Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste RC om niks te voelen

Beste RC om niks te voelen

64 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien interessant er bestaat zoiets als wachtlijstverzachter, google anders eens.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237.
Klik om te vergroten...
En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.
l
lientje amfetamientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.
Klik om te vergroten...
Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)

Hartfalen en nierfalen zijn al op een enkele reguliere dosis mogelijk. Wees gewaarschuwd!

Wat (nare) ervaringen van gebruikers:

Reddit ervaring
DrugsForum

Don’t even think about it. 🤔
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Iets met Harm reduction
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mevrouw Pløp zei:
Lees je de forumregels over harmreductie even door?
Klik om te vergroten...
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Nee dat ga ik zeker niet doen. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Klik om te vergroten...
k
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
lientje amfetamientje zei:
Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)

Hartfalen en nierfalen zijn al op een enkele reguliere dosis mogelijk. Wees gewaarschuwd!

Wat (nare) ervaringen van gebruikers:

Reddit ervaring
DrugsForum

Don’t even think about it. 🤔
Klik om te vergroten...
Typisch weer. Je hebt ieen anecdote op het internet gelezen en op basis daarvan ga je even "harm reduction" geven?

Het is een fabeltje dat 2-methyl-ap-237 zo verschrikelijk caustisch is, zoals iedereen die het ooit heeft gesnoven zou moeten weten. Je lult dus niet alleen uit je nek, zoals de meeste mensen in dit topic, maar ook nog over een middel dat je niet eens kent.. En dat is dan "harm reduction"... herhalen van anecdotes van random internetgebruikers.....for fuck's sake man... Dit is al een eerstelijnsmiddel tegen pijn bij kanker in China sinds 1986. Het heeft vele klinische trials doorstaan. Vergeleken met RC's is het veiligheidsprofiel van dit middel ontzettend goed onderzocht en we hebben data van duizenden patiënten die het gebruikt hebben.

Wel is de kans natuurlijk groot dat TS verslaafd zou raken, maar dat weet iedereen, inclusief TS. Ik bedoel, duh, hij vraagt om een pil waardoor die niks meer voelt.. Lijkt me nogal duidelijk dat TS grote problemen heeft. Maar hij komt niet naar een drugsforum om te horen dat hij maar gelukkig moet zijn zonder middelen. Dat is gewoon minachting vermomd als medelijden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Klik om te vergroten...

K thx bye. 👋 Opgeruimd staat netjes.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
En ookal sta je op een wachtlijst er zijn genoeg dingen die je voor jezelf kunt doen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Overigens kan het wel moeilijk zijn om voor jezelf een plan op te stellen/motivatie te vinden als je in een diep gat zit. Daarom is hulp zo belangrijk, dat geeft ook een stok achter de deur.

Een maatschappelijk medewerker bij een huisarts bijvoorbeeld, zou al met je kunnen gaan kijken wat nu haalbaar is, en hoe je de wachttijd zou kunnen overbruggen. Geen psycholoog, maar kan wel wat ondersteuning bieden.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
K thx bye. 👋 Opgeruimd staat netjes.
Klik om te vergroten...

Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt blijf ik speciaal voor jou nog even hangen. Zo'n mooie inhoudelijke reactie van een hoge forumpief geeft een mens weer hoop.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
PapaverMan zei:
Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt blijf ik speciaal voor jou nog even hangen. Zo'n fantastisch voorbeeld van een inhoudelijke reactie waar we echt wat aan hebben. Blij dat je het goede voorbeeld geeft, voel me weer helemaal geïnspireerd om nog ff te blijven.
Klik om te vergroten...

Ik had nog best inhoudelijk op je standpunt willen ingaan, als je je berichten normaal had geformuleerd, want vond daar best nog wat inzitten, ergens. Maar de negatieve, nare, zelfs agressieve toon die je in je berichten aanslaat maakte dat ik dacht: laat maar, dit heeft geen enkele zin. En dit laatste bericht bevestigt dat alleen maar.

Prima dat je nog even wil blijven hangen, maar dan mag je je houding en toon wel wat gaan aanpassen lijkt me, want anders vermoed ik dat het hier niet lang gaat duren voor je.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Ik had nog best inhoudelijk op je standpunt willen ingaan, als je je berichten normaal had geformuleerd, want vond daar best nog wat inzitten, ergens. Maar de negatieve, nare, zelfs agressieve toon die je in je berichten aanslaat maakte dat ik dacht: laat maar, dit heeft geen enkele zin. En dit laatste bericht bevestigt dat alleen maar.

Prima dat je nog even wil blijven hangen, maar dan mag je je houding en toon wel wat gaan aanpassen lijkt me, want anders vermoed ik dat het hier niet lang gaat duren voor je.
Klik om te vergroten...
Ik zit niet op jouw kennis te wachten. Ik heb een leven aan ervaring en kennis op dit gebied. En mijn toon bepaal ik zelf wel. Zolang je dat betweterige NA-toontje tegen me aanslaat krijg je deze toon terug. Het is namelijk denigrerend en neerbuigend.. Mensen op een drugsforum gebruiken drugs. Die zitten niet op jouw gepreek en geoordeel te wachten, die willen gewoon betrouwbare info over het middel dat ze (gaan) gebruiken,
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
PapaverMan zei:
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Klik om te vergroten...
Jezus haal die stok uit je arie en doe eens relaxed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Begin er niet aan. Je bent na een paar weken dagelijks Benzo gebruik al afhankelijk, en er weer af komen is een hel. Dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Nooit meer voor mij. Depressie is er niets bij.
Klik om te vergroten...
Mijn pa is echt een rare hierin. Slikt al 15 jaar of zo dagelijks 0,5 mg clonazepam en vertelde me laatst dat 'ie op eigen initiatief van de 1 op de andere dag zijn dosering gehalveerd heeft en merkt niks van ontwenning of wat dan ook.

Het is geen hoge dosering die hij nam, maar toch: zoveel jaren elke dag en dan ineens de helft nemen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Mijn pa is echt een rare hierin. Slikt al 15 jaar of zo dagelijks 0,5 mg clonazepam en vertelde me laatst dat 'ie op eigen initiatief van de 1 op de andere dag zijn dosering gehalveerd heeft en merkt niks van ontwenning of wat dan ook.

Het is geen hoge dosering die hij nam, maar toch: zoveel jaren elke dag en dan ineens de helft nemen.
Klik om te vergroten...
Er zijn inderdaad mensen die nauwelijks ontwenning krijgen. Wel wordt iedere afbouw heftiger.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Er zijn inderdaad mensen die nauwelijks ontwenning krijgen. Wel wordt iedere afbouw heftiger.
Klik om te vergroten...
Bedoel je hiermee dat het gegarandeerd is dat hij wel problemen krijgt als hij nog lager gaat zitten?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Volgens mij is dat helemaal niet gegarandeerd. Nee.
Het kan best zo zijn dat zijn lichaam er heel anders dan dat wij gewend zijn, op reageert.
Maar de dosering was laag zei je en dat is een belangrijk gegeven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Bedoel je hiermee dat het gegarandeerd is dat hij wel problemen krijgt als hij nog lager gaat zitten?
Klik om te vergroten...
Niet per se, kan wel. Als het zijn eerste afbouw is kan het vrij makkelijk gaan. Ik ben sowieso voorstander van langzaam afbouwen voor de zekerheid.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
geen hoge dosering
Klik om te vergroten...
Verkijk je niet op de dosering clonazepam. Het is een van de meest potente pharma-benzo's. 500 mcg staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Het zijn idd geen monsterdoses, maar zeker niet weg te zetten als zijnde laag. Bovendien is clonazepam een vrij langwerkende benzo die stapelt. Zeker bij langdurig gebruik. Ontwenning zal dan ook niet zo abrupt plaatsvinden. In dat kader: als je jarenlang 10 mg diazepam neemt en van de een op andere dag 5 mg neemt, zal je daar ook niet mega ontregeld van raken. En, zoals @dupont ook aangeeft: de ene afbouw is de andere niet en is persoonsgebonden, gerelateerd aan de frequentie van afbouwen, etc, etc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."