#1
Misschien interessant er bestaat zoiets als wachtlijstverzachter, google anders eens.
En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237.
Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.
Iets met Harm reductionHet lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet.Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"Lees je de forumregels over harmreductie even door?
kNee dat ga ik zeker niet doen. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"
De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.
"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."
Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Typisch weer. Je hebt ieen anecdote op het internet gelezen en op basis daarvan ga je even "harm reduction" geven?Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)
Hartfalen en nierfalen zijn al op een enkele reguliere dosis mogelijk. Wees gewaarschuwd!
Wat (nare) ervaringen van gebruikers:
Reddit ervaring
DrugsForum
Don’t even think about it. 🤔
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"
De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.
"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."
Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Helemaal mee eens. Overigens kan het wel moeilijk zijn om voor jezelf een plan op te stellen/motivatie te vinden als je in een diep gat zit. Daarom is hulp zo belangrijk, dat geeft ook een stok achter de deur.En ookal sta je op een wachtlijst er zijn genoeg dingen die je voor jezelf kunt doen.
K thx bye. 👋 Opgeruimd staat netjes.
Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt blijf ik speciaal voor jou nog even hangen. Zo'n fantastisch voorbeeld van een inhoudelijke reactie waar we echt wat aan hebben. Blij dat je het goede voorbeeld geeft, voel me weer helemaal geïnspireerd om nog ff te blijven.
Ik zit niet op jouw kennis te wachten. Ik heb een leven aan ervaring en kennis op dit gebied. En mijn toon bepaal ik zelf wel. Zolang je dat betweterige NA-toontje tegen me aanslaat krijg je deze toon terug. Het is namelijk denigrerend en neerbuigend.. Mensen op een drugsforum gebruiken drugs. Die zitten niet op jouw gepreek en geoordeel te wachten, die willen gewoon betrouwbare info over het middel dat ze (gaan) gebruiken,Ik had nog best inhoudelijk op je standpunt willen ingaan, als je je berichten normaal had geformuleerd, want vond daar best nog wat inzitten, ergens. Maar de negatieve, nare, zelfs agressieve toon die je in je berichten aanslaat maakte dat ik dacht: laat maar, dit heeft geen enkele zin. En dit laatste bericht bevestigt dat alleen maar.
Prima dat je nog even wil blijven hangen, maar dan mag je je houding en toon wel wat gaan aanpassen lijkt me, want anders vermoed ik dat het hier niet lang gaat duren voor je.
Jezus haal die stok uit je arie en doe eens relaxed.Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"
De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.
"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."
Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Mijn pa is echt een rare hierin. Slikt al 15 jaar of zo dagelijks 0,5 mg clonazepam en vertelde me laatst dat 'ie op eigen initiatief van de 1 op de andere dag zijn dosering gehalveerd heeft en merkt niks van ontwenning of wat dan ook.Begin er niet aan. Je bent na een paar weken dagelijks Benzo gebruik al afhankelijk, en er weer af komen is een hel. Dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Nooit meer voor mij. Depressie is er niets bij.
Er zijn inderdaad mensen die nauwelijks ontwenning krijgen. Wel wordt iedere afbouw heftiger.Mijn pa is echt een rare hierin. Slikt al 15 jaar of zo dagelijks 0,5 mg clonazepam en vertelde me laatst dat 'ie op eigen initiatief van de 1 op de andere dag zijn dosering gehalveerd heeft en merkt niks van ontwenning of wat dan ook.
Het is geen hoge dosering die hij nam, maar toch: zoveel jaren elke dag en dan ineens de helft nemen.
Bedoel je hiermee dat het gegarandeerd is dat hij wel problemen krijgt als hij nog lager gaat zitten?Er zijn inderdaad mensen die nauwelijks ontwenning krijgen. Wel wordt iedere afbouw heftiger.
Niet per se, kan wel. Als het zijn eerste afbouw is kan het vrij makkelijk gaan. Ik ben sowieso voorstander van langzaam afbouwen voor de zekerheid.Bedoel je hiermee dat het gegarandeerd is dat hij wel problemen krijgt als hij nog lager gaat zitten?
Verkijk je niet op de dosering clonazepam. Het is een van de meest potente pharma-benzo's. 500 mcg staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Het zijn idd geen monsterdoses, maar zeker niet weg te zetten als zijnde laag. Bovendien is clonazepam een vrij langwerkende benzo die stapelt. Zeker bij langdurig gebruik. Ontwenning zal dan ook niet zo abrupt plaatsvinden. In dat kader: als je jarenlang 10 mg diazepam neemt en van de een op andere dag 5 mg neemt, zal je daar ook niet mega ontregeld van raken. En, zoals @dupont ook aangeeft: de ene afbouw is de andere niet en is persoonsgebonden, gerelateerd aan de frequentie van afbouwen, etc, etc.geen hoge dosering
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."