Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MMC (Mephedrone) is het anno 2022 nog waard?

4-MMC (Mephedrone) is het anno 2022 nog waard?

40 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
DeSarcastLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hiyou zei:
3 mmc is helemaal niet te vergelijken met 4mmc van vroeger. van de drugs die ik al gedaan heb (speed,xtc,ket,coke,mdm,3mmc) is 4mmc de meest euforische drugs die ik al gedaan heb. Ik kan het gevoel niet beschrijven in woorden. Ik kon de wereld aan, ik was sterk, de meest aantrekkelijke vrouw op aarde, ik voelde me zelfzeker, ik hield van iedereen, ik was in een zalige wereld met een helder gevoel. Na 1 lijntje voelde ik me na 5min al in een heerlijke roes en was ik aan het sturen naar iedereen die ik leuk vind om af te komen. Ik heb met mijn vriend voor 3 uur geweldige seks gehad. Haha, ik ben al 2,5jaar op zoek naar die 4mmc want neegens vind ik hem terug.
Klik om te vergroten...
PB me als je dat nog zoekt :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben van plan nog een keer van verschillende vendors allemaal batches te testen en hopen dat ik iets van pre ban krijg. Want als je het krijgt dan zou je het moeten merken nav de ervaringen die ik overal gelezen heb.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb jullie eerlijke mening nodig. Recentelijk ben ik 4-MMC tegen gekomen via het dark web. Dit heeft er voor gezorgd dat ik weer eens lichte interesse heb in dit stofje.

Ik heb wat rond zitten neuzen en weet het vgende van 4-MMC. Het schijnt een soort combinatie te zijn van speed en MDMA. Hierbij heb je een euforische high. Het was voornamelijk in het begin van de Research Chemical Scene erg populair en werd ook verkocht als zogenaamd ‘bath salt.’

Daarnaast zit bij deze drug altijd een soort hype achter de naam heb ik het idee. Als je op Reddit vraagt of dit nou echt zoveel beter is dan bijvoorbeeld MDMA dan krijg je al snel veel mensen die dit beamen. Echter is dit vaak zonder argumenten waarom, het is gewoon zo.

Ik vraag mij dus daadwerkelijk of dit de moeite waard is. Komt dit door de hype en lichte nostalgie van onze internet vrienden dat deze drug een soort ‘cultstatus’ bereikt heeft? Men heeft het veelal over ‘pre-ban’ 4-MMC, wat geweldig schijnt te zijn.

Of heb ik echt de boot gemist en moet ik dit proberen als ik al een hoop andere dingen geprobeerd heb. Ik heb een voorliefde voor MDMA en spaar graag mijn serotonines op om om de zoveel tijd goed te kunnen trippen. 3-MMC is bijvoorbeeld ook favoriet bij velen maar dit vind ik totaal niet in verhouding staan met sommige reports over hoe geweldig dit spul is.

Daarnaast denk ik dat veel mensen dus nostalgisch zijn en denken aan 4-MMC als geweldig. Mede omdat er niks anders was en het een ‘veilig’ (niet helemaal maar toendertijd waren er veel vuile MDMA pillen) alternatief was.
Dit is ook de reden dat ik mij afvraag of ik het wil proberen. Ik heb namelijk een full time baan en ben opeens verantwoordelijk geworden. De dagen doorhalen en ff al je serotonines erdoorheen blazen zijn voorbij. Ik kan natuurlijk wel een dagje vrij nemen, dat is geen probleem maar wil eigenlijk na dinsdag geen last meer ervaren. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van gedoseerd en verantwoord gebruik.

Dus, beste forum leden. Voor degene die het gebruikt hebben. Vraag ik je loeiharde en ongefilterde mening over 4-MMC. Hoe controversieel die ook is, ik hoor graag van jullie.

Thanks.
o
ostLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor mij persoonlijk geldt: 3-MMC > 4-MMC > MDMA.

Ik hoor niet vaak dat die mening gedeeld wordt, maar de meningen en ervaringen lopen sowieso sterk uiteen. De meest voorkomende mening die ik hoor is precies het omgekeerde, dus MDMA > 4-MMC > 3-MMC. Zo'n mening is grotendeels gebaseerd op wat mensen in de drug zoeken. MDMA biedt voor veel mensen meer dat entactogene effect. Als je liever veel stimulatie hebt dan dat entactogene, zul je 4-MMC waarschijnlijk leuker vinden dan MDMA. Dat geldt voor mij ook. MDMA biedt mij maar net iets meer stimulatie dan nodig is om de nacht vol te houden, terwijl ik de eerste paar keer 3-MMC niet kon stoppen met dansen. Dit heeft voor mij dus niets te maken met nostalgie of een hype.

Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC en dan denk ik dat je 4-MMC ook niet heel bijzonder zult vinden. 3-MMC vind ik zelfs beter dan 4-MMC, aangezien het voor mij langer werkt, even veel euforie geeft, minder pijn doet tijdens het snuiven en ik er minder na-effecten van heb. Ik hoor vaak dat anderen 4-MMC wel als meer euforisch ervaren. Die mensen vinden dan weer dat 3-MMC onderdoet voor 4-MMC.

Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart. Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden. Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
3 en 4-mmc kan je maar mijn mening niet goed vergelijken met mdma. Het zijn anderen stoffen met andere eigenschappen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
De rush van oldskool goeie 4-mmc is volgens mij zelfs sterker dan MDMA maar het duurt minder lang. Het komt gewoon als een klap in je gezicht. Bij MDMA komt het op in golven en krijg je rustig aan de euforie klappen te verwerken tot en met de standvaste piek. Met 4-mmc krijg je meteen een euforie klapper te verwerken. Let wel op de meeste 4-mmc is nu 3-cmc of 3-mmc en de real deal is volgens de meeste by far niet meer zo sterk als voor de ban.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een uitgebreide reactie, wat fijn, thanks. Hieronder mijn gedachtes hierover:

ost zei:
Uit je bericht kan ik opmaken dat je niet heel fan bent van 3-MMC
Klik om te vergroten...
Ligt aan de situatie, voor een concert zou ik 3-MMC echt aanraden, ik was helder maar kon mij goed verliezen in de muziek. Oraal (ik snuif nooit) duurt het een uurtje of vier in totaal, dit is perfect voor een concert van maximaal twee uur. Als je naar huis gaat is het uitgewerkt. De effecten van 3-MMC voor een avond hard gaan thuis (met bijvoorbeeld MDMA op de bank) zou ik niet zo snel doen.

ost zei:
Kortom, het is dus een beetje moeilijk vooraf te zeggen omdat iedereen het anders ervaart.
Klik om te vergroten...
natuurlijk altijd heel subjectief hoe iemand iets ervaart met betrekking tot de drug.

ost zei:
Ik denk dat als je 3-MMC niet zo vindt, je 4-MMC waarschijnlijk ook niet geweldig zult vinden.
Klik om te vergroten...
Dit zie ik dus wel vaker, ik ga er dan ook een beetje van uit dat het een hype is geworden nu. Ik was gewoon heel benieuwd of ik dus iets echt gemist heb. Ik neem zelf graag met mijn vriendin in thuissetting MDMA, we waarderen dan muziek samen meer en hebben dan een leuke avond. Misschien verwacht ik dat nu ook te veel van 4-MMC terwijl dat niet is wat ik moet zoeken.

ost zei:
Als je ervanuitgaat dat het effect van 4-MMC hetzelfde is als dat van 3-MMC, maar dan met extra euforie, zou je het dan de moeite waard vinden?
Klik om te vergroten...
maar hetzelfde alleen dan sterker neem ik aan? En voor oraal gebruik duurt het iets korter begrijp ik dat goed.

Wellicht dat ik dus het gewoon bij MDMA houd, ik weet dat ik deze niet moet vergelijken natuurlijk maar wil zorgvuldig mijn gebruik plannen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Let wel op de meeste 4-mmc is nu 3-cmc of 3-mmc en de real deal is volgens de meeste by far niet meer zo sterk als voor de ban.
Klik om te vergroten...
was ik al een beetje bang voor inderdaad. Wellicht is gewoon een steady golf euforie het beste voor mij. Thanks.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
3 en 4-mmc kan je maar mijn mening niet goed vergelijken met mdma. Het zijn anderen stoffen met andere eigenschappen.
Klik om te vergroten...
Misschien niet helemaal duidelijk vanuit mijn kant, probeerde deze twee ook niet helemaal te vergelijken. Meer vanuit de gedachtegang, ik gebruik eens in het halfjaar een serotonine slurper, ik kan nu aan 4-MMC komen, is het anno 2022 nog waard mijn serotonine op te offeren hiervoor. Leeft het op naar de hype bijvoorbeeld.

3-MMC heb ik overigens wel ervaring mee, dat vind ik echt MDMA light bij oraal gebruik.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm het schijnt dat de 3mmc tegenwoordig vaak 4-MMC is in plaats van 3-MMC


20221015_020020.jpg


Bron Mainline (net nieuwe van deze maand)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Hmm het schijnt dat de 3mmc tegenwoordig vaak 4-MMC is in plaats van 3-MMC


Bekijk bijlage 46629


Bron Mainline (net nieuwe van deze maand)
Klik om te vergroten...
Bagger!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
DeSarcast zei:
PB me als je dat nog zoekt :wink:
Klik om te vergroten...
Neehoor, dankjewel. Forumregel 1: het aanbieden van drugs is hier verboden.
r
ricardo1969Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Mdma (kristal of pillen) en coke deden bij mij echt helemaal niks.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Het is iets wat breemd genoeg in je hoofd blijft zitten...
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ricardo1969 zei:
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Mdma (kristal of pillen) en coke deden bij mij echt helemaal niks.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Het is iets wat breemd genoeg in je hoofd blijft zitten...
Klik om te vergroten...
Wees blij dat je nog leeft ipv het nog een keer te willen
B
Big D-liciousLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricardo1969 zei:
Ik heb 2005-2006 (te) veel mephedrone gebruikt. De rush, een fuck, fuck fuck gevoel, bruisen in je hoofd, en willen knuffelen gevoel.
Mdma (kristal of pillen) en coke deden bij mij echt helemaal niks.
Ook de craving was niet normaal, ik nam 10 gram mee naar huis, en als het op was stapte ik in de auto en haalde nog 10 of meer op van de plaats waar ik het veilig had gelegd...
Het gaf zoveel liefde gevoel, ik wilde alleen maar uren sex, en was zo sterk als een god, ik kon wel 100 push ups doen, en dat terwijl ik normaal nog geen 10 haalde. Het putte je dus finaal uit.
Ook een hoge lichaamstemperatuur, hoge hartslag, droge mond, en aan drinken of eten dacht ik niet.
Overdoseren gebeurde gewoon zonder nadenken, slikken, lijntjes, pluggen, en de tijd vloog voorbij. Na elke redose ging ik maar harder, en hoe harder, hoe fijner het was.
Ik kon mijn mond nog geen 10 seconden dicht houden, ik bleef maar praten met mijn vrouw, die de sessies van soms 5 dagen lang mee deed.
Halucinaties kwamen ook na 24-48 uur, schaduwpersonen, en andere narigheid, we waren in een ander soort wereld. Soms werden de halucinaties zo echt dat je je ertegen moest zetten om niet te geloven dat het niet echt was.

Nu al jaren geen 4-mmc gehad, 3 jaar geleden nog een slechte batch, maar zou ooit nog 1x een sessie willen doen, het blijft toch iets waar je naar op zoek blijft.
Het is iets wat breemd genoeg in je hoofd blijft zitten...
Klik om te vergroten...
Hoe was de kater na zo’n binge?
r
ricardo1969Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Big D-licious zei:
Hoe was de kater na zo’n binge?
Klik om te vergroten...
Kater vond ikzelf nog wel meevallen, de dag erna ging goed, de 2e en 3e dag erg moe, lusteloos en het gevoel van fuck de hele wereld, snel geirriteerd.
Mijn vrouw had er meer last van, zij wilde het liefst elke dag doorgaan en werd dan ook agressief
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
In ieder geval heb ik zelf ook de ervaring met preban 4-MMC dat dat heldere lichtgele kristallen waren, en dat de 4-MMC die nu verkrijgbaar is meer een soort poeder is, soms zelfs diepgrijs.
Klik om te vergroten...
Jij hebt dus ervaring met preban 4-mmc. Ik las dat 4-mmc al sinds 2012 verboden is. Toch hoor je mensen op het forum nog vaak praten over preban 4-mmc. Hebben al die mensen nog voor 2012 4-mmc gebruikt? Lijkt al zo lang geleden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Jij hebt dus ervaring met preban 4-mmc. Ik las dat 4-mmc al sinds 2012 verboden is. Toch hoor je mensen op het forum nog vaak praten over preban 4-mmc. Hebben al die mensen nog voor 2012 4-mmc gebruikt? Lijkt al zo lang geleden.
Klik om te vergroten...
Ik maakte er pas kennis mee na het verbod, maar ik had goeie connecties met een flinke stash :wink:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jaren geleden aangeschaft.
Pakje is nog dicht.
Doel was om te kijken of het een vervanger van MDMA was. (therapeutisch)
Oa vanwege vasoconstrictie is het er nooit van gekomen.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#20
Relmuis zei:
Jaren geleden aangeschaft.
Pakje is nog dicht.
Doel was om te kijken of het een vervanger van MDMA was. (therapeutisch)
Oa vanwege vasoconstrictie is het er nooit van gekomen.
Klik om te vergroten...
Verkoop mag uiteraard niet, maar er zijn vast een hoop mensen die een fortuin zouden betalen voor echte pre-ban (aangezien het al zo lang geleden is dat het verboden is)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."