Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaar komt de drang vandaan rc s

waar komt de drang vandaan rc s

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet nuchter kunnen zijn is ook een vorm van verslaving.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
AcidWarrior zei:
Ja begrijp ik ook wel. Zijn dat dan vooral psychedelica?
Klik om te vergroten...

Nee, cannabis, drank en disso's vooral. Soms wat psychedelica of stimulantia.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugs in zijn algemeenheid werken bewustzijn veranderend.....en helpen om de kale, koude, nuchtere en harde waarheid van het leven tijdelijk te kunnen beïnvloeden.
Daarom gebruikte en gebruik ik zo af en toe.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vluchten van alle negativiteit in je leven
Vluchten van de pijn
Vluchten van stress


Of gewoon

Genieten van het effect van de drugs
Genieten van een leuke tijd
Genieten van de extra energie


Dus ofwel vluchten, ofwel genieten bij mij.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb 17 jaren lang de pijn, de stress en trauma's ontvlucht door zeer zwaar te blowen.
Alleen toen ik daarmee stopte, kwam alle misère terug naar boven, want al blowende verwerk je dus niks.
Dat kan je pas doen als je gestopt bent.
Je denkt dat je die misère vergeet, maar nee, die komt na het stoppen je weer lekker plagen, zacht uitgedrukt!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
MaddMonkey zei:
Nee, cannabis, drank en disso's vooral. Soms wat psychedelica of stimulantia.
Klik om te vergroten...
Waneer jonko in hoge boom en keta in een hangmat op het strand mede aap?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
vroeg me eigen af net wat de reden is om onder invloed te zijn
wat trekt zo om niet nuchter te zijn
heb die gedachten meestal bij een kater.
vooral bij rc s die je voor het eerst probeert
je weet in principe niet eens wat het met je gaat doen .
maar tog willen doen
of alcohol en je weet van te voren al dat je rare dingen gaat doen of slechte dingen.
waar komt die drang vandaan om het dan tog weer te gebruiken .
en dan bedoel ik niet als je verslaafd bent aan een middel
Klik om te vergroten...
ik had echt een kater van ALLE RC's want ik deed ze allemaal in een keer in een blender.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blauweaap zei:
Waneer jonko in hoge boom en keta in een hangmat op het strand mede aap?
Klik om te vergroten...
nee keta in hoge boom en hangmaat in een jonko!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
ik had echt een kater van ALLE RC's want ik deed ze allemaal in een keer in een blender.
Klik om te vergroten...
1644356341717.png
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
Bekijk bijlage 37333
Klik om te vergroten...
haal dit weg alsjeblieft zei nog niet delen tegen je.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik gebruik omdat ik nuchter zijn saai vind en ik depresief ben . daarom gebruik ik veel te veel drugs/rc's en ben niet echt van plan te stoppen
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
johndeertrekker zei:
ik gebruik omdat ik nuchter zijn saai vind en ik depresief ben . daarom gebruik ik veel te veel drugs/rc's en ben niet echt van plan te stoppen
Klik om te vergroten...

Het leven leuk maken met drugs kan ook juist een depressie ontwikkelen. Want in een depressie is het leven niet saai maar levenloos en zinloos, saai is geen staat waar je dood van wilt gaan.

Maar dan ben je niet depressief als je gebruikt? En is dat niet juist een manier om er überhaupt nooit meer af te komen?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Het leven leuk maken met drugs kan ook juist een depressie ontwikkelen. Want in een depressie is het leven niet saai maar levenloos en zinloos, saai is geen staat waar je dood van wilt gaan.

Maar dan ben je niet depressief als je gebruikt? En is dat niet juist een manier om er überhaupt nooit meer af te komen?
Klik om te vergroten...
ja daar ben ik bewust van echt een kut leven
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
johndeertrekker zei:
ja daar ben ik bewust van echt een kut leven
Klik om te vergroten...
Maar bewust zijn zou toch ook betekenen dat je het misschien kan omzetten tot een afbouwen of stoppen? Want dan is het een kwestie van willen en te moeilijk vinden (ik heb totaal geen recht van spreken hoor want ik heb er ook een handje van)
Maar je er bewust van zijn is al iets onthoud dat.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
nee keta in hoge boom en hangmaat in een jonko!
Klik om te vergroten...
Of allebij in de hoge boom ?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
Of allebij in de hoge boom ?
Klik om te vergroten...
ligt aan de hoogte
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
vroeg me eigen af net wat de reden is om onder invloed te zijn
wat trekt zo om niet nuchter te zijn
heb die gedachten meestal bij een kater.
vooral bij rc s die je voor het eerst probeert
je weet in principe niet eens wat het met je gaat doen .
maar tog willen doen
of alcohol en je weet van te voren al dat je rare dingen gaat doen of slechte dingen.
waar komt die drang vandaan om het dan tog weer te gebruiken .
en dan bedoel ik niet als je verslaafd bent aan een middel
Klik om te vergroten...
Omdat we sukkels zijn en vooral jij en dirk.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snoozerboy5000 zei:
Omdat we sukkels zijn en vooral jij en dirk.
Klik om te vergroten...
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
Klik om te vergroten...
oh moest je die eerst uit hebben gespeeld
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Geneesmiddel zei:
Omdat we het hele nuchtere leven al uit hebben gespeeld mogen we nu door naar het volgende level
Klik om te vergroten...

Ik denk dat drugs je brein manipuleren dit soort dingen te denken.
(of vele andere dingen die in dit topic staan)
In feiten stimuleert het gewoon een toxische leefstijl.(het zijn ook toxische stoffen)
Wellicht is dat spannend maar het is helemaal geen uitdaging.
Dat is gewoon de illusie van ego het is geen uitdaging daar spanning te vinden dat is makkelijk.
Een uitdaging is om verantwoord en stabiel toch een nut in het leven te vinden en een gezonde spanning.
Voor mij zelf althans psychedelica i fucking love u en vernauwende substantie's leuk maar op de langetermijn.

Nah

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."