Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste RC om niks te voelen

Beste RC om niks te voelen

64 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casrus zei:
Kende een langetermijn gebruiker van in de dertig die soms griezelig veel op een tiener leek. (Hij was ook kraker en heroïne verslaafde geweest).

Ben die man zeer dankbaar, maar dat is een hoge prijs voor marihuana gebruik.

Maar op andere vlakken (o.a. zijn aanmerkelijke intelligentie) was hij wel doorontwikkeld en er schenen redelijk wat blowers te zijn die met succes aan onze universiteit studeerden.
Klik om te vergroten...

Aan mijn schoolprestaties was geen gebrek hoor als vaste blower die dagelijks 1 à 2 gram rookte. Ben ook cum laude afgestudeerd.

Maar mijn mentale, emotionele en spirituele ontwikkeling daarintegen. Die van een tiener inderdaad...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Aan mijn schoolprestaties was geen gebrek hoor als vaste blower die dagelijks 1 à 2 gram rookte. Ben ook cum laude afgestudeerd.

Maar mijn mentale, emotionele en spirituele ontwikkeling daarintegen. Die van een tiener inderdaad...
Klik om te vergroten...

Bij mij helaas het omgekeerde. Ik had liever een universitair diploma gehad dan een ontwikkelde persoonlijkheid.

Op één of andere manier paste het niet bij mij.

Bleef het maar proberen. Die lullen met vingers die vaak in de coffeeshop werkten gingen met steeds meer tegenstaan en verwijderden zich in de loop der jaren steeds verder van de maatschappelijke mainstream.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Bij mij helaas het omgekeerde. Ik had liever een universitair diploma gehad dan een ontwikkelde persoonlijkheid.

Op één of andere manier paste het niet bij mij.

Bleef het maar proberen. Die lullen met vingers die vaak in de coffeeshop werkten gingen met steeds meer tegenstaan en verwijderden zich in de loop der jaren steeds verder van de maatschappelijke mainstream.
Klik om te vergroten...

Be careful what you wish for 😂
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien interessant er bestaat zoiets als wachtlijstverzachter, google anders eens.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Be careful what you wish for 😂
Klik om te vergroten...

Een paar van mijn levensdromen zijn uitgekomen en dat waren inderdaad ernstige straffen.

OT: kijk uit met benzo's. Die verslaving wil je echt niet.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
Coldasice zei:
Hoi, dit is misschien een rare vraag maar ik nam net een clonazolam in om te slapen (inmiddels verboden helaas) en ik merk dat ik er juist hard van word terwijl ik kort daarvoor nog heel emotioneel was. Ik zoek dus een soortgelijke benzo die je emoties onderdrukt en je 'koud' maakt i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Heeft iemand een aanrader? Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst. Dus alle aanraders zijn welkom
Klik om te vergroten...
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien antwoord op je vraag, ik raad het zeer zeker af, maar Flunitrazolam
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Coldasice zei:
Hoi, dit is misschien een rare vraag maar ik nam net een clonazolam in om te slapen (inmiddels verboden helaas) en ik merk dat ik er juist hard van word terwijl ik kort daarvoor nog heel emotioneel was. Ik zoek dus een soortgelijke benzo die je emoties onderdrukt en je 'koud' maakt i.v.m. persoonlijke omstandigheden. Heeft iemand een aanrader? Ik heb overigens niks aan berichten over anti-depressiva of psychologen want ik sta al op een wachtlijst. Dus alle aanraders zijn welkom
Klik om te vergroten...
Er zit iets in je, pijn verdrietig woede schaamte wat ook, en dat wil je proberen weg te drukken met drugs. Dat kan prima, er zijn talloze manieren om niets te voelen. Maar zolang jij de kern van je ongelukkigheid niet begrijpt en probeert te veranderen zul je de rest van je leven in kringetjes blijven rondlopen. En erger dan dat, je lichaam bouwt tolerantie op, je persoonlijkheid en hersenen veranderen, en hoe meer je verdooft hoe meer de noodzaak om te verdoven zal blijven.

Maar de behoefte om te verdoven ken ik zeker. Ik heb jaren geblowd, alcohol gedronken, en 12 weken in een kliniek voor bromazolam gezeten. Het was de beste meest ingrijpende tijd van mijn leven. Je bent goed zoals je bent, je bent uniek en van waarde en je pijn wordt gehoord. Je bent niet alleen. Sorry, maar ik ga je geen middelen adviseren. Je weet dat je dat zelf kunt opzoeken. Mijn punt is, het is niet nodig. Maar ik begrijp het.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rook gwn een jonko pa, ga je niet dood van als je stopt zoals bij die benzo rotzooi.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Mensen willen behoeden voor (de gevolgen van verslaving) en mensen willen helpen, boeehhoeee.

De meeste mensen die reageren in dit topic zijn mensen die met die problemen hebben gedeald en die TS bovenop de al aanwezige problemen niet OOK nog een verslaving gunnen. Met het risico dat de GGZ zegt 'joe, ga eerst maar afkicken'.

Lees je de forumregels over harmreductie even door?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
PapaverMan zei:
De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237.
Klik om te vergroten...
En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.
l
lientje amfetamientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
En hoe lang gaat dat goed denk je? Belicht dan op zijn minst de risico’s.
Klik om te vergroten...
Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)

Hartfalen en nierfalen zijn al op een enkele reguliere dosis mogelijk. Wees gewaarschuwd!

Wat (nare) ervaringen van gebruikers:

Reddit ervaring
DrugsForum

Don’t even think about it. 🤔
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Iets met Harm reduction
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
PapaverMan zei:
Het lijkt hier vaak meer een NA-support group dan een drugsforum. Dat gemoraliseer altijd. Geef gewoon antwoord op de vraag mensen. De beste RC op dit moment om niks te voelen is 2-methyl-ap-237. Dat is namelijk een sterke opiaat, enkele malen potenter dan morfine. En opiaten zijn veel beter in emoties onderdrukken dan benzos.
Als je het bij benzo's wilt houden is je beste optie op dit moment denk ik bromazolam.
Klik om te vergroten...
Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Lees je de forumregels over harmreductie even door?
Klik om te vergroten...
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Nee dat ga ik zeker niet doen. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Klik om te vergroten...
k
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
lientje amfetamientje zei:
Dat gaat helemaal niet goed vermoed ik, extreem agressief spul van wat ik heb gelezen, je hebt binnen no-time een gat in je neus (nasaal), longen (roken) of andere organen gebrand (oraal of één van de andere opties)

Hartfalen en nierfalen zijn al op een enkele reguliere dosis mogelijk. Wees gewaarschuwd!

Wat (nare) ervaringen van gebruikers:

Reddit ervaring
DrugsForum

Don’t even think about it. 🤔
Klik om te vergroten...
Typisch weer. Je hebt ieen anecdote op het internet gelezen en op basis daarvan ga je even "harm reduction" geven?

Het is een fabeltje dat 2-methyl-ap-237 zo verschrikelijk caustisch is, zoals iedereen die het ooit heeft gesnoven zou moeten weten. Je lult dus niet alleen uit je nek, zoals de meeste mensen in dit topic, maar ook nog over een middel dat je niet eens kent.. En dat is dan "harm reduction"... herhalen van anecdotes van random internetgebruikers.....for fuck's sake man... Dit is al een eerstelijnsmiddel tegen pijn bij kanker in China sinds 1986. Het heeft vele klinische trials doorstaan. Vergeleken met RC's is het veiligheidsprofiel van dit middel ontzettend goed onderzocht en we hebben data van duizenden patiënten die het gebruikt hebben.

Wel is de kans natuurlijk groot dat TS verslaafd zou raken, maar dat weet iedereen, inclusief TS. Ik bedoel, duh, hij vraagt om een pil waardoor die niks meer voelt.. Lijkt me nogal duidelijk dat TS grote problemen heeft. Maar hij komt niet naar een drugsforum om te horen dat hij maar gelukkig moet zijn zonder middelen. Dat is gewoon minachting vermomd als medelijden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
PapaverMan zei:
Nee dat ga ik zeker niet doen. Misschien moet je zelf even de OP lezen? Hij geeft daar al aan geen behoefte te hebben aan dit moraliserende gelul namelijk. Geen behoefte om onderdeel te zijn van deze hypocriete bende. Het is dus niet alleen gemoraliseer, het is ook nog grootheidswaanzin: "ik heb zo veel drugs gebruikt en ik kon er niet mee om gaan, dus ik weeet het beter dan jij en je kunt maar beter naar me luisteren"

De mensen zoals TS zijn niet achterlijk. Dikke kans dat ze meer ervaring hebben dan jij in hun drug of choice. Als ze behoefte hadden aan een preek kwamen ze niet naar een drugsforum. Maar goed, zoals ik al zei, ik ga me niet aan die "harm reduction" onzin houden dus bij deze adieu. Met 27 jaar ervaring in drugsgebruik heb ik geen behoefte aan gemoraliseer van broekies die grotendeels nog niet eens geboren waren toen ik begon met gebruiken.

"Vluchten voor emoties in drugs is een recipe for disaster. Wachtlijst of niet. Het zal op termijn de problemen alleen maar erger maken, en therapie onder invloed werkt slecht of niet."

Leuk, maar dat vraagt TS niet. Is het nou echt zo moeilijk om die moraliserende kuthouding even achterwege te laten en andere forumgebruikers als gelijken te behandelen? Velen van jullie hebben ook de meest achterlijke shit gedaan maar gaan nu een beetje lopen dwepen over "harm reduction". Flikker toch op man, schijnheilig gedoe. Harm reduction is mensen goede info geven over mogelijke bijwerkingen, gevaarlijke interacties, etc. Mensen veroordelen omdat ze een middel gebruiken waar JIJ niet mee om kon gaan is geen harm reduction, het is hypocriet gelul. Naja, de ballen, ik ben klaar met dit zielige excuus vor een drugsforum. Back to Erowid and BL it is.
Klik om te vergroten...

K thx bye. 👋 Opgeruimd staat netjes.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
En ookal sta je op een wachtlijst er zijn genoeg dingen die je voor jezelf kunt doen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Overigens kan het wel moeilijk zijn om voor jezelf een plan op te stellen/motivatie te vinden als je in een diep gat zit. Daarom is hulp zo belangrijk, dat geeft ook een stok achter de deur.

Een maatschappelijk medewerker bij een huisarts bijvoorbeeld, zou al met je kunnen gaan kijken wat nu haalbaar is, en hoe je de wachttijd zou kunnen overbruggen. Geen psycholoog, maar kan wel wat ondersteuning bieden.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze Olifant zei:
K thx bye. 👋 Opgeruimd staat netjes.
Klik om te vergroten...

Nou, omdat je het zo vriendelijk vraagt blijf ik speciaal voor jou nog even hangen. Zo'n mooie inhoudelijke reactie van een hoge forumpief geeft een mens weer hoop.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."