Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

73 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn oren klaren.
Dit kan ik met mijn linker oor hands-free.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Qua craving is 3-mmc gestoord. Heb er zelf heel veel moeite mee gehad, vooral bij snuiven. Sessies van 12-16 uur wel gehad en m'n hele neus en hersens naar de ratten geholpen. Blij dat ik er van af ben. Wees er voorzichtig mee!
Klik om te vergroten...
Shit zeg... ik zoek een RC wat beetje als coke-vervanger voor me zou moeten werken maar ik had dit effect vroeger ook bij coke. Een half grammetje was binnen uur op bij mij. Oude info die ik hier tref maar goed om te weten. Waarschijnlijk blijf ik daar beter verre van....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Donna zei:
Shit zeg... ik zoek een RC wat beetje als coke-vervanger voor me zou moeten werken maar ik had dit effect vroeger ook bij coke. Een half grammetje was binnen uur op bij mij. Oude info die ik hier tref maar goed om te weten. Waarschijnlijk blijf ik daar beter verre van....
Klik om te vergroten...
3-mmc is geen geschikte coke vervanger. Er is geen coke vervanger. Plus als je al eens zo ver bent gegaan met een middel zou ik heel erg oppassen met iets vergelijkbaars, want je dondert des te sneller de afgrond in.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
3-mmc is geen geschikte coke vervanger. Er is geen coke vervanger. Plus als je al eens zo ver bent gegaan met een middel zou ik heel erg oppassen met iets vergelijkbaars, want je dondert des te sneller de afgrond in.
Klik om te vergroten...
Ja.. het lukte me net eindelijk om er wat meer info over te vinden en ik ben 2x ongeveer 2 jaar echt zwaar cokeverslaafd geweest. Maar dat is 15 en 20 jaar terug. Nu ben ik fucking 56 en op zoek naar iets dergelijks maar las net echt horrorverhalen en wil nog niet dood
Alleen wat lol in het leven af en toe. Maar lees idd overal zowel de gevaren als hoe sterk verslavend dus eerste snuif zou begin van het eind zijn.
En wil juist iets dat ik me niet meer op mijn end voel want andere verslavingen die af en aan gaan maar vooral het drugsvrij leven is ook echt niet leuk.
Net weer van oxy af.. zo'n beetje dan (heeft op mij gek genoeg stimulerend effect)..
Wel fijn om hier te kunnen zien waar je beter afblijft!!! Thanks again!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Donna zei:
2x ongeveer 2 jaar echt zwaar cokeverslaafd geweest. Maar dat is 15 en 20 jaar terug. Nu ben ik fucking 56 en op zoek naar iets dergelijks maar las net echt horrorverhalen en wil nog niet dood
Klik om te vergroten...

2 x verslavingen. Mag een hele tijd terug zijn. Geef je liever toch nog mee beter van gelijk welk middel weg te blijven. Je bent net van de oxy af zeg je... 26 of 56. Verslaving kan zo weer om de hoek in zijn handjes wrijven om terug te komen.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekz zei:
2 x verslavingen. Mag een hele tijd terug zijn. Geef je liever toch nog mee beter van gelijk welk middel weg te blijven. Je bent net van de oxy af zeg je... 26 of 56. Verslaving kan zo weer om de hoek in zijn handjes wrijven om terug te komen.
Klik om te vergroten...
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Donna zei:
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
Klik om te vergroten...
Wil je sober leven of niet? Denk dat dat is wat je je af moet vragen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Donna zei:
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
Klik om te vergroten...
Het lijkt wel of je je antwoorden steeds al klaar hebt voordat de vraag ueberhaupt is gesteld, bij wijze van spreken dan. Je hebt geen vertrouwen in artsen, maar zou je wel advies aannemen van iemand die net als jij ook verslaafd is en die goed in herstel is gegaan?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Er is geen coke vervanger.
Klik om te vergroten...
Cocaine is een soort miele stofzuiger.

Er ís geen betere.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Wil je sober leven of niet? Denk dat dat is wat je je af moet vragen.
Klik om te vergroten...
Liever niet... maar het is op mijn leeftijd en de schade die ik heb denk ik wel het best.

En met wat kratom en wat alcohol dan moet een sober leven te doen zijn.

Ik weet dat ik met alcohol al 14 jaar fatsoenlijk mee om kan gaan en kratom kan ik nu ik het bijna 2 jaar ken van zeggen: gebruik soms weken/maanden niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Cocaine is een soort miele stofzuiger.

Er ís geen betere.
Klik om te vergroten...
Geen stimulant die zo saai is als coke bedoel je?

Ik vond sommige stimulanten wel net zo saai maar die duurden tenminste nog langer.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Geen stimulant die zo saai is als coke bedoel je?

Ik vond sommige stimulanten wel net zo saai maar die duurden tenminste nog langer.
Klik om te vergroten...
Het was een grapje, maar om even serieus te zijn, ik vind goede coke, en ik heb het pas twee keer écht mogen ervaren, veel en veel schoner dan speed, 3m-x. 4f-x. Ook goede, gewassen speed. Het was veel helderder en zonder bijwerkingen. Wel echt een hele sterke piek die als een ijspegel de lucht in schiet en heel hard weer omlaag schiet. Maar dat moment dat je de eerste vijf minuten voelt ben je plotseling zo euforisch en magistraal alert en gefocust, daar kan niets tegenop.

Maar niet aan beginnen. Zoals eerder gezegd, the house always win. Cocaine always wins.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Donna zei:
Ik moet eens goed na gaan denken.
Klik om te vergroten...
Je schrijft best lange berichten met in zo’n beetje elk bericht je leeftijd en veel van hetzelfde. Geen oordeel, valt me op.
Prima als je het van je af schrijft.
Wat wil je van ons horen?

1 zin bleef me bij in je bericht, zie citaat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Het was een grapje, maar om even serieus te zijn, ik vind goede coke, en ik heb het pas twee keer écht mogen ervaren, veel en veel schoner dan speed, 3m-x. 4f-x. Ook goede, gewassen speed. Het was veel helderder en zonder bijwerkingen. Wel echt een hele sterke piek die als een ijspegel de lucht in schiet en heel hard weer omlaag schiet. Maar dat moment dat je de eerste vijf minuten voelt ben je plotseling zo euforisch en magistraal alert en gefocust, daar kan niets tegenop.

Maar niet aan beginnen. Zoals eerder gezegd, the house always win. Cocaine always wins.
Klik om te vergroten...

Dit beschrijft een coke ervaring zoals het hoort. Ik vind pure goede coke ook beter dan al dat andere geklooi met nieuwe psychoactieve stoffen die er iets moeten of willen van mee krijgen. En inderdaad de downside, gewoon opzij laten liggen. Zeker als je verslavingsgevoelig bent. Het is de zure appel uit de verboden tuin van Adam en Eva.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Het is de zure appel uit de verboden tuin van Adam en Eva.
Klik om te vergroten...
En daarmee vat je het gewoon in één keer samen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Donna zei:
Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.
Klik om te vergroten...
Toen ik dit opperde als alternatief voor een RC wist ik nog niet van je twee herseninfarcten…
Speed = vasoconstrictie…
Beter van niet dus.

En geen maat kunnen houden.
Speed is een slecht idee.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donna zei:
Liever niet... maar het is op mijn leeftijd en de schade die ik heb denk ik wel het best.

En met wat kratom en wat alcohol dan moet een sober leven te doen zijn.

Ik weet dat ik met alcohol al 14 jaar fatsoenlijk mee om kan gaan en kratom kan ik nu ik het bijna 2 jaar ken van zeggen: gebruik soms weken/maanden niet.
Klik om te vergroten...
Dat is niet sober.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Het lijkt wel of je je antwoorden steeds al klaar hebt voordat de vraag ueberhaupt is gesteld, bij wijze van spreken dan. Je hebt geen vertrouwen in artsen, maar zou je wel advies aannemen van iemand die net als jij ook verslaafd is en die goed in herstel is gegaan?
Klik om te vergroten...
Klopt wel... altijd al een antwoord (smoes) klaar.

En ja.. ik neem veel eerder iets aan van andere drugsgebruikers dan een arts of instelling. Hier lees je van heel veel mensen, dus ieder heeft zijn eigen zwaktes met zelfs verschil tussen middelen wat ik herken.

Ben me ook wel bewust van mijn eigen vooroordelen want ik ken persoonlijk zat mensen die al 15 jaar in and out of rehab gaan en weer de verhalen van wie ze daar al voor de 5de keer terugzien. Dus 1 succesverhaal over begeleiding bij verslaving zal me niet over de streep trekken.

Ook omdat ik op ander medisch vlak grote blunders heb ondervonden.

Maar ik weet ook: voor de coke en alcohol heb ik in het begin wel professionele hulp gezocht: ambulant en zelfs dagbehandeling. Dit faalde keer op keer (van 1997 tot 2006 diverse malen).
En ben vervolgens in 2008 (toen ik internet kreeg) via het stoppen/minder drinken forum van Trimbos in 22 maanden gestopt. Cokevrienden de deur uitgeschoten en alle telefoonnummers van dealertjes verbrandt.

Alles wat er daar op dat forum werd gedaan was met elkaar lullen over wat nu weer voor manier uitproberen en bijhouden hoeveel dagen zonder drank. Er was geen cursus of begeleiding of wat dan ook maar zo was je wel iedere dag er bewust nee bezig. En leerde van elkaar.

Voor 28 jaar alcoholisme en 2x 2 jaar coke een succesverhaal. Ik gebruik wel alcohol.. al bijna 14 jaar, maar minder dan de gemiddelde Nederlander. En coke: ik weet gewoon.. dat kan ik niet recreatief gebruiken.

Jij bent blijkbaar wél succesvol in herstel gegaan ergens??

Dan ben ik benieuwd naar waarom het voor jou succesvol was en hoe dat allemaal gelopen is. Hoewel ik zélf niet kan alleen al omdat ik een jong katje heb die ik écht niet aan andermans zorg over laat en ook geen wekelijkse ontmoetingen met mijn dochter wil missen.

Enige wat me wel prettig lijkt: je krijgt 3x per dag eten!!! En dat is nu totaal niet haalbaar voor me maar daar zijn andere oplossingen voor te verzinnen🙃 die ook aan herstel kunnen bijdragen (zou ook nogal wat inzet vergen: iedere dag naar de Mac lopen ofzo).

Sorry ik kan het écht nooit kort houden.

Maar ondanks dat ik dus tig redenen heb om zo'n advies niet aan te nemen ben ik wel benieuwd waarom het bij jou dan wél werkte!!! En waar. Misschien denk ik er over 4 jaar wel anders over... kat wat ouder, dochter wellicht geëmigreerd (zit ergens in planning, oh en mijn beide ouders moeten eerst ook nog overlijden, klinkt luguber maar is wel zo: en mijn pa heeft misschien mijn hulp daar nog bij nodig met een door mij verstrekte OD, want hij is doodsbang in verpleeghuis te eindigen).

Als je denkt: verspilde moeite ga het dan ook maar niet uitleggen.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Toen ik dit opperde als alternatief voor een RC wist ik nog niet van je twee herseninfarcten…
Speed = vasoconstrictie…
Beter van niet dus.

En geen maat kunnen houden.
Speed is een slecht idee.
Klik om te vergroten...
Ja hoewel ik ook ergens las dat dat bij speed minder was dan coke maar het is inderdaad het geen maat kunnen houden dat ik later dacht: Oh nee.. ook geen optie.

Lief dat je me waarschuwt!!🥰

In 24 uur hier ben ik me opeens zo bewust van het feitelijk ontkennen van mijn verslavingsproblematiek dat er nu eigenlijk alleen nog maar alcohol (en dat kan ik beheersen al 14 jaar) en tegen de oxy-ontwenning kratom kan gebruiken. Dat gaat ook al 1.5 jaar goed (soms weken of maanden vergeten dat ik dat ook even kan inzetten).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Het was een grapje, maar om even serieus te zijn, ik vind goede coke, en ik heb het pas twee keer écht mogen ervaren, veel en veel schoner dan speed, 3m-x. 4f-x. Ook goede, gewassen speed. Het was veel helderder en zonder bijwerkingen. Wel echt een hele sterke piek die als een ijspegel de lucht in schiet en heel hard weer omlaag schiet. Maar dat moment dat je de eerste vijf minuten voelt ben je plotseling zo euforisch en magistraal alert en gefocust, daar kan niets tegenop.

Maar niet aan beginnen. Zoals eerder gezegd, the house always win. Cocaine always wins.
Klik om te vergroten...
PsyTekz zei:
Dit beschrijft een coke ervaring zoals het hoort. Ik vind pure goede coke ook beter dan al dat andere geklooi met nieuwe psychoactieve stoffen die er iets moeten of willen van mee krijgen. En inderdaad de downside, gewoon opzij laten liggen. Zeker als je verslavingsgevoelig bent. Het is de zure appel uit de verboden tuin van Adam en Eva.
Klik om te vergroten...

Nou in vergelijking met de rush van 4-MMC vind ik het echt niks. Waarom zou ik een drug willen gebruiken die me het gevoel geeft dat ik super nuchter ben? 😂 Dat snap ik niet helemaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."