Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

73 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bon-Bon zei:
Wbt het misbruik: Speelde de verkrijgbaarheid en prijs per gram hier een rol in?
Klik om te vergroten...
Nee niet zozeer. Meer het effect. Vind het fijner dan coke of speed. Te fijn juist. En je wordt er ongekend geil van, dus dat was vooral porno kijken geblazen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bon-Bon zei:
Ik ben zelf best content met 4-MMC. Geen probleem om een tijd niet te gebruiken, maar vanwege de korte werkingsduur, lichte impact op serotonine (in vergelijkt tot MDMA) en mindere craving dan cocaïne, is het voor mij het ideale middel om te gebruiken met bijnemen.
(Denk hierbij aan de gevaren met stapelen van MDMA door 'kwartjes'.)
Klik om te vergroten...

Haha, sorry, maar valkuil much :sweatsmile:

Het ideale middel om bij te nemen, zodat je de hele tijd blijft bijnemen zonder dat je het erg vindt.

Bon-Bon zei:
Vanwege de lage verkrijgbaarheid van 4-MMC t.o.v. 3-MMC staat hij open voor het laatstgenoemde - Ik ben wat sceptisch, wetende dat het 'craving'-effect bij 3-MMC groter is dan 4-MMC. Over schadelijkheid weet ik niet zo heel veel verschillen te noemen tussen beide RC's.
Klik om te vergroten...

De rush van 4-MMC is gewoon net wat lekkerder. Maar ik vond de cravings bij beide middelen wel ongeveer even erg. Het hangt ook van de setting af natuurlijk. Als je je al een uur ligt dood te vervelen op bed maar niet kunt slapen, dan ben je eerder blij dat het is uitgewerkt dan dat je graag nog meer wil bijnemen.

Bon-Bon zei:
Wat is jullie gedachtegang hierover. Moet ik me zorgen maken? Hoe groot is het verslavingsrisico? Wat zijn jullie ervaringen?

NB: Hij weet gelukkig (nog) niet dat 3-MMC heel makkelijk via internet te bestellen is.
Klik om te vergroten...

3-MMC is best wel verslavend vanwege de snel dalende dopaminespiegel (een beetje zoals bij coke, maar iets minder erg). Ik hoor al genoeg verhalen van mensen die zich niet kunnen inhouden met 3-MMC en vaker en meer gebruiken dan ze van plan waren. Terwijl 3-MMC helemaal nog niet zo heel lang op de markt is.

Maar dit verslavingsrisico zul je altijd hebben met sterke dopamine-agonisten. Die triggeren een deel van het brein (de mesolimbische route) dat je vermogen om kritisch op jezelf te reflecteren ontregelt. Je zegt dan al snel weer 'ja'.

Vertel dus maar niet dat iedere minderjarige het in onbeperkte hoeveelheden online kan bestellen...
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Haha, sorry, maar valkuil much :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Bijnemen al gevolg van craving is altijd een valkuil. :wink:

Maar ik bedoel hiermee dat (bijv.) 3x50mg 4-MMC mijn voorkeur heeft boven 3x50mg MDMA. Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Overigens weet ik helemaal niet of 3-MMC wel zo'n geschikte drug is om de hele tijd mee bij te nemen. Je hebt gelijk dat je niet zo'n sterke kater krijgt van 3-MMC. Maar tegelijkertijd lijkt het wel een sterker cardio-vasculair effect te hebben dan MDMA. Wat voor gezondheidsproblemen dat precies kan veroorzaken weten we gewoon nog niet. Maar je zou best wel eens meer kans kunnen lopen op een embolie, necrose of een hartinfarct.
Klik om te vergroten...

Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bon-Bon zei:
Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
Klik om te vergroten...
Dit is een bekend feit. Kan dit uit ervaring ook beamen. Blauwe ledematen, stijve spieren e.d.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bon-Bon zei:
Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
Klik om te vergroten...

Ja dat is een algemeen iets. Zie er soms bijna uit als een Smurf vanwege blauwe ledematen 🙈
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ganggang💯 zei:
Dit is een bekend feit. Kan dit uit ervaring ook beamen. Blauwe ledematen, stijve spieren e.d.
Klik om te vergroten...
Behalve dan die ene spier die juist stijf moet zijn. Die geeft geen gehoor zonder hulpmiddelen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bon-Bon zei:
Is dat een algemeen bekend iets? Ervaar jij dat zelf zo?
Klik om te vergroten...

Jup van geen enkele drug ooit deze effecten gehad behalve met 4 en 3mmc. Plus voelen dat je hart er is en klopt. Bij de meeste drugs ben ik me er niet bewust van. Bij deze 2 meestal naar het einde van de rit toe voel ik men hart kloppen in de borst. Met coke kan dat ook wel maar dan was het gewoon teveel ^^ .
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bon-Bon zei:
Bijnemen al gevolg van craving is altijd een valkuil. :wink:

Maar ik bedoel hiermee dat (bijv.) 3x50mg 4-MMC mijn voorkeur heeft boven 3x50mg MDMA. Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt.
Klik om te vergroten...
"Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt."

4mmc is veel verslavender als cocaïne.
Als de rede om geen coke te doen verslaving is dan moet je per direct stoppen met 4mmc.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
"Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt."

4mmc is veel verslavender als cocaïne.
Als de rede om geen coke te doen verslaving is dan moet je per direct stoppen met 4mmc.
Klik om te vergroten...
Ik denk wel dat coke verslaafden het langer volhouden. Als je 4-mmc wegsnuift alsof het coke is krijg je denk ik snel problemen met je hart, doorbloeding, serotonine regeling en je neusvliesslijm.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
"Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt."

4mmc is veel verslavender als cocaïne.
Als de rede om geen coke te doen verslaving is dan moet je per direct stoppen met 4mmc.
Klik om te vergroten...
Maar ik snap je wel. 3 of 4 mmc is bij mij veel misbruikgevoeliger dan coke. Met coke ben ik na 6-8 uur wel klaar. Effect is niet meer chill. Die MMC's blijven maar door gaan..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik kan toch wel zeggen dat 3-mmc erg gevoelig is voor bijpakken, maar zeker niet zo erg als cocaine. Wat ik ook heb gemerkt dat het nogal vasoconstrictief (heet dit zo?) is (na zo'n 6 a 7 00 milligram. Vooral in mijn handen. Heb twee dagen erna nog met half gevoelloze handen rondgelopen. Alsof er de hele tijd iemand keihard in mijn handen kneep waardoor het bloed niet goed doorliep.
K
KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#13
4mmc is toch een vuil beestje, ik kan nee zeggen tegen mijn eerste lijn (of die toch zoveel mogelijk uitstellen), maar vanaf ik eraan begin kan ik zeer moeilijk stoppen. Zijn meestal afters van nen dag of 3
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
Maar mij en vele anderen zul je sneller een week aan de 4mmc zitten als de Coke.
Klik om te vergroten...
100% waar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."