Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatieven voor 3-MMC aan het zoeken

Alternatieven voor 3-MMC aan het zoeken

64 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Telkens als ik dergelijke topic's lees ben ik toch blij dat ik geen alternatief besloot te zoeken toen 3mmc geband werd.
Lees niks anders dan teleurstellende ervaringen, wat op zich al niet de bedoeling.
En iets beter vinden dan 3mmc zou (in mijn geval) al helemaal de bedoeling niet zijn.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, dat bestaat gewoon. 3-FMC Kan weinig vinden over ervaringen, wel over 4-FMC op Erowid. Was blijkbaar ook niet veel. Al schijnt 3-FMC in muizen toch wel goede effecten te geven. Nu ben ik geen muis. Toch weer benieuwd.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben eens gaan kijken voor een alternatief voor 3-MMC, aangezien ik altijd wel wat anders wil proberen.

Nu heb ik via een vendor een aanbieding gekregen voor 3 verschillende om eens uit te proberen Nl. 3CMC, en 2 samples gratis erbij 5MMPA en 3-MEC. Nu willen ze natuurlijk mij ergens weer hooked aan krijgen. En hopen ze dat ik ze helemaal leeg koop met die nieuwe dingetjes, maar ben altijd juist altijd nieuwsgierig naar iets nieuws. Vind dat spannend, ben altijd weer benieuwd wat het nu weer gaat brengen. Psychonautje in de dop dus.

3CMC ben ik eerst maar eens gaan proberen. Juist omdat het qua naam nog het meeste op 3-MMC leek. Nog nooit eerder gehad. Vond het belachelijk vies smaken al bij de allergietest (neem een klein likje en wacht ff uurtje af als ik nieuws probeer - better be safe than sorry) dus maar bommetje geprobeerd.

Stond >150 mg voor 75 kg, ben zelf 110 dus ben op 200 mg gaan zitten. Bij 3-MMC zit ik meestal toch de helft lager.

Hmm, meer een schok van energie, geen " vaagheid" zoals bij 3-MMC en wel wat euforie. Voelde me goed en energiek. Eindoordeel lichte stim, en lichte euforie - zwakke 3-MMC - wel ook veel minder bijwerkingen. eigenlijk bijna geen, nu vond ik 3-MMC al niet echt zware bijwerkingen geven. Koude handen en voeten, ach elektrische kacheltje, dikke sokken aan, warme choca, no worries there. :blush:

3-CMC neigt meer naar 2-FMA bijna. In ieder geval geen koude handen en voeten, dus dat is fijn. Kan me voorstellen dat mensen hier 6-APB of XTC bijnemen en dit als opwarmertje pakken. Aangezien euforie (waarschijnlijk werkt 3-CMC minder op de serotonine) licht aanwezig was. Ik ben altijd erg gevoelig voor bijwerkingen, dus ik merk meestal gelijk of iets heel erg slecht voor je is. Bijvoorbeeld BK-EBDP (etylone of zo was dat) was geweldig euforisch, maar ontzettend zwaar in de dagen daarna. Dat was het gewoon niet meer waard. Een hele week ziek (3 x zo erg XTC zeg maar)

Nu had ik gelezen dat je bij 3-CMC beter kon pluggen, nou had ik dat nog nooit gedaan bij 3-MMC dus echt vergelijking kan ik hier helaas niet maken.
Zelfde en toen was de euforie wel wat hoger, ook de drang naar seks was hoger. Leek al meer op 3-MMC alleen zonder de vaagheid, bleef helder.

Hmm, helaas geen verlijking met 3MMC omdat ik dat nooit geplugd heb. Waarschijnlijk werkt pluggen beter. IV hier nooit bij geprobeerd, maar uit ervaring weet ik dat IV op alles echt 10 x beter werkt (doe dosering dus ook minstens 10 x lager). Pluggen had ik die ervaring eigenlijk niet zo, tot 3-CMC.

Dus TL;DR 3-CMC meer een stim oraal, en wel wat meer 3-MMC achtig anaal. Snuiven doe ik niet, vind ik helemaal niks met dit soort spullen. Houd niet van die brandende pijn. En heb ook geen zin om allerlei voorbereidingen te treffen met vaseline in je neus e.d. Is allemaal z'on gedoe en blijft een smerig gevoel.

De andere 2 moet ik nog proberen. Als je ervaringen met deze 2 hebt, graag delen. Of als mensen afraden omdat het gewoon allebei bocht is, mag ook. Wil wel wat proberen, alleen als veel mensen zeggen dat het niks is, dan heb ik er al geen zin meer an. Ga eerst de 5MMPA proberen (blijkbaar staat het ook bekend als mephedrene?), verwacht dat ik hier meer XTC/euforie gevoelens van zal krijgen, maar dat is puur op basis van de letters MDMA en 5-MMPA. Wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat. Een stuk kaas en een vaas zijn ook 2 verschillende dingen. ..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Megadude zei:
Juist omdat het qua naam nog het meeste op 3-MMC leek.
Klik om te vergroten...
De naam zegt niets over de werkzaamheid van een drug. Chloromethcathinone is troep, het is het gehandicapte broertje van 3-MMC maar dan niet gemethyleerd maar gechloreerd
Megadude zei:
Ga eerst de 5MMPA proberen
Klik om te vergroten...
Ook weer een die ik niet zou proberen. Wat ze bij 5-MMPA hebben gedaan om de opiumwet te omzeilen is een Thiophene ring gebruiken in plaats een Benzeen ring zoals bij amphetamines en het heeft ook geen ketongroep zoals bij cathinones, dus ik zou voorzichtig zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Megadude zei:
voordat het opgenomen wordt oraal al afgebroken wordt.
Klik om te vergroten...
Welke kabouter heeft je dit verteld? Het is klets.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
3-mma is ook kut voor je nog meer geld gaat verspillen. Er is momenteel niets op de markt dat 3-mmc kan vervangen ondanks de verkooppraatjes en leugens van vele vendors. Zou me verbazen als er in de toekomst iets komt ook. Het was al zwakker dan mephedrone en imo vrij subtiel. Denk dat nog een derivative teleurstellend zou zijn qua effect.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
3-mma is ook kut voor je nog meer geld gaat verspillen. Er is momenteel niets op de markt dat 3-mmc kan vervangen ondanks de verkooppraatjes en leugens van vele vendors. Zou me verbazen als er in de toekomst iets komt ook. Het was al zwakker dan mephedrone en imo vrij subtiel. Denk dat nog een derivative teleurstellend zou zijn qua effect.
Klik om te vergroten...
3-MMA lijkt veel op para-methoxyamfetamine, waar in het nieuws heel spastisch over wordt gedaan.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ok, dan ga ik wel eerst 3-MEC proberen.

Trouwens blijkbaar eerst dit onderstaande citaat moeten lezen. Maar gaan toch niet snuiven, dag. Ben daar sowieso al geen fan van. Nu snap ik ook beter waarom pluggen beter werkte. Blijkbaar is 3-CMC zo kortdurend dat voordat het opgenomen wordt oraal al afgebroken wordt. Nu begrijp ik het ook wat beter, hoe en wat. Mensen die IV doen (blijkbaar zijn er sexfeestjes ) lijkt me dan toch wel iets met 3-CMC te kunnen. Ook omdat ik met pluggen ook wat meer die geile kant ervoer. Waarschijnlijk wordt 3-CMC gewoon veel sneller afgebroken dan 3-MMC op 1 of andere reden. Daarom voelde ik oraal ook veel minder.

Trouwens ik gebruik voor seks liever 2C-B-FLY of GHB. Waarbij de 1e toch wel favo is. Kwam daar eens achter toen bleek dat Ann Shulgin (vrouw van Sasha Shulgin) dat als favo bij hun seks gebruikte. Nu ik dacht toen als die man het gebruikte (die heeft volgens ongeveer 100 x meer verschillende dingen gebruikt dan Ik) dan moet het toch wat zijn. En jahoor, echt beter zeker gezien je hem gewoon omhoog kan krijgen. Bij XTC heb ik wel verschrikkelijke zin, alleen dan moet er toch iets viagra-achtigs in en dat voelt toch kunstmatig. Bij 2C-B-FlY lijkt wel of je allebij een seksgod bent, zo mooi ben je voor elkaar en zo fijn voelt het. Psychisch en fysiek dus top. Enfin ik dwaal helemaal af, volgende gaat dus 3-MEC worden aangezien 5MMPA blijkbaar niks is. Wellicht probeer ik het nog (ga me wat meer inlezen hierover) dan rapporteer ik dat ook nog wel.

This is by far one of the most underestimated Research Chemicals available right now, in my opinion. I actually love this chem! At first, I tried 150 mg orally and it felt almost inactive. So I initially wrote it off as shit. After reading a post a few months back about how one user loved it when they far exceeded the TripSit dosage guidelines, I decided to give it another shot. I took 300mg orally and it was surprisingly good, but nowhere near as good as 3-MMC orally. It felt almost exactly the same as 3-MMC but much more gentile and subtle. However, I was still stuck with a large amount of this substance. Since I speculated that TripSit has the overall dosage range for this chem set much too low, I decided to try insufflating the chem. TripSit has the maximum insufflated dosage set at 50mg. So I scaled out 125 mg of 3-CMC, OBLITERATED those m waaromassive crystals into a fine powder and split it into two lines. Hit one with each nostril back to back... and then immediately regretted my decision. The pain was horrific. I've railed some painful chems in my time. Hexen, 2C-B, NEP, 3-FPM, 2C-C, and NDH just to name a few. But this was the first time physical tears shot out of both of my eyes. After about 3-4 minutes the pain subsided and I realized I had struck gold. The euphoria was intense and almost overwhelming. The pain in my face turned into a warm, satisfying glow. I noticed a multitude of subjective effects that were not present with the oral dose. Unfortunately, although it is an awesome high, it lasts an hour max and then you're left chasing that high all night. Now, I prefer to scale out 250mg of 3-CMC and split that into 10 lines. I smack a line every 20--30 minutes and I'm good for the night! There is a massive urge to redose once the high fades away, so I would suggest slowly doing lines throughout the night, because you're toast if you start railing 200mg lines to chase the high. The last ROA I tried was 50 mg boofed. I already had a massive tolerance, but I barely felt anything. Next time I plan on starting with a 70 mg boof and see if it is effective. And yes, it does burn like hell. But if you can handle the pain, 3-CMC is absolutely one of the most fun RC's around. In my humble opinion it is HIGHLY underrated!
Klik om te vergroten...
c
cyrilioLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens tripsit.me werkt 3-CMC 1-2 uur als je het snuift en 2-4 uur als je het oraal neemt.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
heeft je dit verteld? Het is klets.
Klik om te vergroten...
Ja, daar heb je gelijk in. Ik bedoel eigenlijk als je het oraal inneemt, dat het dan sneller afgebroken wordt dan 3-MMC? Probeer een soort van een verklaring te vinden. Zou 3-FMC niet eens wat zijn trouwens? Geen idee of dat bestaat alleen blijkbaar als je er fluor ingooit doet het dat vaak wel goed. 4-FA, 2-FDCk, 2-FMA als voorbeelden. Fluor bindt toch overal aan? Of 4-FMC gezien dat op de 4e positie in de ring het blijkbaar vaak beter voor de euforie is. Alleen dat is weer zoiets wat ik denk, ik weet niet of het zo is en waarom het dan zo is. Ik bedoel 4-MMC is een stuk leuker dan 3-MMC en 4-Fa een stuk leuker dan 3-FA zeg maar.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Megadude zei:
Zou 3-FMC niet eens wat zijn trouwens?
Klik om te vergroten...
Je kan op je klompen aanvoelen dat wanneer de ban zich ook over de fluor amfetamines heeft getrokken dat ze dan naar de fluor cathinones gaan.
Megadude zei:
Fluor bindt toch overal aan? Of 4-FMC gezien dat op de 4e positie in de ring het blijkbaar vaak beter voor de euforie is. Alleen dat is weer zoiets wat ik denk, ik weet niet of het zo is en waarom het dan zo is. Ik bedoel 4-MMC is een stuk leuker dan 3-MMC en 4-Fa een stuk leuker dan 3-FA zeg maar.
Klik om te vergroten...
euforie is in de chemie eigenlijk gewoon een ander woord voor sterkere binding met neurotransmitters. Fluor bindt inderdaad erg gemakkelijk, volgens mij het makkelijkst van de hallogenen (toch, professor @Neo-Shulginist ) maar wat die methyl chloor of fluor binding op de benzeenring uitmaakt voor de effecten, dus bij bijvoorbeeld 4-mmc en 3mmc etc, dat is bij mij niet helemaal duidelijk
J
Jay030Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Megadude zei:
Ik ben eens gaan kijken voor een alternatief voor 3-MMC, aangezien ik altijd wel wat anders wil proberen.

Nu heb ik via een vendor een aanbieding gekregen voor 3 verschillende om eens uit te proberen Nl. 3CMC, en 2 samples gratis erbij 5MMPA en 3-MEC. Nu willen ze natuurlijk mij ergens weer hooked aan krijgen. En hopen ze dat ik ze helemaal leeg koop met die nieuwe dingetjes, maar ben altijd juist altijd nieuwsgierig naar iets nieuws. Vind dat spannend, ben altijd weer benieuwd wat het nu weer gaat brengen. Psychonautje in de dop dus.

3CMC ben ik eerst maar eens gaan proberen. Juist omdat het qua naam nog het meeste op 3-MMC leek. Nog nooit eerder gehad. Vond het belachelijk vies smaken al bij de allergietest (neem een klein likje en wacht ff uurtje af als ik nieuws probeer - better be safe than sorry) dus maar bommetje geprobeerd.

Stond >150 mg voor 75 kg, ben zelf 110 dus ben op 200 mg gaan zitten. Bij 3-MMC zit ik meestal toch de helft lager.

Hmm, meer een schok van energie, geen " vaagheid" zoals bij 3-MMC en wel wat euforie. Voelde me goed en energiek. Eindoordeel lichte stim, en lichte euforie - zwakke 3-MMC - wel ook veel minder bijwerkingen. eigenlijk bijna geen, nu vond ik 3-MMC al niet echt zware bijwerkingen geven. Koude handen en voeten, ach elektrische kacheltje, dikke sokken aan, warme choca, no worries there. :blush:

3-CMC neigt meer naar 2-FMA bijna. In ieder geval geen koude handen en voeten, dus dat is fijn. Kan me voorstellen dat mensen hier 6-APB of XTC bijnemen en dit als opwarmertje pakken. Aangezien euforie (waarschijnlijk werkt 3-CMC minder op de serotonine) licht aanwezig was. Ik ben altijd erg gevoelig voor bijwerkingen, dus ik merk meestal gelijk of iets heel erg slecht voor je is. Bijvoorbeeld BK-EBDP (etylone of zo was dat) was geweldig euforisch, maar ontzettend zwaar in de dagen daarna. Dat was het gewoon niet meer waard. Een hele week ziek (3 x zo erg XTC zeg maar)

Nu had ik gelezen dat je bij 3-CMC beter kon pluggen, nou had ik dat nog nooit gedaan bij 3-MMC dus echt vergelijking kan ik hier helaas niet maken.
Zelfde en toen was de euforie wel wat hoger, ook de drang naar seks was hoger. Leek al meer op 3-MMC alleen zonder de vaagheid, bleef helder.

Hmm, helaas geen verlijking met 3MMC omdat ik dat nooit geplugd heb. Waarschijnlijk werkt pluggen beter. IV hier nooit bij geprobeerd, maar uit ervaring weet ik dat IV op alles echt 10 x beter werkt (doe dosering dus ook minstens 10 x lager). Pluggen had ik die ervaring eigenlijk niet zo, tot 3-CMC.

Dus TL;DR 3-CMC meer een stim oraal, en wel wat meer 3-MMC achtig anaal. Snuiven doe ik niet, vind ik helemaal niks met dit soort spullen. Houd niet van die brandende pijn. En heb ook geen zin om allerlei voorbereidingen te treffen met vaseline in je neus e.d. Is allemaal z'on gedoe en blijft een smerig gevoel.

De andere 2 moet ik nog proberen. Als je ervaringen met deze 2 hebt, graag delen. Of als mensen afraden omdat het gewoon allebei bocht is, mag ook. Wil wel wat proberen, alleen als veel mensen zeggen dat het niks is, dan heb ik er al geen zin meer an. Ga eerst de 5MMPA proberen (blijkbaar staat het ook bekend als mephedrene?), verwacht dat ik hier meer XTC/euforie gevoelens van zal krijgen, maar dat is puur op basis van de letters MDMA en 5-MMPA. Wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat. Een stuk kaas en een vaas zijn ook 2 verschillende dingen. ..
Klik om te vergroten...
Zou dan toch op de heroïne of Flaka overstappen. Breekt zo lekker de week hahah
J
Jay030Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Welke kabouter heeft je dit verteld? Het is klets.
Klik om te vergroten...
Hahah en kabouter in je lsd trippp...😂
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Welke kabouter heeft je dit verteld? Het is klets.
Klik om te vergroten...
Ikwassetnie
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Megadude zei:
Ik ben eens gaan kijken voor een alternatief voor 3-MMC, aangezien ik altijd wel wat anders wil proberen.
Bijvoorbeeld BK-EBDP (etylone of zo was dat) was geweldig euforisch, maar ontzettend zwaar in de dagen daarna. Dat was het gewoon niet meer waard. Een hele week ziek (3 x zo erg XTC zeg maar)
Klik om te vergroten...
Opm
Dat is iets, die kater na de bkepdb, nietwaar.
Ik was er meteen helemaal klaar mee.
Een week lang van het padje zijn.. en niet zo weinig, ook.....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Je kan op je klompen aanvoelen dat wanneer de ban zich ook over de fluor amfetamines heeft getrokken dat ze dan naar de fluor cathinones gaan.

euforie is in de chemie eigenlijk gewoon een ander woord voor sterkere binding met neurotransmitters. Fluor bindt inderdaad erg gemakkelijk, volgens mij het makkelijkst van de hallogenen (toch, professor @Neo-Shulginist ) maar wat die methyl chloor of fluor binding op de benzeenring uitmaakt voor de effecten, dus bij bijvoorbeeld 4-mmc en 3mmc etc, dat is bij mij niet helemaal duidelijk
Klik om te vergroten...
Bij gebonden fluor is de covalente binding al opgebruikt dus voor receptor-affiniteit maakt dat gegeven weinig uit.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoe is 3-CMC vergeleken met 3-MMC, wat zijn de verschillen?
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
4-FMA misschien? Maar werkt meer op serotonine dan 3-MMC en is daarmee wellicht eerder een alternatief voor XTC. Hangt er een beetje tussenin, is wel behoorlijk stimulerend
A
AmsBoy91Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb tot nu toe geprobeerd: 3-CMC, 3-MEC en 2-MMC. Die laatste pas recent (vandaag binnen gekregen), zie het 2-MMC topic dat ik heb aangemaakt.

Wat betreft de 3-tjes: ik vind ze eigenlijk allebei wel lekker. Tot nu toe heb ik het beste resultaat gehad door ze te combineren, 50/50. Ik wil er geen gewoonte van maken om ze samen te bestellen, maar ik weet nog niet welke ik het lekkerst vind om te kiezen als main zeg maar. Ik denk 3-CMC. Wat vindt jij er inmiddels van, @Megadude ?
L
Lid 153047Lid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."