Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste RC om niks te voelen

Beste RC om niks te voelen

64 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
geen hoge dosering
Klik om te vergroten...
Verkijk je niet op de dosering clonazepam. Het is een van de meest potente pharma-benzo's. 500 mcg staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Het zijn idd geen monsterdoses, maar zeker niet weg te zetten als zijnde laag. Bovendien is clonazepam een vrij langwerkende benzo die stapelt. Zeker bij langdurig gebruik. Ontwenning zal dan ook niet zo abrupt plaatsvinden. In dat kader: als je jarenlang 10 mg diazepam neemt en van de een op andere dag 5 mg neemt, zal je daar ook niet mega ontregeld van raken. En, zoals @dupont ook aangeeft: de ene afbouw is de andere niet en is persoonsgebonden, gerelateerd aan de frequentie van afbouwen, etc, etc.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga ik nou nog inhoudelijk reageren op @PapaverMan ? God, hij maakt het wel erg moeilijk 😅 maar okay, ik ben in een toegeeflijke bui.

@PapaverMan het valt me op dat je dit zegt:
PapaverMan zei:
Ik zit niet op jouw kennis te wachten. Ik heb een leven aan ervaring en kennis op dit gebied.
Klik om te vergroten...
Okay, prima. Maar je denkt dus wel dat andere mensen op jouw kennis zitten te wachten. Sterker nog, jij bent degene die vragen daadwerkelijk beantwoordt terwijl andere mensen ‘moraliseren’, omdat ze zogenaamd tegen drugs zijn.

Maaaar, volgens mij is niemand hier tegen gebruik met mate. Alleen bij veelvuldig gebruik worden vraagtekens gezet. Je kunt natuurlijk discussiëren over wat ‘met mate’ precies inhoudt (en dat doen we vaak ook). Sommige mensen vinden bijvoorbeeld dat je benzos maar beter niet kan gebruiken omdat er te veel risico’s aan kleven. Andere mensen vinden dat je benzos wel op een verstandige manier kunt gebruiken, maar bijvoorbeeld niet te vaak of alleen in bepaalde omstandigheden. Over waar precies de grenzen liggen verschillen dus de meningen, maar we zijn het met elkaar eens dat je drugs met mate moet gebruiken. Zo blijft gebruik namelijk veilig en plezierig, een verrijking van het leven en geen verslechtering.

De TS gaf aan op zoek te zijn naar een benzo of rc om negatieve emoties te onderdrukken in verband met persoonlijke omstandigheden. Als je drugs gebruikt om een pijnlijke dagelijkse realiteit te ontvluchten is mate houden denk ik moeilijk. De negatieve gevoelens die je tijdelijk onderdrukt met drugs komen namelijk later weer sterker terug, waardoor je weer meer drugs gaat gebruiken, en zo verder. Een recept voor verslaving dus. Daarom heb ik er persoonlijk voor gekozen om geen stofjes te suggereren, maar in te gaan op het onderliggende probleem: Waarom wil je niets voelen? Wat is er aan de hand?

Je zegt dat de TS daar geen zin in had, maar wat hij/zij precies zei is dit:
Coldasice zei:
Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst. Dus alle aanraders zijn welkom
Klik om te vergroten...
De TS wil dus geen suggesties over antidepressiva en psychologen, maar andere suggesties zijn volgens mij gewoon welkom. Dus wat je hier zegt klopt niet helemaal:
PapaverMan zei:
Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk.
Klik om te vergroten...
Dit is niet wat de TS zegt. Dit zijn jouw woorden.

En tot slot: moraliseren gaat mijn inziens over een waardeoordeel vellen over een ander of zijn of haar gedrag. Volgens mij is dat hier niet gebeurd. Mensen probeerden juist oprecht mee te denken met de TS, in de trant van “Wat heb jij nodig om je goed te voelen?” Daar komt in mijn ogen geen waardeoordeel bij kijken en ik zou dat dus geen moraliseren noemen.

Complimenten voor iedereen die deze post helemaal gelezen heeft 🎉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Σανσα zei:
Verkijk je niet op de dosering clonazepam. Het is een van de meest potente pharma-benzo's. 500 mcg staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Het zijn idd geen monsterdoses, maar zeker niet weg te zetten als zijnde laag. Bovendien is clonazepam een vrij langwerkende benzo die stapelt. Zeker bij langdurig gebruik. Ontwenning zal dan ook niet zo abrupt plaatsvinden. In dat kader: als je jarenlang 10 mg diazepam neemt en van de een op andere dag 5 mg neemt, zal je daar ook niet mega ontregeld van raken. En, zoals @dupont ook aangeeft: de ene afbouw is de andere niet en is persoonsgebonden, gerelateerd aan de frequentie van afbouwen, etc, etc.
Klik om te vergroten...
Ik heb inderdaad begrepen dat clonazepam een stevige benzo is. Soms neem ik weleens een halve van zo'n 0,5 mg tablet en heel soms een hele en die 0,5 mg is al heel duidelijk voelbaar bij mij. (gebruik het trouwens nooit langdurig. Nooit langer dan een paar dagen, meestal maar eenmalig)

Als ik dan nu lees over de dosering van clonazepam:

De gebruikelijke dosering is: Volwassenen: 1 tot 2 mg als aanvangsdosis, die geleidelijk kan worden verhoogd tot een dosis van 2 tot 4 mg. De aanvangsdosis wordt over 2 tot 3 giften per dag verdeeld en om de drie dagen stapsgewijs verhoogd tot de onderhoudsdosering.
Klik om te vergroten...

Dan klinkt dat krankzinnig eerlijk gezegd. Dat is jezelf gewoon lamleggen. 2 mg: 4x zo hoog als die pilletjes die ik heb liggen, waar ik een dag lang goed effect van voel. 4 mg: 8x zo hoog. WTF

En ik weet dat er genoeg zijn die een veelvoud van dit nemen. Met eigen ogen gezien ook. Ik zou daar waarschijnlijk van in een coma raken.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Dan klinkt dat krankzinnig eerlijk gezegd
Klik om te vergroten...
Dit heeft volgens mij ook te maken met het feit dat het oa ook kan worden ingezet als anti-epilecticum.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coldasice zei:
Kan ik je een pb sturen?
Klik om te vergroten...
Zeker!
P
PlatessaychunliLid
01-01-2024, 00:00
#6
JohnGalt zei:
Sporten?
Klik om te vergroten...
Helaas geen energie voor i.v.m. burn-out/depressie
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coldasice zei:
Helaas geen energie voor i.v.m. burn-out/depressie
Klik om te vergroten...
Klein beginnen. Maar juist bij burn outs en depressie klachten is bewegen en later evt sporten juist goed. Begin eens met wandelen of stukje fietsen en bouw dat op.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Klein beginnen. Maar juist bij burn outs en depressie klachten is bewegen en later evt sporten juist goed. Begin eens met wandelen of stukje fietsen en bouw dat op.
Klik om te vergroten...
Dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen!
Vraag je huisarts maar, die zal dit bevestigen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
JohnGalt zei:
Dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen!
Vraag je huisarts maar, die zal dit bevestigen.
Klik om te vergroten...
Hier ook. M’n psycholoog destijd zei “kom gewoon je bed uit”, en dat vond ik heel moeilijk toen… maar zo simpel was de eerste stap wel.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blijf in vredesnaam van de benzo's af!
Juist deze stap zou het probleem alleen maar zwaar verhogen en op een benzo afkick zit je echt niet te wachten, geloof me....
Ik denk ook dat er maar heel weinig middelen zijn, die je even niks laten voelen.
Tien ik een keer slecht was en bij de huisarts dezelfde vraag neer had gelegd, kreeg ik als antwoord: heroïne misschien. Maar...dat wil je echt niet, een verslaving aan dat goedje en verder zul je hier gewoon doorheen moeten gaan. Het is niet anders.
En ik denk nu dat de man gelijk had. Er is niets anders dan dat je door zo een periode heen moet zien te komen zo mogelijk zonder extra middelen.
Aangezien mij dit ook gelukt is, ga ik ervan uit dat het ook jou gaat lukken!
Probeer toch afleiding te zoeken, een nieuwe hobby te starten, hoe eenvoudig ook.
Dit klinkt cliche, maar het werkte bij mij wel.

Alle sterkte toegewenst!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Om concreet te antwoorden op de vraag.
Als je niets wil voelen dan neem je gewoon geen RC.
Hoop dat je hier mee verder kan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kan je mind op gezondere manieren trainen om "hard" te worden

Verder is wiet het enige wat ik aan kan raden hiervoor, of micro doseringen truffels

Geen benzo's, geen alcohol, geen anti depressiva maar Ganja :stoned: En zelfs daar moet je mee uitkijken als je rookt om emoties te verdoven want alles komt 10x zo hard terug
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou zelfs bij wiet wegblijven!
Microdosing van truffels is wel een aanrader als je aan jezelf wil gaan werken 👍
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb vandaag hoog gedoseerd met wiet en hasj en jank me zojuist een rivier hier.

Ook met wiet of hasj blijf je je emoties voelen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met wiet en hasj kun je bepaalde emoties juist versterken ipv wegdrukken....en, erger nog, je staat stil in het verwerkingsproces...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Met wiet en hasj kun je bepaalde emoties juist versterken ipv wegdrukken....en, erger nog, je staat stil in het verwerkingsproces...
Klik om te vergroten...

Kende een langetermijn gebruiker van in de dertig die soms griezelig veel op een tiener leek. (Hij was ook kraker en heroïne verslaafde geweest).

Ben die man zeer dankbaar, maar dat is een hoge prijs voor marihuana gebruik.

Maar op andere vlakken (o.a. zijn aanmerkelijke intelligentie) was hij wel doorontwikkeld en er schenen redelijk wat blowers te zijn die met succes aan onze universiteit studeerden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Kende een langetermijn gebruiker van in de dertig die soms griezelig veel op een tiener leek. (Hij was ook kraker en heroïne verslaafde geweest).

Ben die man zeer dankbaar, maar dat is een hoge prijs voor marihuana gebruik.

Maar op andere vlakken (o.a. zijn aanmerkelijke intelligentie) was hij wel doorontwikkeld en er schenen redelijk wat blowers te zijn die met succes aan onze universiteit studeerden.
Klik om te vergroten...

Aan mijn schoolprestaties was geen gebrek hoor als vaste blower die dagelijks 1 à 2 gram rookte. Ben ook cum laude afgestudeerd.

Maar mijn mentale, emotionele en spirituele ontwikkeling daarintegen. Die van een tiener inderdaad...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Aan mijn schoolprestaties was geen gebrek hoor als vaste blower die dagelijks 1 à 2 gram rookte. Ben ook cum laude afgestudeerd.

Maar mijn mentale, emotionele en spirituele ontwikkeling daarintegen. Die van een tiener inderdaad...
Klik om te vergroten...

Bij mij helaas het omgekeerde. Ik had liever een universitair diploma gehad dan een ontwikkelde persoonlijkheid.

Op één of andere manier paste het niet bij mij.

Bleef het maar proberen. Die lullen met vingers die vaak in de coffeeshop werkten gingen met steeds meer tegenstaan en verwijderden zich in de loop der jaren steeds verder van de maatschappelijke mainstream.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik had liever een universitair diploma gehad dan een ontwikkelde persoonlijkheid.

Op één of andere manier paste het niet bij mij.

Bleef het maar proberen. Die lullen met vingers die vaak in de coffeeshop werkten gingen met steeds meer tegenstaan en verwijderden zich in de loop der jaren steeds verder van de maatschappelijke mainstream.
Klik om te vergroten...

Be careful what you wish for 😂
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Be careful what you wish for 😂
Klik om te vergroten...

Een paar van mijn levensdromen zijn uitgekomen en dat waren inderdaad ernstige straffen.

OT: kijk uit met benzo's. Die verslaving wil je echt niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."