Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaarse knieën en 3mmc

paarse knieën en 3mmc

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Holy shit. Dat ziet er echt naar uit. Fijn dat het goed gekomen is. Ik had in gebruik (10 jaar coke + benzo's en soms alcohol) ook heel trage wondgenezing.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moest 4x per dag 500mg flucloxacilline nemen. Volgens mij is dat best een stevige dosis.

Die potjes waren wel erg handig om vape attributen in te stoppen zoals wattenstaafjesCVtmph2WIAAbUiJ.jpg_large.jpg
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#3
D18F2B37-125A-4AD5-AD84-175D1AC7C9B9.jpegIn mn 3mmc binge viel me ineens op dat mn knieën ontzettend blauw/paars zijn. Is dit normaal?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
User7374692 zei:
Bekijk bijlage 48389In mn 3mmc binge viel me ineens op dat mn knieën ontzettend blauw/paars zijn. Is dit normaal?
Klik om te vergroten...
Stoppen met verder nemen.
Ja, dit is normaal bij (teveel) 3mmc.
Nee, dit is niet gezond.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
User7374692 zei:
Bekijk bijlage 48389In mn 3mmc binge viel me ineens op dat mn knieën ontzettend blauw/paars zijn. Is dit normaal?
Klik om te vergroten...

Elke week mensen met 3-MMC paarse knieën, check dit: https://drugsforum.nl/threads/paarse-knieën-tijdens-3mmc.73537/
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja het wordt steeds gekker en meer
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Komt door vasoconstrictie. Tijd om te stoppen :)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
User7374692 zei:
Bekijk bijlage 48389In mn 3mmc binge viel me ineens op dat mn knieën ontzettend blauw/paars zijn. Is dit normaal?
Klik om te vergroten...
Als je blauwe knieën of ellebogen krijgt dan weet je inderdaad eigenlijk dat je te veel hebt gepakt en dat het tijd wordt om te stoppen.
De blauwe verkleuring is een teken van problemen met de doorbloeding. Als dat alleen plaatsvindt in de huid rondom de knieën is dat niet direct een probleem. Maar de problemen met doorbloeding zouden ook ergens anders kunnen optreden, en als dat bijvoorbeeld gebeurt in de hersenen of het hart is het al snel desastreus. Daarom kun je dit soort voortekenen maar beter serieus nemen.
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Als je blauwe knieën of ellebogen krijgt dan weet je inderdaad eigenlijk dat je te veel hebt gepakt en dat het tijd wordt om te stoppen.
De blauwe verkleuring is een teken van problemen met de doorbloeding. Als dat alleen plaatsvindt in de huid rondom de knieën is dat niet direct een probleem. Maar de problemen met doorbloeding zouden ook ergens anders kunnen optreden, en als dat bijvoorbeeld gebeurt in de hersenen of het hart is het al snel desastreus. Daarom kun je dit soort voortekenen maar beter serieus nemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb mn knieën nog veel paarser. 🫣
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik had mijn schenen geschaafd tijdens mijn a-PHP binge. Vrij onschuldige schrammen maar door de slechte circulatie is dat binnen een week een behoorlijke ontsteking geworden waar ik een antibioticakuur voor kreeg. Zelfs daarmee heeft het nog weken geduurd voor het goed genas omdat ik nog steeds aan de php zat.

2e foto is toen alles er weer een beetje fatsoenlijk uit zag. Nu lijkt het door de flits van de camera een stuk erger maar je kan duidelijk zien dat mn voeten niet goed doorbloed waren.

Je ziet er niks meer van, en ook niks aan over gehouden maar denk er aan dat de ellende bij zulke vasoconstrictie ook uit een onverwachte hoek kan komen
400084300002_233585.jpg400089900155_231628.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
HuisbaasBob zei:
Ik had mijn schenen geschaafd tijdens mijn a-PHP binge. Vrij onschuldige schrammen maar door de slechte circulatie is dat binnen een week een behoorlijke ontsteking geworden waar ik een antibioticakuur voor kreeg. Zelfs daarmee heeft het nog weken geduurd voor het goed genas omdat ik nog steeds aan de php zat.

2e foto is toen alles er weer een beetje fatsoenlijk uit zag. Nu lijkt het door de flits van de camera een stuk erger maar je kan duidelijk zien dat mn voeten niet goed doorbloed waren.

Je ziet er niks meer van, en ook niks aan over gehouden maar denk er aan dat de ellende bij zulke vasoconstrictie ook uit een onverwachte hoek kan komen
Bekijk bijlage 48664Bekijk bijlage 48663
Klik om te vergroten...
Joo wat the fuck. Lijkt wel alsof je been aan het afsterven was.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
HuisbaasBob zei:
Ik had mijn schenen geschaafd tijdens mijn a-PHP binge. Vrij onschuldige schrammen maar door de slechte circulatie is dat binnen een week een behoorlijke ontsteking geworden waar ik een antibioticakuur voor kreeg. Zelfs daarmee heeft het nog weken geduurd voor het goed genas omdat ik nog steeds aan de php zat.

2e foto is toen alles er weer een beetje fatsoenlijk uit zag. Nu lijkt het door de flits van de camera een stuk erger maar je kan duidelijk zien dat mn voeten niet goed doorbloed waren.

Je ziet er niks meer van, en ook niks aan over gehouden maar denk er aan dat de ellende bij zulke vasoconstrictie ook uit een onverwachte hoek kan komen
Bekijk bijlage 48664Bekijk bijlage 48663
Klik om te vergroten...

Yes! Ik ben dus niet de enige!
Sorry voor mijn enthousiasme, maar dit herken ik zó goed. In de kliniek zei de head nurse nog: 'het lijkt wel of je de wondgenezing hebt van een 80-jarige.'

Bij mij was het dan van de injectie wonden. Dat duurde überhaupt 2 weken voordat die gaten erin vielen. Ze leken vanuit mijn aders van binnenuit te ontstaan. En daarna zijn ze ruim 7 weken open geweest. 2x antibiotica kuur gehad met fusidinezuur (zalf). Regelmatig moeten spoelen met waterstofperoxide. Om de twee dagen verband verwisselen en ga maar door.

Na die 7 weken was het eindelijk dicht, maar nog lang niet genezen. Daar zijn nog vele weken overheen gegaan. Ik heb er nog steeds littekens van.

Ik was echt bang dat het zou gaan lopen zoals bij ulcus cruris (open been). Dat zie je ook vaker bij diabetici. Die hebben schijnbaar ook een slechte bloedsomloop. In het ergste geval volgt amputatie.

@HuisbaasBob hoe lang heb je pyro's gebruikt?
En hoe is je wondgenezing nu?

Ik heb vroeger buisjes gehad, maar het trommelvlies van mijn linkeroor is nooit meer dichtgegroeid. En ik heb het idee dat mn gehoor.links steeds slechter wordt + oorontstekingen als ik gezwommen heb. Daar wil ik nu echt wat aan gaan laten doen. In de kliniek hadden ze me dus geadviseerd eerst maar eens een jaar clean te blijven. Zodat die wondgenezing verbeterd. Ik heb nog niet echt serieuze wonden gehad om te zien hoe het nu is, en om ze nou maar opzettelijk te maken 😂

@User7374692 ik wil je hiermee niet laten schrikken hoor. Op 3-mmc heb ik vaak paarse ledematen gehad, maar nooit zon slechte wondgenezing als op de a-P(i)HP. Maar het is wel een teken van je lichaam dat je niet zo gezond bezig bent.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
hoe lang heb je pyro's gebruikt?
En hoe is je wondgenezing nu?
Klik om te vergroten...
Ongeveer 5 maanden dat er altijd wel een sfeerkaarsje op tafel stond zeg maar 👽
Maar eigenlijk nergens meer last van gehad zodra ik er mee gestopt was

FredKroket zei:
Joo wat the fuck. Lijkt wel alsof je been aan het afsterven was.
Klik om te vergroten...
Ja zag er best gnarly uit. Maar de huisarts was nooit zo van zijn stuk gebracht dus denk dat het wel mee viel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Ja zag er best gnarly uit. Maar de huisarts was nooit zo van zijn stuk gebracht dus denk dat het wel mee viel.
Klik om te vergroten...

"Just take a paracetamol, rest, and come back after three days" 😂👌

P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
"Just take a paracetamol, rest, and come back after three days" 😂👌

Klik om te vergroten...

Ja, dit wordt vaak gezegd, omdat het ook vaak zo is duhu 😂

Ik kan ook wel een hele video maken over dit soort mensen 😁

'ik heb 1 dag keelpijn en ik wil antibiotica' het resistentie probleem wat daardoor ontstaat waardoor straks mensen sterven interesseert me geen zak

Zo te zien heeft je huisarts prima gehandeld Huisbaas 🙂
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel naar
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat mensen die cathinones nog blijven snuiven/slikken. Zo gezellig voor het lichaam 🫠.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
Dat mensen die cathinones nog blijven snuiven/slikken. Zo gezellig voor het lichaam 🫠.
Klik om te vergroten...
Cathinones moet je vapen inderdaad
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekz zei:
Dat mensen die cathinones nog blijven snuiven/slikken. Zo gezellig voor het lichaam 🫠.
Klik om te vergroten...
3MMC voor seks is/was best leuk. Alleen jammer van die gono.
F
FunfactLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Dat mensen die cathinones nog blijven snuiven/slikken. Zo gezellig voor het lichaam 🫠.
Klik om te vergroten...
Ik snap vooral de wondgenezing niet.
Door amfetamine misbruik in het verleden en nu therapeutische dex gebruikt (Max 20mg per dag.)
Heb ik ook last van blauwe knieën en handen , maar niet op m’n ellebogen of andere plaatsen.

ik heb dus 3 jaar elke week speed misbruikt , 10 jaar lang benzogebruik waarvan 3 jaar misbruik.
En nu de dex.
Maar als ik me verwond genees ik supersnel…
Vorige week nog in men vinger gezeten met de slijptol , is al een mooi litteken zonder infectie (kleinvoorbeeld).

als ik iets voor heb gehad op werk en heb zulke benen als TS zie je daar zonder medicatie na 2 weken bijna niets meer van.

verder leef ik wel super gezond nu (discipline, routine, goed onbewerkt eten , zeer veel sporten.) en laat ik elk jaar minstens men bloedwerk geheel controleren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."