Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaar komt de drang vandaan rc s

waar komt de drang vandaan rc s

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik gebruik omdat ik nuchter zijn saai vind en ik depresief ben . daarom gebruik ik veel te veel drugs/rc's en ben niet echt van plan te stoppen
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
johndeertrekker zei:
ik gebruik omdat ik nuchter zijn saai vind en ik depresief ben . daarom gebruik ik veel te veel drugs/rc's en ben niet echt van plan te stoppen
Klik om te vergroten...

Het leven leuk maken met drugs kan ook juist een depressie ontwikkelen. Want in een depressie is het leven niet saai maar levenloos en zinloos, saai is geen staat waar je dood van wilt gaan.

Maar dan ben je niet depressief als je gebruikt? En is dat niet juist een manier om er überhaupt nooit meer af te komen?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Het leven leuk maken met drugs kan ook juist een depressie ontwikkelen. Want in een depressie is het leven niet saai maar levenloos en zinloos, saai is geen staat waar je dood van wilt gaan.

Maar dan ben je niet depressief als je gebruikt? En is dat niet juist een manier om er überhaupt nooit meer af te komen?
Klik om te vergroten...
ja daar ben ik bewust van echt een kut leven
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
johndeertrekker zei:
ja daar ben ik bewust van echt een kut leven
Klik om te vergroten...
Maar bewust zijn zou toch ook betekenen dat je het misschien kan omzetten tot een afbouwen of stoppen? Want dan is het een kwestie van willen en te moeilijk vinden (ik heb totaal geen recht van spreken hoor want ik heb er ook een handje van)
Maar je er bewust van zijn is al iets onthoud dat.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Apotheker zei:
nee keta in hoge boom en hangmaat in een jonko!
Klik om te vergroten...
Of allebij in de hoge boom ?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blauweaap zei:
Of allebij in de hoge boom ?
Klik om te vergroten...
ligt aan de hoogte
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
vroeg me eigen af net wat de reden is om onder invloed te zijn
wat trekt zo om niet nuchter te zijn
heb die gedachten meestal bij een kater.
vooral bij rc s die je voor het eerst probeert
je weet in principe niet eens wat het met je gaat doen .
maar tog willen doen
of alcohol en je weet van te voren al dat je rare dingen gaat doen of slechte dingen.
waar komt die drang vandaan om het dan tog weer te gebruiken .
en dan bedoel ik niet als je verslaafd bent aan een middel
Klik om te vergroten...
Omdat we sukkels zijn en vooral jij en dirk.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snoozerboy5000 zei:
Omdat we sukkels zijn en vooral jij en dirk.
Klik om te vergroten...
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
Klik om te vergroten...
oh moest je die eerst uit hebben gespeeld
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
Klik om te vergroten...

Ik denk dat drugs je brein manipuleren dit soort dingen te denken.
(of vele andere dingen die in dit topic staan)
In feiten stimuleert het gewoon een toxische leefstijl.(het zijn ook toxische stoffen)
Wellicht is dat spannend maar het is helemaal geen uitdaging.
Dat is gewoon de illusie van ego het is geen uitdaging daar spanning te vinden dat is makkelijk.
Een uitdaging is om verantwoord en stabiel toch een nut in het leven te vinden en een gezonde spanning.
Voor mij zelf althans psychedelica i fucking love u en vernauwende substantie's leuk maar op de langetermijn.

Nah
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snoozerboy5000 zei:
Ik denk dat drugs je brein manipuleren dit soort dingen te denken.
(of vele andere dingen die in dit topic staan)
In feiten stimuleert het gewoon een toxische leefstijl.(het zijn ook toxische stoffen)
Wellicht is dat spannend maar het is helemaal geen uitdaging.
Dat is gewoon de illusie van ego het is geen uitdaging daar spanning te vinden dat is makkelijk.
Een uitdaging is om verantwoord en stabiel toch een nut in het leven te vinden en een gezonde spanning.
Voor mij zelf althans psychedelica i fucking love u en vernauwende substantie's leuk maar op de langetermijn.

Nah
Klik om te vergroten...
het is zo uiteenlopend dat het geen eens zin heeft om over te hebben
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Apotheker zei:
het is zo uiteenlopend dat het geen eens zin heeft om over te hebben
Klik om te vergroten...
Wellicht is dat wel een goed punt.

subjectief is het lig maar anderzijds is ook alles weer te uiteenlopend.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
ligt aan de hoogte
Klik om te vergroten...
Zo hoog mogelijk natuurlijk, of heb je hoogtevrees als mens?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
oh moest je die eerst uit hebben gespeeld
Klik om te vergroten...
Ja als je het checkpoint hebt gemist kan je niet alle drugs aan je toolkit toevoegen
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snoozerboy5000 zei:
Een uitdaging is om verantwoord en stabiel toch een nut in het leven te vinden en een gezonde spanning.
Klik om te vergroten...
Verantwoord en stabiel resulteert toch vaak in net over het randje gaan om die spanning te vinden
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Ja als je het checkpoint hebt gemist kan je niet alle drugs aan je toolkit toevoegen
Klik om te vergroten...
Dan moet je je ze weer opnieuw gebruiken om ze toe te voegen toch?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
nee keta in hoge boom en hangmaat in een jonko!
Klik om te vergroten...
Noot:
De betekenis van deze zin als zijnde een kleine verzameling van woorden, ontgaat mij.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blauweaap zei:
Dan moet je je ze weer opnieuw gebruiken om ze toe te voegen toch?
Klik om te vergroten...
Klopt en hoe vaker je ze gebruikt hoe hoger level je tools dan weer worden
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Roesverslaving
Klik om te vergroten...
dat heb ik dus ook.. als ik niet blow wil ik andere middelen gebruiken, maar als ik geblowed heb wil ik juist die andere middelen helemaal niet
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
mitchieee zei:
dat heb ik dus ook.. als ik niet blow wil ik andere middelen gebruiken, maar als ik geblowed heb wil ik juist die andere middelen helemaal niet
Klik om te vergroten...

Had ik dus ook in het begin dat ik gestopt was met blowen. Moest van iets high zijn. Na een tijdje is die craving naar roes wel gemindert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."