#1
4FMA is helemaal goed om op te seksen.
Beetje laat maar wil toch nog ff terugkoppelen hoe de combi Phenibut met Speed is bevallen eind vorige maand.Onversneden (73%) vind ik ongeveer 60mg wel een fijne dosis. Daar ben ik vanaf inname wel 5 uurtjes zoet mee. Als het veel langer duurt (10 uur ofzo) kun je bijv ook eerst 40mg en dan 30mg pakken. Vaak is speed echter wel versneden dus dan even omrekenen. 45% speed 100mg = 73% 60mg
Ik neem speed nooit meer zonder phenibut. Speed kan nog wel eens een wat onrustig/angstig randje hebben (op hoge doseringen dan) omdat het niet op serotonine werkt. Phenibut sluit hier perfect op aan en kan je bijna een mdma gevoel geven.
Ik vind phenibut zo’n domme naam. Dan hoor ik gelijk dat liedje van die tekenfilm. Maar dan met Phenibut en Ferb ipv Phenius en Ferb.Phenibut
Pas maar op voor de 4-fmaninator 30000Ik vind phenibut zo’n domme naam. Dan hoor ik gelijk dat liedje van die tekenfilm. Maar dan met Phenibut en Ferb ipv Phenius en Ferb.
Ik waardeer de gedachten die je erin hebt gestopt. Maar wat mij betreft is het wat te reductionistisch. Bindingsaffiniteit =/= subjectieve effecten.Afgaand op relatieve serotonine affiniteit in verhouding tot norandrenaline en dopamine affiniteit zou je het volgende rijtje kunnen opstellen:
Amfetamine <> Methamfetamine <> 4-MMC <> 4-FA <> 4-FMA <> MDMA
Dan zou ik die pellets niet vertrouwen, van 150 mg sta ik zo strak als een bos uien.Ik heb al enige tijd pellets met 100mg liggen. Te laag gedoseerd dus?
Ook heb ik pellets van 150mg 3mmc, zelf nog niet geprobeerd maar vrienden gegeven die t eens wilden proberen en ze voelden allemaal niks..
Reddit en co moet je altijd met een korreltje zout nemen. Wij hebben hier zuivere MDMA maar ik betwijfel of zij in USA veel goed referentiemateriaal hebben.Grappig, ik ben het totaal niet eens met het feit dat het op lage dosis een vuile stimulant zou zijn. Ik vind 2, 3 en 4-FMA de allerfijnste stimulanten met de minste bijwerkingen. Ik heb ze allemaal in 5-50mg dossisen geprobeerd. En ze zijn extreem zacht op je lichaam, vooral vrolijke mental stimulatie. Niet dat overdreve strakke van standaard speed/amphetamine. Ook de comedown is een stuk minder vervelend. Minder snelle hartslag, minder craving.
Ik ben het met veel dingen met psychonautwiki en reddit eens, en lees eigenlijk alleen maar zeer positieve dingen over deze stof op reddit, maar hier klopt het naar mijn mening echt niet.
Ik heb veel stimulanten geprobeerd, en cocaïne, ritalin, speed en andere hebben meer bijwerkingen imo.
Sterker nog, het is na de zware serotonine slurpers (ik neem geen hoge dossisen dus weinig serotonine) een van de meer euphorische stimulanten. 2-FMA is ondanks gebrek aan serotonine ook super ontspannen en vooral functioneel en totaal niet heftig lichamelijk. Wat apart is voor een stimulant die niet de kalmerende werking heeft zoals MDMA en 4-FMA door de (zware) serotonine bijslag.
Wat ook gek is, is de tegenstrijdigheid van psychonautwiki. Bij empathy, affection and live staat dat sommige het vergelijken met 4-FA serotonine bijslag maar andere met MDMA sterkte sero.
Verder lees ik zelfs mensen op reddit die het veel leuker vinden met MDMA. Ben toch een beetje huiverig, daarom doseer ik laag, omdat ik meth gebruikers hag op reddit die het veel intenser en leuker vinden dan meth.
Aangezien 4-FMA ook redelijk op je serotonine lijkt te werken kan je dit stofje het beste als een serotonineslurper behandelen, dus 2-3 maanden pauze is aan te raden.Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?
Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
Helaas worden drugs niet ineens gezond als je de ene week een empathogeen neemt, de volgende week een stimulant, de week daarna een dissociatief middel, daarna een psychedelicum en vervolgens weer een downer om dan weer opnieuw te beginnen.Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?
Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
@ricorieks deze bedoel ikIk zie hier maar weinig over 4-FMA. Wie hier heeft ervaring met dit middel? Wat vond je ervan? Hoe verhoudt het zich tot 4-FA, en tot MDMA? Welke dosering nam je?
Hoewel ik naast MDMA en 6-APB eigenlijk niet per se meer op zoek ben naar nog een andere serotoninereleaser welke ik maar enkele malen per jaar kan doen, lijkt 4-FMA me toch wel interessant en veelbelovend!
Samenvatting van de bevindingen van mijn online research tot dusver
In mijn online research heb ik dit middel eigenlijk heel lang links laten liggen vanwege de nogal notoire reputatie van een middel dat komt met erg veel bijwerkingen. 'This chemical has many more negative side effects possible, and generally these are more intense than other RC stimulants, not by a small amount', zo is te lezen op Reddit. Psychonautwiki: 'Some reports suggest it tends to come with more side effects and bodily strain than other fluorinated amphetamines, explaining its lack of popularity and availability', echter gebaseerd op een enkele post op Reddit van iemand die er simpelweg niet mee om leek te kunnen gaan. Dosering lijkt cruciaal. Sommigen zeggen dat het het best tot z'n recht komt wanneer je hoog doseert (>120 mg), omdat er ergens een omslagpunt zit in het effect. Op lage dosering is het vooral een stimulant, en dan vooral een erg 'vuile' stimulant wat wellicht bijdraagt aan de slechte reputatie. Bij hoger doseren echter, zou je voorbij dit omslagpunt gaan en wordt het opeens zeer stimulerend, euforisch en bovenal ook entactogeen, met veel minder bijwerkingen op de voorgrond. De serotonerge effecten op hogere doseringen lijken de bijwerkingen te dempen, blijkens ook uit deze ervaring met 150 mg: '4-FMA is a much cleaner high, physically speaking than 4-FA. I'm not sure if there's just more serotonin released or perhaps less norepinephrine; the body high feels much more serotonergic without the physical push I typically get from 4-FA. However, mentally I still feel the "push" very reminiscent of 4-FA but it is more apparent in my brain vs my body if that makes sense. Interestingly enough, 2-FA feels a lot more physical than 2-FMA does so I wonder if this is a pattern'.
Ga je wat dieper researchen, dan verneem je hele andere geluiden dan enkel negatieve. Vooral deze quote, wederom Reddit, wekte mijn interesse: 'Comparison to 4-FA is definitely of interest. Generally, the effects seem similar, but with more euphoria, ego inflation, "speediness" or energy, and it is definitely more "rough" or "pushy". The bodyload of 4-FMA is very unique and noticeable, compared to 4-FA especially. It feels very very "light" or "quick", and if you are not careful around others you will definitely look like a "tweaker" on higher dosages. It also has a noticeable longer duration, and it seems to "compound" more after repeated usages within a week, with some after effects lasting for days'. De stimulerende effecten zouden het meest gelijkend zijn op die van methamfetamine, terwijl de stimulerende effecten van 4-FA sterker gelijkend zijn op die van amfetamine. De tendens in reports lijkt toch wel te zijn: een soort 'MDMA-light' net als 4-FA, maar volgens de een net wat beter, voor de ander net wat minder dan 4-FA; soms omschreven als soort hardcore 4-FA: meer stimulatie, euforie en 'roll', maar ook meer bijwerkingen. Het gewenste effect van 4-FMA lijkt sterker dan van 4-FA, maar lijkt tegen een prijs te komen van meer bijwerkingen dan 4-FA. Voor de een is die prijs het waard, voor de ander niet. Wellicht is dit samen met te lage dosering een van de voornaamste redenen waarom de meningen over 4-FMA erg uiteenlopen.
Helaas worden drugs niet ineens gezond als je de ene week een empathogeen neemt, de volgende week een stimulant, de week daarna een dissociatief middel, daarna een psychedelicum en vervolgens weer een downer om dan weer opnieuw te beginnen.
Juist op het moment dat de situatie niet (meer) zo leuk is zonder drugs kan je het beter even niet doen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."