofd2020 zei:
Erg herkenbaar.

In mijn omgeving zijn hoeveelheden tussen de 1 en 3 gram ook zeker niet iets om van op te kijken. Drie weken geleden zat ik met vrienden aan de 4-mmc en hadden we een heel lange maar chille nacht/ochtend en ik bedacht me op een gegeven moment dat iedereen door de rustige sfeer de indruk had dat we het rustig aan deden. Ik spreek niet voor de anderen, maar ik bedacht me even later wel dat ik net als jij ook gewoon anderhalve gram erdoorheen had gesnoven. Toen ik het er met een vriend over had, kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk nooit voorkomt als je miauw gebruikt dat je rustig aan doet. De werking is simpelweg precies gemaakt voor de hele nacht doorscheppen (in tegenstelling tot de meeste andere uppers waar matig gebruik veel meer voorkomt). Als ik me niet vergis wordt alles boven de 250mg (correct me if I'm wrong) als 'hoge dosering' beschouwd.

Het is dus eigenlijk heel logisch dat als je anderhalve gram op hebt dat je dan zo'n hoge hartslag hebt. Zelf heb ik weliswaar zelfs met zulke hoeveelheden maar heel af en toe een hartslag boven de 100 bpm, maar toch is het compleet logisch dat je hart zo op hol slaat.

Zoals jij ook al zegt, 3-MMC/4-MMC is echt overal en dat is denk ik helemaal niet gek. Het is net zo euforisch als XTC, maar minder 'aanwezig' door het oppeppende effect. Hoe geweldig de werking van miauw (4-MMC voor mij) ook is, af en toe vergeten veel mensen, en ik ook, toch dat het daarnaast ook op veel manieren heel slecht voor je is.

Mijn advies is dus niet zeker niet om per se minder te gebruiken omwille van je hartslag, maar houd wel in je achterhoofd dat dit spul waarschijnlijk veel slechter voor je is dan we met de huidige kennis ervan weten.
Klik om te vergroten...

Niet perse voor de hartslag, maar voor zo'n hoge bloeddruk wel. Ik gebruik het eigenlijk ieder weekend 2 tot 3 dagen lang. Een gezellige avond gaat me zeker niet boven een een goede gezondheid, met name op latere leeftijd. Ik had er moeite mee om het niet te doen, maar nu ik dit heb gezien is er echt een switch omgegaan. Eens per maand geen probleem, dan valt het nog enigszins te verwaarlozen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk niet dat het specifiek aan de 3-MMC ligt. Als je van vrijdag tot zondag grammen pep zou wegsnuiven zou je waarschijnlijk ook hartproblemen en andere gezondheidsschade krijgen. Volgens mij is het probleem het extreme gebruik. Als de 3-MMC dat bij jou meer oproept dan andere drugs zou ik het inderdaad wel voortaan laten liggen.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meerdere dagen elke week die hoeveelheden 3-MMC is toch logisch dat het slecht is.. Niet om lullig te doen maar anderhalf gram?! Das toch niet normaal man wtf. En dan meerdere dagen door is echt vragen om hart problemen. Zie de artsen al tandenknarsen, maar dan niet van de 3-MMC maar van spanning over wat er nu weer op de IC aankomt in deze tijd..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
spongecola zei:
Niet perse voor de hartslag, maar voor zo'n hoge bloeddruk wel. Ik gebruik het eigenlijk ieder weekend 2 tot 3 dagen lang. Een gezellige avond gaat me zeker niet boven een een goede gezondheid, met name op latere leeftijd. Ik had er moeite mee om het niet te doen, maar nu ik dit heb gezien is er echt een switch omgegaan. Eens per maand geen probleem, dan valt het nog enigszins te verwaarlozen.
Klik om te vergroten...
Hangt af van de hoeveelheid, en nog wat andere factoren.
Hoe lang blijf je wakker?
Genoeg eten? Genoeg drinken?

En zelfs dan nog is 1x per maand te veel. Of toch te veel om het zo te verwoorden zoals jij.

My2cents.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
spongecola zei:
Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog.
Klik om te vergroten...
Dat is een ietwat verhoogde bloeddruk maakt niet echt schokkend bij gebruik van stimulanten. Wel geven stimulanten sowieso kans op acute hart- en vaatproblemen dus als je je zorgen maakt daarover dan kan je het beter niet gebruiken inderdaad.
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#8
3mmc is gewoon troep. Neem lekker xtc of coke of speed en laat die 3m troep achterwegen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nakkie Amfetamine zei:
Hier in friesland is een gram 3mmc 3x zo duur als een gram pep.
Klik om te vergroten...
Je koopt dan ook geen 3mmc bij een dealer.
Nakkie Amfetamine zei:
Tja vet eten is ook niet gezond roken en alcohol ook niet en toch doen we dat ook, de kunst is om het met mate te doen.
Ik denk (maar dit is speculatie) dat 3mmc schadelijker is.
Klik om te vergroten...
En omdat het niet bewezen is denk ik dat veel mensen (teveel" 3mmc gebruiken. Vooral het ontbreken van een kater nadien is de grootste valkuil aan 3mmc.
Nakkie Amfetamine zei:
Jup en juist door de cravings raken mensen verslaaft.
Klik om te vergroten...
Ja en nee.
ja, mensen willen meer nemen ( en nemen ook meer dan ze oorspronkelijk wilden )
nee, je hebt mensen die op karakter na 1 bommetje kunnen stoppen met 3mmc
Nakkie Amfetamine zei:
Het enge eraan vond ik dat ik het idee van een punt in me neus stouwen belangerijker vond dan het effect.
Klik om te vergroten...
Maar dat is eng, maar ook best leuk. Ik geniet meer van het leggen en snuiven, dan van de drugs zelf.
Nakkie Amfetamine zei:
Het effect boeide me (dag 2) niet meer alleen dat maar dat er een punt in me neus ging.
Drna nooit meer aangeraakt
Klik om te vergroten...
zoveel te beter !
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nakkie Amfetamine zei:
3mmc is gewoon troep. Neem lekker xtc of coke of speed en laat die 3m troep achterwegen
Klik om te vergroten...
ja, want coke en 3mmc kosten toevallig evenveel, leveren hetzelfde effect en zijn beide legaal. :unamused:(s)
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
ja, want coke en 3mmc kosten toevallig evenveel, leveren hetzelfde effect en zijn beide legaal. :unamused:(s)
Klik om te vergroten...
Pep is goedkoper dan 3mmc xtc ook en ik heb liever illegale drugs waarvan ik de langer termijn effecten weet dan een drug waarbij niemand weet wat het met je op lange termijn doet. En ik heb ergere verslavings verschijnselen met 3m ervaren (cravings) dan met welke (hard) drugs dan ook.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nakkie Amfetamine zei:
Pep is goedkoper dan 3mmc xtc ook en ik heb liever illegale drugs waarvan ik de langer termijn effecten weet dan een drug waarbij niemand weet wat het met je op lange termijn doet. En ik heb ergere verslavings verschijnselen met 3m ervaren (cravings) dan met welke (hard) drugs dan ook.
Klik om te vergroten...
Wrong.
3mmc is goedkoper dan pep. (100% sure)
Je hoeft geen dealer te ontmoeten, of je hoeft het darkweb niet op.
Van pep weet je wel wat het met je doet op de lange termijn, en toch blijf je gebruiken.?

Klopt.
Van de huidige Rc's zijn de cravings bij 3mmc by far the worst.
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Wrong.
3mmc is goedkoper dan pep. (100% sure)
Je hoeft geen dealer te ontmoeten, of je hoeft het darkweb niet op.
Van pep weet je wel wat het met je doet op de lange termijn, en toch blijf je gebruiken.?

Klopt.
Van de huidige Rc's zijn de cravings bij 3mmc by far the worst.
Klik om te vergroten...
Hier in friesland is een gram 3mmc 3x zo duur als een gram pep.

Tja vet eten is ook niet gezond roken en alcohol ook niet en toch doen we dat ook, de kunst is om het met mate te doen.
Ik denk (maar dit is speculatie) dat 3mmc schadelijker is.

Jup en juist door de cravings raken mensen verslaaft.
Het enge eraan vond ik dat ik het idee van een punt in me neus stouwen belangerijker vond dan het effect.
Het effect boeide me (dag 2) niet meer alleen dat maar dat er een punt in me neus ging.
Drna nooit meer aangeraakt
N
Nakkie AmfetamineLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Je koopt dan ook geen 3mmc bij een dealer.

En omdat het niet bewezen is denk ik dat veel mensen (teveel" 3mmc gebruiken. Vooral het ontbreken van een kater nadien is de grootste valkuil aan 3mmc.

Ja en nee.
ja, mensen willen meer nemen ( en nemen ook meer dan ze oorspronkelijk wilden )
nee, je hebt mensen die op karakter na 1 bommetje kunnen stoppen met 3mmc

Maar dat is eng, maar ook best leuk. Ik geniet meer van het leggen en snuiven, dan van de drugs zelf.

zoveel te beter !
Klik om te vergroten...
Tja het leggen en het snuiven is leuk maar de reden dat ik de lijn neem is toch het effect.
Anders kon ik net zo goed een paracetamol verstampen.

En met pep heb ik ook wel eens langer doorgesnoven dan het plan was, maar ik kon wel tegen mezelf zeggen overmorgen moet ik werken nu is het klaar. Met 3mmc was die controle weg ik had bijna gelijk weer een gram gehaald wetende dat ik de volgende dag moest werken. Gelukkig kreeg ik ineens een besef momentje van dit is niet goed klaar nu.
Alleen ik schrok ervan dat ik bijna tegen beters weten in het had gedaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nakkie Amfetamine zei:
Tja het leggen en het snuiven is leuk maar de reden dat ik de lijn neem is toch het effect.
Anders kon ik net zo goed een paracetamol verstampen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg nergens dat ik niet geniet van de drugs :yum:
Nakkie Amfetamine zei:
En met pep heb ik ook wel eens langer doorgesnoven dan het plan was, maar ik kon wel tegen mezelf zeggen overmorgen moet ik werken nu is het klaar. Met 3mmc was die controle weg ik had bijna gelijk weer een gram gehaald wetende dat ik de volgende dag moest werken. Gelukkig kreeg ik ineens een besef momentje van dit is niet goed klaar nu.
Alleen ik schrok ervan dat ik bijna tegen beters weten in het had gedaan.
Klik om te vergroten...
3mmc is leuk. Meer niet.
Inderdaad zorgen alleen de zieke cravings voor ongeplande binge sessies.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
3mmc gesnoven vind ik echt kut dan liever een bommetje van rond de 180mg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me heen.
Klik om te vergroten...
Nee joh. Een bovendruk van 200 - 220 is echt gevaarlijk. Als je gezond bent dan hoef je je daaronder niet zo'n zorgen te maken zolang je daaronder zit. Tenzij je chronisch zo'n hoge bloeddruk hebt, want dat is ongezond. Maar de waarde die jij noemt is vrij normaal bij gebruik van stimulerende middelen.

Het is uiteraard wel zo dat die verhoogde bloeddruk de kans vergroot op hart- en vaatproblemen. Stimulanten zoals 3-MMC (en speed en coke en MDMA enzovoorts) geven dus ook een verhoogde kans op een hersenbloeding of hartfalen.
M
MollymanLid
01-01-2024, 00:00
#18
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog.
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
spongecola zei:
Afgelopen weekend heb ik weer eens een gezellig nachtje gehad. Alcohol gedronken met anderhalf gram 3mmc erbij, slapen lukt helaas niet dus heb m door getrokken. Ik besloot richting het einde van de nacht eens mijn bloeddruk te meten. Ik weet dat de dosering niet aan de lage kant is, maar dat 3-mmc zorgt voor een bloeddruk van 111/172 is wel heel erg hoog. Mijn 2 vrienden zaten niet ver van dit getal af. Ik zocht de bloedwaarden op Google en kreeg te zien dat je eigenlijk per direct naar het ziekenhuis moet met zulke waarden. Weet iemand in hoeverre dit een gevaar kan opleveren?
3-mmc en hiervoor 4-mmc zijn in mijn omgeving 'het middeltje' overal waar je komt is het tegenwoordig. De tijd van pep, MDMA en cocaïne is voorbij. Tijdens het drinken van een paar drankjes komen er bij velen die ik ken al 2-4 gram per persoon aan te pas.

Ik denk dat vele nog nooit de bloeddruk hebben gemeten, maar indien het een gevaar kan zijn dan waarschuw ik mensen om me heen.
Klik om te vergroten...
3mmc is een sterk stimulerend middel en vernauwd de bloedvaten.
Zo’n bloeddruk die je noemt is normaal en kan je ook wel bij xtc zien.
Bloeddruk 138 heb ik zelf wel eens gehad na flink wat mdma.
Het effect is dus normaal en hoort bij de drug.
Je moet wel altijd opletten dat je niet te vaak achter elkaar bijpakt met 3mmc omdat je bloedvaten zo vernauwt kunnen worden dat er (een beetje) te weinig bloed naar je organen stroomt en je dus ook moeilijker kan adem halen.
Maar zelfs bijpakken is geen probleem als je maar ongeveer 1,5 uur wacht tot de volgende dosis.
Als je die waarden hebt als je geen drugs gebruik moet je inderdaad naar het ziekenhuis, omdat het zonder de drug niet normaal zou zijn.
Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."