Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc en je zicht

3mmc en je zicht

83 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Ik zie maar heel weinig onderbouwde meningen passeren eerlijk gezegd
Klik om te vergroten...
Ik krijg wel eens kritiek dat mijn antwoorden tรฉ onderbouwd zijn ๐Ÿ˜ญ
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ik krijg wel eens kritiek dat mijn antwoorden tรฉ onderbouwd zijn ๐Ÿ˜ญ
Klik om te vergroten...
Ik wou je taggen.๐Ÿ˜œ
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je hebt natuurlijk wel een punt @CuriousExplorer, dat verslaving samenhangt met de sociale omgeving. Dus als mensen functioneren dan zorgen ze er inderdaad voor dat ze niet onder invloed op werk verschijnen en dat ze gewoon hun afspraken nakomen enzovoorts.
Alleen is die relatie dus mogelijk andersom: mensen verliezen mogelijk hun doel in het leven als ze steeds weer drugs gebruiken en daardoor niet meer functioneren.
Of er kan inderdaad sprake zijn van onderliggend psychologisch lijden waardoor iemand geen levensdoel ziet en daarom vluchtgedrag vertoont met drugsgebruik.
Er kan ook sprake zijn van een interactie tussen drugs, psychologie en sociale omgeving waarin de verschillende factoren elkaar beรฏnvloeden.

Ik denk alleen dat anderen een beetje vallen over de toon. Het las alsof je vindt dat mensen die 3-MMC gebruiken geen doel in het leven hebben, want waarom zou je het anders gebruiken? Terwijl veel forumleden juist allerlei redenen kunnen verzinnen om 3-MMC te gebruiken terwijl ze ook nog functioneren op andere vlakken (werk, relaties, financiรซn, huishouden). Je zult dat vast niet zo bedoeld hebben maar het klonk dus een beetje generaliserend.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Je hebt natuurlijk wel een punt @CuriousExplorer, dat verslaving samenhangt met de sociale omgeving. Dus als mensen functioneren dan zorgen ze er inderdaad voor dat ze niet onder invloed op werk verschijnen en dat ze gewoon hun afspraken nakomen enzovoorts.
Alleen is die relatie dus mogelijk andersom: mensen verliezen mogelijk hun doel in het leven als ze steeds weer drugs gebruiken en daardoor niet meer functioneren.
Of er kan inderdaad sprake zijn van onderliggend psychologisch lijden waardoor iemand geen levensdoel ziet en daarom vluchtgedrag vertoont met drugsgebruik.
Er kan ook sprake zijn van een interactie tussen drugs, psychologie en sociale omgeving waarin de verschillende factoren elkaar beรฏnvloeden.

Ik denk alleen dat anderen een beetje vallen over de toon. Het las alsof je vindt dat mensen die 3-MMC gebruiken geen doel in het leven hebben, want waarom zou je het anders gebruiken? Terwijl veel forumleden juist allerlei redenen kunnen verzinnen om 3-MMC te gebruiken terwijl ze ook nog functioneren op andere vlakken (werk, relaties, financiรซn, huishouden). Je zult dat vast niet zo bedoeld hebben maar het klonk dus een beetje generaliserend.
Klik om te vergroten...
Misschien verkeerd verwoord. Al blijf ik erbij dat ik veel mensen zei, en niet de meeste mensen.
Maar ik snap je punt.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
3 dagen in een maand vind ik persoonlijk extreem* ongeacht gezien de situatie waarin je elke dag nutteloos thuis zit.
en tevens kan het ook wel echt zo zijn, als men weer dagelijkse taken hebben en hun activiteiten terug hebben zal drugs sowieso in nihile maten gedaan worden of bij sommige zelfs min of meer weer afgezworen.

het enige wat je kan doen is het monitoren en als het dreigt uit te lopen tot erger of meer weer er op een supportieve manier wat van melden
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. 3dagen in de week. (Niet slapen en blijven doorsnuiven ik denk dat ze op haar eigen 1gram en meer opsnuift op die 3 dagen ELKE week, al 3 maand aan een stuk. Ik vind dat wel extreem. En ze neemt al een jaar wekelijks drugs in het weekend.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hiyou zei:
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. 3dagen in de week. (Niet slapen en blijven doorsnuiven ik denk dat ze op haar eigen 1gram en meer opsnuift op die 3 dagen ELKE week, al 3 maand aan een stuk. Ik vind dat wel extreem. En ze neemt al een jaar wekelijks drugs in het weekend.
Klik om te vergroten...
Ja ik schreef het fout, excuses. Tevens aangepast.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Ja ik schreef het fout, excuses. Tevens aangepast.
Klik om te vergroten...
Jij vind dus dat dit meevalt en ik me geen zorgen moet maken?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Jij vind dus dat dit meevalt en ik me geen zorgen moet maken?
Klik om te vergroten...
Nee, dat heb ik niet gezegd. Laat me ophelderen met: 3 daags per week doorhalen is ontzettend slecht voor je.
(Ik dacht te lezen 3 x per maand daar ging het dus fout in mijn reactie)
Tevens, zorgen maken is een logisch iets. Daarom zei ik dus ook om een goed gesprek aan te gaan en in de gaten te houden
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blyatman zei:
Nee, dat heb ik niet gezegd. Laat me ophelderen met: 3 daags per week doorhalen is ontzettend slecht voor je.
(Ik dacht te lezen 3 x per maand daar ging het dus fout in mijn reactie)
Tevens, zorgen maken is een logisch iets. Daarom zei ik dus ook om een goed gesprek aan te gaan en in de gaten te houden
Klik om te vergroten...
Okido bedankt voor je antwoord... ze heeft nu allemaal sneetjes in haar tong en het voelt alsof hij in brand staat zegt ze.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
sorry, niet alle comments gelezen..
dus mss ten overvloede..
van speed is medisch aangetoond dat je zicht er van achteruit gaat.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hiyou zei:
Okido bedankt voor je antwoord... ze heeft nu allemaal sneetjes in haar tong en het voelt alsof hij in brand staat zegt ze.
Klik om te vergroten...
Pfff, haar weerstand is vreselijk omlaag en de 3MMC zorgt voor wondjes. Wil ze nog steeds doorgebruiken? ๐Ÿ˜”
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
sorry, niet alle comments gelezen..
dus mss ten overvloede..
van speed is medisch aangetoond dat je zicht er van achteruit gaat.
Klik om te vergroten...
Van speed is er bekend dat er kans op glaucoma is als je oogdruk opeens razend snel verhoogd en als het onbehandeld blijft kan het tot blindheid leiden. (Als je er op tijd bij bent kunnen ze dat voorkomen) Zonder glaucoom is speed niet aangetoond dat ze zicht er blijvend van achteruit kan gaan.
cocaine kan er voor zorgen dat je hoornvliesontsteking krijgt en infecties maar geen blijvende schade.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Pfff, haar weerstand is vreselijk omlaag en de 3MMC zorgt voor wondjes. Wil ze nog steeds doorgebruiken? ๐Ÿ˜”
Klik om te vergroten...
Het is nu dag 5 dat ze gebruikt..
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiyou zei:
Het is nu dag 5 dat ze gebruikt..
Klik om te vergroten...
Wel al geslapen ondertussen.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Lekker 3mmc
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moffel100 zei:
Lekker 3mmc
Klik om te vergroten...
Denk dat je comment eerder hier geplaatst moet zijn:

Welke drugs gebruik jij op dit moment?

Dadelijk examen๐Ÿฅธ๐Ÿ˜‘ Heel veel succes!! Duim duim!
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
rowdy zei:
@Moffel100
Volgens mij had je beloofd om er 3 maanden vanaf te blijven.
Klik om te vergroten...
Zeg alleen dat het lekker is
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ik heb dit al na 1 lijn en ik ben dan niet vermoeid. Ik maakte me er ook zorgen over... Was na gebruik wel weer gewoon normaal.
Klik om te vergroten...
Oh gelukkig niet de enige.. soms al na 3 pilletjes 3M.
Ogen draaien weg ( rondjes )
Flower123 zei:
Ben eigenlijk zelfs opgelucht dat ik niet de enige ben... Vond dat het nog extra eng maken dat ik de enige was. Mโ€™n vriend verklaart me echt voor gek als ik steeds begin over ogen enzo. Maar goed, het blijft troep dus het is ook te verwachten die nare bijwerkingen. Maar zoals je zei, het zijn wel je ogen...
Klik om te vergroten...

als ik te lang naar scherm kijk of type.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Heb ik ook. Zeker omdat mijn moeder bijvoorbeeld netvliesloslating heeft... (Blind worden). Ik zou het daarom ook niet snel dagenlang bingen. Het zijn toch je ogen ๐Ÿ˜…
Klik om te vergroten...
Wat sneu voor je mams, toch is dit anders hoor, dit zijn de spieren in je oog die
Spacen en niet kunnen focussen ... maar ik snap je gevoel.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Samantha1980 zei:
Wat sneu voor je mams, toch is dit anders hoor, dit zijn de spieren in je oog die
Spacen en niet kunnen focussen ... maar ik snap je gevoel.
Klik om te vergroten...
Ja, zeker weten! Maar geeft wel extra besef dat je moet oppassen met je gezondheid.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."