Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMA, underrated!?

4-FMA, underrated!?

41 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#1
4FMA is helemaal goed om op te seksen.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb afgelopen vrijdag 100+50mg 4fma gehad. Ik vond het een hele fijne body high waarbij ik het gevoel had dat ik zweefde over de vloer.

Mijn hoofd was lekker helder en had zeker wel paar keer een praatkick.

De come up en come down gaan zeer geleidelijk en dat beviel mij ook goed.

Groot nadeel vond ik wel dat ik niet goed kon slapen en slaapte maar een paar uurtjes. Ook bleef de temperatuur van mijn lichaam nog lang vrij hoog en voelde mij koud van buiten het hele weekend nog.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geneesmiddel zei:
Onversneden (73%) vind ik ongeveer 60mg wel een fijne dosis. Daar ben ik vanaf inname wel 5 uurtjes zoet mee. Als het veel langer duurt (10 uur ofzo) kun je bijv ook eerst 40mg en dan 30mg pakken. Vaak is speed echter wel versneden dus dan even omrekenen. 45% speed 100mg = 73% 60mg

Ik neem speed nooit meer zonder phenibut. Speed kan nog wel eens een wat onrustig/angstig randje hebben (op hoge doseringen dan) omdat het niet op serotonine werkt. Phenibut sluit hier perfect op aan en kan je bijna een mdma gevoel geven.
Klik om te vergroten...
Beetje laat maar wil toch nog ff terugkoppelen hoe de combi Phenibut met Speed is bevallen eind vorige maand.
Nou het was fantastisch!
Ongeveer 1,5 uur voor het feest 2 gram Phenibut genomen (normaal doe ik 1,5).
Vlak voor binnenkomst zo’n 60mg speed en twee uur later een pinkje in een zakje bijgenomen.
Was voor ons eerste keer speed, Phenibut kennen we al een tijdje.
De hele avond euforie, grote glimlach, sociaal heel open, zelfvertrouwen en de energie van speed. Alleen maar gedanst.
Dit gaan we zeker nog een keer doen op een feestje!
Totaal geen vervelende kater, dat vond mijn vrouw ook echt een voordeel.
We hebben dus denk ik niet teveel speed genomen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Phenibut
Klik om te vergroten...
Ik vind phenibut zo’n domme naam. Dan hoor ik gelijk dat liedje van die tekenfilm. Maar dan met Phenibut en Ferb ipv Phenius en Ferb.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ik vind phenibut zo’n domme naam. Dan hoor ik gelijk dat liedje van die tekenfilm. Maar dan met Phenibut en Ferb ipv Phenius en Ferb.
Klik om te vergroten...
Pas maar op voor de 4-fmaninator 30000
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Pas maar op voor de 4-fmaninator 30000
Klik om te vergroten...
Mijn grap was beter.

632A8EF9-DA4D-4745-A5E5-AD2759BFC48A.jpeg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Afgaand op relatieve serotonine affiniteit in verhouding tot norandrenaline en dopamine affiniteit zou je het volgende rijtje kunnen opstellen:
Amfetamine <> Methamfetamine <> 4-MMC <> 4-FA <> 4-FMA <> MDMA
Klik om te vergroten...
Ik waardeer de gedachten die je erin hebt gestopt. Maar wat mij betreft is het wat te reductionistisch. Bindingsaffiniteit =/= subjectieve effecten.

Er zit nog een hele hoop tussen inname van een stof en het ingrijpen van receptoren in het brein. In de tussentijd moet de stof nog ingenomen worden, wordt 'ie waarschijnlijk gemetaboliseerd, moet de stof over de bloed-hersenbarrière getransporteerd worden en dan speelt bio-availability dus een grote rol.

Sowieso is het extreem lastig vergelijken. Want je kunt kijken naar de serotonine-affiniteit en op basis daarvan middelen op een rijtje zetten. Maar je kunt hetzelfde doen voor dopamine of noradrenaline, en dan krijg je weer een heel ander lijstje.
Dan nemen we nog niet eens feedbackloops in ogenschouw die ook weer de activiteiten in bepaalde breinregionen kunnen veranderen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zelf alle stoffen uit het bovenstaande rijtje wel uitgeprobeerd. Op basis van mijn subjectieve effecten zou ik zeggen dat qua sterkte wat betreft subjectieve effecten geldt dat methamfetamine by far het meest potente middel is. 4-FA is haast onmerkbaar psychoactief. Dus dan zou ik zoiets krijgen:

Methamfetamine
4-MMC
MDMA
Amfetamine
4-FMA
4-FA

Maar ook over dat rijtje twijfel ik heel erg. Want raak je heel erg onder invloed van MDMA? Ja... als je veel neemt wel. Sowieso hebben mensen nogal 'last' van opborrelende emoties die eruit MOETEN. Dat is bij 4-MMC weer wat minder, terwijl je daarvan dus wel weer die dikke rush krijgt waarvan ik zou zeggen dat het qua sterkte toch wel wat heftiger is dan MDMA..

Lang verhaal kort: neem dit soort lijstjes (figuurlijk!) met een paar flinke korrels zout :wink:
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb al enige tijd pellets met 100mg liggen. Te laag gedoseerd dus?
Ook heb ik pellets van 150mg 3mmc, zelf nog niet geprobeerd maar vrienden gegeven die t eens wilden proberen en ze voelden allemaal niks..
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#10
markdesign zei:
Ik heb al enige tijd pellets met 100mg liggen. Te laag gedoseerd dus?
Ook heb ik pellets van 150mg 3mmc, zelf nog niet geprobeerd maar vrienden gegeven die t eens wilden proberen en ze voelden allemaal niks..
Klik om te vergroten...
Dan zou ik die pellets niet vertrouwen, van 150 mg sta ik zo strak als een bos uien.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Grappig, ik ben het totaal niet eens met het feit dat het op lage dosis een vuile stimulant zou zijn. Ik vind 2, 3 en 4-FMA de allerfijnste stimulanten met de minste bijwerkingen. Ik heb ze allemaal in 5-50mg dossisen geprobeerd. En ze zijn extreem zacht op je lichaam, vooral vrolijke mental stimulatie. Niet dat overdreve strakke van standaard speed/amphetamine. Ook de comedown is een stuk minder vervelend. Minder snelle hartslag, minder craving.

Ik ben het met veel dingen met psychonautwiki en reddit eens, en lees eigenlijk alleen maar zeer positieve dingen over deze stof op reddit, maar hier klopt het naar mijn mening echt niet.

Ik heb veel stimulanten geprobeerd, en cocaïne, ritalin, speed en andere hebben meer bijwerkingen imo.

Sterker nog, het is na de zware serotonine slurpers (ik neem geen hoge dossisen dus weinig serotonine) een van de meer euphorische stimulanten. 2-FMA is ondanks gebrek aan serotonine ook super ontspannen en vooral functioneel en totaal niet heftig lichamelijk. Wat apart is voor een stimulant die niet de kalmerende werking heeft zoals MDMA en 4-FMA door de (zware) serotonine bijslag.

Wat ook gek is, is de tegenstrijdigheid van psychonautwiki. Bij empathy, affection and live staat dat sommige het vergelijken met 4-FA serotonine bijslag maar andere met MDMA sterkte sero.

Verder lees ik zelfs mensen op reddit die het veel leuker vinden met MDMA. Ben toch een beetje huiverig, daarom doseer ik laag, omdat ik meth gebruikers hag op reddit die het veel intenser en leuker vinden dan meth.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Stonologie zei:
Grappig, ik ben het totaal niet eens met het feit dat het op lage dosis een vuile stimulant zou zijn. Ik vind 2, 3 en 4-FMA de allerfijnste stimulanten met de minste bijwerkingen. Ik heb ze allemaal in 5-50mg dossisen geprobeerd. En ze zijn extreem zacht op je lichaam, vooral vrolijke mental stimulatie. Niet dat overdreve strakke van standaard speed/amphetamine. Ook de comedown is een stuk minder vervelend. Minder snelle hartslag, minder craving.

Ik ben het met veel dingen met psychonautwiki en reddit eens, en lees eigenlijk alleen maar zeer positieve dingen over deze stof op reddit, maar hier klopt het naar mijn mening echt niet.

Ik heb veel stimulanten geprobeerd, en cocaïne, ritalin, speed en andere hebben meer bijwerkingen imo.

Sterker nog, het is na de zware serotonine slurpers (ik neem geen hoge dossisen dus weinig serotonine) een van de meer euphorische stimulanten. 2-FMA is ondanks gebrek aan serotonine ook super ontspannen en vooral functioneel en totaal niet heftig lichamelijk. Wat apart is voor een stimulant die niet de kalmerende werking heeft zoals MDMA en 4-FMA door de (zware) serotonine bijslag.

Wat ook gek is, is de tegenstrijdigheid van psychonautwiki. Bij empathy, affection and live staat dat sommige het vergelijken met 4-FA serotonine bijslag maar andere met MDMA sterkte sero.

Verder lees ik zelfs mensen op reddit die het veel leuker vinden met MDMA. Ben toch een beetje huiverig, daarom doseer ik laag, omdat ik meth gebruikers hag op reddit die het veel intenser en leuker vinden dan meth.
Klik om te vergroten...
Reddit en co moet je altijd met een korreltje zout nemen. Wij hebben hier zuivere MDMA maar ik betwijfel of zij in USA veel goed referentiemateriaal hebben.
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?

Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#14
LadyLike zei:
Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?

Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
Klik om te vergroten...
Aangezien 4-FMA ook redelijk op je serotonine lijkt te werken kan je dit stofje het beste als een serotonineslurper behandelen, dus 2-3 maanden pauze is aan te raden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
LadyLike zei:
Hoeveel tijd moet je ertussen laten? Als Netflix je enige weekend uitje is, wisselen we thuis op de bank graag RC af. Nu hebben we vorige week vrijdag mdma gehad en nu de vraag wat we komend weekend kunnen doen om een beetje lol op te zoeken. Is 4-FMA een kandidaat of is het nog te vroeg?

Dit klinkt desperater dan nodig 🤪
Klik om te vergroten...
Helaas worden drugs niet ineens gezond als je de ene week een empathogeen neemt, de volgende week een stimulant, de week daarna een dissociatief middel, daarna een psychedelicum en vervolgens weer een downer om dan weer opnieuw te beginnen.

Juist op het moment dat de situatie niet (meer) zo leuk is zonder drugs kan je het beter even niet doen.
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, dat klopt, maar na 40 jaar gezond en verstandig geleefd te hebben zit ik in midlifecrisis en coronacrisis tegelijk. Dus ik gun me een winter experimenteren 😎
P
Pater DamiaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind 4-FMA prima spul, maar ik zie echt niet hoe je een vergelijking kan maken met MDMA?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heeft een lichte hint van MDMA imo, maar lang niet zo waus.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psilocyloner zei:
Ik zie hier maar weinig over 4-FMA. Wie hier heeft ervaring met dit middel? Wat vond je ervan? Hoe verhoudt het zich tot 4-FA, en tot MDMA? Welke dosering nam je?

Hoewel ik naast MDMA en 6-APB eigenlijk niet per se meer op zoek ben naar nog een andere serotoninereleaser welke ik maar enkele malen per jaar kan doen, lijkt 4-FMA me toch wel interessant en veelbelovend!

Samenvatting van de bevindingen van mijn online research tot dusver
In mijn online research heb ik dit middel eigenlijk heel lang links laten liggen vanwege de nogal notoire reputatie van een middel dat komt met erg veel bijwerkingen. 'This chemical has many more negative side effects possible, and generally these are more intense than other RC stimulants, not by a small amount', zo is te lezen op Reddit. Psychonautwiki: 'Some reports suggest it tends to come with more side effects and bodily strain than other fluorinated amphetamines, explaining its lack of popularity and availability', echter gebaseerd op een enkele post op Reddit van iemand die er simpelweg niet mee om leek te kunnen gaan. Dosering lijkt cruciaal. Sommigen zeggen dat het het best tot z'n recht komt wanneer je hoog doseert (>120 mg), omdat er ergens een omslagpunt zit in het effect. Op lage dosering is het vooral een stimulant, en dan vooral een erg 'vuile' stimulant wat wellicht bijdraagt aan de slechte reputatie. Bij hoger doseren echter, zou je voorbij dit omslagpunt gaan en wordt het opeens zeer stimulerend, euforisch en bovenal ook entactogeen, met veel minder bijwerkingen op de voorgrond. De serotonerge effecten op hogere doseringen lijken de bijwerkingen te dempen, blijkens ook uit deze ervaring met 150 mg: '4-FMA is a much cleaner high, physically speaking than 4-FA. I'm not sure if there's just more serotonin released or perhaps less norepinephrine; the body high feels much more serotonergic without the physical push I typically get from 4-FA. However, mentally I still feel the "push" very reminiscent of 4-FA but it is more apparent in my brain vs my body if that makes sense. Interestingly enough, 2-FA feels a lot more physical than 2-FMA does so I wonder if this is a pattern'.

Ga je wat dieper researchen, dan verneem je hele andere geluiden dan enkel negatieve. Vooral deze quote, wederom Reddit, wekte mijn interesse: 'Comparison to 4-FA is definitely of interest. Generally, the effects seem similar, but with more euphoria, ego inflation, "speediness" or energy, and it is definitely more "rough" or "pushy". The bodyload of 4-FMA is very unique and noticeable, compared to 4-FA especially. It feels very very "light" or "quick", and if you are not careful around others you will definitely look like a "tweaker" on higher dosages. It also has a noticeable longer duration, and it seems to "compound" more after repeated usages within a week, with some after effects lasting for days'. De stimulerende effecten zouden het meest gelijkend zijn op die van methamfetamine, terwijl de stimulerende effecten van 4-FA sterker gelijkend zijn op die van amfetamine. De tendens in reports lijkt toch wel te zijn: een soort 'MDMA-light' net als 4-FA, maar volgens de een net wat beter, voor de ander net wat minder dan 4-FA; soms omschreven als soort hardcore 4-FA: meer stimulatie, euforie en 'roll', maar ook meer bijwerkingen. Het gewenste effect van 4-FMA lijkt sterker dan van 4-FA, maar lijkt tegen een prijs te komen van meer bijwerkingen dan 4-FA. Voor de een is die prijs het waard, voor de ander niet. Wellicht is dit samen met te lage dosering een van de voornaamste redenen waarom de meningen over 4-FMA erg uiteenlopen.
Klik om te vergroten...
@ricorieks deze bedoel ik
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20

@Anne M Dexter​

met 4-fma had ik de eerste keer een gram zakje rook best chemische
had toen nog geen weegschaal dus weet niet precies hoeveel ik in me vloeitje had gegooid
nu met weegschaal en vergelijken met hoeveel dat ongeveer zal zijn geweest toen denk ik 250 300 mg.
lag toen savonds op de bank en herinner dat ik in een hele rustige staat met een warme gloed over mijn hele lichaam lag te relaxen.
rook en proefde ook het chemische met uit ademen en proefde het licht in mijn mond.
tweede keer dat ik een zakje haalde en derde keer heb ik nooit meer dat zelfde gevoel als de eerste keer gehad ,zakjes roken ook anders ,eentje naar een soort lichte cocos geur en de 2 de naar niks .(verschillende vendors)
nu had ik de laatste keer gele 5 hoekige pellets van 150 mg per stuk gehaald 1 doormidden gebroken en rook weer chemische als mn eerste keer.
gevoel van de pellet kwam een beetje richting me eerste keer dus na 2 uur de 2 de pellet ingeslikt
was weer in dezelfde staat nu behalve die warme gloed over me lichaam was er niet meer bij.
dus voor mij alleen nog maar pellets want zakjes 4-fma met poeder vertrouw ik niet meer bij vendors
heb soms het gevoel dat de pillen boer wel gewoon 4-fma gebruikt in zijn pillen en de poeder bij de vendors ...
ach ja zal het eerst moeten laten testen voordat ik daar een uitspraak over kan doen.wel als ik soms zakjes van een gram met wat dan ook erin weeg zelf is het vaak 0.9 merk ik nu ik het na weeg omdat ik nu capsules zelf vul.

Neo-Shulginist zei:
Helaas worden drugs niet ineens gezond als je de ene week een empathogeen neemt, de volgende week een stimulant, de week daarna een dissociatief middel, daarna een psychedelicum en vervolgens weer een downer om dan weer opnieuw te beginnen.

Juist op het moment dat de situatie niet (meer) zo leuk is zonder drugs kan je het beter even niet doen.
Klik om te vergroten...

was die tijd erg bezig met elke dag verschillende dingen uit te proberen dus misschien te veel en te vaak 4-fma gebruikt zodat het minder tot geen effect had
van de laatste keer 4-fmapoeder en de laatste keer met pellets zat zeker iets meer dan een maand van 4-fma gebruik
evenals met mijn 3mmc gebruik ben ik zeker 5 weken gestopt geweest om weer wat te voelen van de 3mmc
bij mij was het
juist op het moment dat de situatie niet meer zo leuk werd MET drug vanwege over gebruik en niks meer voelden ervan heb ik het even niet meer gedaan

de 3 mnd regel hier dat lukt me zeker niet maar nu naar 1 x of 2 keer in de maand is me tot nu toe wel goed bevallen mede dankzij deze site door lezen en leden die zeer goede informatie en tips geven waardoor je tog 2 keer nadenkt voordat je iets gaat gebruiken of als een dolle dwaas van alles naar binnen loopt te schokken .❤️:thumbsup3:
:thumbsup3:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."