Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3cmc kortademig en benauwd

3cmc kortademig en benauwd

46 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik doseerde op mijn hoogte punt (doe dit vooral niet na, ook niet met 3cmc/2mmc whatever)
vaak wel 4x 180mg in 1 dosering gekke werk
helemaal waus werd ik ervan
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe voel je je vandaag? Als je nog steeds kortademig of benauwd bent en steken of drukkende pijn op de borst voelt, ga dan alsjeblieft naar de huisarts!

Je geeft aan dat het af en toe een steek is op de borst. Maar zeker drukkende pijn icm kortademigheid moet je serieus nemen. Dat kunnen symptomen zijn die passen bij een hartinfarct, iets wat niet ondenkbaar is bij vaatvernauwende drugs.

Desalniettemin kan het ook iets onschadelijks zijn. Van een afstand kan niemand daar echt iets zinnigs over zeggen denk ik.

Houdt het zeker ook in de gaten hoe het gaat bij inspanning. Als daar de symptomen bij toenemen, neem die signalen dan serieus.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
girl238 zei:
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik 3cmc gebruikt. Maandag 460 mg, dinsdag 220 mg en woensdag ook 460 mg (allemaal oraal). Nu heb ik sinds woensdag last van kortademigheid (benauwd) en af en toe een steek in mijn linkerborst. Ik weet dat ik dom ben geweest maar moet ik mij zorgen maken of trekt dit weg? Ik ben bang dat ik schade heb aangebracht aan mijn longen. Iemand ervaring hier mee?

ik hoor graag van jullie!
Klik om te vergroten...
Mocht ik jouw symptomen gehad hebben dacht ik niet aan mijn longen. Eerder het hart.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
girl238 zei:
Hoi allemaal,

Afgelopen week heb ik 3cmc gebruikt. Maandag 460 mg, dinsdag 220 mg en woensdag ook 460 mg (allemaal oraal). Nu heb ik sinds woensdag last van kortademigheid (benauwd) en af en toe een steek in mijn linkerborst. Ik weet dat ik dom ben geweest maar moet ik mij zorgen maken of trekt dit weg? Ik ben bang dat ik schade heb aangebracht aan mijn longen. Iemand ervaring hier mee?

ik hoor graag van jullie!
Klik om te vergroten...
Dit zijn wel symptomen waarvan ik denk dat je je zorgen moet maken inderdaad.
Benauwdheid / kortademigheid en steken in je linkerborst kunnen duiden op hartklachten. Als het daadwerkelijk hartklachten zijn dan is dat zo ernstig, dat je je er maar beter van kan verzekeren dat het geen hartaanval is. Voor het geval dat. Je kan eerst proberen om de huisarts of huisartsenpost te bellen. Maar als je die niet kan bereiken dan kun je voor dit soort klachten ook gewoon 112 bellen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://www.hartstichting.nl/hart-en-vaatziekten/vrouwen-en-hart-en-vaatziekten/hartklachten-bij-vrouwen
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.

De steek in mijn linkerborst is helemaal verdwenen, alleen af en toe nog wat kortademig. Heb vanavond trainen, wanneer dit moeizaam gaat neem ik contact op met de huisarts. Aangezien ik al verbetering merk ten opsichte van gister denk ik wel dat het weg gaat trekken. Ik heb mijn les wel geleerd, alles in de container gegooid.

Hebben jullie ook wel eens last van druk op de borst na flink wat drugsgebruik?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb nu de laatste paar dag(en) heel vaak steken in mijn borst (en nee ik ga niet naar een huisarts die gaat zeggen stop eerst maar met je drugsgebruik, waar ze gelijk in heeft )
maar heb ook erg veel 4fma genomen dit weekend (las dat dit niet zo goed kan werken op je hart)

anyway goed dat het wat beter gaat hopelijk blijft het beter gaan en waait het op een geven moment over
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
robinjoo1 zei:
ik heb nu de laatste paar dag(en) heel vaak steken in mijn borst (en nee ik ga niet naar een huisarts die gaat zeggen stop eerst maar met je drugsgebruik, waar ze gelijk in heeft )
Klik om te vergroten...
Maar een hartfilmpje kan geen kwaad toch? Dat je beter kon stoppen in jouw situatie dat wist je al. Een huisarts die weet wat verslaving is, zal ook begrijpen dat het niet vanzelfsprekend is dat je clean bent.

robinjoo1 zei:
maar heb ook erg veel 4fma genomen dit weekend (las dat dit niet zo goed kan werken op je hart)
Klik om te vergroten...
Niet alleen 4fma hoor! 2mmc is waarschijnlijk ook niet echt gezond voor je hart. En 3-cmc waarschijnlijk ook niet.

De combinatie toch zeker niet.

En in die torenhoge doseringen al helemaal niet.

Geen oordeel vanuit mijn kant hรจ dat weet je. Been there, done that. Ik ken de klappen van de zweep. Maar raar zijn deze symptomen niet.
Ik heb misschien ook wel meerdere kleine infecties gehad. Kwam al vele jaren niet meer bij de huisarts, dus de drempel was hoog. En hoe langer ik wachte hoe hoger die drempel werd door schaamte.


girl238 zei:
Hebben jullie ook wel eens last van druk op de borst na flink wat drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
Tja mijn bovenstaande uitleg laat dat al wel een beetje doorschemeren denk ik. De periode voor ik de kliniek in ging had ik dit vaak. En eigenlijk ook altijd een hartslag boven de 140 bpm.
Ik wist dat dit niet goed was, maar stoppen lukte niet. Mijn hart heeft het die maanden zwaar te verduren gehad. Ik heb regelmatig gevreesd voor mijn leven.

Inmiddels heb ik nergens last meer van, maar ik ben dan ook meer clean dan in gebruik. En test ook regelmatig mn lichaam (bloedwaardes, ook een keer een scan laten doen, etc.)

De angst en schaamte voor de huisarts is niet meer gelukkig!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
girl238 zei:
Hebben jullie ook wel eens last van druk op de borst na flink wat drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
Ik heb dit ook gehad het hield 4 dagen aan, ik had ook het gevoel dat me hart niet normaal klopte die periode, kort ademhalen was toen ook van toepassing
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
hier is nog een leuk hartfilmpje qua uitslag de laatste keer dat ik het moeten laten doen vanwege toen proef met nieuwe medicatie
Screenshot_4.png



ik heb dan echt zo'n idee waarom zou iemand zijn tijd verdoen voor iemand die het niet waard is qua dat hij zelf de oorzaak is
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@robinjoo1 Pas goed op jezelf robin ๐Ÿ™๐Ÿผ
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een avondje flink getraind, benauwdheid is vrijwel verdwenen. Misschien had mn hart dit wel eventjes nodig ๐Ÿ˜‚
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
girl238 zei:
Ik heb een avondje flink getraind, benauwdheid is vrijwel verdwenen. Misschien had mn hart dit wel eventjes nodig ๐Ÿ˜‚
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen dat het verdwenen is!๐Ÿ˜Š

Neem het wel serieus en pas een beetje op jezelf de volgende keer tijdens het gebruiken.
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik raak voorlopig geen 3CMC meer aan
g
girl238Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Komt goed, bedankt voor je berichtje ๐Ÿค
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb het vroeger een keer gehad van slechte pep. Liep er flink om te stressen en durfde het niet tegen mijn ouders te vertellen. Heb toen heel sneaky een afspraak met de huisarts gemaakt. De huisarts was flink pissed. Hij hield een stethoscoop tegen mijn borst en riep ZWABBER!!! Er is helemaal niets aan de hand! Ik zag het meteen al aan die neppe Aussie van je toen je binnen kwam! Ik ging in de beginjaren al naar Parkzicht en heb de eerste Thunderdome meegemaakt, maar jij weet helemaal niet wat hard gaan is batje! Hier, wacht..... Hij ging even naar achter waar die ligtafel is, rommelde wat en kwam terug met een sleutel en hield die onder mijn neus. SNUIF! Riep hij. Dat poeder was heel wat aangenamer voor mijn neus dan wat ik daarvoor had gehad. Kom maar terug als je echt te hard gaat riep hij nog. ZWABBER!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMAutist zei:
Ik heb het vroeger een keer gehad van slechte pep. Liep er flink om te stressen en durfde het niet tegen mijn ouders te vertellen. Heb toen heel sneaky een afspraak met de huisarts gemaakt. De huisarts was flink pissed. Hij hield een stethoscoop tegen mijn borst en riep ZWABBER!!! Er is helemaal niets aan de hand! Ik zag het meteen al aan die neppe Aussie van je toen je binnen kwam! Ik ging in de beginjaren al naar Parkzicht en heb de eerste Thunderdome meegemaakt, maar jij weet helemaal niet wat hard gaan is batje! Hier, wacht..... Hij ging even naar achter waar die ligtafel is, rommelde wat en kwam terug met een sleutel en hield die onder mijn neus. SNUIF! Riep hij. Dat poeder was heel wat aangenamer voor mijn neus dan wat ik daarvoor had gehad. Kom maar terug als je echt te hard gaat riep hij nog. ZWABBER!
Klik om te vergroten...
Wat? ๐Ÿ˜…
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMAutist zei:
Ik heb het vroeger een keer gehad van slechte pep. Liep er flink om te stressen en durfde het niet tegen mijn ouders te vertellen. Heb toen heel sneaky een afspraak met de huisarts gemaakt. De huisarts was flink pissed. Hij hield een stethoscoop tegen mijn borst en riep ZWABBER!!! Er is helemaal niets aan de hand! Ik zag het meteen al aan die neppe Aussie van je toen je binnen kwam! Ik ging in de beginjaren al naar Parkzicht en heb de eerste Thunderdome meegemaakt, maar jij weet helemaal niet wat hard gaan is batje! Hier, wacht..... Hij ging even naar achter waar die ligtafel is, rommelde wat en kwam terug met een sleutel en hield die onder mijn neus. SNUIF! Riep hij. Dat poeder was heel wat aangenamer voor mijn neus dan wat ik daarvoor had gehad. Kom maar terug als je echt te hard gaat riep hij nog. ZWABBER!
Klik om te vergroten...
Dit hoort in het onzin forum.
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#19
girl238 zei:
@Diablo69 Ja ik merk ook echt dat ik mezelf de afgrond aan het inwerken ben. Net mn HBO opleiding afgerond en aan het werk. Wil mijn angsten niet voelen en verberg dit dmv drugs. Heel slecht ik moet ook echt hulp gaan zoeken. Bedankt voor je antwoord, had ik even nodig โค๏ธ
Klik om te vergroten...
Je mag altijd een bericht sturen om te praten over je angsten! Jij komt er wel๐Ÿ‘Œ
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan er met mijn hoofd niet bij dat men slap aftreksel, na aftreksel, na aftreksel blijven proberenโ€ฆ

Maar goed. Hopelijk blijf je er vanaf, wees nou geen proefkonijn!

Sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."