Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

3-MMC of 4-MMC vs. cocaïne

73 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
benzzzy zei:
"Cocaïne blijf ik het liefste bij uit de buurt."

4mmc is veel verslavender als cocaïne.
Als de rede om geen coke te doen verslaving is dan moet je per direct stoppen met 4mmc.
Klik om te vergroten...
Maar ik snap je wel. 3 of 4 mmc is bij mij veel misbruikgevoeliger dan coke. Met coke ben ik na 6-8 uur wel klaar. Effect is niet meer chill. Die MMC's blijven maar door gaan..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kan toch wel zeggen dat 3-mmc erg gevoelig is voor bijpakken, maar zeker niet zo erg als cocaine. Wat ik ook heb gemerkt dat het nogal vasoconstrictief (heet dit zo?) is (na zo'n 6 a 7 00 milligram. Vooral in mijn handen. Heb twee dagen erna nog met half gevoelloze handen rondgelopen. Alsof er de hele tijd iemand keihard in mijn handen kneep waardoor het bloed niet goed doorliep.
K
KoekieLid
01-01-2024, 00:00
#3
4mmc is toch een vuil beestje, ik kan nee zeggen tegen mijn eerste lijn (of die toch zoveel mogelijk uitstellen), maar vanaf ik eraan begin kan ik zeer moeilijk stoppen. Zijn meestal afters van nen dag of 3
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Maar mij en vele anderen zul je sneller een week aan de 4mmc zitten als de Coke.
Klik om te vergroten...
100% waar.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Qua craving is 3-mmc gestoord. Heb er zelf heel veel moeite mee gehad, vooral bij snuiven. Sessies van 12-16 uur wel gehad en m'n hele neus en hersens naar de ratten geholpen. Blij dat ik er van af ben. Wees er voorzichtig mee!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je zult idd sneller problemen krijgen.

Maar mij en vele anderen zul je sneller een week aan de 4mmc zitten als de Coke.

+alcohol speelt wss een grote rol in coke verslaving.
Deze 2 niet combineren zal het waarschijnlijk minder verslavend maken!
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lieve allemaal!

Ik ben zelf best content met 4-MMC. Geen probleem om een tijd niet te gebruiken, maar vanwege de korte werkingsduur, lichte impact op serotonine (in vergelijkt tot MDMA) en mindere craving dan cocaïne, is het voor mij het ideale middel om te gebruiken met bijnemen.
(Denk hierbij aan de gevaren met stapelen van MDMA door 'kwartjes'.)

Nu heeft een vriend van mij, samen met mij, onlangs geëxperimenteerd met 4-MMC en was gelijk groot fan.
(Zijn achtergrond: Incidenteel MDMA/XTC-gebruiker; een GROOT zwak voor coke, m.n. het tot treurig aan toe bijpakken.)

Vanwege de lage verkrijgbaarheid van 4-MMC t.o.v. 3-MMC staat hij open voor het laatstgenoemde - Ik ben wat sceptisch, wetende dat het 'craving'-effect bij 3-MMC groter is dan 4-MMC. Over schadelijkheid weet ik niet zo heel veel verschillen te noemen tussen beide RC's.

Wat is jullie gedachtegang hierover. Moet ik me zorgen maken? Hoe groot is het verslavingsrisico? Wat zijn jullie ervaringen?

NB: Hij weet gelukkig (nog) niet dat 3-MMC heel makkelijk via internet te bestellen is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
4mmc
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nog nooit 4mmc gehad. 3mmc heb ik wel ervaring mee. Als je het slikt in plaats van snuift zijn de cravings niet groot. Ook het effect is beter bij slikken.
Ik heb meerdere malen gelzen dat 4mmc beter was dan 3mmc. Deze kwam later op de markt. Met coke heb ik geen ervaring.
B
Bon-bonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Qua craving is 3-mmc gestoord. Heb er zelf heel veel moeite mee gehad, vooral bij snuiven. Sessies van 12-16 uur wel gehad en m'n hele neus en hersens naar de ratten geholpen. Blij dat ik er van af ben. Wees er voorzichtig mee!
Klik om te vergroten...

Oei! Ehm, maakt me toch wel nieuwsgierig. Om de hoeveel tijd bijpakken? En hoeveel per sessie weggewerkt?
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
2 x verslavingen. Mag een hele tijd terug zijn. Geef je liever toch nog mee beter van gelijk welk middel weg te blijven. Je bent net van de oxy af zeg je... 26 of 56. Verslaving kan zo weer om de hoek in zijn handjes wrijven om terug te komen.
Klik om te vergroten...
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Donna zei:
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
Klik om te vergroten...
Wil je sober leven of niet? Denk dat dat is wat je je af moet vragen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Donna zei:
Ja... vanaf mijn 14de al. Eerst alcohol en hash. Alcohol wel 28 jaar. 2x paar jaar coke. 3 benzo's al tientallen jaren. Quetiapine om te slapen.
Denken dat je "clean" bent want hey.. gebruikte niks illegaals meer vanaf 42ste. Maar ondertussen wel 7/8 180mg oxy vd huisarts, andere huisarts gezocht om af te bouwen.

In erg moeilijke periode mijn opgespaarde oxy weer gaan gebruiken tot ik weer naar andere huisarts stapte en dat nu dan heb afgebouwd maar wederom gezorgd voor kleine stash voor als het écht nodig is. Wat binnen 3 weken al te vaak wordt gepakt wanneer ik eigenlijk gewoon op mijn nest moet gaan liggen en rusten.

56 en nóg verslaafd, en dus altijd al verslavingsgevoelig... ja geeft me wel inzicht zo hier even te kletsen.
Ik lijk wel gestoord dat ik RC's wil gaan proberen. Vooral toen ik las wat 3MMC met je doet.

Maar zo moe hè van het afbouwen vd oxy misschien. Na het stoppen van iedere verslaving aan wat dan ook werd ik zoooo moe en ellendig dat er weer wat anders voor in de plaats moest komen.

Af en toe wat speed werd ook geopperd hier voor paar keer per jaar (ook 50-plusser). Dat leek me wel een veiliger idee maar toen ik vroeger speed deed ging ook het ene bommetje na het andere erin. Ik weet geen maat te houden.

Ik moet eens goed na gaan denken. Ook al 2 herseninfarcten en al vanaf 30ste hartritmestoornissen waarvoor 2x op Eerste Hulp belandt waar je een dag of nacht aan de monitor ligt en willen ze je volgende werkdag op Cardiologie zien. En dan ga ik niet want te moe en moet niks van ziekenhuizen hebben. En van artsen.

Vooral als ze je verslaafd gaan noemen wanneer je niks gebruikt wat ze je niet zelf door de strot douwden maar net zo kwalijk.

Maar laatste 1.5/2 jaar iedereen om me heen gaat dood. Mijn ex, mijn beste vriend en velen die ik via via ken. Zelfmoord of kanker of ongelukken.

Dat maakt me bang: heb al zo weinig kwaliteit van leven en en ook ik kan zomaar over paar maanden dood zijn terwijl ik nu lekker van niks weet want laat niks nakijken van alles wat niet werkt aan/in mijn lijf.

En is ook weer een reden om goed te praten dat ik op mijn leeftijd toch best wel wat drugs mag.

Lang verhaal sorry. Maar andere drugsgebruikers zetten mij beter aan het denken dan 1 of ander stupid fuck van een arts of psych die mij wat aan willen praten wat ik niet wil (verslavingsgevoelig, er moet onderliggende problematiek zijn, je moet van ál je pillen af of sommigen die denken dat je naar een afkickkliniek moet. Nooit gedaan en ga ik ook nooit doen. Mag je waarschijnlijk niet eens meer roken ofzo. En weet van mijn GHB-nichtje die al 15 jaar af en aan erin zit hoe dom de artsen/psychen daar zijn.
Boekjeswijsheid, beperkende protocollen, stoppen je vol met antidepressiva en terugval gegarandeerd.
Is ook gewoon verdienmodel.

Ik dwaal af. Nogmaals sorry🙈🤣
Klik om te vergroten...
Het lijkt wel of je je antwoorden steeds al klaar hebt voordat de vraag ueberhaupt is gesteld, bij wijze van spreken dan. Je hebt geen vertrouwen in artsen, maar zou je wel advies aannemen van iemand die net als jij ook verslaafd is en die goed in herstel is gegaan?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Er is geen coke vervanger.
Klik om te vergroten...
Cocaine is een soort miele stofzuiger.

Er ís geen betere.
D
DonnaLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Wil je sober leven of niet? Denk dat dat is wat je je af moet vragen.
Klik om te vergroten...
Liever niet... maar het is op mijn leeftijd en de schade die ik heb denk ik wel het best.

En met wat kratom en wat alcohol dan moet een sober leven te doen zijn.

Ik weet dat ik met alcohol al 14 jaar fatsoenlijk mee om kan gaan en kratom kan ik nu ik het bijna 2 jaar ken van zeggen: gebruik soms weken/maanden niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Cocaine is een soort miele stofzuiger.

Er ís geen betere.
Klik om te vergroten...
Geen stimulant die zo saai is als coke bedoel je?

Ik vond sommige stimulanten wel net zo saai maar die duurden tenminste nog langer.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Geen stimulant die zo saai is als coke bedoel je?

Ik vond sommige stimulanten wel net zo saai maar die duurden tenminste nog langer.
Klik om te vergroten...
Het was een grapje, maar om even serieus te zijn, ik vind goede coke, en ik heb het pas twee keer écht mogen ervaren, veel en veel schoner dan speed, 3m-x. 4f-x. Ook goede, gewassen speed. Het was veel helderder en zonder bijwerkingen. Wel echt een hele sterke piek die als een ijspegel de lucht in schiet en heel hard weer omlaag schiet. Maar dat moment dat je de eerste vijf minuten voelt ben je plotseling zo euforisch en magistraal alert en gefocust, daar kan niets tegenop.

Maar niet aan beginnen. Zoals eerder gezegd, the house always win. Cocaine always wins.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Donna zei:
Ik moet eens goed na gaan denken.
Klik om te vergroten...
Je schrijft best lange berichten met in zo’n beetje elk bericht je leeftijd en veel van hetzelfde. Geen oordeel, valt me op.
Prima als je het van je af schrijft.
Wat wil je van ons horen?

1 zin bleef me bij in je bericht, zie citaat.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Het was een grapje, maar om even serieus te zijn, ik vind goede coke, en ik heb het pas twee keer écht mogen ervaren, veel en veel schoner dan speed, 3m-x. 4f-x. Ook goede, gewassen speed. Het was veel helderder en zonder bijwerkingen. Wel echt een hele sterke piek die als een ijspegel de lucht in schiet en heel hard weer omlaag schiet. Maar dat moment dat je de eerste vijf minuten voelt ben je plotseling zo euforisch en magistraal alert en gefocust, daar kan niets tegenop.

Maar niet aan beginnen. Zoals eerder gezegd, the house always win. Cocaine always wins.
Klik om te vergroten...

Dit beschrijft een coke ervaring zoals het hoort. Ik vind pure goede coke ook beter dan al dat andere geklooi met nieuwe psychoactieve stoffen die er iets moeten of willen van mee krijgen. En inderdaad de downside, gewoon opzij laten liggen. Zeker als je verslavingsgevoelig bent. Het is de zure appel uit de verboden tuin van Adam en Eva.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Het is de zure appel uit de verboden tuin van Adam en Eva.
Klik om te vergroten...
En daarmee vat je het gewoon in één keer samen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."