Het lijkt wel of je je antwoorden steeds al klaar hebt voordat de vraag ueberhaupt is gesteld, bij wijze van spreken dan. Je hebt geen vertrouwen in artsen, maar zou je wel advies aannemen van iemand die net als jij ook verslaafd is en die goed in herstel is gegaan?
Klopt wel... altijd al een antwoord (smoes) klaar.
En ja.. ik neem veel eerder iets aan van andere drugsgebruikers dan een arts of instelling. Hier lees je van heel veel mensen, dus ieder heeft zijn eigen zwaktes met zelfs verschil tussen middelen wat ik herken.
Ben me ook wel bewust van mijn eigen vooroordelen want ik ken persoonlijk zat mensen die al 15 jaar in and out of rehab gaan en weer de verhalen van wie ze daar al voor de 5de keer terugzien. Dus 1 succesverhaal over begeleiding bij verslaving zal me niet over de streep trekken.
Ook omdat ik op ander medisch vlak grote blunders heb ondervonden.
Maar ik weet ook: voor de coke en alcohol heb ik in het begin wel professionele hulp gezocht: ambulant en zelfs dagbehandeling. Dit faalde keer op keer (van 1997 tot 2006 diverse malen).
En ben vervolgens in 2008 (toen ik internet kreeg) via het stoppen/minder drinken forum van Trimbos in 22 maanden gestopt. Cokevrienden de deur uitgeschoten en alle telefoonnummers van dealertjes verbrandt.
Alles wat er daar op dat forum werd gedaan was met elkaar lullen over wat nu weer voor manier uitproberen en bijhouden hoeveel dagen zonder drank. Er was geen cursus of begeleiding of wat dan ook maar zo was je wel iedere dag er bewust nee bezig. En leerde van elkaar.
Voor 28 jaar alcoholisme en 2x 2 jaar coke een succesverhaal. Ik gebruik wel alcohol.. al bijna 14 jaar, maar minder dan de gemiddelde Nederlander. En coke: ik weet gewoon.. dat kan ik niet recreatief gebruiken.
Jij bent blijkbaar wél succesvol in herstel gegaan ergens??
Dan ben ik benieuwd naar waarom het voor jou succesvol was en hoe dat allemaal gelopen is. Hoewel ik zélf niet kan alleen al omdat ik een jong katje heb die ik écht niet aan andermans zorg over laat en ook geen wekelijkse ontmoetingen met mijn dochter wil missen.
Enige wat me wel prettig lijkt: je krijgt 3x per dag eten!!! En dat is nu totaal niet haalbaar voor me maar daar zijn andere oplossingen voor te verzinnen🙃 die ook aan herstel kunnen bijdragen (zou ook nogal wat inzet vergen: iedere dag naar de Mac lopen ofzo).
Sorry ik kan het écht nooit kort houden.
Maar ondanks dat ik dus tig redenen heb om zo'n advies niet aan te nemen ben ik wel benieuwd waarom het bij jou dan wél werkte!!! En waar. Misschien denk ik er over 4 jaar wel anders over... kat wat ouder, dochter wellicht geëmigreerd (zit ergens in planning, oh en mijn beide ouders moeten eerst ook nog overlijden, klinkt luguber maar is wel zo: en mijn pa heeft misschien mijn hulp daar nog bij nodig met een door mij verstrekte OD, want hij is doodsbang in verpleeghuis te eindigen).
Als je denkt: verspilde moeite ga het dan ook maar niet uitleggen.