#1
Ow dat merk je gauw genoeg. Of beter gezegd, je merkt niets want je bent ineens KO. Ik heb meestal 1mg nodig maar meeste mensen gaan van 1-2 tabletten van 0,25mg al naar dromenland. En tussen heel subtiel effect en KO zit heel weinig ruimte. Dat maakt m zo link. Nouja dat en dat de structuur schreeuwt dat het waarschijnlijker neurotoxischer is dan de meeste benzo's. Verwacht vergelijkbaar met triazolam op dat gebied. Niet zo veilig als valium waarschijnlijk.Bij de flunitrazolam erg oppassen, je hebt geen idee wanneer het werkt, zo hypnotisch werkt dat spul.
Bromazolam werkt echt geen 72 uur (ja als je er zonder tolerantie 10+ mg ofzo van neemt wel natuurlijk, maar dan vraag je er ook om..). Misschien bedoelt ie totale eliminatiehalfwaardetijd incl metabolieten enzo maar zeker geen bloedplasma-eliminatiehalfwaardetijd (jezus wat een woord zeg) van 72 uur, laat staan 72 uur effect. In mijn ervaring is het vergelijkbaar met duur van nitrazepam, dat heeft halfwaardetijd van kleine 30 uur (wat niet wil zeggen dat het zo lang werkt.. uurtje of 12 effect hooguit, meestal minder). Maar net te lang zodat je s ochtends wel wat groggy wakker wordt.Bromazolam stapelt op omdat het (volgens een verslaafde vriend) 72u ongeveer werkt.
Clonazolam is ook langwerkend.