#1
Niet dat het wat met 4-FMA te maken heeft maar afgelopen week iets minder dan een gram 4-FA van SI mogen ontvangen door een gul iemand. ![:redheart:]()
Ik lees verschillende berichten wat betreft de stimulatie van 4-FMA. Volgens de één is het stimulerender (sommigen zeggen zelfs naast stimulerender óók meer entactogeen) dan 4-FA, terwijl de ander juist zegt dat het minder stimulerend zou zijn dan 4-FA. Wat is jouw ervaring? En hoe verhoudt die stimulatie zich tot MDMA? Heeft het in jouw beleving wel iets unieks, of leunt het zodanig naar MDMA dat het een net-niet-MDMA wordt in plaats van een stof met een waardig effect van zichzelf? Neem 6-APB, welke in mijn optiek unieke kwaliteiten bezit zoals een langere werkingsduur en een wat meer trippy headspace welke ook een fijne synergie aangaat met psychedelica. Dat maakt dat ik zelfs bij de beschikbaarheid van MDMA op momenten toch nog voor 6-APB kies. Zijn er in dezelfde lijn naar jouw beleving redenen om 4-FMA boven MDMA te verkiezen?4-FMA is een prima substantie, hij werd in eerste instantie wat minder positief ontvangen omdat mensen op een 4-FA kloon hoopte waar 4-FMA toch wel iets meer naar MDMA toe leunt in effecten die het faciliteert. Methamfetamine heeft een significant hogere serotonine affiniteit dan Amfetamine, niet zo verbazingwekkend dat 4-FMA dat ook heeft ten opzichte van 4-FA lijkt mij.
Het voornaamste verschil is serotonine affiniteit naar mijn weten, dit doet de fysieke bijwerkingen ook aanzienlijk afnemen. Methamfetamine heeft bijvoorbeeld een relatief lage serotonine affiniteit en hoge noradrenaline affiniteit (dopamine affiniteit in verhouding te referentie).terwijl de ander juist zegt dat het minder stimulerend zou zijn dan 4-FA. Wat is jouw ervaring? En hoe verhoudt die stimulatie zich tot MDMA?
Waar gaat 3-FPM in dit rijtje?Afgaand op relatieve serotonine affiniteit in verhouding tot norandrenaline en dopamine affiniteit zou je het volgende rijtje kunnen opstellen:
Amfetamine <> Methamfetamine <> 4-MMC <> 4-FA <> 4-FMA <> MDMA
Ik waardeer de gedachten die je erin hebt gestopt. Maar wat mij betreft is het wat te reductionistisch. Bindingsaffiniteit =/= subjectieve effecten.Afgaand op relatieve serotonine affiniteit in verhouding tot norandrenaline en dopamine affiniteit zou je het volgende rijtje kunnen opstellen:
Amfetamine <> Methamfetamine <> 4-MMC <> 4-FA <> 4-FMA <> MDMA
Dan zou ik die pellets niet vertrouwen, van 150 mg sta ik zo strak als een bos uien.Ik heb al enige tijd pellets met 100mg liggen. Te laag gedoseerd dus?
Ook heb ik pellets van 150mg 3mmc, zelf nog niet geprobeerd maar vrienden gegeven die t eens wilden proberen en ze voelden allemaal niks..
Reddit en co moet je altijd met een korreltje zout nemen. Wij hebben hier zuivere MDMA maar ik betwijfel of zij in USA veel goed referentiemateriaal hebben.Grappig, ik ben het totaal niet eens met het feit dat het op lage dosis een vuile stimulant zou zijn. Ik vind 2, 3 en 4-FMA de allerfijnste stimulanten met de minste bijwerkingen. Ik heb ze allemaal in 5-50mg dossisen geprobeerd. En ze zijn extreem zacht op je lichaam, vooral vrolijke mental stimulatie. Niet dat overdreve strakke van standaard speed/amphetamine. Ook de comedown is een stuk minder vervelend. Minder snelle hartslag, minder craving.
Ik ben het met veel dingen met psychonautwiki en reddit eens, en lees eigenlijk alleen maar zeer positieve dingen over deze stof op reddit, maar hier klopt het naar mijn mening echt niet.
Ik heb veel stimulanten geprobeerd, en cocaïne, ritalin, speed en andere hebben meer bijwerkingen imo.
Sterker nog, het is na de zware serotonine slurpers (ik neem geen hoge dossisen dus weinig serotonine) een van de meer euphorische stimulanten. 2-FMA is ondanks gebrek aan serotonine ook super ontspannen en vooral functioneel en totaal niet heftig lichamelijk. Wat apart is voor een stimulant die niet de kalmerende werking heeft zoals MDMA en 4-FMA door de (zware) serotonine bijslag.
Wat ook gek is, is de tegenstrijdigheid van psychonautwiki. Bij empathy, affection and live staat dat sommige het vergelijken met 4-FA serotonine bijslag maar andere met MDMA sterkte sero.
Verder lees ik zelfs mensen op reddit die het veel leuker vinden met MDMA. Ben toch een beetje huiverig, daarom doseer ik laag, omdat ik meth gebruikers hag op reddit die het veel intenser en leuker vinden dan meth.
Aangezien 4-FMA ook redelijk op je serotonine lijkt te werken kan je dit stofje het beste als een serotonineslurper behandelen, dus 2-3 maanden pauze is aan te raden.Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?
Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
Helaas worden drugs niet ineens gezond als je de ene week een empathogeen neemt, de volgende week een stimulant, de week daarna een dissociatief middel, daarna een psychedelicum en vervolgens weer een downer om dan weer opnieuw te beginnen.Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?
Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."